Nezbývá mi, než okopírovat to, co jsem na Měšci v diskuzi již napsal:
Mojí osobní zkušenost s RSTS jsem tu už popisoval. Potřeba úvěru, jednání s oblastním ředitelem, předvedeny propočty, doporučeno založení nové smlouvy (také pravděpodobně ovlivněno provizí). To jsme udělali. Pak bylo třeba žádat o úvěr (a to ve výši, o které jsme od začátku jednali, žádná změna). Když byly hotové odhady, pojištěná nemovitost i sjednání životního pojištění, tak najednou RSTS přišla s tím, že rodiče, majitelé zastavěné nemovitosti, nemohou být zároveň ručiteli svým příjmem. Nejsem tak naivní, abych si myslel, že ten oblastní ředitel, co se chlubil mnohaletou praxí, něco takového nevěděl. Nakonec pomohla až žádost o výjimku podaná na představenstvo. Posléze se ukázalo, že propočty, které nám zmíněný pán předváděl, se dost liší od simulací, které jsme dostali přímo na centrále. Samozřejmě v náš neprospěch a to asi 150 tisíc. Následovala samozřejmě stížnost, nicméně RSTS to zametla pod koberec a jak jsem se neoficiální cestou dozvěděl, nebyl jsem zdaleka první, kdo byl oním oblastním ředitelem obelhán. A že mých 150 tisíc je ještě nic proti tomu, jak na to dojeli ostatní. A že ředitel pro Prahu je zainteresován na plnění plánu a tudíž nemá důvod se prolhaného člověka, na kterého jsme my narazili, zbavovat, protože mu dušičky úspěšně lapá. Omluva nulová.
Nicméně úvěr byl přidělen, s penězi jsem se rozloučil a myslel si, že to je všechno. Nebylo. V den odletu na dovolenou jsem cestou na letiště vybíral schránku, kde bylo varování od RSTS, že jsem včas nedodal nějaké podklady po koupi nemovitosti s penalizací asi 30 tisíc. Opravdu výborný pocit jet na dovolenou s takovým břemenem. Ukázalo se, že podklady samozřejmě dostali a že v tom mají bordel. Omluva nulová.
Následovalo splácení úvěru, samozřejmě inkasem z banky. Přišla upomínka, že jsme nezaplatili splátku. V internetovém bankovnictví jsem jasně viděl, že částka stržena byla. Takže opět obavy, aby se člověk nedostal do rejstříku neplatičů apod. RSTS hraje mrtvého brouka. Nakonec se z nich podařilo dostat, že si jen jejich systém něco nedokázal spárovat. Omluva nulová.
Bylo čím dál tím jasnější, že s takovou bandou amatérů je nejlepší se co nejdříve rozloučit. Požádal jsem o informaci, kolik přesně musím ke konci roku doplatit, abych úvěr předčasně zcela splatil. Na odpověď jsem čekal snad měsíc. Peníze jsem (raději s malým přeplatkem) před koncem roku včas převedl. Ani jsem se nestačil divit, že se vcelku nic nedělo a až někdy snad v únoru, kdy jsem se po tom začal pídit, úvěr ukončili. Samozřejmě mi přitom naúčtovali poplatky za vedení úvěru i za dobu, po které byl úvěr dávno splacen. Podal jsem reklamaci, zamítnuto s tím, že vše odpovídá sazebníku. Omluva žádná.
Po poradě s právníkem vyplynulo, že úvěr byl dle všeobecných podmínek splacen opravdu koncem roku a tudíž žádné vedení účtu za leden a únor není možné. Až intervence u jednoho z ředitelů zabrala, peníze byly vráceny a dokonce přišla i omluva.
Ano, taky jsem chtěla u Rajfky splatit předčasně úvěr. I požádala jsem je, aby mi sdělili, kolik chtějí. Obchodní zástupce sdělil jakousi sumu, ta ale neseděla. Na pobočce sdělili jinou sumu. Obrátila jsem se na vedení Rajfky v Praze. Písemně poslali jinou sumu, nějakých 250,- Kč. Tu jsem zaplatila. Sdělili mi písemně, že úvěr byl plně doplacen. Druhý den přišel dopis, že úvěr byl přeplacen o jistou sumu a tu že vracejí na účet, odkud byla suma odeslána. Bylo to oněch 250,- Kč, u kterých mi řekli, že jim je dlužím.
Dodnes přemýšlím, kdo z nás dvou je větší blb, jestli já nebo ta spořitelna.
Škoda, že jsem se 3x ptala na jedno a totéž.
Jinak úvěr udělili asi po 3 měsících. nejdřív měli problémy se stanovením datumu, kdy mi přijdou peníze. Datum od OZ s datumem zjištěným na pobočce se lišil cca o 1 rok. Tak jsem si to nechala písemně potvrdit na centrále. Pak pořád nevěděli, co by ještě chtěli za doklady. Mám dojem, že jediné, co po mně nechtěli, bylo očkování na psa. My si stavební akci naplánovali a připravili. Nakonec oni poslali peníze, my udělali akci, nechali zkolaudovat a než mi dali poslední papír (tím měla být reklamní cedule, jako že "zde se staví s úvěrem od Rajfky"), donesla jsem jim potvrzení o kolaudaci. Tak ten papír radši ani nevytiskli, stejně byl zbytečný.
Fakt je, že na Lišce mi půjčovali víc a bylo to rychlejší a profesionálnější.
Tak pro všechny co se tady navážíte do RSTS jako by neexistovala žádná jiná stavební spořitelna. Každá finanční instituce má své mouchy a je i lidskou přirozeností, že zde budou psát jen nespokojenci.
A teď odpovědi pro všechny:
1.) RSTS umožňuje kdykoliv splatit překlenovací úvěru i úvěr ze stavebního spoření bez sankcí. Jen je třeba písemně požádat o vyčíslení zůstatku k doplacení a samozřejmě je na Vás jaké uvedete datum, ale musíte mít na paměti, že jako všechny ostatní instituce je na vyřízení 30 dnů.
2.) RSTS automaticky neruší stavební spoření při splacení překlenovacího úvěru, pokud o to účastník písemně nepožádá.
3.) Úvěrové pojištění NIKDY RSTS nevyžaduje a je vždy na rozhodnutí klienta, zda ho chce či nikoliv. Stejně tak NENÍ podmínkou poskytnutí úvěru. Ano, dříve (cca 4 roky zpět) tomu ještě tak bylo, ale bylo od toho upuštěno.
4.) Stejně jako každá fúze, tak i fúze RSTS a HYPO má a měla své mouchy a samozřejmě lidi z HYPO se musí naučit produkty RSTS a obráceně, samozřejmě to nejde ze dne na den. A jestli byl někdo nepříjemný na infolince? Není nic snažšího zaznamenat si údaje o hovoru, tj. datum, čas a jméno pracovníka a poslat na něho stížnost.
5.) Vzhledem k tomu, že databáze RSTS a HYPO ještě nejsou úplně sloučeny díky rozdílným tarifům a hlavně informačních systémů, je možné, že klient v domnění, že jde na pobočku RSTS se ocitne de facto na bývalé pobočce HYPO, proto může dojít k různým informacím (viz. výše). Samozřejmě to není omluva, ale určité pochopení člověk může vyvinout.
6.) Každý klient má na výpise uveden kontakt na svého poradce, není nic jednoduššího poslat mu e-mail nebo zavolat. Nebudete-li s informací spokojeni, můžete se obrátit jinam, variant má člověk vždycky hodně.
7.) Specialistův informační servis je určen zatím pro všechny klienty "původní" RSTS, časem bude i pro HYPO (viz. výše). Pro Ty co tady "prndají" jak vypadá. Která jiná stavební spořitelna vám toto nabídne, možnost zjistit zůstatek přes telefon nebo na netu? Max. Stavební spořitelna České spořitelny, pokud si na pobočce České spořitelny necháte zřídit alespoň Servis 24 Start.
Nejsem zaměstnancem této stavební spořitelny, pouze mám možnost sledovat všechny stavební spořitelny v ČR a věřte, ty problémy mají všechny a jsou i mnohem horší případy
Jste normální? To, že se člověk podělí o špatné zkušenosti, je "navážení"? To, že mají ve věcech bordel, lžou a kašlou na lidi je v pořádku, protože některá jiná stavební spořitelna je třeba ještě horší?
Nevím, proč byste měl pochybovat o normálnosti H2O. Jak vyplývá z jeho příspěvků, tak jeho vědomosti o "fungování" stavebního spoření jsou velké. Možná vám vadí lidé, kteří něco vědí nebo umí - to je ale pouze váš problém. Klientem RSTS jsem se stal nedobrovolně - díky fúzi. Vzhledem k tomu, že mám u nich 3 smlouvy o SS, tak už jsem s nimi pár věcí řešil. Problém jsem neměl žádný. Vše je o lidech, a to na obou stranách barikády.
O jeho normálnosti pochybuju přesně z důvodů, které jsem uvedl. Sdělení špatné zkušenosti (za které osobně jsem já vždy vděčný, protože mi může někdy v budoucnu ušetřit starosti) bere jako nějaké "navážení" a ještě si bude stěžovat, že si lidé nestěžují i na jiné stavební spořitelny. Což mi v diskuzi pod článkem RSTS přijde opravdu dost ujeté.
Představte si třeba, že někdo v diskuzi o kvalitách servisu Škoda napíše, jak s ním tam a tam vymetli a ještě po něm chtěli platit práce, které neodvedli. Pak se objeví chytrák, třeba H2SO4, který se začne rozčilovat, co si dovolujou navážet se do servisu Škoda, že jeho zkušenosti se servisem Ford jsou ještě horší. Možná byste také pochyboval o tom, zda daný člověk píše z klidu domova nebo z vycházky v psychiatrické léčebně.
Takže, milý H2O, popořadě:
1.) O vyčíslení doplatku jsem požádala a uvedla datum, kdy chci ukončit a započítali jsme všechny platby, které tam ode mne dojdou. Chtěla jsem, aby SS vyčíslila SVOJE náklady, které jsem já neznala a znát ani nemohla. Na částku doplatku jsem se jich ptala 3x, pokaždé jiná odpověď. Mne nezajímá, že je někdo poradce, někdo externista, jiný centrála. Kopou za jednu zbačku, mají teda mluvit stejně. Pokud někdo sedí na pobočce Rajfky a má na prsou jejich jmenovku, pro mne reprezentuje Rajfku. Pokud se následně Rajfka vymlouvá, že to ne ona, ale Franta Vopršálek, je pro mne neschopná Rajfka, abychom si rozuměli. Takže jsem zaplatila JIMI požadovanou sumu k datumu, na kterém jsme se společně DOHODLI. Mnou zaplacená suma byla rovna přeplatku, který mi pak vrátili. Celá operace se splacením úvěru trvala asi měsíc. Mne neštve, že jsem něco přeplatila a dostala to vráceno, mne štve, že se na něčem domluvíme a někdo kecá. Já to ale nebyla, ro byla chybná informace ze strany Rajfky. Frštenzí česky nebo to chcete ještě svahilsky?
2.) I úvěrové podmínky se postupem doby mění. Na mně Rajfka úvěrové pojištění chtěla a bez něj bych úvěr nedostala, i když to byl úvěr na vceku směšnou částku. DNESKA vcelku směšnou, před 10 léty to tak směšné nebylo. Takže na někom úvěrové pojištění třeba Rajfka chtěla, na někom ne. To záleží na podmínkách v konkrétní době a u konkrétního úvěru.
3.) Po špatných zkušenostech ze strany všech naháněčů se dneska obracím zásadně na pracovníky daných institucí. Rajfka není špatná, patří k tomu lepšímu jak službami, tak dostupností. To ČSAS je daleho horší paskvil.
S Raiffeisenkou mám též ty nejhorší zkušenosti. Mám u nich hypotéku, kteropu se snažím co nejrychleji ukončit. To, že poukazuji peníze na jeden účet, ze kterého oni tyto peníze převádějí na jiný - samozřejmě za poplatek - už samo o sobě je varující. Na účtu mi tudíž neustále vznikaly jakési nedoplatky. Když jsem po nich chtěl sdělit sumu, o kterou bych zvýšil pravidelné splátky, řekli mi jakési číslo. Já jsem tedy o tuto čásku zvýšil platby a elhle - nedoplatky vznikaly opět. Další povedená taškařice vznikla, když jsem se rozhodl předčasně, mimořádnou slátkou, ukončit tuto hypotéku. Když jsem na pražské pobočce chtěl zjistit kolik mi ještě zbývá doplatit, řekli mi, že oni to nemohou, ale že mám napsat do Olomouce. Když jsem tedy poslal mail do Olomouce (který mimochodem podle sledování pošty byl přeposlán na pražskou adresu), tak mi sdělili, že to oni nemohou, ale mám se obrátit na pražskou pobočku. Zde mi při osobní návštěvě řekli, že oni k těmto datům nemají přístup, ale dali mi formulář, který mám zaslat do Olomouce. Když jsem tak učinil, konečně mi napsali kolik mám ještě splatit a zároveň mě upozornili, že když to nestihnu v požadovaném termínu, zaplatím pokutu ve výši deseti procent z této částky. Jsem rád, že s nimi končím a na tuto banku se již vícekrát nebudu obracet.