Jojo, naprosto souhlasím, už to není, co bývalo, ibanking spíše stagnuje. Štvou mě i ty poplatky za změnu trvalého příkazu a inkas, ale neodešel jsem. Za těch 8 let jsem docela zpohodlněl a už jsem si na ni tak zvykl, že se mi jinam nechce. Průměrně jsem platil měsíčně přes dvě kila, teď jsem se dostal pod stovku s tím ekontem druhé úrovně. Z rajfky mi občas volají s nabídkou úvěrů a hypoték, zatím odolávám :-) Nemohu si proto zásadně stěžovat, pokud vše zůstane alespoň s současném stavu.
eBanku mám cca 4 roky a byl jsem s ní spokojený, protože na trhu nebylo nic (pro mě) lepšího. Nyní je z eBanky spíše předražený ústav, který nedrží krok s konkurencí a proto přecházím do mBank. Ta je nový drak na trhu. Je ale pravda, že kdybych určité operace nemohl dělat přes účet přítelkyně, ještě bych s přechodem k mBank počkal :)
Jo, ten poplatek za změnu trvalého příkazu mě štve taky, člověk nemůže operativně řídit cash flow, když za každou takovou změnu dá 30 kaček. Taky už jsem jim to psal, ale... nevím... spíš mám tendenci použít např. účet u mBank na tyto "průtokové" platby.
Ostatně stejně jako používám teď ING Konto na spoření: u RB/eB moje peníze - soudě dle nastavených úrokových sazeb - nechtějí... I to jsem jim psal, ale to je jako házet e-maily do studny.
Uz jsem take prevedl pravidelne platby a inkasa do mBank. Pri teto prilezitosti jsem si cvicne spocital kolik jsem zaplatil eBankce na ruznych poplatcich. Za tech 7 let a dva mesice to bylo 19_877 Kc.
Ja se pohyboval take na tech 200 Kc mesicne. To jest 2.400 Kc rocne jen za poplatky. Po slouceni me iritovali zpravami, kde vzdy s velkou slavou oznamili zlevneni nebo sjednoceni, coz v praxi vzdy bylo zdrazenim.
Stejne jako jsem byl jeden z prvnich zakazniku eBanky, tak jsem nyni jeden z prvnich zakazniku mBanky - a opet spokojeny. Mam radost kdyz vidim ty desitky pohybu na uctu a opravdu zadne poplatky. Volne prelevam penize na sporici ucet a zpet, dle potreby. A na konci mesice vzdy obdrzim temer 100 Kc uroku - tj. pres 1000 Kc rocne. Za 3,5 tisice rozdilu si muzu vzdycky neco dobreho poridit.
Takhle jsem chvalil i doporucoval eBanku v jejich zacatcich, ale usnuli a nikam se nerozvijeli. Misto soustredeni se na kvalitni internetove bankovnictvi a snizovani, nebo zruseni poplatku jen par reklamnich triku a nepotrebne pobocky - ktere v momente jakmile zavedli, tak zacali nadsene pouzivat a stvali me do banky kvuli kazde kravovine. Vzdy po navratu byla radost koukat se na TV, jak tam nekdo vykrikuje, ze do banky nemusi a nemusi...
Máte nějaký konkrétní příklad? Nebo spíše příklady, když už píšete v množném čísle?
Jsem u eBanky a zatím u ni stále zůstávám. Spojení s Raifkou jsem zatím pocítil na větší nabídce poskytovaných služeb a doufám, že to tak i zůstane. Bankovnictví od Raifky jsem nikdy nebiděl, ale údajně to není žádná sláva, takže jen doufám, že nedojde k nějakým změnám a o současné rozhraní eBanky nepříjdeme.
Pořád, ale zvažuji mBanku, ovšem prozatím jen vyčkávám co nabídne, protože v tuto chvíli je pro mne díky nepřítomnosti inkasa prakticky nepoužitelná.
Mě vždycky fascinuje to srovnání s mbank. Ale jo, jasně, své služby mbank udělá, nic proti. To je tak, jako když máte jet z Prahy do Brna. Dá se tam dojet levně Felicií s lpg nebo draze s bmw X5 na benzín. Rozdíl je v tom, že v BMW máte lepší požitek z jízdy. Proto zůstávám u Raifky, je to bmw. Těch 80 Kč měsíčně, co ji dávám, mě fakt nezabije. To víc prochlastám na pivu :-)
To se velice pletete. Velmi veliká skupina lidí například používá a chce používat SIPO. Další ohromná skupina lidí v žádném případě nechce provádět operace přes počítač (mnoho z nich ho ani nemá, další nemají přístup k webu), ale navštěvovat pobočky osobně. Další skupina lidí používá nějaké produkty, které mBank nemá, chodí do té své banky proto, že ji má přes ulici atd., atd.
Neredukujme trh na skupinu lidí z webu :-)
Ale jinak mBanka vypadá dobře a až zavede produkty, které zatím nemá a já je potřebuji, což by mohlo být ještě tento rok, asi k ní přejdu.
Nevím proč se mBank srovnává s felicii.
Mám RB i mBank a upřímně mi ani v jedné nechybí něco co bych využíval v druhé. Až (a pokud) rozjede mBank ten prodej a nákup fondů. Tak nevidím důvod proč (za co) v RB platit, těch minimálně 80Kč.
Takže MOŽNÁ je mbank felicie a RB felicie kombi - řídil jsem obojí, velký rozdíl na cestě do Brna nevidím
Tahle srovnání jsou kompletně směšná. Že se vám vůbec chce takto diskutovat. Jestliže nemáte oba stejnou fantazii a stejné myšlenkové pochody, nikdy se neshodnete ani kdyby to bylo přiměřenější přirovnání než zrovna mezi auty a bankami. Ale jinak dobrý. Tuhle jsem slyšel dva pětiletý kluky na pískovišti a dohadovali se zhruba stejně - jestli je lepší Růžová zahrada nebo difko se čímsi, co jsem neznal.
Souhlas! é-čko je prostě to nejlepší na trhu a když se kouknete na to, co nabízí ostatní systémy, tak je to neporovnatelné. Když se dívám na svůj účet, proti loňsku se některé poplatky dokonce klesy a celková poplatková "útrata" za měsíc se o něco změnšila (a to tam zas tak obří sumy neprotáčím). Radši budu jezdit za pár korun v BMW než zadarmo Felícií. Btw. ne nadarmo se říká, že "to co je zadarmo většinou za víc nestojí"
Pokud zvažujete mBank, není důvod k vyčkávání. Ano, neumí zatím všechno, ale není důvod nevyužívat už teď a zadarmo to, co už teď umí.
(Taky jsem chtěl čekat, než mi došlo, že je to pitomost.)
Ono spojit 2 banky s naprosto protichůdnou filosofií a přístupem k zákazníkům není nejlepší nápad, hlavně když to jasně horší má navrch. Budiž eBance země lehká.
A proč? Vždyť o globalizaci je přece celej svět. Živno je taky Unicredit a žije se dál. Jestli je to ebanka nebo rajfka, je to jedno. Za rok vše může být jinak.
Expandia přišla na místní trh opravdu se zajímavými službami. Podle info, co dohledávám zpětně, nebyla prvním finančním ústavem s internetovým bankovnictvím (dříve tu byla např. již zaniklá družstevní záložna Pria), ale rozhodně patřila k jedněm z mála a možná i nejpropracovanějším. Nabídla služby, které tu nikdo jiný nenabízel (a dodnes asi ani nikdo nenabízí např. poslání poštovní poukázky z účtu) a nechala si za to slušně zaplatit.
Bohužel časem jí ostatní banky dohnaly a eBance zůstalo téměř jen to, že "je drahá". Zavedením nových produktů (eKonto) to sice zmírnila, nicméně poměrně komplikovaný ceník jí rozhodně ke cti neslouží, stejně jako zrušení bankovního fóra.
Ať se to někomu líbí, nebo ne mBanka je konkurencí pro eBanku, také nabízí něco, co tu nikdo jiný nemá. Zatímco eBanka nabízela běžné bankovní služby a k tomu jako přidanou hodnotu internetové bankovnictví, mBanka nabízí internetové bankovnictví spolu se základními službami a k tomu jako přidanou hodnotu vstřícnou poplatkovou politiku.
Naprosto souhlasím. Mám eKonto. Oceňuji na něm zejména následující věci:
1) bezpečný přístup přes prakticky jakýkoliv prohlížeč (žádné certifikáty, ActiveX, Javy a podobné zhovadilosti)
2) přes net nastavím prakticky cokoliv
3) k platební kartě je poměrně slušné cestovní pojištění
Vzhledem k výplatě chodící na účet mám eKonto zdarma.
Nicméně, jakmile se objevila mBanka, zjistil jsem, že se v naprosté většině mnou používaných oblastech eBance vyrovná. Bankovnictví také chodí v každém prohlížeči, jednorázová hesla zasílaná na mobil jsou bezpečná. Nemají pobočky a tudíž přes net/telefon jde také zařídit vše. Teď zavedli i inkaso a já čekám, až nabídnou rozumné cestovní pojištění a eBance dávám vale. I u eKonta zdarma se poplatky docela nasčítají a vidět ty nuly na poplatcích u mBanky je docela nakažlivé. Zvlášť když nemám pocit, že by její služby, co nabízí, byly horší než u eBanky.
Tak nějak to taky vidím. Účet u eBanky mám už léta. Přechod na eKonto byl nakonec přínosem, díky dosažení "prémiových výhod". Bez splnění obratových limitů není účet u eBanky už dávno vůbec zajímavý. Přesto mi vadí, že eBanka nedokáže pružně reagovat na příchod přímé konkurence v podobě mBank a dokonce ani není oficiálně ochotná přiznat konkurenční tlak. Půl roku po jejím vstupu na trh neprovedla jedinou změnu která by přechodům ke konkurenci zabránila. Chtělo by to zejména zrušení zpoplatnění odchozích plateb, zřízení, rušení a změny trvalých příkazů a samozřejmě také odstranění množstevních restrikcí na spořicím účtu, kde je pro 3,5% úrok poskytovaný (nejen) mBank stále požadován milionový zůstatek. Z těchto důvodů budu zřejmě brzy také majitelem účtu u mBank, kam se chystám přelít veškeré pravidelné operace a volné prostředky. Účet u eBanky se tak stane opravdu jen průtokový s využitím prémiových výhod. Vše ostatní pořídím u mBank výhodněji. Je to docela škoda, značka eBanka pro mě bývala synonymem kvalitní, pružné a technologicky vyspělé banky s lidskou tváří. Pružnost se nám s přechodem k RB zřejmě vytratila.
Ona si banka často řekne o poplatek i v prvním případě, když si od ní půjčíš za těch 17% - velmi rozšířený nešvar u hypoték i úvěrů ze stavebního spoření... (A ano, vím, že RB cosi z toho zrušila... ale po jaké době, že ano, a podle mě především díky tolik zesměšňované mBank - já ve svých mejlech do RB se na mBank také často odvolávám, takže si myslím, že jsem k tomu taky trošku přispěl.)
ebanku taky opustim se zmenou konce cisla uctu. mam ted ekonto, fio, mbank. fio je dobre ale tam si uzivam predevsim moznost prijimat RYCHLE penize ze slovenska a zbytek lifruju do mBank.
mBank je ale v nekterych ohledech tragicka, nicmene jak starnu a "bohatnu" tak uz pro me rychlost ebanky nema smysl.
firemni asi taky presunu do fia (z casti) mesicne dame pres 3500 za poplatky a predelani nechterych procesu se nam MUSI vyplatit. Takze jakmile se zmeni kod precvakavam na FIO a smula. FIO pro normalni a kdo chce mit zaplaceno rychle at pouzije CC
Ne že bych byl příznivce poplatků, ale to co jste napsal není pravda. Když vy si půjčíte 100.000, tak je tam splatnost například 2 roky. Platí se po částech a vy ty peníze můžete užívat hned.
Vašich 100.000 si můžete vybrat kdy chcete. Poplatky jsou navíc za operace typu výběr z bankomatu, převodní příkaz, inkaso a to jsou věci, které s sebou nesou náklady (nákup a údržba HW, SW, lidské zdroje).
Naopak, pravda to je, peníze si půjčuju právě prpto, abych je mohl ihned využívat a poplatky si banka naúčtuje za vedení úvěrového účtu, za předčasné splacení, některé ještě stále za příchozí platbu (splátku). A náklady banky? Jaktože se to tedy třeba mBank vyplatí při nulové ceně, navíc se slušným úrokem ze vkladu. Proč mají banky miliardové zisky i přes placení "armády" zaměstnanců a stavby honosných sídel. Mám možnost volby a proto jsem u mBank.
Protoze mBanka cilene jede na nizke naklady. System jen lehce upraveny cizi, pobocek minimum, prace s hotovosti neni (pomerne nakladne a klienti se porad rozciluji "jaktoze musim platit za to, ze si na ucet vlozim hotovost"). Jinak vynosnost bank nijak vyznamne neprekracuje vynosnost (ROE) jinych odvetvi.
No eBanka má taky svůj vlastní systém. Tedy zatím, protože co bude za pár měsíců neví ze zákazníků nikdo. Pobočky taky nemá a snad aby si to kompenzovala, účtuje 30 Kč za změnu trvalého příkazu, tedy jednoduchý INSERT do db. Ehm...
No, moc nechapu jakou ma ten prispevek souvislost s predchozim... Ale kdyz uz jste to nakousl:
A co bude s mBank za par mesicu snad nekdo vi? ;-) I kdyz te by prechod na jiny system spis prospel :-D Navic to zatim vypada, ze RB upustila od napadu predelat system eBanky. Odejit muze clovek vzdycky :-D
Pobocky eBanka ma.
A ona ta DB bezi na strojich ktere nekdo dodal zadarmo, je v serverovne ktera nic nestoji, CEZ dodava proud zadadmo a admini se o ni staraji zadarmo? ;-) To je argument asi jako "Ta vydridusska mBanka uctuje 19 korun za ctvrty a dalsi vyber z bankomatu a pritom ostatni to maji typicky za polovinu." Zas treba za autorizacni SMS eBanka plati a vy ne.
Souvislost je jednoduchá: když jde změna TP zadara u RB nebo mBank (a tam za tím jsou taky ty počítače a databáze a IS...) tak proč ne v eBance, že jo?
Jestli RB od toho hloupého nápadu upustila, je to jenom dobře.
Pobočky nechci, na co? Co s nima? Co jsem u eBanky jsem byl na pobočce tak 5x a to kdoví jestli. Za 7 let... Na co jsou dobré pobočky?
Ale třeba za informační SMS dám 3,90.
Jenže jak omluvit těch 30 Kč za změnu TP?
Protoze ta banka si to vezme jinde (RB), nebo z toho nepotrebuje dotovat pobocky a dalsi cinnosti. Mooooc pekny prispevek na toto tema se zrovna dnes objevil zde na Mesci v diskusi k jinemu clanku, s dovolenim prekopiruji:
"Dovolím si vám oponovat. Pokud by totiž banky účtovaly své skutečné náklady, nikdy by účetní položka nemohla stát víc než 1Kč a vedení účtu by se pohybovalo také v řádech jednotlivých korun. Naopak výběry z bankomatů by se nemohly dostat pod 50Kč a výběry na pokladnách by na tom byly ještě hůř. Současně by jakýkoliv hovor s bankou nebo s bankovním úředníkem musel být striktně placen a třeba jen ohodnocení schopnosti splácet podnikatelský úvěr by se cenově muselo pohybovat na úrovni cen auditorských společností. K tomu všemu by bylo třeba připočítat určité procento zisku.
Současné situace je nastavena tak, že klienti platí za běžné, jen těžko postradatelné a často používané služby platí i násobky toho, co by platit mohli a na druhé straně banka částečně dotuje služby, které by klienti mohli nahradit něčím jiným, pokud b byly cenově neúnosné a současně takové služby, které jí přinášejí další příležitosti – typickým příkladem je dotování výběrů z bankomatů – bankám to přináší významný argument pro využívání karet, takže klienti, když už kartu jednou mají, potom ji alespoň někdy použijí i v obchodě a banka z toho má provize a také to, že lidé utratí víc a musejí si půjčovat, není třeba udržovat takovou velkou pokladní hotovost a platit víc pokladníků.
To je princip toho bankovního rozkládání poplatků. To není daň za aktivitu nebo neaktivitu. Banka účtuje korunu tam, kde by mohla účtovat haléř a zvláště, když takových korun vybere denně 10mil. A naopak naúčtuje na druhé straně 1000, ačkoliv by měla účtovat 1500, ale i deset takových „slev“ denně, protože se jí to vyplatí.
A podobný je také princip internetových bank. Omezit maximálně nákladné činnosti. Přilákat klienty na velice příznivé podmínky a vydělávat na jejich aktivitě. Zas vypíchnu jen jeden produkt – platební karty. Jestliže banka rozdá spoustu karet zdarma, navíc jen karet elektronických, jejichž využívání se dá dobře sledovat a řídit, vyplatí se jí umožnit třeba i několik výběrů v cizích bankomatech zdarma (vybudování vlastní sítě bankomatů by stálo obrovské peníze), ale zase ne moc, aby na tom neprodělala kalhoty. K tomu se dá počítat s tím, že lidé, kteří jsou ochotní komunikovat se svou bankou jen přes internet (já vím, je tam i telefon, ale to je jen nevýznamný doplněk), jsou současně lidmi, kteří využívají i jiné moderní služby, jako je třeba placení v obchodech. Pro banku to tedy bude znamenat podíl na provizi, kterou platí obchodníci za ty karetní operace do budoucna docela určitě i příležitost pro vydávání karet kreditních, charge card, poskytování kontokorentů apod."
To s osobním přístupem je pravda. Neznám osobně žádného klienta ebanky, který by nezářil úsměvem jak je to dokonalá záležitost a nedoporučoval. Takže asi jejich klienti byli fakt spokojení. (Pro mě to ale nikdy zajímavá banka nebyla.)
A je to další věc, která už je minulostí. Na e-maily se neodpovídá, což třeba pro mě je mínus, (byl) jsem zvyklý se občas mejlem ozvat... byly doby, kdy odpovědi chodily do hodiny. Dnes většinou vůbec.
Jsem klientem eBanky už několik let. Vždy jsem byl spokojený až do doby, kdy došlo k fúzi. Poplatky se zvyšují.Nyní musím platit 10 Kč za vklad hotovosti. I když nemusím platit za měsíční poplatek, protože mi chodí na účet výplata, která není zrovna malá, platím 4.9Kč za každý převod. Výběr z bankomatu v zahraničí mě stojí přes stovku plus 0,1 nebo 0,2 procenta z vybrané sumy. Já cestuji hodně.Za druhé, jsem alergický na Rakušany a fakt, že se eBanka, ryze česká banka, spojila s Rakušany, byla posledním hřebíkem do rakve. Proč neponechat eBanku samotnou? Vždyť by si na sebe vydělala. Již je v zisku. To samé se stalo s Živnobankou. Naše nejstarší baka je nyní italská a německá. Z těchto a výše jmenovaných důvodů jsem odcházím k mBank. Vše zdarma, dokonce i výběry v zahraničí. Úrok na spořícím účtu je 3,5 procenta, k tomu i karta, takže peníze můžete použít hned. Žádné výpovědní lhůty. U eBank bych musel mít přes milion, aby mi dali ten samý úrok. A ještě něco. Mně jde o princip. Za základní služby se v normální bance neplatí. I jediné dvě banky, u kterých se neplatí je Fio a mBank. Doufám, že si to ostatní banky uvědomují. Já nejsem žádná socka. Příjem nemám malý a přesto jsem přešel k mBank. Takže není pravdou, že tato banka je jen pro sociálně slabší. Doufám, že si tohle ostatní banky uvědomí a něco s jejich poplatky udělají.
Přesně tak. Jenže mBank bohužel ještě nedospěla na úroveň kdy by mohla eBanku nahradit - nenabízí ani plné portfolio základních služeb. Takže já zatím zůstávám chtě nechtě u eBanku a uvidíme, jak se to vyvrbí po dokončení fůze ...
Spořící účet u eBanky zase není tak výhodný jak se zdá, asi jsem byl nepozorný ale kdyz jsem natěšený čekal na připsání úroku, tak jsem zjistil, že mám smůlu, jelikož úrok se připisuje čtvtletně. Našel jsem to ale až ve všeobecných podmínkách ke spořícímu účtu.
... tento titulek je zcela na místě.
Byl jsem u eBanky (tenkrát se ještě jmenovala Expandia Banka) přes 10 let. Byl jsem unešen tím, že jsem vše mohl zařídit z domova, ale časem vše, co bylo zdarma bylo za peníze a po spojení s Raifkou jsem zatím pocítil ne větší nabídku poskytovaných služeb, ale vyšší a vyšší poplatky. Za firemní účet jsem platil bezmála 2K měsíčně a neměl jsem zdarma nic, i jen obyčejný výpis mi účtovali pomocí 2 !!! položek (a to nepočítám poplatek za vedení účtu). Zkrátka a dobře, sloučení a informace o změně internet bankingu a především letošní navýšení poplatků za zahr. platby na dvojnásobek, to byla poslední kapka. Nebudu zde opěvovat mBank, i když je to banka, kde se mi po letech místo červené položky poplatků za účet objevilo nemalé černé číslo. Přešel jsem k UniCredit bance a jsem zatím vcelku spokojený. Měsíčně platím pod 1K a konečně mám "paušál", který mi pokryje mé služby (alespoň částečně) a ne "paušál", kde všechny služby co používám, musím ještě zaplatit a to od příchozí/odchozí platby, za "vygenerování" výpisu, za poslání výpisy, výběr z bankomatu, za to, že mám platební kartu... zkrátka za cokoliv. České banky vydělávají miliardy ne za nakládání s penězi svých klientů, ale na poplatcích, o které své klienty oškubou.
Ceske banky vydelaji na nakladani s penezi klientu cca 2/3 prijmu, 1/3 prijmu jde z poplatku. Coz je pomer prakticky stejny jako u bank v zapadni Evrope.
Většina bank zůstala u poplatku cca 1% z částky, min. 250 Kč při úhradě do zahraničí. Osobně jsem pokukoval po ČSOB, ale nakonec jsem šel do UniCredit. Ona totiž ČSOB je proslulá tím, že se časem vyrojí skryté poplatky, např. za platební kartu apod. Jestli platíš 0.9% nebo 1% podle mne není rozdíl. Já se ptal spíše po tom, kdy se zahr. platby zpracovávají. V eBance to bylo do 12.hod, v UniCredit do 10.hod. dne zadání. Jinak do 5 pracovních dní dorazí i na druhý konec světa.
Pro platby do zahraničí bych doporučil nebankovní společnosti (Wallich, Citco, Divíšek, Rüesch, Aktivchange), místo procentuelního poplatku se lze domluvit na rozuném paušálu - např. u Wallicha měla "moje" bývalá firma 190 Kč. A i kurzy jsou úplně někde jinde (bez problémů rozdíl v kurzu pokryje poplatky a ještě se něco vydělá)
Pro příchozí platby třeba Citibank, sice chce hodně za měsíční vedení účtu, ale zase má příchozí platby ze zahraničí zdarma a má i slušné kurzy.
Eventeuelně HSBC, ta má sice také vysoký paušál, ale při zůstatku přes milion (?) se neúčtuje.
Pak je tu samozřejmě možnosti zřídit si nějaký "sběrný" účet někde v Eurozóně - Rakousko, Německo (banka v Žitavě komunikuje i česky) a peníze převádět do ČR jednou za čas, když se jich nahromadí víc - opět je možnost domluvit se s nebankovními společnostmi na výhodnějších kurzech.
Diky za tipy. Podrobne jsem si jejich ceniky prostudoval a zjistil jsem, ze pod 200Kc (mesicne) za prevod ze zahranici se nedostanu. Je to urazka. Takze zatim zustavam u eBanky, kde to pomoci vedlejsi meny v EUR zvladnu prave za 200Kc/transakce.
Mozna tak jeste HSBC; to je podle me, jak ma banka vypadat. Informace jsou tam velice prehledne usporadane a nic neskryvaji. To se me ale netyka, protoze 1M nemam - zatim, snad, budu doufat.
Bylo to strašně pomalé, každou chvíli to padalo, nešlo se připojovat,,,Takže když mi pak zavolali a zeptali se zda bych chtěl mí stejným způsobem přístup k reálnému účtu, tak jsem jen vykřikl "Jenom to ne". Prostě přišli příliš brzo. Dneska je takovou bílou vranou mBanka - zkouší jeden ze snů eBanky banku bez poboček. A čas ukáže jestli prorazí ..
...a blaboly co tady sype pan autor, tak tem mozna nekdo veri, ale porad je spousta tech, kteri neveri a radi se presvedci na vlastni kuzi takze si ty "finticky" zajde do eBanky vyzkouset a zjisti, ze:
Ebanka predbehla dobu nejen o 10let!
- proc? protoze ve srovnani s nekterymi ustavy (rikejme jim spravnym jmenem "parodie na banku") je proste jako Mercedes vs Trabant (Ceska Siditelna napr.)
- proc2? protoze pochopila poptavku mlade generace a poskytla ji odpovidajici nabidku - "chci to hned" a "nikam nemusim"
- proc3? protoze pokud jsi to nepochopil, bez do Ceske Siditelny Komunistickej dedku :)....
P.
Když je člověk příliš mladý, tak i omlácenýho starýho mercedesa, se kterým se dala dělat paráda (možná) před deseti lety, považuje za bůhvíjakou káru...
Jen malá oprava směřovaná k autorovi článku: v roce 1998 když banka začínala, byl generálním ředitelem, pokud si dobře vzpomínám, Jan Kala (který s ideou banky přišel a spolu s ostatními spolumajiteli banku od základu vybudoval).