vztahuje. tato spoluúčast se týká všek platebních karet bez rozdílu v případě, že:
a) došlo ke zneužití ztracené nebo ukradené platební karty a nebyl použit PIN
b) došlo ke zneužití platební karty v případě, že klient nezajistil dostatečnou ochranu personalizovaných ochranných prvků (např. na internetu)
Co to jsou personalizované ochranné prvky však zákon neříká. Přičemž číslo karty, jméno držtelé, platnost a CVC/CVV kod jsou vyraženy přímo na kartě. Rovněž účtenka z terminálu pro obchodníka obsahuje číslo karty a platnost. Pokud bude banka tyto údaje brát jako personalizované ochranné prvky, je zřejmé že je nelze zabezpečit.
Já s tím zkušenost mám. 2 platby po 7500,-, u banky reklamováno a zablokována karta, do pár dnů všechny peníze vrátili a poslali novou kartu.
Tady bych chtěl upozornit na 2 věci:
1) nedá se prakticky dokázat, jestli se zloděj dostal k datům vaší karty vaší nepozorností nebo s ním nespolupracoval někdo z banky, nevykradl nějakou databázi zpracovatele plateb, zahraniční banky, nějakého obchodníka...
2) většina bank má máslo na hlavě, protože není možné použít bezpečnostní fičurky jako je zablokování internetových transakcí, povolování limitu pro jednotlivé transakce, apod.