Hlavní navigace

Názory k článku Služby za předplacený kredit – ztráta úroků, ale někde i jistiny

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 16. 11. 2015 12:19

    JK (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Velice negativní zkušenost s kreditem mám u online "tržiště" Envato, kde se obchoduje s webovými šablony, grafikou a podobnými virtuálními komoditami. Měl jsem u nich kredit zhruba 60 dolarů, platnost byla jeden rok. Měsíc před vypršením zaslali upozornění, že mi kredit končí, ale když si dobiju znovu, prodlouží se mi i platnost dosavadního kreditu. To bylo fér.

    Jenže rok nato jsem měl ještě nevyčerpaných 25 dolarů a pak už žádné upozornění před vypršením kreditu neposlali (vylučuji, že by to spadlo do SPAMu, jelikož jsem tam nakupoval pravidelně a všechna potvrzení a upozornění vždy dorazila).

    Prostě dotyčná firma přestala přátelsky upozorňovat své klienty, že jim může propadnout kredit. A můžu se oprávněně domnívat, že šlo o záměr.

  • 16. 11. 2015 12:54

    mr

    Slušných poskytovatelů služeb v čr není! I Ač máte kreditu dost, při zrušení sim karty vás o něj okradou a nevrátí a nelze převést k jinému operátorovi.A aby toho nebylo málo, nelze jim platit naprosto žádné služby jako bankovní kartou.A ty co možná jsou, jsou zcela mimo kraje a zcela nesmyslný podvrh zákeřnosti!!!!Proč používat jejich idiot zlodějské a neseriozní služby, když je nepotřebuji.Proč volat, smskovat když nepotřebuji a sim využívám na jiné bezplatné služby, protože jinak to nejde?Proč nabíjet pro jejich idiot výhodné služby, při kterých se musí kredit vyčerpat do měsíce.Atd.Kredit se neúročí, nezvýhodňuje a ještě ho ukradnou.Paraziti, kteří vám nic nedají.

  • 17. 11. 2015 7:07

    Vladimír Kutálek

    Budu raději za pozitivní příklady.
    Pokud mluvíte o operátorech, věřím, že existuje víc operátorů, kteří vracení kredit, znám minimálně jednoho - virtuálního, ke kterému jsem i z toho důvodu přešel s méně používaným účtem:
    Tohle má v VOP:"9) ZÁRUKA SPOKOJENOSTI V případě, že vlastník účtu není spokojen, nemá zájem či není schopen službu nadále využívat, může požádat o vrácení celé nebo části nepoužité předplacené částky. Za vrácení předplacené částky se platí administrativní poplatek ve výši 50 Kč a od zákazníka můžeme před odesláním peněz vyžadovat potvrzení přijetí opravného daňového dokladu. Peníze vracíme jen převodem na účet, popřípadě v hotovosti na pobočce. Není možné si nechat vracet částku, která byla převedena z účtu jiného uživatele."
    http://www.odorik.cz/Vseobecne_podminky_miniTEL_sro.pdf

  • 18. 11. 2015 16:17

    Jarmila (neregistrovaný) 193.179.3.---

    Chápala bych vrácení kreditu BEZ poplatku, ale takto zákazník nebude žádat vrácení kreditu, menšího než 50,- Kč. A když se sejde padesátikorunka k padesátikoruncě, hodí to i slušný balík...

  • 18. 11. 2015 18:21

    Vladimír Kutálek

    Máte pravdu, že 50 Kč může u mnoha zákazníků udělat velkou částku. Bohužel co vím u jiných operátorů neumožňují ani to... Takhle mě bazén Kraví hora sebrala 1360 Kč bez této možnosti, protože "expiroval"...

    Jinak na foru Odorika jsem našel vysvětlení pro tento poplatek: "Tam lze libovolnou částku vrátit za poplatek 50 Kč. (tedy jinými slovy musí tam být více jak 50 Kč, aby to mělo smysl vracet). Také lze kredit převádět a to zase minimálně 50 Kč. Je to tak úmyslně. Protože do začátku dostanete 10 Kč a je nežádoucí, aby to dotyčný hned někde převáděl. Chytráci toho ale začali využívat tak, že si nejdříve převedli 50 Kč odjinud a poté 60 Kč pryč, takže takto darovaných 10 Kč vykrádali.
    Nyní lze převádět až po opravdovém prvním zaplacení, aby někdo takto nemohl vykrádat fejkově založené testovací účty." http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=4&t=1420#p9765

  • 23. 11. 2015 0:12

    ViR

    Na druhé straně, vrácení kreditu ve většině případů nelze automatizovat. Čili jde o "ruční práci" kvalifikované pracovní síly (účetní). Pokud počítám, že ji budu odměňovat průměrnou mzdou, vyjde firmu deset minut její práce (což tak může tomu zpracování vratky kreditu s hodně odřenýma ušima odpovídat) jen na přímých osobních nákladech (superhrubá mzda) na cca 38 Kč. Těch zbývajících 12 Kč už se snadno nahledá na bankovních poplatcích a další "drobnostech".

    Takže jsou dvě cesty. Buď to ponese operátor "ze svého" z režie, a tedy, v případě že podobných gest bude dělat více, patrně zvýší ceny (čti: zaplatí to všichni zákazníci), nebo půjde cestou přiměřeného zpoplatnění každého nestandardního úkonu, který vyvolává nějaké náklady, a základní cena (zde hovorné) bude nízká, díky nízké základní marži.

    Jak znám v článku zmíněný miniTel, jde tou druhou cestou. (Např. z jeho pevné/VoIP linky stojí minuta volání do mobilní sítě 0,59 Kč, z mobilu do vlastní sítě, mobilní i pevné, také 0,59 Kč a do cizí sítě 1,49 Kč. A účtuje po sekundách od první sekundy...)

    (Mimochodem, nákladově to vrácení kreditu konkrétně u miniTelu vyjde na víc, než je těch účtovaných 50 Kč - je to dotovaná cena. Jinak také máte možnost zdarma a snadno ten kredit převést jinému uživateli, třeba nějakému známému, a vyrovnat se s ním.)

  • 17. 11. 2015 19:41

    thr

    V úvodu příspěvku důrazně upozorňuji, že sice budu zmiňovat osobní zkušenost, ale u operátorů se situace dost často mění, takže mě nijal neudiví, pokud někdo bude mít zkušenost z dřívější či naopak pozdější doby jinou...

    Nicméně - moje zkušenost s pár převody předplacenek na tarif z celkem nedávné doby je, že se kredit v některých případech i převádí a za druhé pokud to nejde, nebo s nějakým omezením (potřeboval jsem například převést kartu, kde byl kredit cca 1500 korun, ale v dané situaci byl limit 500), tak se to dá utratit více způsoby. Hledání jak SMYSLUPLNĚ vyčerpat kredit mi zabralo asi dvě hodiny a v podstatě jsme byl dost spokojen (kdybych to chtěl utratit za každou cenu za nějakou pitomost, tak bych to měl za pár minut, ale to se mi přeci jen příčilo).

  • 19. 11. 2015 16:33

    thr

    Smysluplným vyčerpáním jsem v tomto případě měl na mysli využití pro mobilní platby - v mém případě to do limitu pro převod srazil jeden nákup kreditu online služby a pak nákup jenoho předplatného časopisu - oboje se mi skutečně hodilo. Normálně by mne nenapadlo to platit mobilem, ale když byla potřeba kredit ořezat, tak se to využilo (navýšení ceny kvůli tomu nebylo žádné).
    Tímto chci pouze poukázat na to, že u mobilních operátorů skutečně není nutné jim kredit nechávat a propadnout. Pokud ho nevrátí či nepřevedou, tak se obvykle jisté možnosti, jak ho proměnit na jiné zboží a služby najdou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).