Vlákno názorů k článku Skromní čeští politici chtějí plat jen 230 000 Kč měsíčně od drak - No to si snad už dělají z lidí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 6. 2011 8:11

    drak (neregistrovaný)

    No to si snad už dělají z lidí PR...! Přijde mi, že mají v těch svých hlavičkách už totálně nablito.

    "Někteří kolegové říkají, že nemají ani na to, aby dojížděli do Prahy."

    Všem do jednoho dát do huby by si zasloužili. Preventivně a hned jak ráno vstane...

    Je mi z toho doopravdy smutno, že tu máme takovou sebranku :-(.

  • 1. 6. 2011 9:33

    thr

    Akorát že tu "sebranku" tam máme mimo jiné právě kvůli názorům, které tu předvádíte :-(
    Ona totiž pro kvalifikovaného schopného člověka není práce v parlamentu finančně nijak moc zajímavá - platy, které mají v současnosti poslanci (zejména po posledním zdanění) nemá zdaleka až tak málo lidí. A vezměte si to realisticky - proč by nějaký schopný člověk do popitiky lezl? Platově si moc nepolepší (či dokonce pohorší), na konci volebního období bude mít návrat do své původní profese složitý a ještě se najde spousta lidí, kteří mu budou nadávat. Tak proč by tam lezl?

    A výsledek vidíme v reálu - máme v parlamentu směs lidí v podstatě neschopných, pro které je to super placená práce i takhle, kariéristů toužících po moci a přirozeně i těch, kteří holt počítají, že ty peníze získají "nějak jinak". Ale je se čemu divit???? Pochopte - je přece pitomost jakkoli srovnávat plat poslance a ministra s průměrnou mzdou. Jde o tak či onak vybraných zhruba 300 lidí, kteří by měli být opravdu na úrovni. Tak proč ale vzbudí hysterické reakce jakákoli zmíňka o zvýšení platu na úroveň řekněme nadprůměrnou, ale rozhodně ne nějak špičkovou?
    Osobně si myslím, že by navýšení platu poslanců (klidně i skutečné, ne jen to momentálně zvažované sloučení platu a většiny náhrad) mohla být v dlouhodobé perspektivě docela dobrá investice, jenže je bohužel jasné, že u naprosté většiny lidí převládne prachobyčejná závist :-(((

  • 1. 6. 2011 9:39

    gabinak

    Mýlíte se, není to závist. Já bych do politiky jít nechtěla a ani plat jim nezávidím. Ale přicházejí se zprávou o svém platu v době, kdy se ubírá každému, kdy se prostě šetří. Průměrný volič (kterých je nejvíce) vidí pouze to, že budou brát poslanci 230 000 Kč a že on má málo a bude kvůli úsporám ještě hůř.

    Vlastně nejde o ty peníze, které jsou proti jiným tunelům ještě zanedbatelné...jde o deziluzi, kterou voliči projdou a budou velice pravděpodobně chtít u voleb zkusit zase opozici, jak už to tak s cykly v naší politice bývá...Nehledě na to, že stěžovat si na plat v době, kdy jedna politická aféra střídá druhou a skoro se zdá, že pro odposlechy a komploty není čas na práci, to je trošičku drzé a nerozumné..

  • 1. 6. 2011 9:54

    thr

    No zajímavé je, že na tu redukci platu po zdanění nejvíc nadávají zástupci opozice - v tom bude mít volič dobrý hokej, jak tedy pořešit cyklus :-)))

    Jinak bych podotkl, že to spojení platu a minimálně většiny náhrad do jednoho celku by měl aspoň minimálně inteligentní volič vítat, jako daleko přehlednější a poctivější, než současný stav. A docela věřím, že se najde i pěkných pár poslanců, kteří na tom ještě prodělají, protože dokázali současný systém velmi dobře "využít".

    Jenže takzvaný "průměrný volič" vidí jen částku 200k a má rudo před očima a promiňte, ale je to z podstatné části závist...

  • 1. 6. 2011 10:06

    lojza (neregistrovaný)

    to je logický, protože opozice má omezený přístup k penězovodům a tak je odkázaná na plat. Těm co jsou u vesla je to jedno, ti si to vykompenzují z jiných zdrojů :-)

  • 1. 6. 2011 10:27

    JGH (neregistrovaný)

    "Neubírá se každému", na současné krizi spousta lidí bohatne, včetně mě. Peníze se nikdy nedokáží "někam ztratit", ale prostě se jenom přesunují. Důležité je, aby byl člověk dost inteligentní, vzdělaný a informovaný a věděl kdy a kam se budou přesouvat a byl tam.

    Například firma XY, a.s. má hromadu zaměstnanců, třetinu propustí a tito lidé nemají příjem - mají se hrozně. Akcionáři firmy ale majetek ZÍSKAJÍ, protože okamžitě stoupne cena akcií a výnosy - mají se skvěle.

    Existuje mnoho lidí, kteří mají obrovské přijmy, legálně, poctivě a nedělají nic kromě toho, že je jejich jméno uvedeno na nějakých dokumentech. Jsou to například:
    Majitelé společností, akcionáři, majitelé pronajímaných nemovitostí, držitelé lincencí, certifikátů a patentů atd.

    Nechápu proč lidem zrovna tak vadí poslanci, když jejich plat vzhledem k vykonávané funkci není nic moc. Opravdu pro schopné lidi pozice poslance není a můžou za to právě špatné zákony.

    Osobně bych do politiky nikdy nešel, protože když jsem v soukromé sféře, tak nikdo nemá právo se mě zeptat proč si čtu v kanceláři noviny, proč jsem si dal k obědu dvě piva, proč jsem letěl letadlem, když jsem mohl jet autem, za co si manželka koupila šperky, navíc můj příjem není veřejný a nikdo mě tak tolik nenenávidí jako politiky. Oni sice mají zanedbatelný příjem, ale je vyšší než mají ostatní lidé a je vidět.
    Jaký myslíte, že mají asi příjem majitelé těch luxusních nemovitostí v centru města? Jaký myslíte, že má příjem majitel jednoho nákupního centra? Jaký myslíte, že má příjem majitel Vaší oblíbené značky? Oproti politikům OBROVSKY!!

    Přesto lidé závidí hlavně politikům, jen proto, že jsou vidět...

  • 1. 6. 2011 10:31

    lojza (neregistrovaný)

    Nechápu proč lidem zrovna tak vadí poslanci, když jejich plat vzhledem k vykonávané funkci není nic moc.
    Protože je zaprvé platí a za druhé vzhledem k funkci možná nic moc, vzhledem k odvedené práci a tomu jak škodí královský.

  • 1. 6. 2011 11:54

    benzin (neregistrovaný)

    A tu informaci o zpusobenych skodach maji ti lidi odkud? Doufam ze ne z nemci vlastnenych medii :-D. Mate pravdu bude lepsi kdyz nam zase budou vladnou nemci, kdyz uz ovladaji media, tak proc ne i cely stat skrze EU :-D.

  • 1. 6. 2011 12:01

    benzin (neregistrovaný)

    Takze chapu to tak, ze tyhle lidi chapete jako skudce. V tom pripade je potreba se jich uplne zbavit. I koruna zaplacena skudci je zaplacena spatne.

    Nicmene dokud je i zakon chape tak ze jsou pro spolecnost potrebni musi je podle toho zaplatit. Nema smysl resit snizovani platu a ne zvysovani uzitecnosti. Plat totiz neni ten problem.

  • 1. 6. 2011 12:14

    lojza (neregistrovaný)

    Oni snad nejsou placeni? Nebo snad patří spolu se soudci mezi privilegovanou kastu, které se může plat pouze zvyšovat?
    btw kdo schválil zákon, že poslanci jsou pro společnost potřební a musíme je podle toho platit?.. chvíle napětí.. zase poslanci.

  • 1. 6. 2011 13:03

    benzin (neregistrovaný)

    Ne kastou nejsou. Kastovni system je zaveden kvuli neprostupnosti. Je to proto aby se lide z nizsi kasty nemohli dostat do vyssi. To v demokracii tohle neplati. jednotlive skupiny jsou daleko propupustnejsi.

    Nicmene ano myslim si ze soudci a poslanci maji mit takove platy jake jejich postaveni ve spolecnsoti nalezi. 200 poslancu jsou spicka ve svem oboru (navic maji smlouvu na dobu urcitou 4 roky, po tu dobu nesmi vykonavat jine povolani) a jako ona spicka maji dostat zaplaceno.

    Chapu ze lidem, kteri berou prumerny plat, pripadaji tyhle platy astronomcike. Ale nejsou. Prumerny programator v Praze bere osumdesat tisic. A to mu vsechno co potrebuje k provozu sve profese plati firma.

    Vy chcete aby nekdo tvoril zakony za plat advokatniho koncipienta a jeste z toho pokryval i veskere naklady s touto cinnosti spojene. To je fakt nesmysl.

    Btw. kdo schvalil zakony ze jsou poslanci podstatni. Chvile napeti - lide, jsou to lide, kteri udelali v 89 revoluci a byli to davy lidi na namesti, kteri pak zalozili OF a prosadili si ustavu.

  • 1. 6. 2011 13:28

    lojza (neregistrovaný)

    takže kdybych dokázal sehnat podporu 0,5% voličů co přijdou k volbám, které odpovídá právě jednomu křeslu ve sněmovně, tak se do ní dostanu? Ale kdeže. Takže jaká propustnost.

    Až budou jejich výkony odpovídat jejich postavení, tak klidně. btw co je jejich oborem, ve kterém jsou špička? Vždyť ani netuší co schvalují (primární účel zákonodárného sboru), viz nečekané důsledky zdanění jejich platů a náhrad. Navíc nejsou na své místo dosazování na základě kvalit ve svém oboru, ale hlasováním davu.

    Průměrný programátor musí svému zaměstnavateli na svůj plat vydělat. ČR je už nějakou dobu každý rok v mínusu a zaměstnavatelé (voliči) se taky nemaj nijak zázračně.

    Až budou jejich výkony odpovídat jejich postavení ve společnost, nechť mají odpovídající platy. Podívejte se na to co dokázali udělat od posledních voleb.
    A za téhle situace transformovat náhrady do jistého platu místo jejich prokazování a kontroly efektivního využití, je drzost.

    btw no, nejsem přesvědčený, že by davy mohly aktivně řídit to co budou dělat představitelé OF, spíš naopak OF manipulovalo davem. A už vůbec nemohl dav rozhodovat o konkrétní podobě ústavy třeba v referendu.

  • 1. 6. 2011 14:20

    E-Ryc (neregistrovaný)

    "Prumerny programator v Praze bere osumdesat tisic."
    Zdroj? Tohle neplati ani nahodou (a jen to vyvolava nenavistne nalady, kdyz clovek prijede nekam na ves)....

  • 1. 6. 2011 13:52

    SRS (neregistrovaný)

    Asi to pro vás bude novinka, ale peníze se dokáží ZTRATIT. Peníze se ztratí pokaždé, když někdo nesplatí úvěr. Proto taky ten velký pád, když došlo ke krachu hypoték. Dneska už neplatíme zlatem, takže to není tak, že se 100 kg zlata přesune k někomu jinému. Peníze se prostě ZTRATÍ.

    Příklad s firmou XY také nemusí být pravdivý, neboť cena akcií se tvoří na burze a pokud firma musí propustit spoustu lidí, tak je to velmi negativní signál, který pošle cenu akcií dolů.

    Pokud má někdo obrovský příjem v soukromé sféře, tak jej pravděpodobně nemá z daní obyvatel. Tedy důvod, proč lidé nadávají na platy politiků je ten, že politici jsou placeni z našich daní a navíc jejich plat neodpovídá odvedené práci.

    Nevím z čeho máte spoustu peněz, jestli teda mluvíte pravdu, ale z vašeho příspěvku jde vidět, že fungováni trhu nerozumíte a navíc spojujete veřejný sektor (placen z daní) se soukromým sektorem (ten si na sebe vydělá). Tedy mícháte jablka s hruškama.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).