Já bych s hodnocením této banky s dovolením počkal řekněme nějaký pátek. Na jiném webu jsem četl nelichotivé poznámky na adresu toho pana Báči, nebo jak se jmenuje a vypadalo to, že mají i reálné jádro. Navíc nechci podceňovat Polsko, ale přece jenom spojení slov a termínů banka-peníze-polská odnož německé banky mi přijde zatím jako krajně nevěrohodné. A ještě jedna věc, jsem poněkud konzervativnější a tak si občas rád zajdu na pobočku své banky. Už jenom to, že tam je, ve mě vzbuzuje - po tolika problémech způsobených mimo jiné naším největším profesorem, trochu důvěry. Uvidíme, když se etablují, proč ne.
Problem je v tom, ze na webu si kazdej muze psat co se mu zlibi - viz vlakno o zobrazovani udaji nize...
Nemate-li vlastni zkusenost, nehazejte cizi spinu, nevite z ceho je. Ja osobne vitam jakykoliv zavan noveho vetru na zatuchlem ceskem bankovnim dvorku... To co si banky dovoluji k nam by si nikde jinde nedovolily, to mi verte.
...na zatuchlem ceskem bankovnim dvorku.... no vy asi ekonom nebudete, Milane, Váš příspěvek je jen výkřik emocí, fakta jsou výrazně jinde. A co na konec to ...to mi verte...Nevěřím Vám. :-) Směšujete své zbožné iluze s realitou. :-)))
Náhodou má pravdu, předsedo! Českej bankovní dvorek byl skutečně hodně zatuchlej (odírání klientů) až do doby, kdy začalo průkopničit FIO. Ale až teď díky mBank se to začalo hodně rozjíždět a bude to pořádnej hukot! Konečně...
Nevím jak Vy, ale já jsem platil měsíčně dvou bankám na poplatcích přes jeden tisíc Kč. A to jsem do jejich paláců zašel maximálně jednou za rok a to jsem vždy byl alespoň týden naštvaný, jak se mnou jednali. Pak jsem jim zamával a přešel k Fio. Už je to rok. To co jsem vloni ušetřil, tak jsem za to koupil rodičům pod stromeček pěknou dovolenou.
mBank je dobrá štika ve žraločím líném bahništi. Dost ji fandím.
Nu, nemyslel jsem Bradavicku, ale zcela jineho profesora, kterej to chvili tahne s komunisty, chvili s mafii, atd..kazdej jej zna. Tuhle byl zrovna v televizi...
Jinak s tou bankou, nerikam, ze bude spatna, rikam, ze ja jsem vuci tomu dost opatrny. Mam jiz mnoho let konto ve Sporce a jsem ramcove spokojen. V prumeru delam tak 25 transakci mesicne a celkove jsem nekde kolem 1300 korun za na poplatcich za rok. Na to abych platil na poplatcich tisice bych musel byt jina kategorie. Ovsem to bych asi nemel CS. Ja bych ted tedy svoje rodice tedy mohl poslat tak akorat na vikend na Machac do nejake ubytovny. :-)
Tak to máte říct hned, že myslíte toho Švejnara.
Jinak ten kdo je ve Spořce by se tady neměl plést do diskuze o bankách. Spořitelny a další pochybné ústavy se probírají jinde.
Uprimne receno, az bude mit za sebou ta mBank takovou historii jako CS, tak ji budu verit. Ale zajimalo by me, co myslite pod pojmem banka? Mozna Nomuru co? Nebo IPB? Nebo ze by eBanku co? Ja myslim poradne banky, nikoli docasne ustavy potacejici se neustale v kreci nakupu a prodeju. Uznavam, ze CS nema asi u zbohatliku vyznamnejsi renome, ale me vyhovuje. Byl jsem i u CSOB a dokonce jsem mel co do cineni i s KB. Nic moc.
Spořka je póvl pro póvl. V diskuzi o bankách opravdu ČS nemá co pohledávat.
Mimochodem, jakou má ČS historii či tradici? Žádnou! Erste koupila zavedenou značku, toť vše. Historické základy patří zcela jinému subjektu. Že nemůže ČS krachnout, není nikde zaručeno. To si může myslet leda tak nějaká 70ti letá babička, která jde dát na knížku stovku, aby z ní dostala nazpět 90. ČS zůstala z historie nemodernost, zkostnatělost, ale přibyla k ní honba za nemravným ziskem, který bohužel musí vygenerovat hloupost a konzervativnost klientů ČS.
Takže mBank má možná z ciziny delší historii než má ČS.
Osobně bych se bál spíš něco svěřit ČS, kdy slyším, jak "vytváří" zisk tu prodejem aut, tu prodejem nemovitostí, tu prodejem nadnormativních ledniček atp. - zkrátka vytloukáním klínu klínem.
Pro mě je spořka jen konkurence, takže bych se jich nemusel zastávat, ale nemyslím si, že váš názor je jednoznačně správný.
Mohu porovnávat, protože to k mé práci patří, a tak musím konstatovat, že spořka měla ze všech bank na našem trhu nejsložitější situaci, co se týče možností rozvoje a trvalo jí všechno hrozně dlouho, ale pokrok udělala naprosto nesporný. Určitě nevyhoví každému, ale to je holt osud retailových bank. Určitě má ještě co zlepšovat, ale jen těžko se dá oddiskutovat, že získává i nové klienty, což znamená, že jim musí být schopna nabídnout něco, co hledají. Samozřejmě, že díky své staré základně musí zároveň průběžně nejvíce klientů ztrácet, protože nás nepřibývá a nové banky také hledají nové klienty, jenže stavět argumentaci jen na tomhle by bylo velice nekorektní.
Víte, tady na diskuzích čtu tolik příspěvků, které něco haní a zároveň se i posmívají nebo dokonce urážejí ty, kteří na stejnou věc nemají stejně odsuzující názor, jenže to je přece neskutečně hloupé. Dobře, já taky spořce nepřeju nijak moc úspěchů, ale abych se jen odvážil někomu napsat, že je hloupý nebo že je to póvl, jen proto, že jemu vyhovuje, to se mi ekluje. Jak by se vám líbilo, kdyby vás někdo označil na hňupa jen proto, že nosíte boty od Pumy a ne od Nike. Jeho mohly někdy Pumy tlačit, kdežto vám sedí, ale jeho rozhled je holt takový, že on každého, kdo Pumy pořád nosí, označí bez skrupulí za hňupa.
Asi nic horšího, než je ČS, snad již existovat nemůže. Pár známým jsem ČS rozmluvil, dnes mi za to děkují. Taky se cítili u ČS "dobře", nějaké fronty či častá nefunkčnost čehokoli jim připadalo normální. Navíc ten jejich konzervatismus, lenost něco změnit (trvaláky ...) - vždyť ono to bude všude stejné, a když přejdeme jinam, tak ty negativa tam dorazí časem taky - nechali se slyšet. Kdyby takto přemýšlelli všichni (a klienti spořky hlavně takto přemýšlí), byl by tu opět takřka monopol jedné kampeličky esero v rukou rakouských odpůrců Metelína ...
Tuhle jsem musel navštívit jednu pobočku ČS v jednom okresním městě k hotovostní transakci. Na vyvolávacím zařízení Q-matic jsem si navolil požadovanou operaci a čekal. Přede mnou bylo 8 klientů. Pořadová čísla k odbavení se posunovala velmi pomalu vpřed. Půl hodiny, tři čvrti. Z velké řady přepážek jich bylo otevřeno jen pár a z nich jely jen dvě pokladní, které mezitím ještě dělaly i bezhotovostní operace, na které však nebyl takový požadavek a tak klienti přijivší až po mne byli beztotovostně již dávno odbaveni. Po pracovišti se však pohybovalo mnoho dalších pracovníků, kteří něco vzkazovali, třídili, zakládali atp., jen a jen neobsluhovali. Po skoro hoďce (ještě čtyři klienti přede mnou) jsem to vzdal. Je to nesoulad mezi poptávkou klientů (i přes zdražení všeho možného na přepážkách) a nabídkou molochu ČS. Trvalý nesoulad - takovéto situace nezažívám ojediněle, ale snad téměř vždy. Sice jsem někde na netu četl od "spokojeného" klienta ČS, že fronty nezažívá, jen plánuje a vybírá si k návštěvám ČS dny, kdy nejsou např. výplaty nebo sociální dávky. Za takovéto plánování vřelé díky. Mimochodem, nevím, co to bylo za den - výplaty snad ještě nejsou, sociální dávky nevím. Když jsem po čas čekání na odbavení pozoroval chování klientů ČS, byl jsem překvapen, že u Q-maticu stála neustále pracovnice ČS a klientům radila, kterou ze 4 operací si mají navolit. I podle vizáže a způsobu vyjadřování některých osob mi připadalo, že nějaký ústav má vycházky.
Pokud mohu sledovat, tak klienti ČS opravdu velký rozhled nemají a když jim obsluha nabulíkuje, že např. úvěr od ČS je ten nejlepší a nejvýhodnější na trhu a k tomu jim vnutí koupi penzijního připojištění, aby jim lépe vyšel credit scóring, a oni poslechnou a úvěr si tam vezmou, tak co si o nich myslet? Když potřebuji úvěr, peněz asi nazbyt nemám a tím více bych měl sondovat trh a hledat výhodnější produkty. Že mne 500 ročně navíc nevytrhne? U hypotéky možná ne, u mobilu za 8 tisíc u 4letého splácení už jo.
Část klientely nemá bohuel takřka na výběr - na vesnici či městečku kromě pošty žádná jiná banka než ČS není, či tam nemá bankomat. Tam se pak lidé rozhodují víceméně z nutnosti pro ČS. Někdo sice může nemítnout, že mohou ovládat účet přes net, ale kdyněkteříani nevědí, co ten net představuje. A některým by se zase 2 transakce měsíčně díky extra pořízení netu jen kvůli bankovnictví pěkně prodražily
Srovnávat úroveň bank s Pumou či Nike je trochu zavádějící.
Když jsem jako OSVČ žádal o hypotéku,nikde jsem nemohl vysvětlit,že
můj zdaněný příjem a skutečný příjem jsou dvě různé věci.Až v ČSas to
pochopili a úvěr mi poskytli.Když jsem úvěr potřeboval předčasně splatit,
také mi to za symbolický poplatek umožnili.Takže tak špatná "banka"
to zase není.
Chápu to tak, že že máte dvojí účetnictví - jedno pro kontrolní orgány a jedno pro svoje blaho? Tzn., že ČS uznává podvodnictví? Tak od nich rychle pryč!
Takovým vyčůránkům, jako jste Vy, bych nedal ani korunu. Dobře, že s Vámi ostatní, opravdové, solidní banky vyběhly. A řekl bych, že pro spořku to zavání průserem.
Co se týče mimořádných splátek úvěru, tak spořitelna to už bez sankčního poplatku neumožňuje (vyjma nějakých akčních nabídek ?), ačkoliv to v minulosti standardně umožňovala, a velmi se tím capila. Co dobré ČS opouští, toho se ale ostatní banky chytají.
Nemusite mit dvoje ucetnictvi, nemusite byt podvodnik a i pri vysokych prijmech muzete byt ucetne v minusu! Je videt, ze ze tomu prilis nerozumite..
Jeden priklad za vsechny. Poctive vydelam v zamestnani napr. pul milionu korun. Osamostatnim se a za pul milionu koupim nejake zarizeni. Toto zarizeni nasledujicich X let odepisuji. A to take znamena, ze po nasledujich X let se mi skutecne prijmy od tech ucetnich lisi prave o ten odpis!!
Koho jsem v tomhle pripade okradl? Vas? Stat?
Nikoho a prece se na me budou takovy jako Vy divat divne..
Kdyz tomu nerozumite, tak laskave nikoho nenazyvejte "vycurankem".
Slyšel jste někdy něco o paušálních výdajích? Stát Vám umožnuje odečíst 50%
nákladů.Pokud Vaše skutečné náklady jsou nižší než paušální můžete z tohoto
rozdílu splácet například hypotéku.Takže žádný podvod.
Abychom si rozuměli, budu se trochu opakovat. Nepřeju spořce jako konkurenci nic moc dobrého, snad leda to, aby se nepoložila, protože to by s ekonomikou této země zahýbalo neskutečně tragicky. Nehájím je, jen konstatuji, že měli ve svém rozvoji nejtěžší pozici. Taky si nedovolím tvrdit, že se ve svých službách nezlepšili. To bych vědomě lhal.
Co se ale týče toho porovnání, tak nesrovnávám úroveň bank s botami od Nike a od Pumy, ale na tom zjednodušujícím příkladě poukazuju na to, že jen hlupák si dovolí označovat vulgárními výrazy toho, kdo nemá na nějaký produkt, službu nebo firmu názor totožný s jeho názorem.
Mohl jsem použít něco češtějšího, třeba pivo. Takže vám připadá důstojné tvrdit o někom, že je idiot, co nerozumí pivu, jen proto, že mu chutnají Svijany a ne Krušovice, zatímco vy, jakožto "odborník" víte přece naprosto jasně, že Krušovice jsou nejlepší a Svijany je hnus. Nepřipadá vám takové škatulkování hodně omezenecké? Koneckonců mi tady někdo dal za pravdu, že mu dokázali ve spořce pomoct lépe než jinde. Fajn, je to jeho zkušenost. Moje je sice rozdílná, ale tím to končí.
Na přepážku ve spořce nechodit... Na mne se vždycky pěkně usmívá privátní poradkyně (už jsem za ten čas vystřídal 3 a všechny byly k světu:), nečekal jsem nikdy déle jak pár minut, takže mám z občasných návštěv ČS jedině příjemný pocit. Jinak samozřejmě ty poplatky nic moc, to slečny úsměvem asi nevyžehlí.
Nevím o zmiňovaném pánovi vůbec nic, nicméně, že se ozvou zničehonic jeho "dva" zastánci s podobným vyjadřováním sedm minut po sobě den po zveřejnění článku, to už je docela velká náhoda, co? :-)
viz
Datum: Dnes 20:18 Nový
Vložil: Martin (neregistrovaný)
Titulek: Re: Chudák mBank (celé vlákno)
Já jsem s Jirkou Báčou dělal v Citině a nejen já ho považuju za nejlepšího šéfa co jsme měli. Podívej se na čísla salesu když tam byl! Je to přesně naopak než píšeš "Pražský bankéři", ani se nepodepíšeš.... S Jirkou to byl nejlepší čas v Citi
To jejich "vysoce kvalitní internetové bankovnictví" je pěkná sračka. Nejen že chvíli trvá než se někam doklikáte, ale hlavně to zobrazuje zbytečné informace, ty nezbytné ale chybí. Když zadáváte třeba převod prostřednictvím šablony, tak to potvrzujete naslepo, protože to neukazuje ani číslo cílového účtu.
Takže ten zbytek se možná utřese, ale to internetový bankovnictví je fakt velký zklamání, z českých bank, který jsem používal, je nejhorší (maximálně může soutěžit s ČSOB).
Jsem na stránce šablon. Na celou stránku je jen můj název šablony a provést, změnit odstranit. Jinak nic.
Dám naslepo provést. Zobrazí se další poloprázdný formulář, kde je zase jen můj název šablony a kde se zadává číslo účtu příjemce a částka převodu. Teprve až všechno vyplním, tak na další stránce se mi zobrazí číslo účtu příjemce.
Mně to připadá, že ty webový formuláře psal debil. Ať se podívají třeba do inetovýho bankovnictví RB, jak to má vypadat. Když vybírám šablonu, chci aspoň částečně vidět, co v ní je, a ne až úplně na konci.
Koukáte na přehled šablon, ne na detail šablony, kde tyhle věci jsou. Klepněte na název šablony a tam všechny potřebné informace uvidíte. A dole pak máte mj. tlačítko "Provést".
no zase tak uplne jina kategorie to neni ... co maji lepsi je pouze zasilani sifrovanych autorizacnich SMS na mobil i pri prihlasovani a to je vlastne vsechno .... tedy jen vyssi zabezpeceni ... a samozrejme vyssi poplatky
Tak ti nevim jak hrozne to internetove bankovnictvi je, ale u CSOB je slusne. Mel jsem tu cest mit svuj ucet u GE Bank a tam bylo internetove bankovnictvi opravdu lahudka. Nebylo snad dne, kdy bych nemusel pocitac prosit, aby me pustil do meho uctu.
Tak to můžu potvrdit, ib24 u ČSOB je docela dobré a bylo to taky to jediné, co mě u nich dlouho drželo. Nebyl problém se přihlásit odkudkoliv, autorizace přes SMS na mobil mi taky vyhovovala. Vždycky jsem litoval kolegy s účty u KB a ČS, když se dobývali na svém vlastním počítači ke svým penězům... :-)
Zkusil jsem si zalozit ucet a po nekolika dnech mi volali, ze dorazi kuryr. Pracne jsme nasli cas, kdy jsme se potkali. Ctvrtek po seste hodine. Upozornoval jsem, ze nejpozdeji v sedm musim byt nekde pryc, byl jsem ujisten, ze do sedmi urcite dorazi. V sedm deset jsem vyrazil jiz pozde na schuzku. Ja se vsak na rozdil od kuryra, alespon omluvil, ze kvuli diletantum z mBank dorazim pozdeji. Volal jsem i na linku co prisla do SMS a tam mi potvrdili, ze vi, ze v sedm musim byt pryc a ze urcite dorazi. Kuryr se ozval, az ve ctvrt na osm, ze je pred domem. Tak jsem ho poslal do haje...
No aspoň se Vám ozval. Mě vesele 7 dní ignorovali, na domluvenou schůzku kurýr nedorazil a ani se neomluvil a po týdnu s radostí zavolal, kdy že mě to může předat, že minule jsme se nepotkali. Poslal jsem ho do háje.
Tak to mně kurýr dorazil ve stanovený čas, podepsal jsem papíry a zase odfrčel. Za 2 minuty bez problémů hotovo... Kurýrní službu pro mBank zajišťuje Mediaservis, kdo ale nechce čekat a má v dosahu pobočku nebo kiosek, je to pochopitelně lepší volba - účet je aktivní okamžitě.
Zatímco pana Najara si vážím, s Jiřím Bačou to mBank opravdu "vyhrála". Typuji jeho život v mBank tak půl roku, více ne. Když odcházel z míst, kde působil, zůstala po něm spoušť a jeho nástupci ještě měli hóóódně co na práci, aby to napravili. Ale možná získali Báču tím, že za nízkonákladový plat generálního ředitele nízkonákladové banky prostě jiného nesehnali, ne? :o)
Já jsem s Jirkou Báčou dělal v Citině a nejen já ho považuju za nejlepšího šéfa co jsme měli. Podívej se na čísla salesu když tam byl! Je to přesně naopak než píšeš "Pražský bankéři", ani se nepodepíšeš.... S Jirkou to byl nejlepší čas v Citi
Nevím o zmiňovaném pánovi vůbec nic, nicméně, že se ozvou zničehonic jeho "dva" zastánci s velmi podobným vyjadřováním sedm minut po sobě den po zveřejnění článku, to už je docela velká náhoda, co? :-)
viz
Datum: Dnes 20:11 Nový
Vložil: tomáš (neregistrovaný)
Titulek: Re: No... (celé vlákno)
....nevím co si slyšel o panu Báčovi, ale vím, že v Citi a HVB dosáhl hodně a v Citině šli pod ním hodně nahoru... jojo Čechy a závist....
Protože generál není bůh a jednou bude odejít. Přijde nový g.ř. a bude používat ve větách standardní fráze typu "sjednocování poplatkové politiky", "více vyhovuje struktuře klientů" atp. Však už to znáte z jiných bank :----))))
Blbost, s tím už je právě konec... :-) Není cesty zpět... :-) Jestli nevidíte ten propastný rozdíl mezi tím, co bylo dosud a co přichází teď, tak sundejte černé brýle. Tady fakt budou velké změny k lepšímu pro nás klienty, tím jsem si jist.
Jste si jistý?
Tak třeba banky zruší opravdu hloupé poplatky za vedení účtů, za transakce apod. Jenže zdraží jiné služby, které sice nevyužívá tolik klientů, ale které třeba ani mBank nenabízí a nikdy nebude ani chtít nabízet. Například zdraží některé nezbytné služby firmám, kteří to promítnou do svých nákladů a tím i do cen a zase to zaplatíte. Jo, ekonomika je soubor spojitých nádob a jen málo lidí může skutečně říct, že jejím zákonitostem opravdu dobře rozumí.
Ano, souhlasím s Vámi v tom, že banky "ušlý zisk" ze zrušených poplatků stejně promítnou do jiných služeb, ale myslím si, že přece jen ne v plné výši, určitě bude i větší tlak na snižování nákladů. Skutečně už nechci platit provoz zbytečně luxusních paláců bankovních ústavů, aspoň ne tak, aby mě to každý měsíc při pohledu na účet bilo do očí. A pevně doufám v to, že většina chybějících služeb časem bude i u mBank, nehledě na to, že už nějakou dobu tady přece úspěšně funguje FIO a tam mě moc nenapadá, co by jim chybělo.
Poslyšte, je mi to divné, ale o účet jsem online žádal 27. listopadu - přišel mi potvrzující mail, ale dále nic.
13. prosince jsem žádost o utevření účtu zopakoval, ale přišel mi mail, že už jsem jednu žádost podal, takže zase nic.
A je 4. leden a pořád se mi nikdo neozval, pravda je, že nejsem z Prahy, možná regionálům účty ještě nezakládají?
Já 28.11., dal jsem aktivaci na pobočce, a ozvali se někdy mezi svátky že můžu přijít (ještě jsem tam ale nedorazil). Vy to máte asi kurýrně, tak je možné že rozvážet fakt nestíhaj.
"Proč musíme v Česku platit vyšší bankovní poplatky než je tomu v jiných evropských zemích? Odpověď je podle Sergiuse Najara snadná: „České banky koupili velcí evropští hráči a logicky své náklady chtějí zpět. Proto musejí držet poplatky vysoko a na českém trhu i mohou.“ -----------------banky ale už většinou sumu, kterou utratily za koupi, mají dávno zpět. Takže není důvod držet poplatky tak vysoko a ještě se capit 2ciferným růstem zisku (ČS). Takže abych živil nižší výkonnost tam u nich v Rakousku (výkonnost a akcie erste propadly snad téměř o 20 %), musel bych být blázen a u České spořitelny setrvávat.
" Jeho názor potvrzuje vysoká loajalita klientů českých bank. " ---------------------- nazval bych to místo loajalitou hloupostí, konzervativností, neochotou klientů něco změnit a jít jinam za lepším. Bez přechodu jinam mohou furt jen nadávat a ČS nic dobrovolně nezmění. Klienti ve stávajících ústavech musí mít pocit, že to jejich je to nejlepší a konkurence stojí za ho*no a tudíž je ji potřeba všemožně pomlouvat.
Nevím proč všichni brečí na poplatky, a že si je banky na západě nevybírají. Podívejte se na výroční zprávu ČS a Erste, Erste má o 2% vyšší příjmy z poplatků než ČS! Struktura může být jiná, ale to je dáno spíše majetkem klientů.
Kolega chtel upozornit na fakt, ze zahranicni banky casto ziskavaji na poplatcich vetsi procento prijmu, nez ty ceske. Takze zadne "V cechach ziji banky z poplatku, na zapade z uroku", jak byva casto neznalci omylano.
tak ty poplatky nejsou až tak vysoké, vezmeme-li v úvahu německé platy, pak nezbývá než vyhnat cizí vlastníky našich bank tam, odkud přišli.
Jestli je tedy struktura poplatků složena v zahraničí jinak než u nás, tak pro mne je určitě lepší, když banka má levný běžňák (který využívám) a poplatky vydělává např. z úvěrů. Ty já nemám.
Nenech se mýlit. Když budeš platit kartou, myslíš, že si obchodníci ty náklady nezapočítají do ceny? Když si výrobní firma vezme úvěr s vysokými poplatky, myslíš, že si to nezapočítá do nákladů a tím pádem se to nezobrazí v konečných cenách? Když dovozce bude mít vysoké náklady díky dražším úhradám do zahraničí, kdo jim to v konečném důsledku zaplatí? A když banky nevydělají přímo na tobě, vydělají na někom jiném, kdo ti to zase zprostředkovaně naúčtuje.
A když nebudu platit kartou, tak obchodník cenu o ty náklady sníží? Proč mají super- hyper- hobby- markety nižší ceny, než malí obchodníci, i když berou karty? Že by to nebylo jenom v těch kartách?
Super-, hyper-, hobby- markety mají nižší cenyi když berou karty především proto, že mají nižší nákupní ceny než malí obchodníci a díky svým objemům i nižší poplatky při platbách kartou.
Zrovna jsem to chtěl napsat, že zákazníkovi je účtována stejná cena - platí-li kartou nebo hotově.
I když už jsem viděl z jednoho obchodu na počítače ceník, kde měli asi 4 sloupce, z toho 2 pro dealery podle objemu nákupu a další pro platbu v hotovosti a pro platbu kartou. Ale to byla asi výjimka. Uspět u soukromníka kartou, je dnes umění.
Když si firma vezme nejen úvěr, ale pořídí si místo Fordů Jaguary či AMG, furt to platí zákazník. A ten si bohužel nemůže vybrat, zda chce v ceně výrobku mít zakalkulovaný Forda nebo AMG.
No, je to trochu extrémní příklad, ale budiž. Naštěstí to v reálu funguje trochu jinak a firmy docela sledují náklady, takže koupě Jaguárů ve velkém těžko bude připadat v úvahu u výrobce rohlíků. Ovšem jejich náklady na úvěry a bankovní poplatky se v rozpočtu určitě objeví a tudíž i cenách pečiva.
Pokud jde o platby kartou, tak to hodně souvisí s marží v odvětví - hospoda se 150% marží se určitě nebude tolik ošívat, když jí banky naúčtuje pár procent, stejně tak prodejci potravin s několika desítkami procent průměrných marží. Takovým se vyplatí, že lidi u nich utratí bezhotovostně víc, než by utratili v hotovosti. Kdežto třeba koncoví prodejci počítačů s několika málo procenty marže už musejí sahat i k takovým zoufalým krokům, jaké popisujete.
No, ale myslím, že především s ohledem na stoupající náklady na práci s hotovostí (do toho si můžeme započítat i průsery G4S) a na rizika, která to přináší, stejně se ty náklady na bezhotovost začnou rozpočtovat standardně a u všech, takže nebude už bit prodejce u zboží s nízkou marží, ale pouze zákazník. Zatím je tu sice hodně argumentů pro hotovost, ale když si vezmete, že banky už začínají přecházet na povinnou identifikaci i u vkladů od 1000EUR výše kvůli praní špinavých peněz, tak nás asi bude čekat spíše dřív než později ten americký systém, kdy každý, kdo platí hotově víc než jen pár dolarů vypadá podezřele.
Hmmm, mam ucet v Anglii. Zdarma. Internetove bankovnictvi taktez. Vybery (neomezeny pocet z bankomatu libovolne banky) taktez. Vybery v zahranici taktez. Jak to jenom delaji?
Jednoduse - 90% klientu ma nejen to co jste napsal vyse, ale i kontokorent, hypoteku, investuje pres ne a tam jim to pekne osoli i za to co maji "zadarmo". Proste poplatky jsou srovnatelne, jen je jina jejich struktura takze pri vhodnem (ale netypickem) vyberu to vypada, ze jsou mensi.
To je asi tak jako se ptat "Jak to Tesco dela ze dava igelitky zadarmo a Albert ne."
Tak to by mne také zajímalo - Tesco je levnější, a ještě zvládne dát igelitky k nákupu. Když vidím poslední dobou letáky Alberta, jak tam prezentuje "nízké" ceny, tak vidím, že Ahold testuje, jak jsou zákaznící hloupí a konzervativní. Jen blázen do Alberta vpláchne ...
Ty tašky jsou náhodou fajn. Ne každý chodí vycpán nějakými jinými taškami pro případ, že něco nakoupí. Pokud tu tašku pak nevyhodím do přírody, tak se z ní ohřeju ve spalovně. Ale klidně by ta taška mohla být i z papíru.
Ostatně, po převratu byli právě komunisté kritizováni za svoji "obchodnickou kulturu", kdy nebyli schopni na rozdíl od západu dát zboží do obalu (vzpomeňme na pečivo, které se házelo volně do košíku ...). A tašku extra na mlíko v pytíku, které se vzápětí proděravělo od sousedního Termixu, taky nedávali. Takže kde tašky zrušili, dostali se opět tam, co jsme již jednou byli.
No právě. Ve spalovně. Co myslíte, že vyprodukujete ze spalování uhlovodíků?
Kdyby byla z papíru, tak by to bylo jen o trochu lepší, ale přecejen by to nenadělalo tolik sajrajtu ať už při spalování nebo i při vniknutí do přírody.
Asi si řeknete, že jedna spálení taška z PE nic nezmění, jenže ona není jedna, ony jich jsou miliony.
Za to, že nechodíte na nákupy "vycpán", tak za to byste měl platit. Takže žádná taška zadarmo, ale pěkně si to platit. A ohánět se srovnáváním dvou extrémů - socialistického obchodu a extrémního konzumu, to je hodně slabá argumentace.
Jiná věc je, že budete tvrdit, že peníze za koupi těch tašek jen zvýší zisk obchodníků. Ano. To je chyba. Tyhle peníze by měly být odváděny na likvidaci odpadu, ale to je nejspíš jen utopie.
A která banka to je? Minulý týden jsem jednomu svému klientovi hledal na netu přehled transakcí na jeho účtu v Anglii a výběry v zahraničí mu zpoplatnili 4,-GBP.
Tak vidíte. Není to ani tam plošné, že je všechno zadarmo. (bohužel asi tak, jako tady není plošné, že je něco zadarmo :o))
Sazby v GBP a v Kč není možné tak jednoduše srovnávat. Přecejenom rozdíl základních sazeb je víc než 2% a od toho se odvíjí jak rozdíl sazeb úvěrů, tak depozit. (tímto neobhajuji nízké sazby běžných účtů i termínovaných vkladů v českých bankách. Ovšem pokud já vím, tak mnohé britské banky běžné účty neúročí vůbec, takže mohou více navyšovat sazby u spořících produktů).
cca od zacatku mam eBanku, tak hned jak zacla, poridil jsem si i mBANKU :-) Vyhody : VISA karta bez cipu chce PIN pri kazde operaci (platba/vyber) , moznost zmeny PINu kdykoliv. eBanka mela VISA kartu jen na podpis, spousta obchodniku jaksi cip dosud nevede... Nevyhody : neumi inkaso z uctu - takze plnohodnotne to zatim neni... rovnez bezpecnost ve srovnani s eBankou mizerna (SIM toolkit je prece jen o dost bezpecnejsi)... obcas je v klientskem systemu neco polsky... ale jinac dobry, zatim funguje a tak testuji.... az to dodelaji, mozna to bude lepsi nez dnes.
VISA bez chipu sice muze chtit PIN nicneme pokud ma ochodnik nastaveny terminal aby PIN nechtel, tak ho taky chtit nebude.
Karta bez chipu zadna vyhoda neni.
VISA bez chipu PIN chtit sama o sobe nemuze, na karte zadny takovy udaj neni.. CMV list je zadany v terminalu. Pokud chcete kartu s PINem poridte si Maestro, u te je online PIN povinny. Naopak na chipu muze byt ulozeno, ze se ma overovat PIN bud offline (proti CHIPu) nebo online (u vydavatele karty v autorizacni zprave). Ale to je ovsem podmineno terminalem, zda umi CHIP karty...
"CMV list je zadany v terminalu" - můžete prosím upřesnit, jak to funguje? Na magnetickém proužku PIN není uložen (jen číslo karty) a každý terminál si k číslu karty dotáhne PIN z centra nebo nějak jinak?
Moje posledni ciste magneticke Maesto sice pin vyzadovalo, nicneme nekolikrat jsem s nim zaplatil aniz ho nekdo vyzadoval.
Uz by ty magnetky definitivne vymrely...
protože nepřistoupit na špinavou hru 3 zdejších největších bank vytvářejících státem podporovaný kartel musí být hodně odvážné. Ono toitž nejde jen o poplatky ale o celkovou situaci BANKA vs klient.
No začal bych u názvu - v tomhle článku se začal razit název mBank ,a nikoliv mBanka. Sice se v článku mlží o jakési kolizi jmen,a le už tím pádem tisíce klientů od listopadů mají smlouvy s neexistujícím subjektem. Kdyby se bože chraň něco stalo a mělo se to řešit právně, tak je s tím první soudce vyrazí.
Pak se divím že se razí termín "nízkonákladová banka" a nikoliv internetová, a přitom o pár řádků níž se píše "I proto u nás nenajdete hotovostní operace, jsou prostě drahé,“ . Což má sice pravdu ale proč si tedy říkají banka. Jinak by asi musel přiznat, že podobné bezplatné služby poskytují skoro všechny banky (viz ING, u ostatních různé formy spořicích účtů, atd). Ještě poznámečka o outsourcované kurýrní službě. Jak jsem pochopil tak smlouvu o účtu a podpisový vzor podepisujete u jejího pracovníka (někde u vrátek když u vás zazvoní.) Takže jak pak je tohle právně ošetřené až bude nějakej malér? No a poslední věc- malá (nízkorozpočtová) banka která po pár týdnech provozu vymění svého generálního ředitele ve mě nebudí moc velkou důvěru.
Můžete mi objasnit, kde jste vzal název mBanka? Já znám pouze mBank.
Z Vašeho příspěvku chápu, že mBank Vám šlápla asi na "kuří oko" (konkurence?), tak je potřeba ji hezky očernit.
Z mého pohledu mBank učinila pár nepříliš šťastných rozhodnutí (viz časové problémy se zakládáním účtu, místy zapomenuté polské výrazy v i-bankingu), ale to se týká snad jakékoliv banky u nás.
Ani já nepovažuji výměnu generálního ředitele v tak krátké době za to pravé pro posílení serióznosti, ale zřejmě k tomu měli své důvody.
Se všemi závěry bych určitě nějaký ten týden počkal, v každém případě je jasné, že tuto novou rybu určitě v bankovním rybníku původní kapříci nepřívítají s nadšením.
Na závěr bych se Vás chtěl zeptat, jaké máte právnické vzdělání vzhledem k Vašim jednoznačným soudním závěrům.
Rozhodně mi mBanka nešlápla na kuří oko a nechci tedy očerňovat konkurenci, právě naopak - uvažoval jsem o založení účtu u nich, ale právě jak jsem si pročítal jejich podmínky, tak mě trochu zamrazilo, a rozhodně kvůli několika desetikorunám poplatku měsíčně nebudu riskovat . Ještě k Vašim dotazům - všeobecně se všude, v tisku, i v některých reklamách používá název mBanka takže to mne zmátlo, za tu to mylnou informaci se omlouvám. Ptal jste se na vzdělání - myslím že dostatečné, abych se zamyslel nad otázkou, jakou má platnost ověření totožnosti při podpisu smlouvy o účtu , nikoliv před bankovním úředníkem (licencované banky), nikoliv před notářem, ale před poslíčkem otsourcované kurýrní služby. Další bod o kterém jsem se zmiňoval byly omezené služby - .a že vlastně podobné služby Vám nabízejí i jiné banky formou různých forem spořících účtů, a podobně a tady většinou zdarna, stačí se zeptat. No a samozřejmě že banka že k terá si říká nízkorozpočtová, a má finanční centrum (nikoliv pobočku) v Praze a v Brně, a nepřijímá ani nevydává hotové peníze a všechny transakce mohou jít jen elektronicky si asi jiné označení než internetová nezaslouží...
Ptal jsem se na vzdělání v oboru právním kvůli Vašemu suverénímu předjímání soudního rozhodnutí, nenarážel jsem na obecné vzdělání jako takové. Doufám, že jste to tak i pochopil.
Dost pochybuji, že je nějaký markantní rozdíl mezi podpisem smlouvy před bankovní úřednicí, pověřeným poslíčkem nebo pracovnicí pošty, jsou-li nastaveny podmínky ve smlouvě shodně a je vyžadováno shodné ověření totožnosti. Já ovšem mBank zvolený způsob doručování kurýrní službou také považuji za šťastný, spíše však z praktických důvodů. Můžete mě ale samozřejmě vyvést z omylu.
Určitě mě ale zajímá, jaké máte alternativy ke službám mBank na mysli - vůbec to není myšleno ironicky, opravdu mě to zajímá, stejně tak, jako z čeho Vás při pročítání podmínek mBank zamrazilo.
Otázka označování mBank za nízkonákladovou vs internetovou je pro mne zcela nepodstatnou věcí, záleží na úhlu pohledu a bránění se bývalého generálního ředitele nálepce internetová mi přijde trošku úsměvné.
Podívejte se do fóra na http://mbank.cz/forum/ , to s tím podpisem před kurýrem se tam taky podrobně probíralo. Mimochodem, která jiná banka má v současnosti fórum na Internetu?!? Jinak i Vaše tvrzení, že mBank nevydává hotové peníze, je rovněž mylné. Z mKonta dokonce 3x měsíčně zdarma z jakéhokoliv bankomatu. Co chcete víc? :-)
Představte si situaci, že prodáte byt peníze si necháte poslat na účet a pak si budete kupovat byt nový a ultrakonzervativní důchodce bude chtít pěkně prachy z ručky do ručky. Sakra pomalý způsob vybrat prachy v bankomatu :o)
Jo, já vím, že se to nebude stávat denně a dokonce to 99,9% lidí u nás nepotká za celý život. Jenže nelze to nikdy vyloučit, tak třeba já sám, dokud budou fungovat také hotové peníze, chci mít banku, která mi vyhoví byť i v řádu dní, ale přesto s jakoukoliv částkou.
Financni operace nprevysujici 500.000 Kc musi byt provadeny pouze bezhotovostne, takze i ted ultrakonzervativni duchodce si bude muset poridit ucet v bance, pokud nebude prodavat byt hrube pod cenou, tj. < 1/2 mil.
Odpovím Vám velmi jednoduše :-) Peníze si pošlu na svůj účet ve FIO a vyberu v hotovosti (nad 1000 Kč zdarma) na pokladně v pobočce. :-) Opravdu to funguje. ;-)
Není to složité? Kolik ušetříte za výběr na pokladně pobobočky či z bankomatu? Znamená to, že si necháte vést 2 účty a z nich / na ně přeléváte, podle toho, kde je jaká operace výhodnější? Vezmu-li čas strávený nad těmito přelivy, které navíc aspoň u jednoho z ústavů nemusí být zdarma, tak se mi to nejeví optimisticky. Možná si váš postup jen negativisticky vykládám.
Není lepší mít účet, kde jsou výběry z bankomatu zcela zdarma, bez ohledu na výši vybírané částky nebo zda vám na účet chodí měsíčně od X tisíc výše?
Složité to z mého pohledu není, FIO a mBank se dobře doplňují a není to jenom o šetření za každou cenu. Pokud pominu fakt, že není od věci mít finance distribuované u 2 finančních ústavů pro případ, že by se s jedním z nich něco nemilého dělo (stačí jenom dočasný problém s platební kartou), jde právě o ty doplňkové služby. Např. FIO je obchodník s CP. Platební karta: FIO - Mastercard, mBank - Visa. mBank má spořicí účet s minimálním omezením a s výbornou úrokovou sazbou, což u FIO nenajdu. Taky budu časem potřebovat hypotéku a podmínky u mBank se mi jeví dost zajímavé. Pak ty bankomaty, stačí mi mít možnost vybrat 1x - 2x do měsíce, ale nechci hledat ten správný bankomat, aby mě to zbytečně nestálo majlant. Karta k účtu mKONTO u mBank mi to vyřeší. FIO má zase podstatně propracovanější Internetbanking. V podstatě není moc potřeba přelévat finance sem a tam, až bude bilanční mechanismus mezi eMAX a mKONTO, pak to bude vůbec pohoda. I teď je časová náročnost případných přesunů minimální, poplatky za transakce 0. Myslím, že pokud se nic drasticky nezmění, u těchto dvou ústavů již zůstanu, budu spokojený a nebudu mít důvod zřizovat účty nikde jinde.
Já mám balíček za 169,-- CZK a dál už nic neplatím. Nemusím hlídat, ze kterého účtu bych měl platit kartou a z jakého přes internet nebo ze kterého vybrat bankomatem. Hypotéku možná jednou za život. To je jako když v jednom krámě mají rohlíky za korunu a salám za stovku a ve druhém salám za 99,-- CZK a rohlíky za 1,10 CZK. Taky nebudu na svačinu obíhat oba krámy, abych nakonec stejně o uspořené desetníky přišel při haléřovém vyrovnání konečné sumy nákupu.
Kolik vás stojí vedení účtů u obou subjektů? Neříkejte, že nic, když máte nulové poplatky za transakce.
No je to Vaše volba, pokud bance poskytnete své peníze, aby je mohla točit a ještě jí za to tučně zaplatíte... :-) Když Vám to takhle vyhovuje, pak je to v pořádku. Mně zase vyhovuje neplatit nic (ano, za vedení všech účtů skutečně nic kromě jednoho ročního papírového výpisu od FIO) a ještě mít na konci roku hezkých pár stovek na úrocích, za které si aspoň můžu s rodinou zajít někam na dobrou večeři. Podívejte se na ceníky, co je placené, jsou tam takové položky, ale nic z toho se mě netýká. Kde se na mně FIO ovšem zahojí, jsou poplatky za obchodování s CP. To už je ale jiná kapitola a i tam jsou ostatně podmínky přijatelné.
Jsou na trhu účty i levnější a u důvěryhodných subjektů a ve stejném rozsahu služeb, jako máte vy, ale je to vaše volba.
Přestože to sám nevyužívám a ani mB. mě svou nabídkou neoslovila, protože elektronická karta a přístup jen přes internet není pro mě zajímavý, tak registruji, že opravdu jsou na trhu účty, které nemají pro své uživatele žádné náklady.
Je to vesměs vykoupeno značným omezením okruhu poskytovaných služeb a dostupností nejbližší pobočky, ale každý má jinou motivaci pro výběr banky.
Čpí to neprofesonalitou a levnou polskou cetkou. Představitelé jak z dob komunistických normalizačních epoch. Jednoznačně se v diskuzích vyskytuje "placený" kritik, což je způsob vyloženě negooglovský, ale v českém prostředí velmi obvyklý. Pokud budeme brát historii FIA, víme že ve svém podnikání postavili především na poplatcích. Časté výpadky serverů jsou tak čitelné v diskuzích na Fiu, že si nedovedu představit, jak vysokou profesionalitu zabezpečí pro provoz své aplikace. Nevěřím, opravdu nevěřím, že jsou schopni zajistit aplikaci před útoky, nebo zneužitím. Ano, nikdo neví, co se v pozadí děje, ale hovořím-li slovy FIA, pokud bych byl investor, nedal bych ani penny na jejich akcie. Pokud FIO znemožní svým klientům obchodovat a s klidem v srdci je odkazují na technickou poruchu, a klienti každou vteřinu přicházejí o statisíce, nevšřím, že by je vzrušil klient co přijde např. o 30.000 Kč,-. A výzva všem hackerům: testujte nedestruktivně servery fia a zveřejněte co zjistíte. Možná to pomůže bát Fiu lepším.