Například Elektro Spáčil vám na zákaznickou kartu (kterou ani nemusíte nosit sebou) dává slevu jejíž hodnota někdy přesáhne i deset procent z původní ceny výrobku.
Cena pro majitele zákaznických karet je uvedena u každého výrobku zvlášť, její hodnota je stanovena a zákazník si ji nemůže sám vypočítat. Navíc je tato sleva často kombinovaná s jinou slevou na zboží – promo akce výrobce, či výhodná nabídka elektro-domu. Některé zboží lze takhle zakoupit třeba i s padesáti procentní slevou.
Podle mě cesta ke krachu.
Tohle jsem zažil v jednom sportu. Pro členy tohohle 5%, támhletoho 10%, v kombinaci s tímhle 20%, a studenty 30%.
Student nejsem, člen či klient onoho taky ne, a nehodlám kvůli nesmyslům být. Tak co s tím? Mám si vyjednat u kasy slevu individuelně? Nebo mám vysolit za stejný hadr o 1000Kč více?
Ale co se tím budu trápit, když mě mají za hejla a kafku k oškubání. Vykašlal jsem se na ně. Nakupuji jinde, kde mají stejné ceny pro všechny a za plusmínus jako se slevou. Nejsou jediní.
Jo, jednám podobně. Pokud vidím, že má obchod slevu pro určitou skupinu, začnu se více o cenu zajímat, jestli náhodou není vyšší, než jinde. Ovšem věřím, že v některých případech to pomůže.
Např. když obchod s učebnicemi bude mít slevu pro studenty (=tedy vlastně pro většinu svých klientů). Studenti budou rádi, „že to mají se slevou“ a těch ostatních „naštvaných“ moc nebude.
Dobrý obchodník také často oceňuje stálé zákazníky. Nakupuji například stále jen v jednom fitness-shopu a také mám slevu.
P.S. Navíc, spokojený zákazník dříve nebo později přivede další podobné zákazníky i bez sbírání nějakých pochybných bodů.