PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna se mění na Pillow pojišťovnu

26. 11. 2019
Doba čtení: 12 minut

Sdílet

Autor: Pillow pojišťovna a. s
Aktualizováno 26. 11. 2019 14:00
Nové jméno, nový web, nové produkty, nová strategie. Na trh přichází v podstatě nová pojišťovna s českým kapitálem, která vzniká na původní licenci.

Bývalá PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna v úterý 26. listopadu 2019 v 9:30 hod. pořádala tiskovou konferenci, během níž představila zcela novou značku v podobě Pillow pojišťovny. Pillow v angličtině znamená polštář. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna, určena jen pro „členy klubu“, tak končí a nahrazuje ji Pillow pojišťovna, která chce být vaším polštářem v pojištění. Myšleno pojišťovnou, jejíž produkty budou pro klienty příjemné a podmínky přehledné, že se do nich rádi položíte, jako do hebkého polštáře. Takové jsou aspoň představy nového vedení pojišťovny.

Loga Pillow pojišťovny

Logo Pillow pojišťovny a. s.
Autor: Pillow pojišťovna, a. s

Logo Pillow pojišťovny a. s.

Logo Pillow pojišťovny a. s.
Autor: Pillow pojišťovna, a. s

Logo Pillow pojišťovny a. s.

Polštář, vankúš, pillow

Na ryze českou pojišťovnu mít anglický název nevypadá zrovna šťastně. Na tiskové konferenci na toto téma padla otázka, proč anglický název. Důvod je obchodní. Název „Polštářová pojišťovna“ či „Pojišťovna vankúš“ ve slovenštině zní přinejmenším zvláštně a nepůsobil by asi důvěryhodně. Naproti tomu anglická verze pillow je ve slovanských zemích jazykově neutrální. Jakub Strnad na tiskovce potvrdil, že pokud se jeho dílo v Česku podaří, jeho záměrem je vstoupit do pojistného trhu i za hranice naší republiky. Během roku 2020 má cíl u Pillow pojišťovny vybrat 1 miliardu předepsaného pojistného.

Pojistka na 1 stranu, pojistné podmínky na 10 stran A4

Nepřehledné pojistné podmínky na 70 a více stran A4 jsou důvodem, proč chce Pillow pojišťovna vše zjednodušit a zkrátit na maximálně deset stran. Jako první typ prodávaného pojištění představila pojištění vozidel, a to všech typů. Na rozdíl od Klubovky pojišťuje Pillow nově všechny typy vozidel, a to i včetně předtím nepojistitelných autoškol a taxíků. Pojistíte u ní i třeba autobus nebo kamión.

Chceme se dostat na podmínky, ve kterých klient pochopí, že podmínky jsou vzájemně vyrovnané. Jakub Strnad, šéf pojišťovny

Levná pro opatrné řidiče, profesionálům podraží, cestovatelé musejí jinam

Pro hodnocení rizika u autopojištění Pillow používá stejnou metodu jako Allianz pojišťovna, tj. (mimo jiné) podle počtu najetých kilometrů ročně. Podle Martina Podávky, spoluzakladatele Pillow pojišťovny, je to jasně daný trend, který dokáže spravedlivě zohlednit cenu a riziko řidiče vozidla. Na námitku, že vyježděný profesionální řidič bez nehody by měl mít povinné ručení levnější, reagoval matematikou, že takovýto řidič je denně v provozu, tj. stoupá mu expozice, protože je často vystaven riziku. Čímž se statisticky zvyšuje riziko, že jednou nehoda přijde.

Strnad: Dáváme pochvalu našim zakladatelům, že Klubovka byla první pojišťovna na světě, která vracela peníze. V pojišťovnictví to je jinak střet zájmů, protože nevyplacená/krácená škoda je ziskem pojišťovny.

Řidiči s dobrou historií a s nízkým nájezdem zaplatí u Pillow pojišťovny nízkou cenu autopojištění, tj. jak povinného ručení, tak havarijního pojištění, věří její vedení. Naproti tomu řidičům s vysokým nájezdem cena pojištění stoupne.

Novinkou je omezení platnosti povinného ručení i havarijního pojištění výhradně na kontinentální Evropu. Kromě toho platí výluka na vybrané evropské země, takže jednodušší je přímo napsat, kde vám neplatí povinné ručení Pillow pojišťovny a ani její havarijní pojištění:

  • Ázerbájdžán
  • Bělorusko
  • Írán
  • Izrael
  • Maroko
  • Moldávie
  • Rusko
  • Tunisko
  • Turecko – neplatí za evropskou částí, tj. pojištění platí pouze po Bosorský most v Istanbulu, poté jste nepojištěni.

Ve výlukách Pillow pojišťovny je dokonce uvedena Gruzie, ta však není součástí zelenokaretního systému a má vlastní, gruzínské povinné ručení (takže je tam uvedena zbytečně).

Pojistné u autopojištění se bude počítat mj. podle skutečného nájezdu kilometrů. Nad 25 000 najezděných km ročně se už jeho cena zvyšovat nebude, pokud si však stanovíte hranici nižší, např. 10 000 km, ale najedete 40 000 km, rozdíl do stropu 25 000 km vám Pillow naúčtuje. Cena za kilometr je proměnlivá a v případě povinného ručení se pohybuje v haléřích.

Zajímavosti

V Pillow pojišťovně pracuje 15 lidí.

Klubovka měla cca 8000 smluv, z toho cca 6500 byla auta, zbytek majetek.

Členy Klubovky byli i lidé, kteří neměli žádnou pojistku.

Pillow pojišťovna je zajištěna u Hannover Re a následně u R+V, AXA XL, Partner Re, Deutsche Ruck a SCOR.

Příklad: pokud bude vaše bonita dobrá (nemáte nehody), ale přetáhli jste vámi deklarovaný kilometrový nájezd, a hodnotu vašeho kilometru Pillow ocenila třeba na 0,12 Kč, za rozdíl 15 000 km doplatíte na pojistném 1800 Kč ročně. Pokud hodnota vašeho kilometru je třeba 0,40 Kč (jste více rizikový klient, máte více připojištění apod.), doplatíte 6000 Kč ročně. Pokud tachometr stočíte, abyste zaplatili méně, zaplatíte ještě víc…

Férová hra pod hrozbou sankce

Pillow chce hrát s klienty férovou hru, tj. nabídnout jim férové produkty za férové pojistné. Pojištěnci si budou moci vše vyřídit přes mobilní telefon (Android, iOS) a webovou aplikaci (ještě není) bez chození kamkoli. To vyžaduje odpovědný a férový přístup také od klientů Pillow. Pojišťovna je bude motivovat sankcí ve výši 25 000 Kč, pokud prokáže, že záměrně nafotili jiné vozidlo anebo manipulovali se stavem tachometru, aby získali lepší pojistné, nebo chtěli na pojišťovně spáchat nějaký podvod. Sankce tohoto typu není na českém pojistném trhu obvyklá, na druhé straně má klienty odradit od nepoctivého jednání.

Měsíčně bez přirážky

Novinkou bude možnost měsíčních plateb bez přirážky. Pillow bude umět i opakované platby-inkasa z platební karty.

Vše digitálně, ale i s poradci

Pillow chce být plně digitální pojišťovnou. Vzorem nám je Apple nebo Google účet, vysvětluje Podávka. Tj. máte jeden „účet“ a v něm návazné služby. Jeden účet tak znamená, že máte jeden variabilní symbol a je vám jedno, kolik máte či budete mít u Pillow sjednaných pojistných smluv. Platba se vždy připíše na jeden účet, ze kterého se bude hradit pojistné. A na tento účet se vám zase načtou případné bonusy a slevy, typicky pokud najedete méně kilometrů, než jste deklarovali.

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)

V době publikace článku však klientský účet u Pillow nelze na webu zřídit. Pojišťovna má k dispozici jen mobilní aplikaci pro Android a iOS, jejímž prostřednictvím lze již nyní pojistit auta. Účet se vám poté zřídí automaticky, ale v systému. Zpětně vše dořešíte s callcentrem. Je vidět, že pojišťovna tímto v podstatě začíná na zelené louce a systémy bude postupně pouštět a přidávat. Bez e-mailu a mobilu budou naše služby pro klienty nedostupné, potvrzuje zaměření na technologie Strnad.

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Mobilní aplikace Pillow pojišťovny pro Android (26. 11. 2019)

Pillow nezapomíná ani na finanční poradce, chce s nimi aktivně spolupracovat a bude vidět také na internetu včetně online sjednání pojištění. Od 27. 11. 2019 startují její služby v poradenské síti Partners.

Sbohem procenta

Další novinkou je pevná spoluúčast u škodového pojištění. Končí tak běžných 5 %, min. 5000 Kč, což u škody v objemu 300 000 Kč dělá 15 000 Kč. Pillow bude nově mít jen pevně stanovenou hranici spoluúčasti, a to 5000 Kč nebo 0 Kč.

Kolik stojí sklo a vaše auto?

Zatímco Klubovka skla pojišťovala v rámci havarijního pojištění, Pillow je pojistí stejným způsobem, ale nově bez limitu. To je dobrá zpráva pro všechny, kteří nedokážou odhadnout, kolik vlastně nějaké okno na autě stojí. V době senzorů na oknech jde přitom i o desetitisícové částky.

Komu patří Pillow pojišťovna?

Pojišťovna v podstatě patří panu Jakubovi Strnadovi, který ji ovládá prostřednictvím své společnosti Simply Fair Insurance a.s., která je v době publikace článku kapitálově propojena se zakladateli Partners Radimem Lukešem a Petrem Borkovcem a původními zakladateli ePojištění.cz Dušanem Šenkyplem, Janem Bartou a Davidem Holým. To se ale změní a Jakub Strnad nyní hledá strategického investora, který by mu pomohl pojišťovnu posunout jiným směrem podle jeho představ. Představa Strnada je totiž nezávislá distribuce pojištění, což je hlavním důvodem, proč se se svými partnery v dobrém slova smyslu rozchází.

Obdobně nebudete muset myslet na každoročně se snižující hodnotu vozidla a podle toho měnit výši pojistné částky. Pillow to udělá za vás, tj. pojistné se vám bude spíše snižovat, na rozdíl od konkurence, kde platíte konstantní výši bez ohledu na to, že hodnota vozidla poklesla.

Co stávající klienti?

Pro stávající klienty se nic nemění, pojistky jim běží a platí dál podle původních podmínek. Po ukončení pojistného období se však už neobnoví. Lidé dostanou včas na výběr nový produkt. Bude to buď, anebo. Pro koho bude nové pojištění s novou cenou nevýhodné, může si jej sjednat jinde. Výjimky a úlevy nebudou, jsou nesystémové a narušují jasně daná pravidla, potvrdil Strnad. I tak věří, že stávající klienti nebudou mít důvod odcházet a že je pojišťovna dokáže zaujmout.

Co se chystá dál

Pillow pojišťovna v době publikace článků sjednává výhradně autopojištění. V následujících měsících však přibude další majetkové pojištění, které bude kopírovat původní nabídku Klubovky, tj. pojištění domácnosti, nemovitosti, odpovědnosti, nemoci a úrazu a cestovní pojištění.


Dopis klientům pojišťovny

Oficiální dopis klientům Pillow pojišťovny, který obdrželi v úterý 26. listopadu 2019.

V září uplynuly 4 roky, kdy jsme spustili (tehdy ještě pilotní) provoz. Za tuto dobu jsme společně získali více jak 10 tisíc členů a pomohli jim v mnoha více i méně závažných situacích. Od počátku nejsme „obyčejná“ pojišťovna. Ke klientům přistupujeme jako ke skutečným přátelům, a i to je důvod, proč nám věříte. Naším cílem je zůstat neobyčejnou pojišťovnou i v budoucnu, k tomu ale potřebujeme být větší a přivítat u nás mnohem více klientů. A nebojte, nevlastní nás žádná zahraniční společnost, takže korporace se z nás nestane!

1. Měníme se na Pillow

Dlouho jsme přemýšleli o našem názvu. Věděli jsme, že nechceme nadále provozovat „Klub“, který mnohé lákal, ale někoho odrazoval. Chceme se odlišit od institucí, které dávají pocítit svým klientům jejich bezvýznamnost pro svoji vlastní velikost. Nemyslíme si, že vztah pojišťovny a klienta musí být nerovný (a tedy neférový). Naopak věříme ve férovost, a proto přenášíme naši značku do osobní roviny, která je pro pojišťovnictví netypická. Zvolili jsme si „polštář“ jako symbol příjemnosti, pohodlí, ale i ochrany, který zmírňuje náraz nečekaných situací. Abychom do budoucna mohli získat i klienty v zahraničí, budeme se jmenovat Pillow pojišťovna. Nové jméno platí od 26. 11. 2019. Také jsme se přestěhovali, nově nás najdete na adrese:

Pillow pojišťovna, a. s.

Líbalova 2348/1

149 00 Praha 4 – Chodov

2. Otevíráme se všem

Rozhodli jsme se, že naše nová pojištění si bude moci uzavřít každý, aniž by se musel stát členem klubu. Věříme, že naše služby budete doporučovat svým přátelům, protože je budete milovat, a ne kvůli podílu na zisku za přivedené klienty. Důvěru klientů si chceme prostě zasloužit, ne koupit. A proto Vám, v souladu s článkem 9 Klubové smlouvy, vypovídáme ke dni doručení tohoto dopisu Klubovou smlouvu. Potřebujeme totiž do smluvních podmínek přidat novinky a je jednodušší udělat zcela novou smlouvu, než přepisovat starou. Aby důležité vlastnosti popsané v Klubové smlouvě pro Vás zůstaly zachovány, připravili jsme Veřejný příslib (je na druhé straně). Máte tak jistotu, že nepřijdete o podíl na zisku za rok 2019, získáte bonus za novou smlouvu a do konce trvání současných smluv budete moci používat Klubový portál. K novým smlouvám už bude nový portál a nový podíl na zisku.

3. Revolučně vylepšujeme produkty, říkáme jim Polštáře

Co se za 4 roky osvědčilo, to ponecháváme. Ve všech nových polštářích najdete podíl na zisku, který si budeme dělit férově, půl na půl. Naopak rozsah ochrany jsme se rozhodli výrazně vylepšit. Žádnému řidiči tak už nebude scházet polštář pro ochranu čelního a všech dalších skel, v havarijním pojištění přidáváme možnost pojistit jen ta rizika, která jsou potřeba a nově nabízíme nižší či dokonce nulovou spoluúčast. Žebříček největších novinek najdete na poslední stránce tohoto dokumentu. Původní produkty již nebude možné od 26. 11. 2019 uzavírat.

To vše nabídneme novým klientům, ale ani Vy o novinky nepřijdete. Již brzy Vám (vždy dva měsíce před výročím smlouvy) pošleme nabídku ideálního mixu nových polštářů, který bude sestavený právě pro Vás. Do té doby samozřejmě platí současné pojistné podmínky Vašeho pojištění beze změny. A pokud nechcete čekat a chcete zkusit výhody a pohodlí nových polštářů již nyní, zavolejte nám a Vaše pojištění přednostně aktualizujeme. Výhody a kompletní podmínky nového pojištění vozidel najdete na www.mypillow.cz.

Zůstáváme pojišťovnou s ryze českým kapitálem. Pro případ nenadálých situací jsme velmi dobře zajištěni u světových zajišťoven a Česká národní banka neustále dohlíží na to, abychom byli schopni dostát všem našim závazkům. Víme, že pro někoho může být těch změn najednou hodně. Ale nebojte, Vaše pojistná smlouva se nijak nezměnila, pojištění stále platí a Vy nemusíte dělat vůbec nic.

Pro Váš klidný spánek, Vaše Pillow

Veřejný příslib aneb co slibujeme

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna a.s. se sídlem Líbalova 2348/1, 149 00 Praha 4 – Chodov, IČ 042 57 111, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 20807 (dále jen „Pojišťovna“) činí tímto veřejný příslib ve vztahu ke všem klientům, kteří byli ke dni 25.11.2019 členy Klubu na základě Klubové smlouvy.

1. Nárok na podíl na zisku za rok 2019

Zavazujeme se přiznat a vyplatit podíl na zisku za celý rok 2019 podle pravidel popsaných v rušené Klubové smlouvě (konkrétně články 2 až 7 Klubové smlouvy). Náš závazek bude splněn připsáním vypočteného podílu na Vaše korunové konto. Při výpočtu zohledníme všechny produkty nabízené pod značkou První klubové pojišťovny a systém pozvaných přátel (20 bodů za každých 1 000 Kč Vašich smluv a 10 bodů za každých 1 000 Kč ze smluv doporučeného člena), které budou uzavřeny nejpozději do 25. 11. 2019.

Podíl na zisku připsaný na Vaše korunové konto za rok 2019 a případně i předchozí zůstatky korunového konta můžete využít nejpozději do 31. 12. 2020, poté budou převedeny na Váš bankovní účet.

2. Odměna 300 Kč pro stávající klienty

Zavazujeme se každému klientovi s nově uzavřenou pojistnou smlouvou v roce 2020 nebo 2021 pod značkou Pillow, která bude navazovat na předchozí pojistnou smlouvu První klubové pojišťovny stejného druhu pojištění, připsat do jeho klientské peněženky bonus ve výši 300 Kč za podmínky, že z předchozí smlouvy nebylo v posledních 12 měsících jejího trvání vyplaceno pojistné plnění. Bonus bude využit v souladu s ustanoveními Klientské smlouvy.

3. Provoz Klubového portálu

Zavazujeme se, že až do konce platnosti poslední smlouvy sjednané v době platnosti Klubové smlouvy budeme pro potřeby bývalých členů Klubu provozovat Klubový portál a budou pro něj platit pravidla popsaná v článcích 10, 11 a 12 Klubové smlouvy. Pojišťovna si vyhrazuje právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech souvisejících s tímto příslibem.

V Praze dne 25. 11. 2019
Jakub Strnad, předseda představenstva Martin Podávka, člen představenstva

bitcoin_smenarna

300 Kč do Vaší klientské peněženky za navazující smlouvu

Deset polštářových vylepšení

  • Nejsrozumitelnější podmínky bez nesmyslných výluk, kliček a háčků. Jen 10 stran!
  • Polštář pro skla, který zaplatí opravu nebo výměnu. Bez limitu.
  • Automaticky stanovená cena auta, bez strašáka podpojištění. Konečně :-)
  • Žádná procentní spoluúčast, jasně daná pevná částka. A také možnost úplně bez spoluúčasti.
  • Skvělá cena pro auta, která za rok najedou málo kilometrů. Kdo nejezdí, u nás ušetří.
  • Focení vozidla při sjednání super-snadno: cvak-cvak pomocí chytré aplikace v mobilu.
  • Polštáře na míru novým autům: první 3 roky Vám zaplatí celé nové auto, když se vám ho povede totálně zničit.
  • Svoboda: možnost pojistit jen ty situace, které jsou potřeba. Ani koruna zaplacená navíc.
  • Úrazový polštář pro rodiče v autě za 1 Kč měsíčně pro tu nejzávažnější událost.
  • Jeden účet pro placení všech nových smluv. To jinde neumí.

A to je teprve začátek. Další novinky představíme hned v příštím roce a věřte nám, je na co se těšit. Například od poloviny příštího roku budeme řešit škody přímo v našem systému, a to znamená jediné: větší rychlost a pohodlí v okamžiku, kdy to nejvíce potřebujete.

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).