Vlákno názorů k článku Skoncovat předčasně s eBankou? od Zdeněk - Já osobně eBanku nemusím, ale co je moc...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 6. 2002 15:13

    Zdeněk (neregistrovaný)

    Já osobně eBanku nemusím, ale co je moc to je moc.

    Jak si může někdo stěžovat na banku když chybu udělal sám?

    Když je někdo blbec tak musí za svoji blbost zaplatit.

    Zajímavé, že vždycky křičí nejvíc ten kdo udělal pitomost? Pokud si ukládám na termínovaný vklad tak snad počítám s tím , že ty peníze nebudu potřebovat právě po dobu trvání TV. A vždycky mám možnost se při zřizování TV zeptat jaké jsou sankce - snad máme všichni ústa, ne???

    A vůbec se divím, že klient s takovou inteligencí dokáže ovládat svůj účet službou přímého bankovnictví.

  • 29. 6. 2002 11:16

    mojda (neregistrovaný)

    Vechnz clanky kritiku jsou o tom ze SI NECTETE SMLUVNI PODMINKY a pak rocilujete, ze vas nekdo okrada. CTETE CTETE CTETE nez neco podepisete !

  • 1. 7. 2002 8:54

    Lubor Kolar (neregistrovaný)

    Dovolil bych si oponovat - jednak nazyvat podminky "smluvni", kdyz jedna strana muze cokoliv a druha nesmi nic, je trochu optimisticke.

    Dale - vetsina techto kritik je o tom, ze system v nasi CBR (Ceska bananova republika) opravdu umoznuje neco takoveho, jako "bianco" podpis na smlouve - napr. s bankou nebo mobilnimi operatory - kdy zakaznik je donucen (to proto, ze nema na vyber, pokud danou sluzbu potrebuje) podepsat, ze on musi dodrzovat spoustu ustanoveni, zatimco protistrana (banka, mobilni operator) mohou cokoliv jakkoliv menit a (co vidim jako velmi dulezite) nemaji povinnost o zmenach jakymkoliv zpusobem zakaznika informovat. Hlasky stylu "najdete to v ceniku na pobocce nebo na webu" povazuji za nechutny alibismus (zvlaste v dnesni elektronicke dobe, kdy vyznamne procento klientu ma e-mail a odeslani e-mailu nestoji nic, protoze internetovou konekci jiz banka/operator ma).

    Napr. tento konkretni pripad by sel (ku spokojenosti klientu a ke cti banky) vyresit tak, ze by kazdy uzivatel eBanky dostal e-mail, ktery by podrobne informoval o zmenach podminek. Kdyby chtela byt banka opravdu seriozni, tak tuto sumarizaci (ve stylu "Od 1.7. dochazi ke zmene podminek v bodu tom, tom a tom") prilozi k vypisu. Napr. od Zivnobanky jsem pred asi 14 dny dostal dopis, kde mi poslali nove pojistovaci podminky platne od 1.7. a bylo tam v souhrnu popsano vse, co se zmenilo (a co je dulezite - jak k lepsimu, tak i k horsimu). Setkal jsem se jiz nejednou s tim (ne u ZB), ze klient dostane avizo, co vsechno se zmenilo (zlevnilo), ale ze se jinde treba 2x zdrazilo, to uz z aviza "nejak vypadlo".

    Byt se mi take dvakrat nelibi, ze jsem s bankou uzavrel vztah, jehoz podminky si banka svevolne meni (asi by se v bance divili, kdybych jim rekl, ze jim posilam nove podminky, dle kterych mi za kazde zakaslani (tzv. pojisteni proti kasli) jsou povinni zaplatit 1000Kc :-)) ), rozhodne je ferove, ze mne jako zakaznika informovali predem (byt verim, ze dle chytre napsanych "smluvnich" podminek by nemuseli a stacilo by to vyvesit nekde na webu na www.xxx.cz/aaa/bbb/ccc/novepodminky.html).

  • 1. 7. 2002 9:56

    Petr Kadlec (neregistrovaný)

    Dobrý den, já bych si dovolil take trochu oponovat.
    Ne kazdy klient banky ci mobilniho operatora ma email (rozhodne ne vyznamne procento a rozhodne nema banka ci mobilni operator na Vas mail nebo jste dal mobilnimu operatorovi svuj mail??? Ja tedy ne).Myslite si ,ze proto budou kazdemu posilat dopis, ze zmenili jeden bod v podminkach? To asi tezko! Nejde poslat x - milionum resp. stovkam tisicum zakazniku dopis, ze se zmenila jedna vec ve vseobecnych podminkach. Proste to mate na webu nebo v prodejne.
    V tomto konkretnim pripade jde o blbost klienta. Ma moznost sankcni poplatek vypocitat a je nevyhodny. Me osobne to stalo priblizne tolik co dostanu na urocich,ale penize jsem potreboval. Nektere banky ani neumoznuji moznost predcasneho vyberu terminovaneho vkladu...
    Souhlasim s nadpisem tohoto titulku: Za blbost se plati!!!!

  • 1. 7. 2002 11:10

    Lubor Kolar (neregistrovaný)

    Dekuji za oponenturu, nicmene tyka se pouze okrajovych bodu. Nehodlam polemizovat, kdo ma ci nema e-mail, bylo to uvedeno jako jedna z moznosti, ktera by banku naprosto nic nestala. Napriklad "moje" Zivnobanka (jak pisu dale) mi poslala brozurku s popsanymi zmenami postou (ano, muzete take oponovat, ze bezdomovci adresu nemaji a tudiz to take neni univerzalni ;-).
    Budete se divit, ale banka i operator maji muj mail, maji moji trvalou i docasnou adresu i cislo mobilniho telefonu.
    Pisete, ze nejde posilat (...) dopis. Ja tvrdim, ze to jde a ze by to melo byt povinne, ze se z toho nejde vyvliknout formuli, ze nove podminky jsou v prodejne nebo na webu a vy si kazdy den kontrolujte podminky, jestli se treba vyber z bankomatu pres noc nezdrazil o 400%.
    Pokud Vam vyhovuje ona ponizujici situace, kdy nemate prakticky zadna prava a banka muze vse, souhlasim s Vami - pak veskere podobne problemy jsou pouze a jedine zakaznikovou blbosti.
    Na kolik muze banku prijit to, ze do kazde obalky s vypisem prida jednu A4 s popisem zmen v podminkach? Verte, ze to bude tak dve koruny. Opet - nijak Vam neberu Vas nazor, ze je v poradku, ze za ty dve (ale i kdyby to bylo pet) koruny Vasi bance nestojite - zvlaste v pomeru, kolik te bance platite. Mne osobne by to vsak vadilo.
    V me reakci (a doufam, ze to tak bylo pochopeno) jsem zduraznoval, ze prvotni pricinu vidim v naprosto nerovnopravnem vztahu, kdy uzivatel je nucen pristoupit na neuveritelne podminky.

  • 2. 7. 2002 20:25

    Karel Zbanek (neregistrovaný)

    Souhlasim s predchozi reakci, rozhodne neni ferove menit jednostranne podminky a pak cekat, kdo se nachyta, protoze nema cas kazdy tyden studovat, jestli se nahodu nezmenily.
    Pritom by stacilo malinko: vypocet sankce provest automaticky pri pokynu k ukonceni/vyberu term. vkladu a klienta tak upozornit, kolik ho to bude stat. Takove upozorneni by nebylo na skodu i u ostatnich transakci. Klient by vzdy dopredu vedel, kolik ho to bude stat a nemusel by se bat, o kolik ho banka chytracky obere. Vzdyt i pri znalosti aktualniho ceniku neni vzdy jasne, kolik co stoji - je nutne scitat vzdy nekolik polozek ceniku. Takove upozorneni by banku nic nestalo a vyrazne by to upevnilo duveru klienta k bance. Bohuzel se takovy pristup u nas moc nenosi. Ale verim, ze jednou bude.

  • 2. 9. 2005 10:08

    badisbadis (neregistrovaný)
    Zkuste na stránkách www.ebanka.cz rychle najít obchodní podmínky a dopátrat se v nich řešení konkrétního problému.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).