Ona si banka často řekne o poplatek i v prvním případě, když si od ní půjčíš za těch 17% - velmi rozšířený nešvar u hypoték i úvěrů ze stavebního spoření... (A ano, vím, že RB cosi z toho zrušila... ale po jaké době, že ano, a podle mě především díky tolik zesměšňované mBank - já ve svých mejlech do RB se na mBank také často odvolávám, takže si myslím, že jsem k tomu taky trošku přispěl.)
ebanku taky opustim se zmenou konce cisla uctu. mam ted ekonto, fio, mbank. fio je dobre ale tam si uzivam predevsim moznost prijimat RYCHLE penize ze slovenska a zbytek lifruju do mBank.
mBank je ale v nekterych ohledech tragicka, nicmene jak starnu a "bohatnu" tak uz pro me rychlost ebanky nema smysl.
firemni asi taky presunu do fia (z casti) mesicne dame pres 3500 za poplatky a predelani nechterych procesu se nam MUSI vyplatit. Takze jakmile se zmeni kod precvakavam na FIO a smula. FIO pro normalni a kdo chce mit zaplaceno rychle at pouzije CC
Ne že bych byl příznivce poplatků, ale to co jste napsal není pravda. Když vy si půjčíte 100.000, tak je tam splatnost například 2 roky. Platí se po částech a vy ty peníze můžete užívat hned.
Vašich 100.000 si můžete vybrat kdy chcete. Poplatky jsou navíc za operace typu výběr z bankomatu, převodní příkaz, inkaso a to jsou věci, které s sebou nesou náklady (nákup a údržba HW, SW, lidské zdroje).
Naopak, pravda to je, peníze si půjčuju právě prpto, abych je mohl ihned využívat a poplatky si banka naúčtuje za vedení úvěrového účtu, za předčasné splacení, některé ještě stále za příchozí platbu (splátku). A náklady banky? Jaktože se to tedy třeba mBank vyplatí při nulové ceně, navíc se slušným úrokem ze vkladu. Proč mají banky miliardové zisky i přes placení "armády" zaměstnanců a stavby honosných sídel. Mám možnost volby a proto jsem u mBank.
Protoze mBanka cilene jede na nizke naklady. System jen lehce upraveny cizi, pobocek minimum, prace s hotovosti neni (pomerne nakladne a klienti se porad rozciluji "jaktoze musim platit za to, ze si na ucet vlozim hotovost"). Jinak vynosnost bank nijak vyznamne neprekracuje vynosnost (ROE) jinych odvetvi.
No eBanka má taky svůj vlastní systém. Tedy zatím, protože co bude za pár měsíců neví ze zákazníků nikdo. Pobočky taky nemá a snad aby si to kompenzovala, účtuje 30 Kč za změnu trvalého příkazu, tedy jednoduchý INSERT do db. Ehm...
No, moc nechapu jakou ma ten prispevek souvislost s predchozim... Ale kdyz uz jste to nakousl:
A co bude s mBank za par mesicu snad nekdo vi? ;-) I kdyz te by prechod na jiny system spis prospel :-D Navic to zatim vypada, ze RB upustila od napadu predelat system eBanky. Odejit muze clovek vzdycky :-D
Pobocky eBanka ma.
A ona ta DB bezi na strojich ktere nekdo dodal zadarmo, je v serverovne ktera nic nestoji, CEZ dodava proud zadadmo a admini se o ni staraji zadarmo? ;-) To je argument asi jako "Ta vydridusska mBanka uctuje 19 korun za ctvrty a dalsi vyber z bankomatu a pritom ostatni to maji typicky za polovinu." Zas treba za autorizacni SMS eBanka plati a vy ne.
Souvislost je jednoduchá: když jde změna TP zadara u RB nebo mBank (a tam za tím jsou taky ty počítače a databáze a IS...) tak proč ne v eBance, že jo?
Jestli RB od toho hloupého nápadu upustila, je to jenom dobře.
Pobočky nechci, na co? Co s nima? Co jsem u eBanky jsem byl na pobočce tak 5x a to kdoví jestli. Za 7 let... Na co jsou dobré pobočky?
Ale třeba za informační SMS dám 3,90.
Jenže jak omluvit těch 30 Kč za změnu TP?
Protoze ta banka si to vezme jinde (RB), nebo z toho nepotrebuje dotovat pobocky a dalsi cinnosti. Mooooc pekny prispevek na toto tema se zrovna dnes objevil zde na Mesci v diskusi k jinemu clanku, s dovolenim prekopiruji:
"Dovolím si vám oponovat. Pokud by totiž banky účtovaly své skutečné náklady, nikdy by účetní položka nemohla stát víc než 1Kč a vedení účtu by se pohybovalo také v řádech jednotlivých korun. Naopak výběry z bankomatů by se nemohly dostat pod 50Kč a výběry na pokladnách by na tom byly ještě hůř. Současně by jakýkoliv hovor s bankou nebo s bankovním úředníkem musel být striktně placen a třeba jen ohodnocení schopnosti splácet podnikatelský úvěr by se cenově muselo pohybovat na úrovni cen auditorských společností. K tomu všemu by bylo třeba připočítat určité procento zisku.
Současné situace je nastavena tak, že klienti platí za běžné, jen těžko postradatelné a často používané služby platí i násobky toho, co by platit mohli a na druhé straně banka částečně dotuje služby, které by klienti mohli nahradit něčím jiným, pokud b byly cenově neúnosné a současně takové služby, které jí přinášejí další příležitosti – typickým příkladem je dotování výběrů z bankomatů – bankám to přináší významný argument pro využívání karet, takže klienti, když už kartu jednou mají, potom ji alespoň někdy použijí i v obchodě a banka z toho má provize a také to, že lidé utratí víc a musejí si půjčovat, není třeba udržovat takovou velkou pokladní hotovost a platit víc pokladníků.
To je princip toho bankovního rozkládání poplatků. To není daň za aktivitu nebo neaktivitu. Banka účtuje korunu tam, kde by mohla účtovat haléř a zvláště, když takových korun vybere denně 10mil. A naopak naúčtuje na druhé straně 1000, ačkoliv by měla účtovat 1500, ale i deset takových „slev“ denně, protože se jí to vyplatí.
A podobný je také princip internetových bank. Omezit maximálně nákladné činnosti. Přilákat klienty na velice příznivé podmínky a vydělávat na jejich aktivitě. Zas vypíchnu jen jeden produkt – platební karty. Jestliže banka rozdá spoustu karet zdarma, navíc jen karet elektronických, jejichž využívání se dá dobře sledovat a řídit, vyplatí se jí umožnit třeba i několik výběrů v cizích bankomatech zdarma (vybudování vlastní sítě bankomatů by stálo obrovské peníze), ale zase ne moc, aby na tom neprodělala kalhoty. K tomu se dá počítat s tím, že lidé, kteří jsou ochotní komunikovat se svou bankou jen přes internet (já vím, je tam i telefon, ale to je jen nevýznamný doplněk), jsou současně lidmi, kteří využívají i jiné moderní služby, jako je třeba placení v obchodech. Pro banku to tedy bude znamenat podíl na provizi, kterou platí obchodníci za ty karetní operace do budoucna docela určitě i příležitost pro vydávání karet kreditních, charge card, poskytování kontokorentů apod."