Ta nabídka je možná "zajímavá", ale zcela jistě je naprosto neudržitelná, obvzláště v ČR. Banka si může snadno dovolit nezpoplatnit vlastní náklady, protože náklady na Internetového klienta jsou minimální. Neomezená nábídka výběrů ze všech bankomatů (i kdyby aplikovali FUP) však znamená jistou ztrátu, protože agreguje zejména kolenovrty vybírající 10x měsíčně.
Normální klient potřebuje bankomat maximálně 2-3x za měsíc, mnohdy i méně často a není proto důvod, proč tuto službu nezpoplatnit alespoň na úrovni Interchange fee. Jestli budou dva výběry zdarma, nebo drobný poplatek hned je úplně jedno. Z pohledu banky to může vést pouze ke zlepšení klientského kmene, protože klient, který využívá banku pro výběry z bankomatu je jí k ničemu.
Působí to nedomyšleně a je otázka, zda takoá banka vůbec působí seriozně.
Nevím, prostě si to tak equa spočítala.. Dle jejich údajů průměr vychází na 2,5 výběru z bankomatu na klienta za měsíc. Je to zřejmě pro ně výhodnější než provozovat vlastní bankomatovou síť, když teď jeden výběr kartou MasterCard Debit stojí 10 Kč. Dále v tiskovém prohlášení z minulého týdne stejně oznámili, že asi 97 % klientů za jejich účet ten poplatek 99 Kč neplatilo, protože splňovalo nějakou podmínku bezplatného vedení.
Někde se to probíralo, že tam má jakýsi FUP, když vybíráte každý den po dvoustovce, tak vám budou volat a ptát se proč.
Sám tuto banku nemám, tak je mi to buřt, ale pan redaktor tam má chybu a jakousi polopravdu.
K bodu "Nemá pokladny. Hotovost musíte vkládat prostřednictvím poštovní poukázky České pošty nebo jiných bank. Obojí je za poplatek." snad by mohl říci B, když už řekl A, a sice to, že Equa proplatí (vrátí poplatek) jeden vklad přes poštovní poukázku České pošty jedenkrát za měsíc.
K „pomalejší platbám“ snad jen to, že pro standartní platbu ze zákona platí D+1 pracovní den a to Equa dodržuje.
No, čekal jsem, kdy Patrik prispěchá s jeho písničkou o "odborářích a equa zadarmo" a nezklamal. Ale pro 300 Kč už si na Arkády zaběhl.
Jako druhý účet proti Equa nic nemám, do této doby to blokovala právě nutnost hlídat si splnění podmínek, to odpadlo, tak jsem si ho opět založil. Tři stovky se hodí, navíc nový spořák (i když kvůli němu budu muset nakonec stejně hlídat splňování podmínek, ale nepředpokládám, že jim ta sazba 1,5 % vydrží dlouho, takže brzy asi bude přesouvat peníze opět jinam). Na výběry v zahraničí není špatná (i když kurz je průměrný, díky poplatku 9 Kč to vychází u malých částek dobře), tuzemské výběry zdarma dobré, ale nejspíše ani nebudu využívat - vybírám minimálně.
Jenže takoví klienti (jako já :D ) banku neuživí.
Na někoho, kdo se vyžívá ve finančních produktech, mluvíte rychleji než myslíte. Stačí si přečíst produktové podmínky k tomu spořáku a zjistíte, že sazbu 1 % a bonus 0,5 % garantují po celý rok 2015. Vtip je v tom, že se odkazují na první pásmo úročení, které je v tuto chvíli 200 tisíc, ale není garantované. Tudíž úrok jim celý tento rok dle všeho zůstane - co očekávám, že se tak v březnu nebo v dubnu sníží, je právě výše prvního pásma. Tipl bych, že v dubnu bude tak 100 tisíc. Možná 150.
> Nevím, prostě si to tak equa spočítala.. Dle jejich údajů průměr vychází na 2,5 výběru z bankomatu na klienta za měsíc.
Jenze s touhle jejich nabidkou k nim houfne nalezou lidi, kteri jako jedinou sluzbu budou vyuzivat vybery bankomatu po par stovkach. Equa nakonec hodne prodela.
Na me tahle nabidka uctu zdarma pusobi jako cire zoufalstvi.
pokud jste uvěřil tomu, že uložit si vaše peníze v bance, banku stojí spousty peněz, a vlastně byste měl za to bance platit - pak samozřejmě nedává logiku, aby za vás banka ještě platila cizím poskytovatelům za vaše výběry z bankomatu.
jenže ono tomu tak není. banka s vašimi penězi hospodaří a tím na nich vydělává. navíc se jí často podaří připrodat vám ještě další služby, když už vás má zaháčkovaného. takže pokud na průměrném klientovi vydělá tříčku, může si dvacku dovolit zaplatit za dva výběry z bankomatu, a ještě jí pětka zbyde. nemusí přece být každý konkrétní klient zdrojem výdělku, stačí když v celkovém součtu zbyde kladné číslo.
Presne tak. Trvale udrzitelny system musi motivovat k racionálnímu a efektivnímu využívání (tj. omezit nákladné služby typu pracovník na pobočce, výběr z bankomatu a pod. pouze na nutné případy). Toho lze dosáhnout jedině negativní motivací klienta poplatkem.
Alternativou je pouze balík služeb v jednom, kdy jsou tyto služby kompenzovány využíváním jiných služeb (například používáním karty) nebo měsíčním poplatek za balík služeb.
Představa, že bude všechno zdarma, aniž by to lidi zneužívali je v ČR směšná.
jevi jako rozumny kompromis, ktery je dlouhodobe udrzitelny.
Ponekud se obavam, ze * Equa * chce nabrat co nejvetsi pocet klientu, nez se zacne chovat jako bezna vojebacka banka - stejne jako se to stalo v pripade predchozi bankovni "hvezdy" mBank.
Stejne tak mi pripadaji podezrele masivni reklamni kampane (napr. v prime time v tv), jako treba u * Reifky * - musi to stat ohromny penize a firma si to bude chtit stahnout od tech lidi zpatky. Takze i kdyby se ten produkt jevil jako sebevyhodnejsi, je jen otazka casu nez zacnou cloveka nenapadne holit. Proste pocitaji s konzervativnosti klienta.