Tchán měl Passata z roku 2006. Bylo to pro něj "sváteční" auto, neustále leštěné, parkované v garáži. Auto vypadalo jako nové, jako kdyby vyjelo zrovna z autosalonu. Loni se ho chtěl zbavit, bazary nevěřily, že má najeto jen 40 tisíc. Než by ho prodal pod cenou s nálepkou "jistě stočené", tak ho naštěstí udal příbuznému.
Proč by to nemohla být pravda. Můj soused má nissan almara a viděl jsem to auto doslova párkrát. Vyjíždí s tím několikrát za rok. A přes zimu zásadně vůbec.
To auto bude mít tak 15 let (koupené nové) a hodně bych se divil, kdyby to mělo najeto přes 20 000.
Je jasné, že takových aut bude zlomek, ale v principu existují. A je jasné, že takové auto majitel jenom tak neprodá. Ale může se stát, že bude mít rodina nějaké problémy a logicky se zbaví prvně auta, které potřebuje pouze minimálně. Pokud by to prodával a měl smůlu, že nikdo z rodiny zrovna nebude mít zájem, tak je jasné, že v bazaru mu nabídnou cenu odpovídající nájezdu 200 000.
Tento jev vede i tomu, že vozidlo se skutečným malým nájezdem se prodat nedá. V tuto chvíli vím o 7 let starém autu nájezd 20 000.
Pořizovací cena 350 000. Nyní cena kolem 90 000, dle mého názoru by takové auto mělo mit hodnotu 150 000. Bohužel je v konkurenci s auty s nájezdem přes 200 000 km. Stočeno na 70 000 Km s hodnotou kolem 50 000 Kč.
tak to není o karkulce, ale o tom, že když někdo má dvě auta tak tam nájezd může být opravdu tak nízký. Jinak kámošův děda měl káru, kterou koupil úplně novou byla deset let stará a nájezd 25 tis. To auto taky tak vypadalo, prostě jako nové. Ne není to o karkulce, ale o skutečnosti, která může nastat.
Docela nechápu, co se komu na těchto nájezdech nezdá... Před rokem 1989 to bylo naprosto běžné, Š100 mého dědy se v zimě dokonce stavěla na špalky a přes rok se jezdilo jen na chatu, nájezd mohl být tak 3-5 tisíc km ročně a bylo to tehdy zcela běžné. Po revoluci sice procento podobných případů pokleslo, ale taky to není až taková výjimka. Hlavně starší lidé běžně jezdí autem je o víkendu na nákupy či na chatu a jinak se auto celý týden ani nehne a pokud auto měli nové, tak je nájezd pod 50 tisíc u 10let starého auta reálný. Koneckonců příkladem může být můj otec - auto koupil nové, ale jezdí rok od roku méně, navíc má garáž, takže i povětrnostní vlivy jsou minimální....
A ani bych neřekl, že to je až tak nepatrné procento, u aut kupovaných mimo firmy to bude téměř jistě přes 10% a pořád malých nájezdů v řádu 10 tisíc ročně bude možná i polovina.. U firemních aut je to samozřejmě jinak, ale nejsou jen ta.
Je docela smutné, že je při prodeji podobně málo jezdící člověk automaticky brán minimálně za "podezřelého" :-(