Vlákno názorů k článku Rozloučení s eBankou a s jejími sny (+online diskuze) od Tom - Kdyz mi banka pujci 100.000,- musim ji zaplatit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2008 17:58

    Tom (neregistrovaný)
    Kdyz mi banka pujci 100.000,- musim ji zaplatit urok 17%.
    Kdyz ja pujcim penize bance, urok nedostavam a musim ji za to zaplatit 200,- mesicne.

    Nejak se mi to nezda, kde je chyba?
  • 18. 4. 2008 22:27

    MoB (neregistrovaný)
    Ona si banka často řekne o poplatek i v prvním případě, když si od ní půjčíš za těch 17% - velmi rozšířený nešvar u hypoték i úvěrů ze stavebního spoření... (A ano, vím, že RB cosi z toho zrušila... ale po jaké době, že ano, a podle mě především díky tolik zesměšňované mBank - já ve svých mejlech do RB se na mBank také často odvolávám, takže si myslím, že jsem k tomu taky trošku přispěl.)
  • 18. 4. 2008 22:42

    MLASKAČ (neregistrovaný)
    ebanku taky opustim se zmenou konce cisla uctu. mam ted ekonto, fio, mbank. fio je dobre ale tam si uzivam predevsim moznost prijimat RYCHLE penize ze slovenska a zbytek lifruju do mBank.

    mBank je ale v nekterych ohledech tragicka, nicmene jak starnu a "bohatnu" tak uz pro me rychlost ebanky nema smysl.

    firemni asi taky presunu do fia (z casti) mesicne dame pres 3500 za poplatky a predelani nechterych procesu se nam MUSI vyplatit. Takze jakmile se zmeni kod precvakavam na FIO a smula. FIO pro normalni a kdo chce mit zaplaceno rychle at pouzije CC
  • 19. 4. 2008 12:43

    SocPredator (neregistrovaný)
    v tobě. Nedávej jim peníze a nepůjčuj si a podobné záležitosti nemusíš řešit :-)
  • 19. 4. 2008 15:19

    anonymní
    Ne že bych byl příznivce poplatků, ale to co jste napsal není pravda. Když vy si půjčíte 100.000, tak je tam splatnost například 2 roky. Platí se po částech a vy ty peníze můžete užívat hned.
    Vašich 100.000 si můžete vybrat kdy chcete. Poplatky jsou navíc za operace typu výběr z bankomatu, převodní příkaz, inkaso a to jsou věci, které s sebou nesou náklady (nákup a údržba HW, SW, lidské zdroje).

    BTW: RPSN 17% u spotřebiteláku je teda dost.
  • 21. 4. 2008 11:31

    jenda (neregistrovaný)
    Naopak, pravda to je, peníze si půjčuju právě prpto, abych je mohl ihned využívat a poplatky si banka naúčtuje za vedení úvěrového účtu, za předčasné splacení, některé ještě stále za příchozí platbu (splátku). A náklady banky? Jaktože se to tedy třeba mBank vyplatí při nulové ceně, navíc se slušným úrokem ze vkladu. Proč mají banky miliardové zisky i přes placení "armády" zaměstnanců a stavby honosných sídel. Mám možnost volby a proto jsem u mBank.
  • 21. 4. 2008 11:53

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Protoze mBanka cilene jede na nizke naklady. System jen lehce upraveny cizi, pobocek minimum, prace s hotovosti neni (pomerne nakladne a klienti se porad rozciluji "jaktoze musim platit za to, ze si na ucet vlozim hotovost"). Jinak vynosnost bank nijak vyznamne neprekracuje vynosnost (ROE) jinych odvetvi.
  • 21. 4. 2008 21:34

    MoB (neregistrovaný)
    No eBanka má taky svůj vlastní systém. Tedy zatím, protože co bude za pár měsíců neví ze zákazníků nikdo. Pobočky taky nemá a snad aby si to kompenzovala, účtuje 30 Kč za změnu trvalého příkazu, tedy jednoduchý INSERT do db. Ehm...
  • 22. 4. 2008 8:24

    Michal Kára (neregistrovaný)
    No, moc nechapu jakou ma ten prispevek souvislost s predchozim... Ale kdyz uz jste to nakousl:

    A co bude s mBank za par mesicu snad nekdo vi? ;-) I kdyz te by prechod na jiny system spis prospel :-D Navic to zatim vypada, ze RB upustila od napadu predelat system eBanky. Odejit muze clovek vzdycky :-D

    Pobocky eBanka ma.

    A ona ta DB bezi na strojich ktere nekdo dodal zadarmo, je v serverovne ktera nic nestoji, CEZ dodava proud zadadmo a admini se o ni staraji zadarmo? ;-) To je argument asi jako "Ta vydridusska mBanka uctuje 19 korun za ctvrty a dalsi vyber z bankomatu a pritom ostatni to maji typicky za polovinu." Zas treba za autorizacni SMS eBanka plati a vy ne.
  • 22. 4. 2008 18:37

    MoB (neregistrovaný)
    Souvislost je jednoduchá: když jde změna TP zadara u RB nebo mBank (a tam za tím jsou taky ty počítače a databáze a IS...) tak proč ne v eBance, že jo?

    Jestli RB od toho hloupého nápadu upustila, je to jenom dobře.

    Pobočky nechci, na co? Co s nima? Co jsem u eBanky jsem byl na pobočce tak 5x a to kdoví jestli. Za 7 let... Na co jsou dobré pobočky?

    Ale třeba za informační SMS dám 3,90.
    Jenže jak omluvit těch 30 Kč za změnu TP?
  • 22. 4. 2008 20:42

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Protoze ta banka si to vezme jinde (RB), nebo z toho nepotrebuje dotovat pobocky a dalsi cinnosti. Mooooc pekny prispevek na toto tema se zrovna dnes objevil zde na Mesci v diskusi k jinemu clanku, s dovolenim prekopiruji:

    "Dovolím si vám oponovat. Pokud by totiž banky účtovaly své skutečné náklady, nikdy by účetní položka nemohla stát víc než 1Kč a vedení účtu by se pohybovalo také v řádech jednotlivých korun. Naopak výběry z bankomatů by se nemohly dostat pod 50Kč a výběry na pokladnách by na tom byly ještě hůř. Současně by jakýkoliv hovor s bankou nebo s bankovním úředníkem musel být striktně placen a třeba jen ohodnocení schopnosti splácet podnikatelský úvěr by se cenově muselo pohybovat na úrovni cen auditorských společností. K tomu všemu by bylo třeba připočítat určité procento zisku.
    Současné situace je nastavena tak, že klienti platí za běžné, jen těžko postradatelné a často používané služby platí i násobky toho, co by platit mohli a na druhé straně banka částečně dotuje služby, které by klienti mohli nahradit něčím jiným, pokud b byly cenově neúnosné a současně takové služby, které jí přinášejí další příležitosti – typickým příkladem je dotování výběrů z bankomatů – bankám to přináší významný argument pro využívání karet, takže klienti, když už kartu jednou mají, potom ji alespoň někdy použijí i v obchodě a banka z toho má provize a také to, že lidé utratí víc a musejí si půjčovat, není třeba udržovat takovou velkou pokladní hotovost a platit víc pokladníků.

    To je princip toho bankovního rozkládání poplatků. To není daň za aktivitu nebo neaktivitu. Banka účtuje korunu tam, kde by mohla účtovat haléř a zvláště, když takových korun vybere denně 10mil. A naopak naúčtuje na druhé straně 1000, ačkoliv by měla účtovat 1500, ale i deset takových „slev“ denně, protože se jí to vyplatí.

    A podobný je také princip internetových bank. Omezit maximálně nákladné činnosti. Přilákat klienty na velice příznivé podmínky a vydělávat na jejich aktivitě. Zas vypíchnu jen jeden produkt – platební karty. Jestliže banka rozdá spoustu karet zdarma, navíc jen karet elektronických, jejichž využívání se dá dobře sledovat a řídit, vyplatí se jí umožnit třeba i několik výběrů v cizích bankomatech zdarma (vybudování vlastní sítě bankomatů by stálo obrovské peníze), ale zase ne moc, aby na tom neprodělala kalhoty. K tomu se dá počítat s tím, že lidé, kteří jsou ochotní komunikovat se svou bankou jen přes internet (já vím, je tam i telefon, ale to je jen nevýznamný doplněk), jsou současně lidmi, kteří využívají i jiné moderní služby, jako je třeba placení v obchodech. Pro banku to tedy bude znamenat podíl na provizi, kterou platí obchodníci za ty karetní operace do budoucna docela určitě i příležitost pro vydávání karet kreditních, charge card, poskytování kontokorentů apod."
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).