Jsem klientem České spořitelny. Připouštím velký pokrok v jejích službách během posledních let, je tu ale i dost věcí, které se mi nelíbí.
Především fronty. Ikdyž mám internetové bankovnictví, není to tak, jak jsem si myslel, že už do banky nevkročím. Takže panáčku hezky do fronty a čekat, otvíráme až v devět a ze všech těch okýnek okolo je v provozu necelá polovina. Proč jdu do banky, když mám internet banking? Třeba proto, že tento skvělý systém neumožňuje upravovat či rušit trvalé příkazy zadané neinternetovou cestou. Ale kdo vám to při zřizování internetbankingu řekne, že? A koho by napadlo se naopak na takovou samozřejmost zeptat. Jenže ono to prostě nejde, neslučují se jim databáze, či co.
Ono to má i jiné mouchy. Zkuste si například stáhnout výpis provedených operací po 22 hodině. Nelze, jen do 22 a pak až od šesti ráno. Celých osm hodin, tedy třetinu dne to prý zpracovávají. Asi ručně.
Zdaleka ne pokaždé se vám také vůbec povede přihlásit se. Zvláště, ovládáte-li touto cestou více účtů. Pečlivě naučená větička technické pomoci na hotline "Vymažte cache." nepomáhá. Někdy se přihlásíte, někdy ne. Třeba dvacetkrát ne. Zkuste to za hodinu nebo zítra, radím vám já, zkušený uživatel internetbankingu ČS.
A také se nedivte, když vám systém ukáže jiný zůstatek na účtu, než jaký tam je. Stalo se mi to už dvakrát. Vstoupil jsem do účtu, zjistil zůstatek, pak jsem se odhlásil a šel se podívat na druhý účet. Z toho jsem se opět odhlásil a když se mi podařilo vrátit se do účtu prvního, ukázal se mi zůstatek jiný, než předtím, nebyla tam započtená poslední připsaná platba. Proč tam ještě před čtvrthodinou byla, to nevím. Asi si na chvíli někam odskočila. Valil jsem na to oči, ale přesto jsem zadal příkazy podle původního zůstatku. Druhý den se ukázalo, že první informace byla správná.
Zavedení internetbankingu byl důvod, proč jsem zůstal u ČS. Zdálo se mi to za daných podmínek vyhovující. Konkrétní zkušenost se službou mě ale opět potvrdila, že ČS prostě víc, než vkladní knížky nezvládá. Jenže kam se vrtnout, že?
Jak tak koukam, jsem asi jediny kdo se vzdy do toho "hrozneho" IB CS prihlasi napoprve :) Jsem se sporkou spokojen, ale je fakt, ze ji uz pouzivam jen kvuli nejvetsi bankomatove siti a par trvalym prikazum, ktere se mi nechce menit. Jako druhou banku jsem zvolil tolik vychvalovanou eBanku a jsem take spokojen. Ale take miva obcas udrzbu systemu a prihlaseni je nemozne... ostatne - mozna se se sporitelna pouze neobtezuje na strankach upozornit, ze je server docasne nedostupny... nevim, hlavu si s tim nelamu. Kdyz pominu vyhody a nevyhody CS A eB a zamerim se jen na rychlost zauctovani plateb, byl to hlavni duvod, proc jsem zvolil eB. Az 30-ti denni rozdil je opravdu moc. Kdyby byla CS v tomto rychlejsi, druhy ucet bych vubec nepotreboval.