hypotéka +3% od toho co jsem dostal jinde
běžný uvěr + 5,2% (RPSN)
to zvládnou i inernetové srovnávače
za to že jsou tu 120 si nechávají sakra zaplatit - bohužel je to nejstarší banka i myšlením
a to jejich poradenství :-) to je akorát k tomu aby vás dostali do dalších 10 produktů které fakt potřebujete
No až vám skončí fix, váš nový úžasný poskytovatel hypotéky vám opět napaří nejhorší úrok a vy půjdete jinam. To je holt realita prakticky všude a dokud nebudou lidi hodně přecházet, bankám se to vyplatí.
Jen pro vaši informaci, v mém okolí mají prakticky všichni hypotéku u ČS, protože jim nabídla nejlepší podmínky a úrok. Takže ty módní pohádky o zkonstnatělém molochu si nechte, dneska už nejsou dost cool :-)
Po přečtení rozhovoru jsem nabyla dojmu, že klient, to debil, který by děsně utrpěl, kdyby musel otevírat více aplikací bankovního účetnictví. To mají bankéři dojem, že klienti jsou milionáři, kteří přehazují peníze vidlema z jednoho účtu na druhý a bankéři jako spasitelé světa jim nabídnou řešení jejich problému? Ve státě, kde má půl miliónu lidí spíš opačný problém, kterým je exekuce?
No třeba po spuštění Nové mBank jsem skutečně děsně trpěl, protože ta hrůza, kterou vydávají za internetové bankovnictví nešla vůbec používat. Sice jsem už dávno účet zrušil, ale kdybych ho náhodou v tom polském nesmyslu musel držet, ovládání přes George by byla doslova záchrana. Á taková Airbank má sice tendenci se občas zlepšovat, ale několik idiotských chyb by design mají pořád, a další párkrát za rok vyrobí.
Co je na IB mBank tak hrozného? Já ho tedy nemám zase tak dlouho, takže jsem nezažil předchozí chválenou verzi, ale i ta současná se dá používat zcela normálně - pokud je tedy člověk alespoň průměrně inteligentní delfín :-)
Problémem současné mBank jsou nepoužitelné spořáky, praštěný princip mSpoření a nastražené nesmyslné poplatky, takže se člověk při používání mBank pohybuje jak v minovém poli. Co je lákavé jsou mKreditky, u půjček a hypoték nemůžu soudit, nepoužívám.
Takže z mého pohledu IB mBank není žádný problém.
A k tématu, tohle "otevřené bankovnictví" odmítám používat kvůli soukromí, nemusí o mě dotyčná banka vědět všechno. A opravdu bych byl u vytržení, dostávat nesmyslné nabídky s poukazem na to, že tam a tam mám "špatně" uložené peníze a že mně chybí to a to pojištění. Úplně stačí to, jak otravují některé banky nyní (i když bývávalo hůře).
Mám to chápat tak, že povinné zadání jména příjemce před tím, než vůbec můžete provést jednorázový příkaz (který už třeba nikdy nebudete opakovat) vám přijde normální? Tenhle nesmysl teď vylepšili tak, že přidali nějaké zakázané znaky... Připojení IB do Facebooku může vymyslet jen debil, protože jakmile máte interface, nikdy nevíte co se rozbije a na jaké chyby se přijde. Mohli bychom pokračovat donekončna.
Jinak my co pamatujem dobu kdy to zaváděli, už o mBank víme své. Půlka IB v polštině, poztrácené trvalé platby, nesmyslné popisky, ladilo se to za pochodu na klientech.
To ano, to povinné jméno je pěkný vopruz, v tom musím souhlasit. Facebook nemám, takže nemůžu soudit. V každém případě, aby nevznikl omyl, já bych nyní mBank nechtěl používat jako hlavní banku ani za nic, ale hlavní roli v tom hraje "polská nestálost" čili na můj vkus rychle se měnící podmínky, nepoužitelné spořáky a ty nastražené poplatky, takže provedení IB rozhodně nemá hlavní vliv na mé rozhodování. Použitelné je to pouze na mKreditky a bonus za založení taky není špatný. Jak to je s půjčkami a hypotékami musí napsat někdo jiný.
Že prý ČS nikdy neunikla data?
Před časem jsem byl v jedné jejich pobočce. Tam pracovníce u přepážky vydávala peníze a počítala nahlas: "Jedna, dva, tři, ..." a nakonec zařvala na celou pobočku: "TAK TADY JE PANÍ TĚCH TŘI STA TISÍC. JE TO TAK V POŘÁDKU?" To snad není únik dat?
Když jsem vybíral podobně velkou čásku v jiné bance, tak mě zavedli do speciální místnosti, tam pokladník přinesl peníze, přede mnou je přepočítal (beze slova), pak je prohnal ještě počítačkou a předal mi je. Vše proběhlo v naprostém soukromí.
Nu, tady je jednoznačně chyba na straně klienta. Jednak něco platit v hotovosti a tak vysokou částku je nesmysl a kdoví, zda-li už to není protizákonné, ale hlavně, u podobných věcí by si měl vždy vyžádat diskrétní box. Navíc skutečně nevím kdo vyplácí na přepážce, na výplatu je vždy oddělení pokladna, tam to přepočítá automat a pokladní to potichu předá. Toto je hodně nepravděpodobné.
U nás je pravděpodobné všechno... Já měl kdysi účet u Poštovní spořitelny, v dobách, kdy ještě neexistovalo internetové bankovnictví a vybíralo se na poště na šeky. Paní na jedné poště vždycky zařvala na celou poštu "A máte tam vůbec dost peněz?". Až jsem jí jednou řekl, že do toho je jí úplné ho*no, buď mám výběr do limitu, tak ať mně peníze bez keců dá, nebo je to přes limit, v tom případě ať někam zavolá a ověří si to. Od té doby byl klid...
Píšu, že už to je nějaký čas. Tenkrát ještě žádná omezení na platby v hotovosti neexistovala a i velké částky se platily v hotovosti. A o nějakém diskrétním boxu v ČS tenkrát ani neslyšeli - opravdu.
Dnes možná ČS vypadá trochu jinak, ale mé příšerné zážitky s tímto ústavem z 90. let a ze začátku tohoto století mě natolik odradily od používání jejich služeb, že do jejich pobočky dobrovolně nevlezu, i kdyby mi za to dávali zlatou cihlu. A tento svůj postoj k ČS aktivně šířím ve svém okolí, takže možná moji pravnuci by mohli někdy jejich služeb využít, pokud tou dobou ještě nějaká ČS bude existovat.
Na ten váš blábol nemám jinou reakci, než že kecáte. Ale třeba mě přesvědčíte. Stačí napsat, na které pobočce jste toho byl svědkem, jakož i datum a hodinu, kdy že se to podle vás mělo stát. Ale to zřejmě neuděláte, že, Pavlíku? A uvědomte si jednu věc: transakce jsou monitorovány, takže lze celkem přesně dokumentovat to, že kecáte. A není problém vás pak zažalovat za pomluvu. Takže, Pavlíku, dáte to?
To já jsem si jednou šel do KB pro dividendy z akcií z kuponové provatizace, vyzvali mne ke vstupu na diskrétní pokladnu, a tam mi předali celých osm korun. Na diskrétní pobočku jsem odcházel přímo z pracovny vedoucího poté, co mi obřadně podal ruku a doprovázel mne, přičemž mi prokazoval úctu, jako bych právě jejich pobočku koupil. Tomu je panečku přístup k zákazníkovi. A někteří by si tu jen stěžovali.
V tomto rozhovoru ale chybí základní důvod tohoto celého projektu. Banky v tuto chvíli nevidí na vaše účty u jiných bank a tak si před bankou můžete částečně alespoň trochu chránit své soukromí - a to je pro banky problém. Potřebuji vědět vse. Řeči o zjednodušení a zlepšení jsou jen marketingové kecy, něčím se tento naprostý zásah do soukromí přeci obhájit musí. Proto, nedávejte souhlas, buďte rozumní...
Aplikace od podobně velké firmy - MyŠKODA má zase Paula:
- PAUL dohlíží na Vaše vozidlo, když jste připojeni ... a pokud dojde k nějakému problému, infomuje Vás.
- PAUL Vám poradí kdy včas vyjet na schůzku pomocí Vašeho kalendáře... PAUL umí brát v úvahu palivo, intenzitu provozu, počasí a můžete se spolehnout na PAULa, že Vás všas probudí.
Marketingové týmy musí tvořit.
Pokud se zamyslíme nad tím, co říká pan Filip Zeman cituji: "Když to shrneme, tak klient dostane unikátní možnost z jednoho místa, z George, mít přehled o všech svých finančních produktech a dostane nad těmito všemi produkty poradenství.", tak se domnívám, že jde o něco jiného. Ne klient, ale finanční ústav, zde Česká spořitelna dostane "unikátní možnost" podívat se Vám na všechny účty i u jiných bank a jejich hotovosti, ev. hypotéky, aby Vám v zápětí nabídla svůj "výhodnější" produkt za "výhodnějších" podmínek. Tvrzení o tom, že poradci jsou schopni nabídnout Vám lepší a komplexnější řešení jsem si já, můj manžel i moji přátelé několikrát ověřili, že vzhledem k nedostatku zkušeností, nebo špatných odhadů, byly naše úsudky na vyšší odborné úrovni než některých odborných poradců spořitelny. Mnohdy jsme informovali my je, nikoliv oni nás.
Sice jsem si ve spořce nastavil pravidlo "neotravujte a budeme si rozumět" (a banka to respektuje, takže fňukání, že někomu něco vnucují neberu), ale když by mi náhodou iniciativně nabídli hypotéku s lepším úrokem, aniž bych musel papírovat, pak nechápu co na tom komu vadí.
Samozřejmě platí, že kdo nechce, může si z důvodu ochrany soukromí vést všechny účty odděleně.
BlaBla:
1) Oni by museli mit registraci u CNB a
2) musel jsi jim dat souhlas
Ad 1) je vec regulatora
Ad 2) je ciste Tvoje volba, co a komu povolis + 3. brzy zacne platit GDPR, tak u vsech takovychto sluzeb muzes odmitnout profilovani/modelovani a ony si muzou strcit jakakoliv data za klobouk ;)
O tzv. otevřeném bankovnictví jsem přečetl už leccos, ale, ač mám několik účtů u několika bank a spořitelen, stále jsem nepochopil, jaký přínos by tento systém pro mě mohl mít. Účty mám jen u bank a spořitelen, kde žádné poplatky neplatím, takže ani odtud nehrozí, že bych snad něco ušetřil. Najde se tedy někdo, kdo mi vysvětlí, proč bych si měl něco takového pořizovat?
Katastrofa tenhle paskvil! Velmi slabé zabezpečení a polovina věcí nefunguje!!! Zvláště nedoporučuji spouštět pokud máte na účtě větší obnos financí. I když tvrdí opak pokud nyní bankovnictví zprovozníte není už cesty zpět a navíc přes víkend ani nesnížíte bankovní limit a servis 24 vám již nebude fungovat. Myslím že tohle konečně rozhoupe pěknou řádku klientů a dají spořitelně sbohem, jako já.