Hlavní navigace

Názory k článku Řidičské průkazy: jaké možnosti a omezení platí pro jednotlivé skupiny?

  • 13. 9. 2020 19:58

    bez přezdívky

    Je mi 26 let, řidičák vlastním už přes 10 let a co jsem si četl tento článek, tak se musím pozastavit nad jednou věcí. Proč jsou motorkáři (patřím mezi ně i já, dělal jsem si v 16 letech hned řidičák A1 v současnosti jsem již 5 let držitelem skupiny A a několik 10tek tisíc odjezdeno ) musí mít věkové omezení na různé kubatury a výkony motocyklů, když v 18 letech můžou řídit osobní vozidla výkonově neomezená? Proč neudělat taky podskupiny oprávnění B? Pak zde máme tuny mladých zbohatliku, kteří dělají autoškolu ve škodě citigo a pak dostanou od rodičů případně si někteří i vydělají na Mkový Báwo a pak je najdou někde ve 3 ráno vracející se ze zábavy 200 metrů v poli omotany kolem krucifixu v tekutým stavu. Proč tedy nelze udělat třeba v 18 letech výkonové omezení auta do 44 kW, v 19 do 66 kW, v 21 do 130 kW a pak už nechat neomezený výkon? Mě jako motorkáře omezují věkově kvůli nebezpečnosti motocyklu, ale průměrně umírají mladí lidé víc v autech, než na motorkách. Oprávněně se cítím diskriminovan vůči řidičům aut. Samozřejmě se nechci zastávat ani motorkářů, ani autařů, protože v obou skupinách jsou nezodpovědní lidé.

  • 14. 9. 2020 12:08

    Jehovista

    "průměrně umírají mladí lidé víc v autech, než na motorkách"

    V CR je registrovano 6 milionu osobaku a milion motocyklu. Prumerne auto najede rocne 15 tisic kilometru, prumerna motorka 2 tisice. Kdyby tedy mel byt srovnatelny pocet mrtvych na najete kilometry, muselo by v autech umrit alespon ctyricetkrat vic lidi, nez na motorce. Jenze ono to je jenom osmkrat.
    Cele to je o tom, ze drtiva vetsina ridicu aut se chce akorat dostat z bodu A do bodu B. U motorkaru je ale daleko vyssi podil zavodniku, kterym jde o adrenalin.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).