Ač zaměstnanec, mám velmi podobnou zkušenost - jak s RB, tak s LBBW.
RB: měl jsem u nich účet prakticky 10 let, ještě od eBanky, věděli o mně všechno. Přesto při dotazu na refinancování hypotéky (od ČS) mi nabídli, a to dost neomaleně, jenom standardní hodně mizernou nabídku. (Horší než ČS při obrátce to tuším bylo. Hodně mimo.) Přitom holá dupa nejsem :) a problémy se splácením jsem nikdy neměl. I díky tomu jsem u RB zrušil letos svůj BÚ. Asi fakt nechtějí zákazníky.
LBBW: jako novému a neznámému klientovi mi nabídli lepší podmínky, slušné jednání a bylo vidět, že pro ně jsem pan Zákazník. Mimochodem u LBBW já sám účet nemám, nelíbí se mi jejich internetbanking, ale ten povinný účet mít musím. Svůj hlavní účet mám ale jinde.
Já jsem po zkušenostech s více hypotékami a více bankami nic neriskoval a k RB si převedl pouze účet. Mám na něm slušný obrat, takže se o mne starají - dosáhl jsem toho kromě nadstandardního příjmu i tím, že přes účet občas proženu nějakou tu větší sumu z prodeje auta, bytu, atd. Oni zkoumají pohyb v rámci celého roku, takže jsem pro ně strašně zajímavý, přidělili mi privátního bankéře atd. Hypotéku po zkušenostech ostatních k nim ale převádět nebudu.
Hypo mám pro změnu u LBBW, protože opravdu jako jediná dokáže individualizovat prakticky všechny parametry a umí hrát fér. Nechcete účet s poplatky? OK, pak bude úrok takový a takový. Chcete nižší splátky a máte našetřeno? OK, uděláme vám offset, peníze si dejte k nám na spořící účet a budete splácet úroky jenom z rozdílu mezi jistinou a uloženou sumou. A ano, nezajímají je pofidérní daňová přiznání, ale realita.
S tímhle rozložením jsem celkem spokojený - jsem smířený s tím, že v Česku v současné době prostě člověk musí obětovat trochu času a diverzifikovat služby mezi víc ústavů podle toho, kdo co umí nejlíp (tzn. standardně podle norem v civilizovaném západním světě).