Jestli je 2,5 mil. ŽP neplatných rozhodnou soudy, nepokoušel bych se předjímat výsledek. Osobně pochybuji, že by zrušili takové množství smluv, podobně jako nezneplatnili obrovské množství nájemních smluv s regulovaným nájemným.
Proč si pojistitelé nepohlídali "velké makléřské firmy"? Protože je motivovali, aby předělávali smlouvy a nejen je ale i interní sítě především smlouvy jiné pojišťovny a mnohdy i vlastní smlouvy, když starší smlouvy se ukázali pro ně nevýhodné.
Myslím si, že váš pohled je zkreslený. Smlouvu nikdo nepředělá bez podpisu klienta- Žádná regulace nezabrání minimálně lži, podvodu. Někdy, často i ta regulace jde proti zájmům klienta (např. současné omezení hypoték, i storno provize není úplně v zájmu klienta).
Jediné řešení je osvěta - o což se snažím svými články.
Dva roky je hodně, pokud sjednatel sjedná "nějakou" smlouvu klientovi, víceméně jen udělá byrokracii a jde dál. Dva roky je málo, resp. spíše absolutní částka u menších i středních smluv, když sjednatel by rád vybral klientovi smlouvu na míru, zjistil a pochopil klientovi požadavky, životní situaci, vysvětlil možnosti, podmínky, porovnal na míru. A dále by se o něj rád dál staral, když si klient pořídí partnera, bude mít děti atd.
Zeptejte se pojišťoven.