Názory k článku Revolut už je v Česku i jako skutečná banka. Stále má ale nevýhody, které nechcete zažít

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 7. 2021 14:15

    Mozekk

    Dobra s*** :D To radeji zaplatim v zahranici normal kreditkou, ktera ma kurz prime asociace nez tohle :) Neumim zase tak dobre jazyky abych perfektne vykomunikoval a hadal se potom kdy a pokud nekdy mi odblokuji penize :( Zazil jsem to i v CR a i blokace 50 000czk byla docela neprijmena. Duvod banky: udajny virus v PC, podezreni, pry poslala email. Zadny mail nebyl nikde. Takze jen s podporou to bylo na hodinu a odblokovani jsem se dockal za mesic.
    Takze jooo fakt vsechny penize nechte nejlip v bankach, to je jistejsi nez mit neco v byte :D

    29. 7. 2021, 14:16 editováno autorem komentáře

  • 1. 8. 2021 10:26

    Zog

    Ono stačí vytáhnout si hlavu ze zadku a produkt nepoužívat tak idioticky jako autor těchto žvástů.
    Revolut je naopak v cizině super. Protože na něm neleží žádné peníze které vám může někdo sebrat. Vezměte mobil zmáčknete přidat peníze a za 5 vteřin jsou k dispozici a můžete platit.

  • 2. 8. 2021 13:02

    martinpoljak

    Příteli, jen letos mi na dovolené Revolut ušetřil oproti té vaší kreditce několik tisíc právě na kurzovnách převodech. Ono jen jaksi stačí přemýšlet a vzít si karty obě, používat revolutku a kdyby došlo k problému, prostě přejít na běžnou kreditku.

    Kouzlo, co?

  • 2. 8. 2021 16:42

    Patrik Chrz

    Píše, že má kreditku s kurzem asociace, což je s Revolutem ve všední dny srovnatelné, o víkendech a svátcích lepší a pokud má navíc nějakou vratku, tak je lepší vždy.

    Tohle je přesně to, co je na "bojovnících za Revolut" špatně - ať už z neznalosti, nebo kvůli odměně za doporučení šíří zkreslené až lživé informace. Běžní uživatelé na to pak doplatí, když dojde k problému.

    Připomíná mi to prodejce "levné elektřiny" , kteří hází hausnumera naprosto bez návaznosti na realitu.

  • 29. 7. 2021 18:13

    bez přezdívky

    Perfektně popsané nevýhody Revolut. Navíc, když jsem se pokusil zadat "Personal Number" pro ČR (v přidat daňové domicily), Česká republika se přidala, ovšem modrá šipka na pokračování již nereaguje.

    29. 7. 2021, 18:14 editováno autorem komentáře

  • 2. 8. 2021 9:55

    bez přezdívky

    Nakonec to po několika pokusech na modrou šipku zareagovalo (i tak byla odezva několik sekund). Rodné číslo by mělo být to pravé (ono je to současně DIČ bez CZ u fyzických osob - plátců DPH).

  • 31. 7. 2021 2:41

    bez přezdívky

    Jsem rád, že to konečně někdo napsal. 4 měsíce mi neoprávněně blokovali 500tis. Neustále požadovali nějaké dokumenty. Vůbec nikam to nevedlo. Až jsem to předal mezinárodní advokátní kanceláři. Najednou to za 2 dny bylo vyřešeno. Peníze odblokovali a zrušili účet. Po těch zkušenostech jsem o něj skutečně nestál. Naneštěstí nejsem jediný, kdo měl takové zkušenosti. Kamarádce tam blokují 1,5 mil. z prodeje nemovitostí. Chtěla ušetří při převodu na eura, protože bydlí na Slovensku. To se fakt vyplatí.
    Ale abych byl spravedlivý, znám pár lidí, kterým jsem revolut doporučil a revolut jim funguje. Zatím....
    Jak píše autor, na tyto experimenty, je dobré dávat peníze, o které jste připraveni přijít.

  • 16. 8. 2021 0:37

    ViR

    Já mám Revolut od léta 2016 a po zkušenostech s podporou horší než špatnou (blokaci jsem zažil 3x) jsem došel k závěru, že jakákoli "neběžná" operace může být velký problém. Zejména, pokud si tam pošlete násobně větší částku než posíláte standardně, nebo pokud ji dotanete od někoho jiného. Na druhé straně, když si tam pravidelně posíláte částky ve výši cca běžné týdenní útraty a někde v Evropě platíte kartou, nebo do limitu vybíráte z bankomatů, není to problém. Ale vzít si Revolut do ciziny jako "hlavní" kartu na dvoutýdenní dovolenou s rodinou, s tím že z toho zaplatím třeba ubytování a půjčení auta, to bych osobně neriskoval. Nějaký přitroublý robot to totiž může vyhodnotit jako nestandardní operace, zablokovat co se dá, a máte starosti. (V minulosti se dokonce stávalo, že byla blokována celá aplikace, včetně části komunikace s podporou. Web tehdy nebyl, na maily nikdo neragoval... Paradoxně se šlo často dovolat pozornosti akorát na Twitru...) Pokud se týká devizových kurzů, obecně jsou pěkné, ale jak zde již kdosi zmínil, kreditní karta s asociačnm kurzem (a 1% vratkou) vychází zpravidla stejně nebo lépe. A když banka (v mém případě Hello) prověřuje něco co se jí zdá neobvyklé, tak neprověřuje (na rozdíl od Revolutu) mne, ale onu konkrétní transakci. A ještě závěrem k tématu "pojištění vkladů", nevidím důvod pro to držet v "Revolut bance" vklad za 0 % jen proto, že je pojištěn, jestliže české banky mají vklady pojištěny také a zpravidla nabízejí alespoň nějaký "symbolický" úrok.....

  • 31. 7. 2021 7:35

    bez přezdívky

    To je článek pane redaktore, velmi neobjektivní. Skvělá dikce na možné problémy, které se ale vyskytují v jednotkách případů a jen u osob, chovajících se "zvláštně" co do aktivity. Navíc veškeré výhody nejsou zmíněné prakticky vůbec. Ano, je blbost používat Revolut jako main banku. Ale na to ani není. Je to hlavně o bezvadných možnostech konverze měn, platby v jiných měnách a v neposlední řadě investování (akcie, kryptoměny ATP.) Osobně používám několikrát týdně na nákupy ze zahraničí, kombo Revolut/PayPal a na každém nákupu šetřím neuvěřitelne, oproti použití jakékoliv cz instituce.

    31. 7. 2021, 07:40 editováno autorem komentáře

  • 2. 8. 2021 9:16

    Patrik Chrz

    Bohužel Revolutu dělají medvědí službu "sbírači odměn", kteří kvůli mrzkým 350 korunám doporučují Revolut "i na zlomenou nohu", např. v cestovatelských fórech.

    Pak nastávají případy, kdy si produkt pořídí "běžný Franta uživatel", který se ve financích nevyzná a to je základ průšvihu. Třeba student, který vyráží na roční pobyt do zahraničí, zařídí si Revolut, dobije 150 tisíc z kreditky rodičů, přiletí na místo, vybere 30 tisíc z bankomatu, aby měl na počítační náklady a Revolut mu kartu zablokuje (někdy i ještě před tím, než z toho bankomatu stačí vybrat). A teď dokládej, anglicky (rodiče neumí), ze zahraničí s omezeným přístupem k internetu, třeba i bez počítače jen s mobilem a navíc TY PRACHY POTŘEBUJEŠ a potřebuješ je rychle, jinou kartu nemáš (protože Revolut je přece nejlepší a je na všechno a i kdybys měl, tak ani nemáš jiné prachy, protože rodiče ti dali vše, co si mohli v danou chvíli dovolit, možná si na to i půjčili). A řešit vše anglicky s operátorem na chatu, kterému je to někde u otvoru, jestli a kdy ty peníze dostaneš.

    Znám více lidí, kterým Revolut kartu zablokoval a u některých není ani jasné proč. Ono to možná vychází z toho, že od začátku má Revolut s AML celkem potíže. Třeba po nasazení nové verze celý AML systém mezi červencem a zářím 2018 vypnul, protože označených transakcí bylo příliš mnoho, následně mu hrozilo až odebrání licence, tak ho zase zapnul, ovšem stále neodladěný. A, dle mého názoru, to dělá dodnes, tj. udržuje počet evidovaných případů na nějaké uvěřitelné úrovni (připomíná mi to naše státní maturity, kdy se zpřísňují nebo zlehčují podle toho, kolik rok před tím uspělo/neuspělo studentů), aby se vyhnul hrozbě pokut či odebrání licence a mezitím se snaží AML doladit aby více-méně fungoval. A na řešení problémů nemá dostatek odborného personálu, který zvládá zpracovat dokumenty v jiných jazycích než v AJ, takže volí zdržovací taktiku, kdy na chatu opakují neustále dokola naučené fráze, dokud někdo, kdo to mu rozumí a má tu moc, doklady zpracuje a prostředky odblokuje. Ne, že by jiné banky s AML neustále nebojovaly, já jsem už jsem vícekrát vysvětloval nebo přímo dokládal průvod prostředků, ale stačilo poslat mail, sken výpisu z účtu, případně se stavit na pobočce a doložit doklady. K blokaci prostředků nedošlo nikdy.

    Do toho změny - změny limitů, poplatkové politiky, korespondenčních bank (které způsobují, že v některých bankách se za příchozí platby z Revolutu v CZK účtují poplatky jako za zahraniční platby, např. v České spořitelně).

    To vše vede k tomu, že Revolut je vhodný a výhodný právě hlavně na různá specifická použití, hlavně ne jako univerzální karta pro Frantu, co vyrazí na rok cestovat nebo studovat do světa. Přitom by mohl být zrovna na tohle určen.

    A není pravda, že na českém trhu nemá konkurenci. Má - v kartách, které mají čistý kurz karetní společnosti bez příplatků, tedy kreditní (je debetní) karty Hello Bank. Kurz srovnatelný a nemusí se hlídat, jestli v době výběru není v Británii svátek, nebo jestli není víkend. A když se do toho započte 1 % vratka (maximálně 150 Kč za měsíc) tak vychází i lépe, než Revolut. A pokud se vratky vzdáme, je možné kreditkou vybírat v zahraničí zdarma (nebo mít jednu s vratkou a druhou s výběry zdarma).

    Já využívám vše zmíněné - kreditky Hello mám tři, Revolut mám, mám i Curve. Potíže jsem měl zatím s českými bankami, ovšem nic, co by nespravilo doložení dokladů případně řešení sporu před finančním arbitrem (už mám za sebou 4 vítězné spory, pátý nyní vedu - už je to druhý s bankou Unicredit). To je další věc, proč upřednostňuji české karty (stejně jako české devizové společnosti, mám smlouvu s Easychange, Fortissimo a Akcentou), v případě problémů mám velmi silného zastánce - finančního arbitra.

  • 3. 8. 2021 6:00

    bez přezdívky

    Prosím? Co je to zvláštní chování? Vážený pane mluvíte tak proto, že jste to nezažil. To co popisujete v jednotkách lidi je úsměvné. I já jsem používal revolut jako směnárnu na krypto apod. Vše je vpohode až do doby, než si vás vytipuji. Když jsem si z brokerskeho účtu poslal na revolut zpět 2000 eur, požadovali po mě, abych jim prokázal z jakých účtů mi to brooker poslal. Jsem snad nějaký věštec? Vždyť to musí vidět. Poslal jsem jim faktury svých firem, účty vedené v ČR na me jméno. Málo, pořád nedostatečné. Dolozte původ svých peněz. Jak chcete doložit původ úspor, které vznikají v čase? . Co jim je vůbec do toho. A to upozorňuji, že jsem za rok naposilal na revolut peníze ve stovkách tisíc, žádný extrém. Jeden můj kolega poslal na ověření kB účet a oni se ho zeptali v jakém vztahu je k němu ten účet. Jsou to blázni. Nikomu nedoporučuji revolut. Ano poplatky na středu kurzu jsou skvělé ale až do doby, než se nějaký robot rozhodne, že se máte ověřit. Když se o to pokusíte, je to prakticky nemožné. Když mi zablokovali účet po měsíčním snažení o ověření, na kterém jsem už raději měl jen pár set Kč, vzdal jsem to. Revolut jsem odepsal. Asi za 3tydny mi přišel slavnostní mail, že mě ověřili. Nevím z čeho. Už jsem nic neposlal. Za 3dny mi přišel mail, že jsem neověřený. Tak jsem jim napsal, že se nejspíše museli zbláznit a slušně je poslal do háje. Od té doby mám klid. Včera mi přišla zpráva, proč revolut již delší dobu nepoužívám a proč jsem si neobjednal kartu. No nejspíše je to proto, že jednu stále mám a hlavně proto, že je pto mě již revolut neduveryhodny

  • 31. 7. 2021 9:48

    bez přezdívky

    Výborný článek. Blokace je opravdu zákeřná a následuje nekonečné vysvětlování a dokládání. Nedal jsem na radu mého kamaráda, který už tu zkušenost měl. Nechal jsem si poslat na Revolut platbu z prodeje domu, resp. cca 1/3 ceny, abych to mohl snáze směnit na eura, s tím, že původ peněz snadno vysvětlím doložením kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově, kde je původ peněz 3 x větší. než částka která přišla na Revolut. Obrovská chyba! Už to jim bylo podezřelé, kde jsou ostatní peníze. Požadovali, výpisy z účtu, doklad o zaměstnání, daňové přiznání, dokonce i výpisy z účtu ze všech účtů kam byla rozdělena kupní cena i když jeden ani nebyl můj. Ke všemu 10 otázek proč toto, proč takto … a odpovídáte pořád dokola, jakoby jste komunikoval se šimpanzem, který nerozumí a jen opakuje znovu ty samé otázky co má naučené, jen někdy trochu jinak. Cca 100 zpráv nekonečného vysvětlování a prověřování všech souvislostí, jakoby jste žádal o miliardovou dotaci i úvěr. Až cca po 1,5 měsíci nakonec peníze uvolnili. Jediné co vám nechají je používání karty. Ale pozor! I při nejdražším tarifu metal karty jsem platil za výběr 3000 eur na Slovensku 60 eur. Naštěstí jsem si toho po třetím výběru všiml a už z principu nic nevybíral. Účet ruším pro neskutečnou šikanu a buzeraci. Tohle od své “banky” opravdu nechcete

  • 31. 7. 2021 16:40

    Teddy

    Revolut rozhodně není náhradou jakékoliv české banky, ale je dalším skvělým finančním nástrojem, který aktivně využívám a rád doporučuji.

    Můj primární účet je zdarma vedené ČSOB Premium s řadou výhod, pojištění apod. Účet u Revolut - Metal používám jako sekundární a primárně k platbám v zahraničí. Měsíční poplatky mi kompenzuje směnný kurz - například při platbách na PayPalu vždy platit v požadované měně a převod nechat na Revolutu. Dokonce i při nákupu na čínských obchodech jako je AliExpress, BangGood apod. zkuste přepnout platební měnu například na dolary a zjistíte, že je vše i o desítky % levnější při platbě v jiné měně a Revolut kurzu. Cashback mimo Evropu je také slušný a kartu jsem aktivně využíval například na platby v Austrálii, kde i bezhotovostní platby mají automaticky mnohem vyšší limity bez zadání PINu, nebo i na vysoké hotovostní výběry z bankomatů v Japonsku.

    Nevyužívám jiné služby Revolutu a například pro nákup kryptoměn rozhodně doporučuji HW peněženky a klasické směnárny. Ale pro podnikatele a kohokoliv, kdo často cestuje a často platí v různých měnách je to skvělý pomocník.

    Několikrát jsem se již musel obrátit i na podporu Revolutu a ukázalo se například, že výpadek mělo ČSOB a jejich platební brána, nikoliv Revolut. Takže ani na podporu si nemohu stěžovat.

    31. 7. 2021, 16:44 editováno autorem komentáře

  • 1. 8. 2021 20:55

    Martin Sýkora

    Revolut používám již několik let a ušetřil mi na kurzových rozdílech určitě vyšší jednotky tisíců korun možná už blízko k deseti. Jsem si vědom rizika zablokování účtu a proto rozhodně nebudu:
    - revolutem dojit kreditku s cílem získat odměny
    - každý měsíc generovat novou kartu abych měl 30denní free trial na netflixu a obdobných službách zdarma
    - dobíjet svůj účet cizí platební kartou i s jeho vědomím
    - nedám svoji Revolut platební kartu manželce pokud jede ona sama do zahraničí

    Lidi občas dělají různé nepředstavitelné kejkle a pak se diví.

  • 3. 8. 2021 11:56

    Martin

    Zvláštní. Já jsem s českým daňovým přiznáním ani výpisem z účtu problém neměl.
    Ale to bylo ještě v době Revolut UK, kdy účet podléhal regulaci britské FCA.

    Předpokládám, že u litevského Revolutu mohou být pravidla jiná. Čekal bych ale mírnější.

  • 4. 8. 2021 17:37

    Patrik Chrz

    Odhaduji, že to závisí na vytíženosti těch, co mají odpovídající jazykové vybavení. Když jsou k dispozici, může to jít rychle, když ne (protože neustále obměňovaný AML sledovací program zablokoval moc Čechů), může to trvat i měsíce, než to někdo vyřeší. Zatím si můžete anglicky pokecat na chatu, který má jen zdržovat, než na zákazníka přijde řada.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).