Názory k článku Rodinný vůz na úvěr, nebo na leasing?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2003 6:50

    Root (neregistrovaný)

    "Rodinný vůz musí být velký, aby se do něj vešla celá rodina i s příslušenstvím, pohodlný, aby i děti vydržely sedět při dlouhých cestách, a musí mít dobré jízdní vlastnosti, aby byl rodinný řidič ochoten vzdát se alkoholických požitků na rodinných oslavách. Nejlépe tyto vlastnosti shrnuje vůz nový. Kde ale vzít peníze na jeho pořízení, když hotovost nestačí?


    Za příklad vezměme Škodu Fabia Combi Classic 1.4. Důvodem tohoto výběru je prostornost verze Combi, nízká cena náhradních dílů díky domácímu původu automobilu a široká síť opraven. A v neposlední řadě - příznivá pořizovací cena 336 900 Kč včetně DPH 22 % v prodejně výrobce."


    Tohle je vtip dnešního dne. Takže vážení experti, vězte, že Fabia Combi není ani velká (spíš naopak), ani pohodlná (spíš naopak) a ani nemá dobré jízdní vlastnosti, zvláště s líným a žíznivým motorem 1.4. A navíc za 337 kKč ji nemá cenu kupovat na leasing - když už je někdo takový masochista, tak za takovéhle peníze si to přece může koupit hotově. Řešte spíš, jak si koupit skutečné auto, např. Audi A6 2.5 TDI nebo Peugeot 607 2.2 HDI, to jsou velká a pohodlná auta s dobrými jízdními vlastnostmi (a s příznivými provozními náklady), nicméně v pořizovacích cenách se slušnou výbavou nová stojí kolem 1 milionu korun, na což už v hotovosti každý nemá... Takže klidně i dva či tři roky staré auto, ale i tak stojí už docela kotel - tohle řešte, kde vzít na pořádné auto. Nějaká popelnice (a může být klidně desetkrát nová) je naprosto nezajímavá.

  • 30. 5. 2003 8:20

    LK (neregistrovaný)

    S tím naprosto souhlasím, vydávat Fabii Combi za pohodlný (a ještě cenově výhodný) rodinný vůz je opravdu zvrhlé. Problém je v tom, že naše úroveň je opravdu o tom, že průměrný člověk tři roky šetří jak mourovatej a pak si koupí takovouto popelnici. Kdyby podobným způsobem (stejné % z platu) šetřil Američan, Němec, Francouz či jiný zápaďák, našetří za stejnou dobu na dva Jaguáry.

    Takže realita je opravdu taková, že pro průměrnému čechovi přijde popelnice stylu Fabie (byť ve verzi kombi) jako rodinný vůz. Na opravdový rodinný vůz prakticky nemá šanci našetřit, takový stojí zhruba 1.2M a na to se s hrubým platem 15K šetří opravdu těžce (namátkou, 15K hrubého je cca 12K čistého, takže za rok 144K, čili požadovaných 1.2M je doma "už" za osm a půl roku za předpokladu, že se šetří kompletně celá výplata).


    PS: Já osobně preferuji starší mírně ojetý vůz. Za zmíněných 350K se dá pořídit třeba 3-4 roky staré opravdové auto a i když počítám s náročnějším servisem než v případě nového, díky ztrátě hodnoty to vyjde stejně lépe pro ojetinu. Viz příklad:

    Citroen Xantie 2.0HDI z roku 2000, cena 259K (z dnešní nabídky zlodějů AAA). Je v elektrice, má to klimatizaci, ABS, airbagy, auto je to velké a pohodlné. Po zhruba dvou letech se dá prodat tak za 159K, čili za 2 roky 100K ztráta hodnoty (a jezdíme v relativním luxusu).

    Naproti tomu Fabia Combi v benzínu, výbava skoro nula celá nula nula nic, cena 340K, po dvou letech jí za víc než 240K (také 100K čistá ztráta) neprodáte, spíš méně. A jezdíte v autě skoro nejnižší třídy, bez výbavy, s neuvěřitelně líným motorem.

    No a myslíte, že do servisu té starší Xantie nacpete během dvou let 80K (rozdíl mezi pořizovací cenou Xantie 259K a Fabie 340K)? To byste musel koupit neuvěřitelně podělanou ojetinu.

    No a kdybych počítal koupi auta na více než dva roky, dopadlo by to pro nové auto ještě hůř.

    Tudy dle mně vede cesta pro chudý český národ.

  • 30. 5. 2003 9:36

    PK (neregistrovaný)

    Ano máte úplně pravdu, aby naše silnice zaplavily stará auta, která bohatí zápaďáci odložili jako nepotřebný plebs a za velké peníze prodají do chudého Česka. Tímto neobhajuji tu Fabii ani Škodovku jako celek, ale ... Pokud nejste fanda, opravář, automechanik nebo nemáte někoho takového opravdu dobrého známého, pak staré auto, které bude cokoli potřebovat, je pro vás těžký problém a sežere vám více peněz než ta nepohodlná, ale nová Fabie.
    Myslím, že každý má jiné požadavky a jestliže potřebuje po cestě lítat jako šílenec, pak si musíte zákonitě pořídit silnější vůz. Někomu třeba opravdu stačí slabší motor nepotřebuje předjíždět na každé i sebemenší cestě atd., atd.
    Ale to je věc názoru a vnitřních potřeb každého jednotlivce.

  • 30. 5. 2003 10:03

    LK (neregistrovaný)

    Nejsem fanda, nejsem opravář, nejsem automechanik, nemám dobrého známého, nemám milion, který bych byl ochoten investovat do auta.
    Nemám však také chuť smažit se při sluníčku v autě, nemám chuť řadit, nemám chuť natahovat se přes půl auta, abych si stáhl okénko u spolujezdce ani nemám chuť obíhat auto a zamykat všechny zámky. Nemám chuť se v autě tlačit a zvolit si, zda vezmu do auta buď rodiče, nebo svou rybářskou výbavu (protože se do malého kufru nevejde).
    Proto jsem si koupil ojetý a velmi vybavený vůz za zhruba stejnou částku, jako v té době můj kolega rok starou Felicii (navíc od matky, čili "za hubičku", než kdyby jí kupoval v bazaru nebo přes inzerát), která neměla ani centrál, natož ABS, klimatizaci, tempomat, el. okna atd.
    Přestože jsem koupil auto šest let staré, mé výdaje (nemyslím benzín a povinné ručení, myslím údržbu vozu, opravy apod.) s tímto autem jsou _menší_ než náklady na tu Felicii (jednak je jako auto dost nespolehlivá a druhak bylo nutné jezdit s ní na garanční prohlídky do značkových servisů). Ačkoliv se odkazuji na první větu - nemám známého v servisu, nejsem mechanik, akorát jezdím do neznačkového servisu, kde si vezou 300-400Kč na hodinu a udělají mi, co potřebuji.
    Já Vám nechci brát Váš názor, ale to, co jste tu předvedl, je FUD, budu konkrétní:
    1. Pokud nekoupíte auto u Áček apod., není nutné mít známé v polovině servisů ani nemáte těžký problém, když budete cokoliv potřebovat.
    2. Možná mám obrovskou kliku a kolega obrovskou smůlu, ale jak jsem psal, údržba jeho auta je kupodivu dražší než údržba mého, o pět let staršího.
    3. Ne každý je úchyl, aby si autem dokazoval, jaký je borec. Nedělejte rovnítko mezi silnějším motorem a magorem, co musí "lítat jako šílenec". Věřte, že výkonová rezerva (když na to dupnu, tak to opravdu pojede) mi již jednou dost pomohla.

    Beru, že se raději budete tísnit v nové drobné Fabii (otec má služební, dost dobře vím, o čem je tedy řeč) za větší peníz, než byste se povozil ve starším, ale podstatně pohodlnějším západním voze. Píšete, že každý má jiné požadavky. Znáte snad někoho, kdo by odmítl klimatizaci, centrál, airbag, ABS, elektrická okna, velký prostor uvnitř i v kufru apod.? Je to pouze o penězích a běžný český člověk na to zkrátka nemá finance, aby si pohodlný vůz pořídil. Já i root@warez.org jsme reagovali, že Fabia Combi zkrátka není pohodlým rodinným vozem, je to tak maximálně znouzecnost pro čechy. Chcete snad tvrdit opak?

    Na mně Váš příspěvek působí stylem "kyselé hrozny". Máte s ojetým (myslím tím středně ojetým, 3-6 let, nikoliv 15 let starou popelnici) vozem zkušenosti, nebo je to všechno coby kdyby a jedna paní povídala?

  • 3. 6. 2003 18:30

    Isis (neregistrovaný)

    Článek je o tom, kolik stojí leasing a kolik úvěr. Nic jiného nemá cenu čekat na serveru zabývajícím se financema. Jinak souhlasím s tím, že Fabia je mimořádně nepohodlné auto. Drncá jako žebřiňák, neustále se vráží loktem do spolujezdce, nejsou žádné odkládací prostory, žádné opěrky na loket, tvrdé sedačky bez protipotivé úpravy. Interiér Felicie byl mnohem pohodlnější, Fabie je v tomto krok zpět. A díly jsou cenově už na úrovni VW. Stejné nebo nižší pořizovací ceny mají Renaulty, které jsou mnohem pohodlnější, v elektrice a mají i tu Vaší klimatizaci. Za úvahu by stály i Nissany, taky skoro zadarmo. Koupit Fabii je dnes prostě nesmysl. Zda větší nebo menší je každého věc. Já osobně jezdím maximálně ve dvou, krámy házím za sebe a o velké auto nestojím. Na stabilitu velikost vliv nemá a můžu s jím jet po dělící čáře jako s motorkou.
    Ale ne staré auto s proprděnými sedačkami a zatuchlinou v nasáklou v čalounění. Kdoví jaký pazhřivec v tom seděl a co tam všechno dělal, ještě člověk chytí nějakou žloutenku. Je to stejné, jako koupě obnošeného oblečení. To se raději na tři roky uskrovnit, koupit auto třeba na dluh, ale nové. Pak ho prodat a koupit další. To už se doloží snadno. Pokud člověk peníze nemá, je zbytečné, aby auto kupoval. Stejně nebude mít na provoz, jen mu bude hnít na ulici a zabírat místo.

    Vaše srovnání s šílencem, co si koupil novou škodovku je staré a naprosto o ničem. Jiné značky mají delší servisní intervaly, garančky zdarma a opraví je dnes už taky v každé kůlně. Vzhledem k odbytové krizi se do standartní výbavy protlačily věci dříve nevídané a jednoduchá auta jako Fiaty nebo Škody jsou neprodejné, protože za stejnou cenu si koupíte lepší značku. Náklady tvoří prakticky jen pojistka a palivo, nic víc. Nemohou být tedy vyšší než u starého vozu. Většina motoristů má svého mechanika nebo svou dílnu a chce to jen se zeptat, jaké vozy dělají a podle toho se zařídit.

  • 2. 6. 2003 22:57

    Honzajs (neregistrovaný)

    Dovolím si nesouhlasit. Proč kupovat novou fabii za 350-400 T, když za stejnou cenu můžu mít 1-2 roku staré auto minimálně o třídu lepší?

    Jde mi o bezpečnost, tedy ABS vč ASR, přední a boční airbagy. Základ fabie má pouze airbag řidiče.

    Autoopravář ani fanda nejsem, ale právě kvúli spolehlivosti se mi výše uvedené řešení jeví jako dobré.

  • 30. 5. 2003 11:45

    Root (neregistrovaný)

    Tak. Ja jsem jeste narocnejsi a tak si za ty same penize kupuju 5-6 let stara auta, ale jeste vyssi tridy (muj standard je automaticka klima, kuze, drevene oblozeni, slusna muzika, poradna kola, pneumatiky sirky nejmene 205, a hodne silny diesel, urcite pres dva litry, momentalne mam dva a pul a nekdy bych snesl jeste dalsi kubiky obsahu). Dospel jsem totiz k zaveru, ze nezalezi na znacce, ale je nutne mit vzdycky ten nejvyssi model, protoze je nejmene odflaknuty (vyrobce na tom aute nemusi tolik setrit, jako na tech nakupnich taskach, co vyrabi pro masy a taky to nedela). Rozdil je obrovsky, uz jen v komfortu jizdy (muzu jet 10 hodin v kuse a neboli mne zada ani nohy, ve Felicii me zacinalo bolet oboji obvykle na 112. km D1 pri jizde z Prahy do Brna, Octavia na tom byla o neco lip, v te me zacinaly bolet zada az tesne pred Brnem, je zvlastni, ze i stara Skoda Rapid mela mnohem pohodlnejsi sedacky nez to, co se vyrabi ted). Ztrata je v teto kategorii jeste mensi, to co koupite za cca 270 kKc, po dvou letech prodate za 190 kKc, jasne, naklady na servis za ty dva roky jsou nejakych 40 tisic...

  • 1. 6. 2003 0:02

    Míra (neregistrovaný)

    6 let starý vůz za 270.000 Kč v uvedené výbavě ? Můžu se zeptat na značku a model ? Přijde mi to málo peněz.

  • 2. 6. 2003 16:42

    Root (neregistrovaný)

    Pokud to neni Mercedes nebo BMW, tak sezenete - napriklad VW Passat, Renault Safrane, Citroen XM, Peugeot 605, Opel Omega... A s benzinovymi motory dokonce i levneji, paradoxne nejlevnejsi jsou v soucasne dobe trilitrova a silnejsi auta (napr. Citroen XM Exclusive r.v. 1997, s automatem, v kuzi, V6 3.0, digitalni klimatizace, dokonce i sedacky v elektrice, originalni muzika, originalni 16" lita kola atd., najeto cca 130 tisic, jsem videl v hodne slusnem stavu za 180 kKc, kdybych neplanoval prodat soucasne priblizovadlo az pristi rok, byl by muj...)

  • 3. 6. 2003 7:20

    Míra (neregistrovaný)

    Máš pravdu, měl jsem luxusní Peugeot 605, kůže , klima, automat, elekrika 4x, šíbr, metalíza, elektrony, ... atd. za 102.000 Kč, ale bral po Praze 18-19 litrů benzínu ! Kdo to má živit ? Diesely stojí 2x tolik, pak se něco podělá a oprava je za 50-60.000 Kč. Co to máš za model, že stojí 270.000 Kč ?

  • 3. 6. 2003 9:30

    Root (neregistrovaný)

    Dej si do nej plyn, kdyz te stve spotreba. Ja s P605 2.5TD jezdim uz vice nez dva roky a bere to po Praze v lete za 8, v zime za 9 litru bionafty a mimo mesto mnohem levneji (dlouhodoby prumer mam ted zrovna 7.4, coz je tim, ze uz jsem zase dlouho nikde nebyl)... No a k tem opravam - velke motory se moc nesypou (ten muj uz ma bez nejakych vyznamnych oprav najeto 220 tisic a slape jak hodinky, akorat jsem nechal menit zhavici svicky a klinovy remen) a zbytek oprav je stejne drahy na diesel i na benzin, takze jedine vyznamnejsi opravy jsem nechaval delat na predni naprave (stabilizator + homokineticky kloub + lozisko) a jinak samy kraviny jako stahovani okna a vyhrivani zadniho skla (taky mi jednou omylem servisaci zablokovali radio) - jde jen o to najit levny servis, kde o autech aspon neco vedi nebo jeste lepe mit znameho automechanika, rozhodne ne servis znackovy, tam umi akorat menit dily za nove a uctovat kotel.


    Akorat se takove auto blbe shani, protoze nikdo se ho bezduvodne nezbavuje. Takze ja shanel skoro mesic (prochazeni on-line nabidek bazaru na netu) a videl jsem asi deset ruznych, nez jsem koupil to, co jsem koupil...

  • 3. 6. 2003 13:22

    Roman (neregistrovaný)

    To je hlavni kamen urazu, tedy koupe. Abyste koupil dobry ojety vuz, musite se v nich vyznat...

  • 3. 6. 2003 17:20

    Honzajs (neregistrovaný)

    Dá se koupit i 1-2 roky starý Japončík se slevou cca 30% oproti původní ceně. Vzhledem k jejich 3 leté záruce, jste ještě minimálně rok v záruce.

  • 23. 7. 2005 15:33

    Martin (neregistrovaný)
    Stojim za pravdou pisatele nova a takova rachotina tu si muže koupit každy snad ne i já když mi je 27
  • 1. 6. 2003 0:10

    Už i škodovka ! (neregistrovaný)

    Zaregistrovali jste škodovácký podraz ve stylu AAA ? Junior ( nyní Easy ) předražený o 30.000 Kč, měsíčně 3.500 Kč a zatajená splátka 50.000 Kč na konci. Na infolince se paní vzteká, že to má nalakovaný nárazník a posilovač ( směšné ), souhlasím s názory, že ojetý vůz je lepší investicí než nová škodovka.

  • 2. 6. 2003 15:37

    PetrKLM (neregistrovaný)

    Mě se na tom článku nejvíc líbí to, že "díky domácímu původu je k dispozici široká síť opraven..." (sorry, citát nebude přesný, ale ten smysl měl). Je to ten správný blud ve smyslu "co je český, to je hezký". Dneska přeci není problém koupit na jakékoliv auto cokoliv a v každém servisu to dají dohromady. Pravda, měl jsem problémy s díly na Š100, ale to je už tak strašně dávno...a navíc, že to bylo české auto, nebo ne? Už moc let jezdím auty z ciziny a tak můžu celkem zodpovědně říct, že ten článek je pitomostr a navíc skrytá reklama!

  • 2. 6. 2003 16:00

    LK (neregistrovaný)

    Ostatně co je na Škodě českého (kromě původu značky)? To je německé auto montované lacinou českou sílou. Navíc z mé zkušenosti cenová výhoda škodovek v servisu a náhradních dílech skončila s Felicií. Díly i práce servisu pro Fabii/Octavii je většinou vyšší (srovnatelná se servisem pro ostatní západní vozy) než pro Felicii.

  • 6. 6. 2003 9:20

    PeeKaa (neregistrovaný)

    Nezlobte se za poněkud expresivní titulek, ale myslím že přesně vystihuje tuhle debatu. připadá mi to asi jako když se hluchej se slepým hádaj, jestli je lepší jít na výstavu obrazú nebo na klavírní koncert.

    Nejdřív odpovím "super odborníkovi" LK, který sice na jednom místě píše "Nejsem fanda, nejsem opravář, nejsem automechanik", ale o pár řádků dál nám výráží dech tvrzením "je německé auto montované lacinou českou sílou" a "i práce servisu pro Fabii/Octavii je většinou vyšší (srovnatelná se servisem pro ostatní západní vozy". Milý pane LK, zkuste si nejprve zjistit fakta a pak pronášejte takováto "hlasitá" tvrzení.

    Pak se musím vyjádřit k tématu nové vs ojeté. Všechno je to hezký, ale chybí tady i taková základní poznámka, že většina "provozních serepetiček" (br. dest., pneu,...) je pro auto vyšší třídy "podstatně" vyšší. A pak se lidi divěj, že zatímco pro fabii stojej 14" zimní 10T, na ojetou lagunu o polovinu víc...

    Dál bych poznamenal, že v čr ještě není takové "ekonomické počasí", aby se lidi po 3-4 letech zbavovali dobrých automobilů jen pro to, že na trhu je "nový model". Takže většina z těhlech "tříletých" aut jsou podnikatelský káry, kterejm skončil leasing a který jsou oježděný na hranici možností. Na západě je běžný koupit pěkný tří až pětiletý auto s 40 - 80 Tkm. u nás maj tyhle tříletý auta tak 90 a víc. Asi nikoho nepřekvapí, když řeknu že změnit údaj tachometru je u novejch aut (s pp) otázka chvilky. U 6ti a více letejch luxusních aut, který tak miluje pan root bych byl ještě skeptičtější. Tam už je to taková malá loterie. Stačí aby "něco většího odešlo" a z auta je bezcennej vrak, protože oprava bude dražší než celý auto (u těhlech aut je zbytečný chodit na vrakáč ;-)

    PeeKaa

  • 6. 6. 2003 11:32

    LK (neregistrovaný)

    Milý PeeKoo!
    Byl jsem zmíněn, zareaguji.
    1. Vůbec jsem se neprezentoval jako super odborník. Samozřejmě mně těší, máte-li dojem, že jsem, ale není tomu tak :-). Na základě čeho jsem se zde k tématu vyjadřoval? Ojetá auta si pořizuji už sedm let (podobně strýc), takže vím, o čem mluvím. Naopak kamarád+otec (ve firmě) preferují nové vozy (Škodovky) a protože se rád chovám ekonomicky, vedl jsem s nimi řadu diskuzí na podobné téma, bavíme se o nákladech, co to auto stojí na provoz. Takže mé zkušenosti vychází z reality mé a mého okolí, nikdy jsem netvrdil (a ani bych si to nedovolil), že to tak musí vyhovovat každému nebo že každý musí mít stejné zkušenosti.
    2. Co je Fabii českého? Má jí řada známých, má jí otec, takže unifikace interiéru ve stylu VW je mi dobře známá (pokud vyloučím variantu, že naopak VW začal do Seatů, VW a Audin dávat interér původem ze Škodovky). Co se týče motorů, tak mám dojem, že do Fábie je možno pořídit jediný opravdu český motor (ten původem snad ještě ze Š1000MB, nevím to přesně), ostatní jsou koncernové. Napadáte mne, že si nezjišťuji fakta a pronáším hlasitá tvrzení. Zajímalo by mne, dle čeho usuzujete onu hlasitost, nepíšu kapitálkami, tučně ani velkým písmem, ale ono to vlastně není podstatné. Spíš je zajímavé, že vám vadí moje výroky a místo abyste je rozcupoval argumenty (na což slyším), tak akorát "plácnete", že jsem si nezjistil fakta. V tomto bodě jsem uvedl, proč nové modely škodovek vidím jako německá auta.
    3. Mám západní vůz střední třídy a vím, jak nákladný je na něj servis. Stejně tak vím, jak nákladný je servis na otcovu služební Fabii a stejně jak např. v AutoTipu vychází (tuším čtvrtá stránka odzadu) seriálek "Kolik stojí běžná nehoda", v MFD porovnání cen náhradních dílů, kde např. Octavia měla řadu náhradních dílů dražších než Megane (ale měla i řadu levnější, celkem bych to viděl fifty-fifty).
    4. Souhlasím s tím, že náklady na "provozní serepetičky" rostou s třídou vozu, rozhodně bych si nedovolil tvrdit "podstatně". Protože nerad plácám a rád mám své argumenty něčím podložené, snažil jsem se najít nějaké náhradní díly na Internetu a porovnat ceny. Většina prodejců (autobenex, autostangl apod.) ceníky zveřejněné nemá, takže jsem skončil u autokelly. Chtěl jsem to mít všechno "pod jednou střechou", abych předešel tomu, že jeden dodavatel pro značku A je extrémně levný a druhý dodavatel pro značku zase extrémně drahý.
    Před dvěma měsíci jsem sejmul srnku, díval jsem se tedy na světlomet.
    Přední světlomet Fabia: 2 581
    Přední světlomet Xantia '95: 3 295
    Rozdíl cenový cca 700Kč, rozdíl mezi vozy dvě třídy


    El. ovládané zrcátko Fabia: 2 128 (a to nemá vyhřívání)
    El. ovládané vyhřívané zrcátko Xantia: 1 924,- (nedávno jsem ho potřeboval, nějaký blbec mi ho urazil)
    Rozdíl cenový zhruba dvě stovky ve prospěch o dvě třídy "vyšší" Xantie.

    Chtěl jsem se podívat i na třeba palivový a olejový filtr či brzdové destičky (čili věci, co se relativně často mění), ale nenašel jsem to. Pro zajímavost, přední disky + destičky Bendix se senzorem opotřebení mě pro Xantii stály něco málo přes čtyři tisíce (u Auto Benex). Nevím, kolik by to bylo na novou Fábii, možná máte představu, proto uvádím tu cenu pro Xantii z vlastní zkušenosti.

    Takže mi nepřijde, že by šlo o "podstatné" cenové rozdíly. Je možné, že existují díly, kde rozdíl podstatný bude (i když je otázka, co je to "podstatně dražší". Pro někoho dražší třeba o 40%, pro jiného až v řádek set procent...).

    V mé úvaze zde (a ostatně i v reálném životě) vycházím z toho, že raději si připlatím za komfort vyšší třídy (ano, to jsou ty gumy, které mě třeba - díky extravagantnímu rozměru 195/55R15 přišly na 14,5T, vyšší spotřeba dvoulitru apod.) než abych si připlatil za "pocit nového auta nižší třídy" s podstatně menším komfortem po všech stránkách (málo místa, slabý motor, málo výbavy stylu aut. klimatizace apod.).

    Ostatně, pro zajímavost jsem se podíval na ten světlomet pro Xsaru (což je auto řekl bych mezi Octávií a Fábií, abych tedy porovnával zhruba stejné třídy) a světlomet stojí 2 194 (skoro o čtyři stovky LEVNĚJŠÍ než Fabia).

    5. Poslední poznámka - mě se líbí, jak to pěkně kritizujete, nicméně chybí mi tam vaše zkušenost s ojetinami. Já i pan root tu popisujeme naše kladné zkušenosti (důležité je to zkušenosti, zkrátka "na vlastní kůži" a ne to, co někde někdo říkal, co jsem slyšel apod.)

    Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek, stál mě docela kus času to všechno vykoumat, ale snad se mi podařilo předvést reálné argumenty (a snadno ověřitelné, autokelly.cz si může otevřít každý), proč mám názory takové, jaké mám a proč si kvůli tomu nepřipadám jako vámi zmíněný trouba (což je ostatně skvělé, místo diskuze urážet, ne?)

  • 2. 7. 2007 12:31

    ada (neregistrovaný)
    souhlasim s koupi ojetiny 4až 6 let starý spocitejte kolik date za garancni prohlidky a mate na opravu pneu si da na auto kazdej jaky chce ja mam volvo 1.9 tdi 2000 v. jsem max spokojenej jel jsem tuhle fabii a do kopce me prejela avia nechci fabii ani zadarmo je to pro vajickare co jedou 3x do roka pletou se na silnici kazdej normalni ridic se je snazi predjet a pak jsou z toho karamboly
    nemusite se mnou souhla sit ale to je vse co se proti tomu da delat
  • 13. 7. 2003 8:35

    AlfaRomeo156 (neregistrovaný)
    Také se přikláním k názoru, že lepší koupit "ojetinu" než fungolovku a důvod - prostý.
    Rodiče koupili LandRover Freelander roka a půl starý najeto necelých 40t km za poloviční cenu oproti pořizovačce - koupeno u oficiálního dealera z předváděcích vozů
    já mám (mimochodem teď ji prodávám takže kdyby jste měl někdo zájem kontakt přes e-mail) Alfu Romeo 156... kupoval jsem ji 2 a 1/2 roku starou za 1/3 cenu také přímo od prodejce (vrácený leasing)

    obě auta byla jako nová a je s nimi maximální spokojenost.
    Takže moje resumé resp. doporučení: než koupit nové auto, nebo ojetinu v bazaru je nejlepší zkouknout nabídku "ojetých/předváděcích aut" přímo od prodejce, kde máte záruku původu a stavu vozu. Stačí jen nebejt línej nekoupit první nabídku, ale trochu se snažit hledat.

    Ciao
  • 9. 1. 2009 20:45

    Jindřich Puchrt (neregistrovaný)
    Mám výbornou zkušenost s firmou UP LEASING. Velmi rychle a levně mi udělali financování na 3 auta co mám ve firmě a pro bratra udělali rychle a výhodně úvěr na octavii..realizovali pro mě mnohem levnější nabídky, než co jsme měli u čsob a škofinu dříve. Poslal jsem jim jejich nabídky a oni mi na základě toho udělali nejvýhodnější nabídku. Dělají několik věřitelů a v drtivé většině najdou supr řešení. UP LEASING umí ! Jsou relativně noví na trhu,tak si zákazníků hledí, narozdíl od.....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).