Základem problému je, že stát strká svoje pracky do věcí, do kterých mu nic není. Co je tlustému úředníkovi potom, s kým se vezu?
Je jasné, že když někdo vydělá peníze, má je zdanit. Daňová sazba je nízká, pouze 15 %. S daněmi nikdo problém nemá. Vydělám 5000 Kč, podám daňové přiznání a odvedu státu jeho 750 Kč.
Všichni by mohli být spokojení (stát i řidič).
Jenže stát spokojený není, státu nestačí, že mu pošlu 750 Kč, stát musí buzerovat, otravovat, obtěžovat, nutit lidi vyplňovat stokrát za měsíc nesmyslné formuláře, podávat žádosti, odvolávat se, běhat po 160 úřadech, ponižovat se, platit za léčbu žaludečních vředů, které člověku způsobí stres pro nesprávně vyplněný formulář....
Píšete že stát strká pracky do něčeho do čeho mu nic není? A v případech kdy vás řidič zraní, přepadne ,zmrzačí atd budete křičet, co dělá úředník, že tu nechá jezdit takové lidi. Jste jen pokrytec který křičí A a nedomyslí B. Státu do toho co děláte nic není než se vám něco stane nebo přihodí. Pak budete volat o pomoc a chtít náhradu ......Jo jo jako většina čecháčků. Chce se mi zvracet !!!!!!!
No státu do toho něco být musí. Už jen proto, že taxikář musí mít i pojištění pro vozidlo taxi, které s havarijním pojištěním hravě udělá i přes 50 tisíc za rok. U nového Superba je to k 70 000/rok. Tím že řidič TaxiFy veze lidi za peníze, porušuje tím svou smlouvu o povinném ručení, čím je vozidlo tedy nepojištěné. Ve výsledku tedy okrádá i Vás
Ne, tak to není. Vozidlo je samozřejmě nadále pojištěné (do výše limitu sjednaného ve smlouvě). Pokud by se zjistil rozpor s použitím/účelem vozidla v praxi oproti tomu, co bylo v pojistné smlouvě sjednáno, pojišťovna pojistníkovi doúčtuje rozdíl pojistného. Na výplatu pojistného plnění to vliv mít nebude, resp. ten rozdíl z pojistného plněné případně strhne. Jinou věcí je, na jaký limit je kdo pojištěn, lidé obecně škudlí a volí ty nejnižší pojistné částky. To funguje do doby, než se stane pořádný průšvih. Ale to je už jiné téma.
No tak ono by na spoustu věcí mohlo stačit i to zákonné nejnižší. Ty limity se vztahují na
- nejméně 35 mil. Kč za každého zraněného nebo usmrceného,
- nejméně 35 mil. Kč za škodu na majetku
Takže pokud je při nehodě zraněno 10 lidí s náklady 10 M každý + hmotná škoda 5 M, celkem 105 M, tak nejnižší zákonné pojištění stačí.
Zároveň to ale znamená, že ani nejvyšší u nás nabízené pojištění odpovědnosti, což je aktuálně 150/150 M, nemusí stačit. Například pro zmíněné Pendolino bude asi oprava a škody z výluky dražší, nežli 150M.