Vlákno názorů k článku Seznam restaurací, které vás okrádaly na cenách a potravinách od Jarmila - Pokud mne paměť nešálí, tak ceny jsou SMLUVNÍ....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 4. 2011 13:13

    Jarmila (neregistrovaný)

    Pokud mne paměť nešálí, tak ceny jsou SMLUVNÍ. Takže ČOI může možná kontrolovat kvalitu. Pokud se dohodnu s odběratelem, že mu prodám kachnu za 1.000,- Kč, protože má pozlacené nožičky, a odběratel to akceptuje, tak ČOI je ten poslední, kdo do toho má co mluvit.
    Stejně tak, jako když se Sekce pro předsednictví ČR v Radě EU dohodla, že firmě PROMOPRO zaplatí 766 milionů, přičemž původní smlouva neměla překročit 85 milionů, tak se taky nic neděje, protože tak to má přece být, tak je to správné, pořádek musí být. A nic s tím nenadělá ani soud, ani ČOIka ani nikdo jiný.

  • 4. 4. 2011 13:52

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Tak tak... Před časem Tuna v jisté TV s vyvalenýma očima vykládal, jak restaurace okrádají zákazníky, protože jim do Coca Coly házejí kostky ledu... Že si ty restaurace za dvě decky řeknou 60,- Kč už nikdo neřešil.

  • 4. 4. 2011 14:51

    jezevec (neregistrovaný)

    pokud vám někdo do trojdecky nasype hrst ledu, dolije to nápojem po rysku 3dcl, a prodá vám to jako TŘI DECI - tak vás okradl, bez ohledu na cenu nápoje.
    ve slušné restauraci vám do trojdecky nasype hrst ledu, ve dvojce odměří dvě deci, nalije na led, a prodá to jako DVĚ DECI (přičemž cena je smluvní a může být třeba dvě deci za stovku, to je jedno, ale dostanete to množství co si objednáte).
    v dobré restauraci vám prodají nápoj v kalibru a donesou led zvlášt, a nechají vás to namíchat dle chuti; a v superdobré mají na výběr i hlubokozmrazené silikonové koule které chladí neředíce nápoje (samozřejmě taky podávané ve zvláštní nádobě.

  • 5. 4. 2011 7:59

    Jarmila (neregistrovaný)

    V české hospodě vám v lepší hospodě přinesou limču nebo džus přímo v originální flašce a tu před vámi otevřou. Takže jste si tu dvoj- nebo trojdecku mohl koupit vedle v marketu, o dost levněji, ale bez toho, aby vám ji přinesli až pod hubu. Krom toho je trojdecka limči o dost dražší než půllitr piva. Pivo naštěstí ještě točí z pípy, u limonád už to vymizelo, ta se pro jistotu nalévá z petek, zakoupených v super-, hyper-, mega (a někdy to má i etiketu z Tesca).

  • 5. 4. 2011 10:23

    Pavel (neregistrovaný)

    V drtivé většině hospod, kde jsem v poslední době byl, měli čepovanou kofolu a/nebo malinovku. A to nebyly žádné lepší hospody, ale obyčejné občerstvovny pro "tůristy".

    A koneckonců, vono i to pívo z láhve vedle v marketu je levnější než točené v hospodě. A i to jídlo pořídíte levněji, když si to uvaříte sama. Tak proč do hospody chodit, že?

  • 6. 4. 2011 7:53

    Jarmila (neregistrovaný)

    Řec není o jídle, které se musí vařit, a tudíž i složitěji připravovat. Řeč je o pití, které je pouze nalito z flašky. Nebo mám otevření té flašky a nalití do sklenice považovat za hospodskou službu? Že jsem nemusela zvednout ruku s flaškou?

  • 6. 4. 2011 12:16

    Pavel (neregistrovaný)

    No jo, jenže hospoda poskytuje i spoustu dalších služeb, které nejsou účtovány, a proto jsou rozpočítány do všech služeb placených, tedy i do toho otevření flašky.

    V hospodě máte prostor na setkání s přáteli, můžete se tam ohřát/ochladit/o­sušit (podle roční doby a počasí), posedět a odpočinout si, použít WC, napít se i když ten market vedle má zavřeno, ba dokonce i když vedle žádný nmarket není, ... To všechno provozovatele hospody stojí peníze na nájmu, energiích, platech, atd. a není to účtováno jednotlivě.

  • 6. 4. 2011 13:29

    Jarmila (neregistrovaný)

    Já to beru, zvláště ta WC jsou příjemná (jaký rozdíl oproti stavu, kdy před r. 1989 jel autobusový zájezd a účastníci z nedostatku příslušných zařízení pos** ali celý les). Jen mi občas vadí naše české "vysokohorské" přirážky. Dokážu ale ocenit, když třeba u cyklostezky vyroste malá občerstvovna, kde si lidi za příznivého počasí sednou venku, odpočinou, občas je tam koutek se skluzavkami pro děti, prostředí dle možností útulné a služby nepředražené, i když je jasné, že občerstvovna majitele živí jen v letní sezóně, páč v zimě tam asi moc lidí nechodí. Jen čekám, kdy podobné aktivity začne náš stát aspoň tolerovat a nebude zbytečně zvyšovat daně a kdejaké poplatky v bezbřehé touze po mlaskání u koryta.

  • 4. 4. 2011 13:51

    Pavel (neregistrovaný)

    No jo, ale ty ceny musí být známy. Ne jako v té "vítězné" hospodě, kde sdělovali ceny až po objednávce.

  • 4. 4. 2011 14:58

    Jarmila (neregistrovaný)

    Jak chcete prokázat, kolik masa jste měl na talíř dostat, když v jídelním lístku je cena uváděna za maso v syrovém stavu? To chcete stát u trouby a prokazovat, o kolik se to maso smrsklo? Na další praktiky nemusíte jít až do hospody, stačí vejít do prvního super- hyper- mega-. Co to je "křehčené" maso? Závod, kdo do masa narve víc vody, aby víc vážilo? Zkuste si tako "nakřehčené" maso zvážit před pečením a upečené. Podívejte se na kořenící směsi a najděte si procento obsažené soli. Kupte si gulášové koření s obsahem 60% soli. Co jste koupil? Ochucenou sůl se štipcem koření. Opět závod, kdo dráž prodá sůl za pár švesťáků. S podvody válčí nejenom hospodyně v rodinách, hospodští taky.


    Ale je pravda, že ceny by měly být součástí jídelního lístu a ne být sdělovány až na požádání, pokud vůbec. V tom s Vámi souhlasím.

  • 4. 4. 2011 15:15

    (neregistrovaný)

    Ceny by tam bejt ani nemusely. Já to beru tak že když někde nemaj ceny(může jít i o obchod nebo nabídku na internetu), tak je to pro lidi kterým na tom kolik to stojí nesejde, protože mají peněz dost. Já to nejsem, takže takové nabídky automaticky odmítám a nestarám se o jejich ceny.

  • 4. 4. 2011 15:24

    Lubik (neregistrovaný)

    Naopak, ceny tam být musí (jako návrh dohody) a musí být i jasně dohodnuty nejen v kupní smlouvě, ale třeba i ve smlouvě o dílo atd. Jinak z toho vznikají situace, kdy soudy dlouze a nákladně řeší spor o cenu, znalci určují cenu v místě obvyklou a jestli neumřeli, soudí se do dnes. A člověk který si něco objedná bez ceny, je vůl.

  • 4. 4. 2011 20:00

    (neregistrovaný)

    Není, to je pro lidi kterým je jedno jestli dají za oběd 150 nebo 15 000. Takoví jsou. Jsou pro ně i obchody kde nemaj ceny.

  • 4. 4. 2011 14:46

    hartigan (neregistrovaný)

    No pokud se dohodnete, že dodáte kachnu a potom dodáte kuře tak je to problém pro ČOI.

  • 4. 4. 2011 17:34

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    To máte sice pravdu, ale... jsme v ČR. Zrovna dnes jsem jsem na iDnes četl o kontrole ČOI u e-shopů. Jeden z diskutujících to okomentoval následovně

    vypalne za 3000 (autor: Garbage)
    No tak tuhle u nas COI byla. Damy prisly s pripravenym lejstem na vypalne za 3000 Kc. Meli jsme drobnou chybu v obchodnich podminkach (vraceni penez po vraceni zbozi ... melo byt spravne ...po odstoupeni od kupni smlouvy). Nikho jsme neposkodili, nikdo nikdy nemel v vracenim penez problem, ale stejne si COi vybralo svoje vypalne. Tomuhle se rika pozitivni pristup uradu. A jak tak koukam vybrali to u 70% obchodu a to jeste 3000 byla minimalni mozna castka ...stat si opet prisel na peknou sumicku a temer bez prace jen pekne najit aspon drobnou vadu v textu obchodnich podminek.

    **
    Myslím není co dodávat. Snad jen, že podobných názorů a zkušeností lze na Internetu nalézt mnohem více.

  • 5. 4. 2011 16:18

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    ČOI evidentně kontroluje koho a co nemá.

    Zrovna reklamuji nekompletní dodávku zboží od firmy Klub-zdraví, zajišťující e-shop firmě Parenteral pro jeji konopnou kosmetiku CutisHelp. Reklamuji už druhou objednávku z celkového počtu dvou.

    Schází 5 ks zboží v hodnotě 669 Kč (včetně DPH 20%) v objednávce v hodnotě 2097 Kč.
    Minule mi nedodali 2 ks zboží v hodnotě 339 Kč (včetně DPH 20%) v objednávce v hodnotě 2179 Kč.

    Firma zajišťující e-shop není výrobcem daného zboží, pouze zajišťuje prodej po Internetu. Zatím jsem jen poslal kopii reklamace výrobci zboží, ale jejich způsoby mi nepříjdou normální a jsem schopen poslat i podnět k prošetření k ČOI, případně SOS.

    P.S.
    Reklamní blbosti pošlou vždy. Tentokrát mi poslali 0,3 kg papíru. Katalogy, fajn. Omalovánky - asi milionkrát ten stejný nevkusný obrázek, kolem a na druhé straně reklama.

    Minule mi poslali jako pozornost, že jsem musel podat reklamaci, reklamní samolepky na dětskou kosmetiku CutisHelp a reklamní propisky na jakési léky o kterých jsem v životě neslyšel a nemají s výrobky CutisHelp ani žádné dočinění.

  • 5. 4. 2011 17:28

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Jen ještě aby bylo jasné proč to píši. Podle mne je nejlepší obranou veřejné vyjádření nespokojenosti či naopak spokojenosti. Asi před rokem jsem se rozhodl, že nemám nejmenší důvod nějak šetřit pověst nekvalitních obchodů a obchodníků. Proto jsem zde uvedl úplné a přesné údaje. Pokud by došlo k omylu či nedorozumění, nezapomenu se zde omluvit.

    Ve firmu Parenteral mám důvěru, proto se nedomnívám že by reklamace neměla být kladně vyřízena. Nicméně mi je jedno zda má Klub zdraví jen neschopné pracovníky nebo mne poškozuje z jiného důvodu.

    Mé obecné doporučení, které na tohoto dodavatele začnu v další fázi našeho vztahu (bude-li vůbec pokračovat) striktně uplatňovat je následující: Kontrola zásilky před převzetím a zaplacením. Doručovatel vám to musí umožnit. Pokud to neumožní, nebo bude zásilka nekompletní a cena nebude odpovídat obsahu zboží nepřebírejte, e-shopu podejte jen stručné vysvětlení a vyjádřete nespokojenost prostřednictvím e-mailu.

  • 5. 4. 2011 21:55

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Komentujete-li nahlédnutí do zásilky tak vězte, že nemohu najít předpisy České Pošty, a i kdybych je našel jistě bych se v nich rychle nezorientoval.

    Nicméně kontrola se umožňuje. Je to ověřeno a prověřeno časem. Kdyby mi ji na žádost neumožnili, tak ať si balík rovnou odešlou zpět a poskytují služby někomu jinému než mně.

    Česká pošta má celkem líné pracovníky, to se hned tak jinde nevidí, takže je možné, že vám nevyhoví rozvozce (možná ani nemůže). Pracovník na poště, u přepážky, by měl. Pokud bude mít námitky, trvejte na tom, že máte podezření že zboží může být poškozené a chcete ho překontrolovat. Když při této kontrole "neporušenosti zboží" zjistíte neúplnou dodávku... ?!

    U PPL nevím, ale celkově mi jejich kurýři přijdou mnohem vstřícnější, než ČP. Navíc by je to asi příliš nezdrželo, protože narozdíl od pracovníků ČP ten čas co s vámi stráví opravdu efektivně pracují.
    Jediná nevýhoda u PPL je hustota poboček, na které by byl balík zanechán v případě nedoručení.

  • 5. 4. 2011 23:52

    Tonda (neregistrovaný)

    Představa, že pošta ručí za to, že odesilatel zabalil vše co jste si objednal, je hodně úsměvná. Kontrola přichází v úvahu v případě kdy je zásilka viditelně poškozena/roz­balena.

  • 6. 4. 2011 0:22

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Ani náznakem jsem se nepřiblížil k tvrzení, že by měla pošta ručit za obsah balíku (obsah vložený odesílatelem), to by mne opravdu ani nenapadlo.

    Nikdo vás ale nemůže donutit zaplatit a převzít zásilku o které prohlásíte, nebo víte, že neobsahuje zboží za které platíte a jde tedy o podvod nebo chybu odesílatele.
    Pokud vás pošta je schopna donutit, dejte mi adresu. Něco vám pošlu, řekněme tak v hodnotě tří tisíc korun. Asi to bude cihla, ještě nevím, nechte se překvapit... tvrdíte, že je vám to stejně jedno.

  • 6. 4. 2011 12:26

    Petr85 (neregistrovaný)

    Pane, vaše svérázné výklady vašich práv jsou úsměvné. Pošta provádí doručení zásilky a její odpovědnost končí u doručení nepoškozeného a kompletního předmětu vůči jeho stavu v době převzetí od odesilatele.
    V případě že tedy nastane k podezření že během přepravy došel balík k úhoně, pak máte skutečně nějaká práva na kontrolu spolu s pracovníkem pošty (podrobnosti nastudované nemám) a na následné podání reklamace, protože pošta neposkytla smluvenou službu bez vad. Ale rozhodně nemáte nárok na kontrolu, jestli vám obchod do balíčku zabalil skutečně všech 6 objednaných golfových míčků, pokud obal není porušen nebo poškozen, před převzetím balíku.

    Diskutabilní je situace, kdy byste po převzetí kontrolu spolu s pracovníkem provedl a zjistil, že obsah neodpovídá objednávce. Předpokládám, že byste poté podával reklamaci či T.O. a pracovník pošty by se ocitl v roli svědka, který by potvrdil, že v balíčku bylo to co tvrdíte vy a ne to co tvrdí, že odesílatel poslal, nicméně to už by byl podle mého názoru vztah mezi vámi a osobou pracovníka a ne mezi vámi a společností, která ho zaměstnává...

    O způsobu práce zaměstnanců pošty a jeich mentalitě, pravidlech nutících je mnohdy k absurdnímu způsobu práce a celkovému přístupu této společnosti ke svým zákazníkům je to samozřejmě zase úplně jiná debata...

    Pokud mi přijde neco co jsem si neobjednával, tak to mohu nepřevzít (ale nemohu to před tím otevírat, to by pošta zjevně porušila své povinnosti doručit balíček neporušený).
    Pokud činím objednávku, tak na konkrétní věc a tu také očekávám. Proto vaše narážka s cihlou je úplně mimo.
    A pokud si u vás objednám např. mobil a vy mi pošlete cihlu, pak mi nezbývá, než na vás podat T.O., ale nemohu vaši podlost vyčítat české poště, pokud splní svoje povinnosti související s doručením.

    Také nechápu vaši nespokojenost, že prodejce není zároveň výrobcem, to byste nemohl jít nakupovat ani do samoobsluhy. Na druhou stranu pokud bude rpodejce kazit dobré jméno značky a výrobce se o tom dozví, zajisté se podle toho zařídí a zřejmě přestane s prodejcem spolupracovat...

    Naopak to že informujete ostatní o zkušenosti s nějakým prodejcem je záslužná věc a lidé to zajisté ocení.

  • 6. 4. 2011 12:41

    Tonda (neregistrovaný)

    Ale naopak, tím co popisujete de facto přenášíte zodpovědnost na poštu. Pošta převezme zabalený balík a takto ho dodá, pokud je podezření na poškození/úbytek obsahu PŘI PŘEPRAVĚ, tak se provede kontrola, jinak k tomu prostě není důvod. Chápu, že by se některým líbilo před převzetím prohlédnout balík a nechat černého petra v podobě rozbaleného balíku poště, která bude v situaci, kdy odesilatel bude tvrdit, že to bylo komplet a příjemce, že ne. A je také zcela pochopitelné, že pošta se nenechá tahat do sporů o rozsah dodávky mezi odběratelem a dodavatelem.

    Pokud dvě ze dvou zásilek nebyly komplet a přitom byla účtována plná, tak potřetí tam objedná jen idiot. Pokud je někdo takto paranoidní, tak nezbývá než osobní převzetí nebo platba po dodání (na což ale asi dodavatel sotva přistoupí)

  • 6. 4. 2011 13:24

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Pánové Tondo a Petře85, nejste náhodou politici? Ty se také vyjadřují ke všemu, i když kecají naprosté blbosti a reagují mimo téma.

    Nechápu jak mnou vyřčené/napsané věté čtete, ale evidentně vše chápete špatně. Je to jak mluvit do dubu. Shrnu to jen jednou větou, kterou opakuji již po několikáté: "Na poštu žádnou zodpovědnost nepřenáším. Pošta poskytuje službu tak jak ji poskytuje."

    Komentář: Protože mi služba poždy (kterou vlastně ani řádně neznám) nepříjde ideální, do jisté míry ji (pravděpodobně) občas obcházím, a využívám jiných pravidel pošty k dosažení svého cíle.
    Pokud by mi pošta tento ústupek neumožnila, nemám o její služby zájem. Zároveň je potřeba zmínit, že mne pošta nepřinutí převzít jinou zásilku než očekávám, tedy ani neúplnou či s jiným obsahem, klidně jí písemně potvrdím důvod odmítnutí zásilky. Nechápu co hledáte za problémy.

    Kdyby pošta za něco stála, tak si taková pravidla nastaví sama, možná to tak má (opravdu nevím).
    Pošta mi tu kontrolu balíku již několikrát umožnila, to mám ozkoušeno. Jen jsem zatím nikdy neměl důvod balík nepřijmout. Sílu, která mne přinutí převzít a dobírkou zaplatit zboží které jsem si neobjednal, nebo jednoznačně neodpovídá mojí předstvě, neznám.

    Tohle je můj poslední poslední komentář na tohle téma. Na zbytek vašich "komentářů" nemá smysl reagovat.
    V zásadě nereaguji ani tak kvůli vám, jako spíše proto, abyste neodradili ostatní případné čtenáře této diskuse od toho aby trvali na svých "přirozených" právech.

  • 6. 4. 2011 13:41

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Jen ještě Tondo k důvodu proč klidně odebrat zboží znovu:
    Ono může jít o jakýsi trest. Bude-li zasloužený, tedy bude-li opět problém. Kdyby to bylo v mých silách, tak zorganizuji týdení akci "každá nekompletní zásilka nebude doručena". On by si brzy tento e-shop rozmyslel jakou péči bude věnovat svým závazkům vůči zákazníkům.

    Jinak zřejmě fungují dobře. Na výrobce zboží si nemohu stěžovat, snad jen na cenu.

    Mimochodem, nějak jste přehlédli, že jsem reklamaci přeposlal i výrobci zboží, jemuž prodej zajišťují (vzájemné vztahy neznám). To má podle mne také význam. Na to, že výrobce si sjedná pořádek spoléhám nejvíce.

  • 6. 4. 2011 13:42

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Jen ještě Tondo k důvodu proč klidně odebrat zboží znovu:
    Ono může jít o jakýsi trest. Bude-li zasloužený, tedy bude-li opět problém. Kdyby to bylo v mých silách, tak zorganizuji týdení akci "každá nekompletní zásilka nebude doručena". On by si brzy tento e-shop rozmyslel jakou péči bude věnovat svým závazkům vůči zákazníkům.

    Jinak zřejmě fungují dobře. Na výrobce zboží si nemohu stěžovat, snad jen na cenu.

    Mimochodem, nějak jste přehlédli, že jsem reklamaci přeposlal i výrobci zboží, jemuž prodej zajišťují (vzájemné vztahy neznám). To má podle mne také význam. Na to, že výrobce si sjedná pořádek spoléhám nejvíce.

  • 13. 4. 2011 22:26

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Cítím, že je slušné doplnit některé informace:

    **
    Fima Klub-zdraví.cz s.r.o., přestože mi ani nepotvrdila přijetí reklamace (pouze v druhém případě a říkám rovnou, že tomu nepřisuzuji extra význam, jsme lidi), doposlala scházející zboží a učinila tak bez zbytečného odkladu. Bez průtahů bylo doposláno zboží i v případě první reklamace.

    Suma sumárum. První objednávka byla kompletně vyřízena do 11 dnů, druhá do 12 dnů. To není nejhorší.

    **
    Mám určitou domněnku, proč postupují jak postupují, ale nechci ji říkat nahlas. Ať si každý udělá vlastní názor, chce-li. Mohlo jít i jen o souhru náhod.

    Na dotaz zda by přistoupili na moji podmínku kontroly zboží před dobírkou a převzetím zboží, stornováním objednávky v případě nekompletnosti zásilky, jsem doposud (v průběhu 1 dne) nedostal odpověď.

    **
    Tomuto tématu se již nadále věnovat nebudu. Zvažuji předání své zkušenosti s touto firmou do "databáze" Heuréky, kterou sám občas využívám. Ještě nevím zda je to potřeba, vhodné a účelné. Nechci tuto firmu poškodit, chci aby se nad sebou zamysleli.

    Pravděpodobně bych neřekl ani popel, kdyby mi dopředu oznámili, že mi zboží posílají ve dvou zásilkách. Nebo mne například upozornili, že nemají vše zboží na skladu a nabídli mi počkat a zaslat vše naráz, nebo nabídnout postupné zaslání zboží, a podobně. Jsem na podobné praktiky zvyklý a obchodní komunikace mi nedělá problém, včetně dohody o placení...

  • 4. 4. 2011 17:45

    Matěj (neregistrovaný)

    Máte pravdu, ale pokud se "dohodnu" (např. cena na jídelním lístku), že pivo stojí 50 Kč a jídlo 250 Kč, tak nemůžu jen tak účtovat 700,-

  • 6. 4. 2011 10:28

    thr

    Ona taky ČOI v žádném případě nedá pokutu za to, že prodáte kachnu za 1000 korun (nebo klidně i dráže). Problém, kolem kterého se točila většina pokut byly různé nekalé praktiky typu jídelní lístek bez ceny nebo dokonce s cenami záměrně matoucími - situace typu zákazník si myslí, že kupuje kachnu za běžných 100 korun, ale vy po něm pak chcete 1000.

    Nutno také dodat, že byly zveřejněny jen větší pokuty, drobnějších blokových pokut typu "pivo pod míru" se zveřejnění netýká. A jestliže nějaký restaurace nasbírala pokuty za 120 tisíc, tak to už je docela síla a asi není překvapivé, že se dostala i d diskusí na zahraničních serverech s informacemi pro turisty...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).