Situace šla řešit úplně jinak - dokud byl funkční "starý" intenrnetbanking, který umožňoval plný přístup k účtu s chráněnou identifikací kalkulátorem, nebylo problémem poslat klientům levné otevřené dopisy a e-maily, aby se podívali do svého výpisu, kam spořitelna mohla uložit Vaše nové kódy - mohli jste je tak získat bezpečně (neflákaly by se někde po poště), bylo by to levnější a operativnější.
Jakmile jsem na starémm intenretbankingu zjistil varování, že se něco bude měnit, snažil jsem se zmíněný postup ČS doporučit - nikdo nereagoval a skončilo to tak, jak to skončilo, totiž že řada typických (a obvykle bohatých) klientů v zahraničí a na cestách je protismyslně vyloučena z používání své služby.
Hloupost a bezohlednost takového ražení by člověk od takového ústavu nečekal. Vznešené rozhovory zahraničního ředitele ústavu poskytované tisku pak ztrácejí smysl - všichni moji známí jsou o mé negativní zkušenosti s ČS informováni.
A když už zmiňuji pobyt v cizině a ČS - při převodu peněz na její konto z ciziny jí nestačí ziskz těchto peněz a možná paušální manipulační poplatek pár set korun, ale stahuje si procenta ze zasílané částky až do 10.000,- Kč, ač manipulace je stejná, ať se posílá koruna nebo milión. No comment.
Na základě zkušeností proto nesouhlasím s pozitivním hodnocením ČS odborníky. Ptal se někdo uživatelů?
Česká republika má různá specifika. Jedním z nich je doručování poštovních zásilek do vlastních rukou. Pokud máte trvalé bydliště v nějaké obci, či malém městečku, tak máte dost smůlu. V mém případě je pošta otevřena přes týden jen od 9.00 hod do 15.00 hod. V sobotu je zavřeno. Celý týden jsem v Praze a do místa bydliště se dostanu nejdříve v pátek večer a nebo v sobotu dopoledne. Tak jak to vyřešit? Když je něco typicky českého, tak se na to musí jít typicky česky. Zjistil jsem si, kdo na poště pracuje a provedl typicky českou fintu. Dotyčné paní jsem slíbil čokoládu a dohodl se, že si "zásilku do vlastních rukou" pro mě vezme domů. V sobotu jsem si pro ni zašel, podepsal a předal čokoládu za 15,- Kč. Vyšlo mě to samozřejmě levněji, než si vzít volno a jet v týdnu 240 Km schválně pro jeden dopis s pinem od ČS. Jednou mi podobnou zásilku převzal, po tel. dohodě s pošťačkou, můj syn. Byl jsem tehdy na delším pobytu v zahraničí. Je to sice nesystémové, ale co je u nás systémové? Nestálo by za to Českou poštu zprivatizovat? Vaše připomínky chápu a plně s nimi souhlasím. Myslím si, že do podobné situace se dostalo mnoho dalších lidí, ale v tom balíku milionu klientů se to asi ztratí. Jinak se přidávám k těm dalším, kteří servis24 považují za zdařilý produkt internetového bankovnictví.