Expandia přišla na místní trh opravdu se zajímavými službami. Podle info, co dohledávám zpětně, nebyla prvním finančním ústavem s internetovým bankovnictvím (dříve tu byla např. již zaniklá družstevní záložna Pria), ale rozhodně patřila k jedněm z mála a možná i nejpropracovanějším. Nabídla služby, které tu nikdo jiný nenabízel (a dodnes asi ani nikdo nenabízí např. poslání poštovní poukázky z účtu) a nechala si za to slušně zaplatit.
Bohužel časem jí ostatní banky dohnaly a eBance zůstalo téměř jen to, že "je drahá". Zavedením nových produktů (eKonto) to sice zmírnila, nicméně poměrně komplikovaný ceník jí rozhodně ke cti neslouží, stejně jako zrušení bankovního fóra.
Ať se to někomu líbí, nebo ne mBanka je konkurencí pro eBanku, také nabízí něco, co tu nikdo jiný nemá. Zatímco eBanka nabízela běžné bankovní služby a k tomu jako přidanou hodnotu internetové bankovnictví, mBanka nabízí internetové bankovnictví spolu se základními službami a k tomu jako přidanou hodnotu vstřícnou poplatkovou politiku.
Naprosto souhlasím. Mám eKonto. Oceňuji na něm zejména následující věci:
1) bezpečný přístup přes prakticky jakýkoliv prohlížeč (žádné certifikáty, ActiveX, Javy a podobné zhovadilosti)
2) přes net nastavím prakticky cokoliv
3) k platební kartě je poměrně slušné cestovní pojištění
Vzhledem k výplatě chodící na účet mám eKonto zdarma.
Nicméně, jakmile se objevila mBanka, zjistil jsem, že se v naprosté většině mnou používaných oblastech eBance vyrovná. Bankovnictví také chodí v každém prohlížeči, jednorázová hesla zasílaná na mobil jsou bezpečná. Nemají pobočky a tudíž přes net/telefon jde také zařídit vše. Teď zavedli i inkaso a já čekám, až nabídnou rozumné cestovní pojištění a eBance dávám vale. I u eKonta zdarma se poplatky docela nasčítají a vidět ty nuly na poplatcích u mBanky je docela nakažlivé. Zvlášť když nemám pocit, že by její služby, co nabízí, byly horší než u eBanky.
Tak nějak to taky vidím. Účet u eBanky mám už léta. Přechod na eKonto byl nakonec přínosem, díky dosažení "prémiových výhod". Bez splnění obratových limitů není účet u eBanky už dávno vůbec zajímavý. Přesto mi vadí, že eBanka nedokáže pružně reagovat na příchod přímé konkurence v podobě mBank a dokonce ani není oficiálně ochotná přiznat konkurenční tlak. Půl roku po jejím vstupu na trh neprovedla jedinou změnu která by přechodům ke konkurenci zabránila. Chtělo by to zejména zrušení zpoplatnění odchozích plateb, zřízení, rušení a změny trvalých příkazů a samozřejmě také odstranění množstevních restrikcí na spořicím účtu, kde je pro 3,5% úrok poskytovaný (nejen) mBank stále požadován milionový zůstatek. Z těchto důvodů budu zřejmě brzy také majitelem účtu u mBank, kam se chystám přelít veškeré pravidelné operace a volné prostředky. Účet u eBanky se tak stane opravdu jen průtokový s využitím prémiových výhod. Vše ostatní pořídím u mBank výhodněji. Je to docela škoda, značka eBanka pro mě bývala synonymem kvalitní, pružné a technologicky vyspělé banky s lidskou tváří. Pružnost se nám s přechodem k RB zřejmě vytratila.