A ten je o tom, zda chcete mít v golfovém klubu 100 lidí bohatších a nebo 10 000 lidí chudších. V byznysu stejně jako v životě se ukazuje, že někdy je 100 více než 10 000 a někdy přesně naopak. Pokud budeme svědky takových věcí, že během půl roku 0,5 mil. lidí přejde na superdrahý Osobní účet u ČS, tak proč by to nenabízeli?! Až začnou všichni utíkat k MBank, tak reakce většiny ostatních bank na sebe nenechají dlouho čekat.
Samozřejmě v finančním byznysu platí rovnice 80-20-20-80 (80 % klientů přináší jen 20 % zisku, ale 20 % top klientů přináší 80 % zisku).
Otázkou je, jestli zdražení je zrovna to lákadlo jak přilákat bohaté klienty. Kdyby aspoň nabídli nějakou protihodnotu - nevím - třeba bezplatné parkování v centru města před pobočkou, slevy v obchodech s luxusním zbožím, levnější letenky nebo sleva z příplatku na Business třídu,... prostě něco. Ale jen zdražit? Nejsem si jist, jestli je to ta pravá metoda.
Ano, je to otázka. Základní protihodnotou je možná to, že když tam máte nad O,5 mil, tak máte (skoro) vše zdarma z běžného bankovnictví a když tam máte ještě víc (nad 1,5 mil. Citigold Management), tak máte ještě více věcí zdarma plus investiční zázemí. Holt tam chtějí mít spíše tu 100 než 10 000. Krása kapitalismu spočívá v tom, že i když třeba nalákali před časem na nízký poplatek pár lidí (pro které je 299 Kč za měsíc příliš mnoho) tak tito lidé nemusí od 1. dubna do jáchymovských dolů, ale přejdou k MBank a dalším levnějším.