Jo, mýtus vždyúspornosti úsporných "žárovek". Totiž úsporné žárovky se vyplatí pouze tam, kde souvisle svítíte min. 2 hodiny denně. Pokud ji budete 5x za hodinu zapínat a vypínat, sežere víc a vydrží skoro míň než klasická žárovka.
Jinak "úsporné hypermarketové" "žárovky" jsou podfuk, mají většinou životnost 2-3xnormální žárovky a cenu tak 5-6x. Když už, tak kupujte správně, vězte jak je používat, no a pro nejhorší případ si schovávejte účtenky (i když už na mě taky koukali jako na debila, že jdu reklamovat "žárovku").
Jsou to klasické nesmysly. Spotřeba je vyšší, výkon nižší, v kufru nádrž, revize každý rok, počáteční investice 20 tis. Ještě hůř to vychází u zemního plynu.
Přiznám se, že takové názory, které řešení smetou ze stolu mám opravdu "nejraději".
Ano, vyšší spotřeba je, nižší výkon taky, i to místo v kufru to zabírá.
Pokud máte větší obsah, nejezdíte na maximum výkonu, máte velký kufr a hlavně - projezdíte mnoho km, pak se toto řešení vyplatí.
V opačném případě samozřejmě ne - prostě to není samospasitelné.
No a co se týče demagogie v článku, v tom souhlasím - palivo stojí polovinu, ale neznamená to polovinu nákladů.