Bral jsem pred par lety u RF uver 100 tis. Procetl sem tuny podminek nahoru a dolu a nikde sem nenasel zadny skryty hacek, transaprentni urok, predcasne splaceni zdarma. Vse ok uver jsem po pul roce splatil predcasne, po dalsim roce jsem u te stejne osobni bankerky zadal uver 50 tisic s dotazem, pokud jsou stejne podminky jako u predchoziho, jeste pri podpisu smlouvy jsem se ujistoval, ze parametry uveru jsou totozne jako ty pred rokem. Uz jsem tedy ty tuny podminek necetl. Po pul roce jsem opet uver splatil. Bum pokuta 5.000 Kc za predcasne splaceni, bylo to skutecne prilepeno do podminek, kdyz volam bankerce co to ma znamenat, tak pouze odpovedela, ze sem si mel ty podminky precist ... tomu rikam ferove jednani.
jeste pro doplneni zazil jsem u RF jeste jeden podraz a prijde mi to jako, ze to neni omyl, ze Vam bankerka neco potvrdi a pak je to jinak, ale mam trochu pocit, ze je v tom umysl, proste oklamat zakaznika vydelat na nem a pak jenom se odkazat, tak ste si to mel cele precist ... ano mel, ale kdyz se na neco x-krat ptate a x-krat Vam pracovnik banky potvrdi, ze to tak je, tak normalni clovek nema duvod pochybovat, ze to tak neni.
To je pravda. Občas zapomínám, že v oboru bankovnictví a pojišťovnictví je spousta věcí jinak.
Ale srandovní je, že na každého jednou dojde. Vyprávěl mi kamarád, co v Rajfce dělá, o tom nepodařeném indickém bankovním systému. Jedním z problémů bylo, že Indové mají stejnou kulturu, jakou mají v Rajfce. Takže neexistuje, aby řekli ne(jde to), ne(umíme), ne(stihneme). Kolikže ten průser už Rajfku stál?
sorry, ale tohle je tvoje chyba. Je tvůj problém, že si nepřečteš podmínky, za kterých si něco půjčuješ a věříš holce, která absolvovala týdenní školení na 200 nesmyslných produktů a její jediná motivace je splnit čárky na prodej jednotlivých produktů.
Chápu, že masáž "klasických bank", že mají školené bankovní poradce a tudíž je úplně v pořádku za služby banky platit poplatek je značná, ale jak vidíš tak hodně nesmyslná. Akceptuj, že lidi na pobočce, mají většinou zcela jiné zadání a potřeby, než má jejich klient (a není to jejich vinou).
Nechci tady dělat evangelizaci "nových bank", ale jelikož jim za šlužby (krom odevzdání peněz do správy) nic neplatím, tak ani nic nečekám a vše si raději na papíru zjistím. Naopak jsem pak příjemně překvapen, když mají obchodní podmínky 1 stránku A4 a ceník je přehledný a pochopitelný na první dobrou.
Již je tomu řada let, měl jsem kreditní kartu od RB. Když jsem ji sjednával., tak paní na pobočce mi záměrně lhala o podmínkách (naříklad mi tvrdila, že když se s platbou dluhu spozdím o den, tak na těch pár korunách na úrocích za jeden den nezáleží, po mém namítnutí, že to není tak docela pravda, se ale ukázalo, že ví, jak to ve skutečnosti je). Na mé konkrétní dotazy na nejasné body v podmínkách neuměla odpověděť. To se mi v jiné (ať už velké nebo malé bance) nikdy nestalo. Stalo se mi v KB, že mě jejich pracovnice uvedla neúmyslně v omyl, který mě stál pár stovek a když jsem se ohradil, vše mi vátili. Ale se záměrným lhaním jsem se jinde než v RB nesetkal.