Vlákno názorů k článku Raiffeisenbank: Šetřílci si budou hledat jinou banku (nový ceník) od Ala - Poněkud mě překvapuje, že v článku ani v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 10. 2013 12:28

    Ala (neregistrovaný)

    Poněkud mě překvapuje, že v článku ani v diskusi není zmíněna zásadní změna ve využívání kreditních karet. RB s velkou slávou spustila kreditky, které Vám vrací až 2% z každého nákupu a teď je velmi potichu znehodnotila.

    V avizovaném novém ceníku poměrně dlouho visela malá změna u ceny za vedení kreditní karty. Přibyla tam malá noticka pod čarou "Do objemu útraty se nezapočítávají e-commerce transakce" o které mi nikdo z dotázaných zaměstanců RB nebyl schopen říct cokoli bližšího. Zvlášť kouzelná byla paní na pobočce, která když po několika minutách pochopila na co se vlastně ptám, vytáhla tlusté desky s novým ceníkem a zjistila, že v její verzi žádná taková poznámka není.

    No nic řekl jsem si nevadí, banka chce prostě za každou cenou vydělat na poplatcích za kreditky zvlášť u DE LUXE karet. S tím bych se ještě nějak smířil. Nicméně velké bylo moje překvapení, když se tato poznámka objevila tento měsíc i v dokumentu "Podmínky benefitu „Věrnostní prémie“ ke kreditním kartám STYLE a DE LUXE".

    Zkrátka a jasně řečeno RB posílá svým klientům hezký vzkaz. Nakupujete s našimi kreditkami podstatně více na internetu než v kamenných obchodech? Máte smůlu. Nejen že zaplatíte ve většině případů poplatek za vedení u DE LUXE karty, ale my Vám ani nedáme to co jsme slibovali u všech karet, tedy věrnostní prémii až 2 % z bezhotovostních plateb. Naše sliby za nic nestojí...

    Celkem by mě zajímalo vysvětlení RB. Pokud si není schopna připravit nový produkt, tak aby ho během pár měsíců po spuštění nemusela zásadně omezit, je to na pováženou.

    Jak je možné, že produkt, který bez problému funguje u Citibank u RB fungovat nemůže?

  • 22. 10. 2013 7:24

    Pavel (neregistrovaný)

    Možná proto, že Citi s tím přišla dříve, a tak už z trhu vysála ty "jednodušší" klienty. Ona ta Citi funguje proto, že údajně přes 70% držitelů její kreditky, nalákaných na ta 2%, čerpá úvěr a z jeho úroků dotujou ty ostatní. Na RB pak zbyli už jen ti klienti, do do úvěru nespadnou, a s tím RB nemůže se stejným obchodním modelem přežít.

  • 22. 10. 2013 15:53

    Pavel II (neregistrovaný)

    Nu, RB není rozhodně můj šálek kávy, drahá, lidé neochotní a vůbec, nemám důvod tam chodit. Nicméně k té Citi kartě, nesouhlasím s těmi jednoduššími klienty. Těch 70% (některé zdroje udávají i více) je standardní počet na každou kreditku v každé bance. Ale třeba jenom CitiLife umí přes tu kreditku protahovat SIPO jako platbu od obchodníka. Což v mém případě mi udělá takový bonus, na který bych v případě běžných útrat nedosáhl ani náhodou. A mám nastavené 100% inkaso z účtu, kdybych si třeba nevšiml, že jsem to zatím nedorovnal. Ale to se mi ještě nestalo.

  • 22. 10. 2013 11:22

    jAM

    Ted jsem kontroloval par poslednich vypisu a tu premii pocitaji ze vsech transakci (platba v obchodech, platba na netu - paypal, platba na netu pres platebni branu). A ve vypisu je u vsech napsano "bezhotovostni platba".

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).