Paní Chytilová chtěla v příspěvku asi naznačit, že jí překvapila kultivovanost projevu pracvníků Servisu 24 asi proto, protože se nacházejí v Prostějově a ona očekávala bravurní češtinu pouze od pražáků.
Jinak ale souhlasím, že Servis 24 je dobrá služba a Internetové bankovnictví ČS se dostalo na přední příčky mezi bankami u nás. Možná i dožene eBanku. :))
Tady asi někdo nepochopil text příspěvku. Já porovnával internetová bankovnictví eBanky s ČS, nikoliv poplatkovou politiku jednotlivých bank. Jinak si vystupujte z jakéhokliv vlaku jak chcete a kolikrát chcete. Od toho těch bank je více a nemusíte zůstávat u jedné jediné. Komu vyhovuje více eBanka, bude asi u ní, kdo má radši ČS, půjde zřejmě do ČS. Kdo má rád složenky, půjde na poštu.
Kultivovanost - od bankere ? No snad. Ovsem potom co mi jejich telefonni operatorka rekla, ze jestli se mi nelibi sluzby jejich banky, tak at jdu jinam, mam sve mineni.
Ano, jsou tam normalni lidi jako jinde.
Co se tyce Servis24 - telebanking nepouzivam a co se tyce internetu, tak ano, ovladani je jakz takz na urovni, je to stale v plenkach, nelze vytvorit kopii prikazu, a co se tyce pameti - stary internetbanking si pamatoval pouze data za poslednich 60 dni.
Ovsem stale mi nikdo nevymluvi zabezpeceni sluzby Servis24 - internet. Jmeno a heslo.
To se da keylogerem odchytit. Ne kazdej se pripojuje jen z jednoho PC. Nevim proc, kdyz ostatni banky pouzivaji ke jmenu a heslu jeste certifikat. Sice mi vsichni tvrdi, ze soucasny provoz Servis24 je zajisten ale jen do prvniho problemu. CSAS totiz neruci za jakoukoliv ztratu - svede to na Vas, ze jste prozdradili jmeno a heslo. A to se mi nelibi.
Jinak nejsem zadny zacatecnik na netu a ani s bankingem. Pouzivam jak eBanku tak i Moje banka od KB. CSAS banking jsem mel hned od jeho spusteni. Cili vim o cem hovorim.
Pro Servis24 hovori jen cena za transakce. Kazdy banking ma sve vyhody a nevyhody.
Pane kolego,
nastudujte si něco o tom, jak fungují počítače a počítačové sítě, aby se Vám zase příště nestalo, že budete jenom plácat.
Pokud se přihlašujete z počítače, který nemáte pod svou kontrolou, z Internetové kavárny, z práce, nebo prostě odkudkoli, kde někdo mohl podstrčit odchytávání kláves, aby tak získal Vaše heslo, vůbec si nepomůžete, pokud použijete certifikát. Pokud je totiž ten počítač, se kterým pracujete, kompromitován, tak stejně tak pro útočníka není problém si z té Vaší diskety stáhnout Váš certifikát. Proč ostatní banky používají ještě certifikát, se musíte zeptat jich. Technicky k tomu není žádný důvod. Pokud se naopak domníváte, že zasunutím diskety s certifikátem do ne-bezpečného počítače zvyšujete svou bezpečnost, máte velký problém. Něco takového prostě nesmíte udělat (stejně jako tam nesmíte psát své heslo), pokud chcete mít svoje peníze v bezpečí.
Naopak, pokud koncový počítač považujete za bezpečný, tak je heslo dostatečné, protože síťová komunikace je zajištěna šifrováním tak, že útok proti ní není rozumný (zůstatek Vašeho účtu je zcela jistě nižší než náklady na ten útok). Tedy jakmile koncový počítač začne komunikovat s bankou, je šance na na prolomení té komunikace velmi malá.
Jediný rozumný způsob, jak pracovat z potenciálně kompromitovaného počítače, je použití jednorázových hesel. Buďto generovaných nějakou kalkulačkou, nebo prostě takových, které Vám banka nějak dodá (řada 50 hesel na papíře). Protože jsou ta hesla jednorázová, není ani při jejich odchycení možné použít je znovu, jejich platnost po prvním použití končí.
Certifikaty nemaji zadny duvod a banky je pouzivaji jen proto, ze se jeste nezeptaly na MUNI jak to maji delat "spravne". :-)
Ve skutecnosti jsou certifikaty velmi vyhodne, protoze umoznuji bankam se pomerne efektivne branit pred vlastnimi zamestnanci, coz je pricina naproste vetsiny vsech pokusu o kradeze.
Psal jsem o _technických_ důvodech pro používání hesla či certifikátů a reagoval jsem při tom na prohlášení >>Jmeno a heslo. To se da keylogerem odchytit. Ne kazdej se pripojuje jen z jednoho PC. Nevim proc, kdyz ostatni banky pouzivaji ke jmenu a heslu jeste certifikat.<< Tedy na pocit pana Lukáše, že heslo se dá odchytit a certifikát ne.
V netechnické rovině certifikáty samozřejmě svůj význam mají. Nicméně moje tvrzení, že do nedůvěryhodného počítače Vy jako klient nesmíte ani zadat svoje heslo ani dát svůj certifikát, jste jaksi nevyvrátil.
Dle mého názoru byla změna původního internetbankingu na Servis24 obrovským skokem. Přestože do uživatelské přívětivosti internetbankingu eBanky to chybí ještě mnoho, jsem s touto službou velmi spokojen. V podstatě mám pouze 2 větší výhrady.
1. u eBanky byla možnost si částečně zvolit klientské číslo - to spořitelní si prostě nemohu zapamatovat, takže ho stejně musím mít někde napsané, což bezpečnosti zdaleka nepřidá
2. přestože si klient ČS může zvolit zabezpečení autentizačním kalkulátorem od určité částky, tak přihlášení je vždy realizováno pouze klientským číslem a heslem.
Dosud jsem využíval internetový banking Raiffeisenbank, s kterým jsem měl mnohokrát potíže ať již s přístupovými a podpisovými certifikáty, množstvím hesel a mnohdy i výpadky serverů - dle zákonů schválnosti vždy, když jsem jej nejvíc potřeboval. Servis 24 se jeví mnohem jednodušší, dosud jsem neměl jediný problém a tak jsem rehabilitoval starou Českou spořitelnu se SPOROŽIROVÝM účtem (i když patří rakušákům), na kterou jsem před časem zanevřel pro neustálé čekání na pobočkách na cokoli a často značně neochotný způsob jednání. Tímto se vše mění, skutečně dochází ke kvalitativnímu skoku, není třeba nikde čekat, vše je vyřízeno bleskově a navíc polatky jsou asi bezkonkurenční (poslední srovnání neznám).
AJ
Pouzivam oba (Raiffeisenbank i novy Servis 24) a nemel jsem ani s jednim problemy. Servis 24 je dobry, i kdyz par veci by se tam jeste dalo doladit. RB pouziva uzivatelske jmeno ve tvaru prijmeni + koncova cast rodneho cisla, coz je daleko lepe zapamatovatelne nez dlouhe cislo u S24. Take transakcni historie ktera je u S24 jen mesic by se mohla prodlouzit alespon na pul roku. Posledni vec ktera me u S24 vadi je ten sileny dialog s ukazatelem ze se "nacita" stranka, ktery obvykle zaclani nad nejakym tlacitkem ktere se pak neda hned zmacknout a musi se cekat az se (zbytecne) nacte zbytek stranky (zpravidla jen nejaka nepodstatna grafika).
"Konečně pořádné bankovnictví na Internetu!!" To je reakce většiny čtenářů. Souhlasím, oproti většině konkurence a předchozí službě je to změna k nepoznání.
Ale eBanka je pořád jednička! To zase říkám já. Mám možnost srovnávat jedno vedle druhého. Uznávám kvalitu a životaschopnost systému od ČS, ale co třeba karetní operace (např. Maestro karta). Zatímco v ČS se o ní dozvíte až v okamžiku odchodu platby z účtu (tedy třeba o týden později), v eBance se ukáže blokace minutu po provedení platby v terminálu a odečte se od disp. zůstatku. Je to podstatný rozdíl, a pokud na účtu nemáte dostatečně velkou rezervu, pak může takový nedostatek zavinit třeba přečeprání účtu. Takových případů je víc, ale nebudu to protahovat.
Nechci tu rozpoutat další hádku na téma eBanka je nejlepší. Znovu říkám - uznávám, že ČS konečně předvedla kvalitní produkt (i když jí jeho zprovoznění trvalo skoro 1/4 roku), ale eBanka je pořád ještě o krok vpředu.
Úplně chápu nadšení paní ze služby Servis 24. Však ono když se někdo dostane (obrazně řečeno) z doby kamenné do roku 1890, tak je pro něj postel příjemným překvapením. Ale když je někdo zvyklý žít už dnes v budoucnosti (využíváním služeb eBanky), tak je pro něj naprosto normální NE cizí bankéřka na telefonu, ale je pro něj naprosto normální mít svého osobního bankéře, který zná potřeby přesně svého klienta a ví jaký vyžaduje přístup, a který je schopný být k dispozici i mimo pracovní dobu. A to že má každá banka svoji informační linku, která má příjemné a zkušené bankéře je dnes snad už samozřejmostí. Ve spořce to tak nebylo? Nebo čemu se ta paní teď tak diví....????
Do roku 1890? Wow, škoda, že můj pradědeček nedal svoje úspory do eBanky tehdy! Sice ještě nebyl telefon, ale vsadím se, že eBanka už tehdy byla operativní i přes Internet (skrz telegrafní dráty - i když i ty se myslím objevily později).
Mimochodem, ten osobní bankéř - je to taková výhoda? Zatím jsem nikdy nic takového nepotřeboval. Mohl bys prosím popsat, k čemu se dá využít?
Jak čtu reakce - průběžně o spořitelně a jejím servisu 24 tak pozoruji 2 nesmiřitelné tábory - eBanka a spořka. Trochu mě mrzí, že diskuze sklouzávají občas z argumentů k osobnímu napadání nebo snaze dělat z druhého blbce. Osobně fandím eBance, ale pokud spořitelna skutečně vyrobila funkční produkt - a jak někteří píší,tak dobrý - mělo by to logicky vést ke zvýšení kvality i u eBanky. Nemyslím si, že by si eBanka nechala své těžce a draze dosažené prvenství dohonit. A lidi nechme každému jeho názor, ikdyž se nám nelíbí. Prostě si myslím, že eBanka je a bude lepší než spořka. Souhlasím, že by poplatky mohly být menší, ale to nejkvalitnější není obvykle nejlevnější...... leda, že se to podbízí
Vždyť Vy to konfrontujete v každé větě! Mám v užívání rovněž obě banky. Na něco je lepší eBanka a na něco ČS. Někdo tady prohlásil, že eBance ujíždí vlak. Možná na tom něco bude. U ČS se dost často setkávám s novinkami k lepšímu a eBanka spí (na vavřínech?). Někdo tady napadal institut osobního bankéře. Mě naopak velmi vyhovuje. A dokonce u ČS jsem "vyfasoval" člověka znalého, slušného a dokonce sympatického. Až servis24 napojí vše, co mají v plánu (penzijní připojištění, stavební spoření a podílové fondy apod.), tak to nebude mít konkurenci.