Hlavní navigace

Názory k článku Raiffeisenbank opět blokovala klientům debetní karty

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 18. 3. 2013 18:55

    Proti srsti (neregistrovaný) ---.3.broadband11.iol.cz

    Možná by - v rámci objektivity - mohl být závěrečný podnět do diskuze znít takto:
    Jste zastáncem plošných blokací, které mohou předejít škodě, ale mohou nepříjemně překvapit klienti banky? Nebo jste zastáncem toho, aby banka - pokud ví o hrozícím riziku - nechala karty na pokoji, abych přišel o peníze, musel si blokovat kartu sám a podstupovat reklamační řízení?
    Ovšem o tom, že klienti mají být informováni, není pochyb. Forma však hodně záleží na počtu dotčených karet, na kapacitách příslušných útvarů v bance atd. Umím si představit, že všichni dotčení klienti jsou informováni v elektronickém bankovnictví a ti z nich, kteří aktivně využívají platby přes intrernet, navíc ještě telefonicky.

  • 19. 3. 2013 9:05

    Jan Novák (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Je třeba posílit systém zabezpečení PK co se týče on-line plateb a případně všech plateb tak, aby se muselo provést něco na způsob dvoufaktorové autorizace.
    U on-line plateb by bylo třeba, aby sama karta (musela by být integrovaná s nějakým malým LCD jako u pidikalkulaček) vygenerovat unikátní jednorázový klíč (de-facto virtuální jednorázovou PK přednabitou na částku platby) a nebo by se musela platba autorizovat např. přes SMS klíč (pro karty bez displeje).
    U plateb s fyzicky přítomnou kartou chráněnou čipem asi nic extra nepomůže, snad jen zlikvidovat platby pomocí magnetického proužu a jen číslem karty + CVV kódem. Prostě jen čipem a ten by navíc generoval unikátní podpis každé platby (v rámci transakčního okna aktuálně platných kódu synchronizovaných s bankou).
    Do té doby, než budou karty plně zabezpečeny, by měly mít banky náklady povinně ke své tíži - rychle by se postaraly o vylepšení zabezpečení.

  • 19. 3. 2013 17:38

    Proti srsti (neregistrovaný) ---.3.broadband11.iol.cz

    No právě.
    Karetní asociace a banky musí vybalancovat pohodlí, bezpečnost a náklady.
    Zájmem je, aby proběhlo co nejvíc transakcí za co nejvíc peněz, takže použití karty musí být pohodlné a jednoduché.
    Což jde někdy na úkor bezpečnosti (viz třeba bezkontaktní karty)
    Zároveň je podmínkou interoperabilita, tj stejnou kartou musím zaplatit v Kotěhůlkách v Česku a v Kotěhůlkách v australské buši. Proto pořád nevymizely magnetické proužky - po světě jsou kvanta nečipových terminálů a s kartou bez proužku by tam zaplatit prostě nešlo. Plošné začipování by zas enormě zvedlo náklady.
    Pro internetové platby je fajn 3D Secure, ale taky ho (ano, kvůli pohodlí a nákladům) nepoužívají zdaleka všichni obchodníci, takže je to pořád děravé.
    Jasně že by šla udělat supermegabezpečná karta, ale používat ji by byl pěkný opruz.

  • 19. 3. 2013 4:39

    novaak (neregistrovaný) 151.249.107.---

    kolika klientů banky se blokace týkala a kolik z nich s tím mělo nějaký problém. Já nejsme klientem této banky, takže se mě to netýká, ale tak trochu mi připadá, že článek je na téma "Mnoho povyku pro nic".

  • 19. 3. 2013 11:34

    v.sp (neregistrovaný) 81.90.250.---

    Raifka se vyznačuje především tím, že je od dob EB (Expa/eBanky) posedlá bezpečností a IT bezpečáci si na tom dost zakládají dodnes. Takže se to pochopitelně projevuje i u těch karet.
    Takže bych jim to nezazlíval. Možná jen zlepšit marketing (dřív byla hesla "nejbezpečnější internetové bankovnictví"), aby o téhle posledlosti klienti věděli. A komunikaci - pomohl by email a/nebo SMSka (a třeba jen majiteli účtu, když je pro držitele dodatkové karty neví).

  • 19. 3. 2013 13:05

    Martin Bilík (neregistrovaný) ---.232.broadband12.iol.cz

    I když to s tématem článku souvisí jen nepřímo, s Raiffeisenbank jsem zažil následující: jednoho krásného loňského dne se podívám do svého internetového bankovnictví a co nevidím – červená se, červená... Moje milá banka mi z ničeho nic opakovaně zaúčtovala již zaúčtované platby kartou asi za rok zpátky, čímž jsem se ocitl v debetu několika desítek tisíc. Samozřejmě, okamžitě volám hotline, navštěvuji pobočku atd., abych to neprotahoval – trvalo celé čtyři dny, než byla sjednána náprava a byl jsem schopen opět disponovat svými penězi. Pointou pak bylo to, že ke konci měsíce mi banka naúčtovala sankční úrok za nepovolený debet, který mi odmítala vrátit s tím, že za situaci nenese odpovědnost, protože příčinou byla chyba dat z platebních terminálů jiného subjektu. Tento sankční úrok (cca. 80 Kč) jsem získal zpět až na základě podání u státního finančního arbitra. Následně jsem od RB odešel a děkuji, už nikdy více... Takže všichni, kdo máte účet u RB a myslíte si, že máte peníze – pozor, zrovna teď to již nemusí být pravda...

  • 19. 3. 2013 17:23

    Proti srsti (neregistrovaný) ---.3.broadband11.iol.cz

    Pokud byla skutečně chyba dat z platebních terminálů jiného subjektu, muselo se to dotknout mnohem více klientů napříč bankami.
    Přístup banky k řešení problému je ovšem jiná kapitola..

  • 21. 3. 2013 9:05

    Banka inspirovaná klientem???? (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Naprostá pravda.
    Tato pseudorakouská smečka se honosí sloganem "banka inspirovaná klientem".

    Poslední dobou by měla ale zveřejňovat i druhou podstatnou část " .. a klient nasraný bankou".

    Pak by klienti museli velmi zvažovat věrnost tomuto spolku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).