Hlavní navigace

Názory k článku Profesionalita Raiffeisen stavební spořitelny občas pokulhává

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 13. 2. 2009 5:55

    fleury (neregistrovaný)
    Dobrý den, již 6 rokem bydlím v družstevním bytě, tj. od roku 2003, který jsem převzal po mojí mamince. Byt je napsaný na mě, to pro začátek. V době kdy jsem se tady stěhoval, tak firma prováděla revitalizaci celého bloku, kdy tento byt je součástí tohoto bloku! Nicméně,družstvo vlastníků se dohodlo na profinancování této revitalizace právě s "rajfkou"! Co mě ovšem neskutečně sere, že tento byt včetně nákladů s tím, spojených na revitalizaci již 6 rokem platím já, tudíž bych měl právo na odpočet úroků na daních! Jenže už po několikáté mi bylo řečenoi, že přepis smlouvy není tak jednoduchý, smlouva je psaná na maminku a hotovo dvacet! Teď ať mi někdo vysvětlí, kdyby nedej bože mamka zemřela, na koho přecházejí závazky ze smlouvy plynoucí?! odpovědět si asi můžu sám, že ano! Co mě dokáže nasrat, že lidi zastávají nějaké funkce poradců atd a hovno tomu rozumí!!!! S pozdravem Váš věrně platící klient!
  • 13. 2. 2009 8:27

    mako (neregistrovaný)
    Obávám se, že pláčete na špatném hrobě.
    Podle mého názoru - mohu se mýlit, jsem laik - si mohu o úroky z hypotéky nebo úvěru ze stavebního spoření snížit základ daně pouze v případě, že jsem si tu půjčku vzala já, sama na sebe.
    Já jsem si vzala úvěr za stavebního spoření, t. zn. na mé rodné číslo bylo uzavřeno stavební spoření. Byl mi poskytnut úvěr, kde jako spoludlužník je uveden můj manžel. Úroky z tohoto úvěru si daňově mohu uplatnit já nebo můj muž.
    Pokud Vaše bytové družstvo jako subjekt uzavřelo smlouvu o úvěru se stavební spořitelnou, žádný z Vás fyzických osob - družstevníků - si daňově úroky z tohoto úvěru uplatnit nemůže.
  • 13. 2. 2009 12:12

    fleury (neregistrovaný)
    díky za odpověď, každopádně Vás vyvedu z omylu! Jakto že potom mamka dostává každý rok potvrzení o zaplacených úrocích, kdy mimo jiné to nejsou malé částky!! nicméně, to stavebko si vyřizoval každý sám za sebe! takže to možné je
  • 13. 2. 2009 13:26

    anonymní
    Zkuste si přečíst zákon o dani z příjmů...
    Zaplacené úroky z úvěru si můžete uplatnit jako nezdanitelnou část základu daně, pokud jste účastníkem smlouvy o úvěru ze stavebního spoření.
    Takže nevím, proč tady zcela neoprávněně prskáte na RSTS, má v tomto případě pravdu.
  • 13. 2. 2009 19:32

    anonymní
    A nezkusil jste se s RSS domluvit, že byste v dané úvěrové smlouvě vstoupil do práv a závazků vaší maminky. Nejsem právník, takže nevím, jak dalece to je možné dle zákona a podmínek RSS.
  • 13. 2. 2009 20:28

    H2O (neregistrovaný)
    Každá stavební spořitelna to určitým názvoslovím umožňuje všem klientům.
    1.)Měla-li maminka uzavřené stavební spoření ze kterého si vzala překlenovací úvěr, může být syn "zařazen" do role v případě RSTS přistupitele z důvodu odpočtu úroků. Pokud toto klient požaduje společně se žádostí o úvěr, je toto zdarma. Společně s ročním výpisem z úvěrového a spořícího účtu bude mamince zasláno potvrzení o zaplacených úrocích, kde bude uvedena ona, ale také syn a záleží pouze na nich, kdo uplatní tento odpočet (podle zákona může pouze jeden z nich a splnit i další podmínky stanovené zákonem o dani z příjmu).
    2.) Pokud o roli přistupitele z důvodu odpočtu z daní klient nepožádal již při žádosti o úvěr, může tak během úvěrového vztahu kdykoliv požádat o jeho přiřazení formou dodatku k úvěrové smlouvě (zpoplatněno).
    3.) Máte-li již nárok na stavební úvěr ze stavebního spoření a došlo k jeho přidělení, má možnost maminka postoupit možnost úvěru svému synovi ze svého stavebního spoření, tj. smlouva byla maminky, ale úvěr bude na syna. A potvrzení o zaplacených úrocích samozřejmě jde přímo na adresu syna, protože on bude jediným účastníkem sml. vztahu.
  • 13. 2. 2009 8:52

    Jarmila (neregistrovaný)
    Zrušit inkasní způsob lze, a vcelku snadno. Nejprve si přečtu smlouvu. Pokud je v ní psáno, že platba MUSÍ být prováděna inkasem, pak mám asi smůlu, podepsala jsem to ve smlouvě a za porušení smlouvy ponesu následky. Pokud to není psáno ve smlouvě, zruším si na účtu povolení k inkasu a zavedu trvalý příkaz do doby, než mám splaceno. Já jsem to takto udělal při změně účtu a poslala jsem stavební spořitelně dopis s oznámením, že splátky budu platit odjinud a trvalým příkazem. Sice jsem dostala dva dopisy o tom, že se jim z mého účtu nepodařilo inkasovat (jak by se to mohlo podařit, když už účet neexistoval, že?) a že mou složku předávají vymáhacímu oddělení, ale ve smlouvě nebylo o inkasu ani slovo (a co si budeme nalhávat, bez povolení inkasa z účtu mi stavební spořitelna úvěr neposkytne. Tím mne tak od počátku pasuje do role člověka, kterému se z principu nevěří, do role nespolehlivého klienta nebo neplatiče, což je věc, která mne hluboce uráží). Když jsem se ptala, proč mne postoupili vymáhacímu oddělení, dozvěděla jsem se, že to je standardní postup. No, a vzhledem k tomu, že trvalákem platím víc než si SS inkasovala (abych to měla rychleji za sebou, taky abych tolik nepřeplatila a taky protože pro mne je jednodušší, aby částka odešla jednou platbou a ne část platby inkasem a část vedle toho trvalákem, což byl u mne hlavní problém, kdy si SS inkasuje podle svého a nebere ohled na moje přání, aby - když už teda MUSÍ mít to inkaso - aby si inkasovala částku vyšší), je už více než rok ticho a klid po pěšině.
  • 13. 2. 2009 9:24

    Pepa (neregistrovaný)
    Uzavřel jsem smlouvu ještě u Hypo, teď přešla do Raiffeisen. S posledním vyúčtováním mi přišlo oznámení, že údaje nesouhlasí s Centrální evidencí obyvatelstva. Kontrolou výpisů jsem zjistil, že od r. 2004 je v křestním jméně dlouhé "i" namísto krátkého. Chtěl jsem nahlásit na infolince, že nastala chyba u nich, že mají podklady (smlouvy) k tomu aby opravě. Po dlouhém čekání na placeném čísle jsem se setkal s absolutní neochotou až arogancí. Byl jsem celkem v šoku, že takto vystupující operátorka tam vůbec může pracovat.
    Hlavně ale nechápu, proč bych měl posílat kopie dokladů (stačí neověřené!!) k tomu, aby svoji chybu laskavě opravili.

    Takže když to shrnu, po dlouhém čekání na placené infolince nejen že problém není vyřešen ale hlavně jsem narazil na absolutní nezájem takto něco řešit. Raiffeisen už nikdy více, na následnou smlouvu u nich kašlu.
    Pepa.
  • 13. 2. 2009 10:20

    Rejpal (neregistrovaný)
    Z článku vyplývá, že se pan ředitel jako obvykle někde zašíval a pracovníci, které řídí, jsou si toho vědomí a tak buď neumí a nebo se flákají. Majitel RB by měl vyhodit všechny, ředitelem počínaje a poslední neochotnou úřednicí konče.
  • 13. 2. 2009 11:17

    Margaret (neregistrovaný)
    Souhlasím s Rejpalem , jak se chová vedení, tak se chová podřízený - já říkám "jaký šéf, takový kšeft" . Vždy mě naštve nevhodné chování při jednání, jak na úřadech nebo v bance a strašně se divím, že takového pracovníka nepropustí - nevyhodí, když si neváží dobrého bydla.
  • 14. 2. 2009 0:41

    Dalibor Z. Chvátal
    To, že někdo hned nezvedne mobil v pracovní době, přestože má pozici styčného důstojníka pro média, neznamená, že se fláká nebo se bojí novináře. Může být na poradě, nemocný, mít dovolenou, být u lékaře... Všichni jsme lidé z masa a kostí.

    A u téměř všech finančních institucí je zcela přirozené, že s médii komunikuje konkrétní člověk, resp. tým lidí. To má svůj důvod: musí být dohledatelné, co, kdo, kdy a jak za zastupovanou společnost oficiálně řekl.

    Toto se neděje jen v RSTS, je to běžné téměř kdekoli.
  • 16. 2. 2009 16:16

    Klient (neregistrovaný)
    To ale svedci o neschopnosti jeho oddeleni. Pokud marketingovy reditel neni v praci, ma byt PR manager nebo agentura k dispozici. Obzvlast po vsech vystupech, co Raifka mela - cerne ovce, apod.
  • 15. 2. 2009 13:01

    Spijker (neregistrovaný)
    joo... taky variana...

    ale toho se moc nenazeres, pokud potrebujes neco skutecne vyresit... :-(
  • 13. 2. 2009 10:39

    loket (neregistrovaný)
    Musim rict, ze tato stavebni sporitelna, jeji servis a informovanost jejich zastupcu byla uz pred lety na hrozne urovni. Za poslednich 10 let jsem meli asi 5 uveru ze st. spor. (Liska), 1 hypoteku a 1 uver u Raiff.st.spor. (RSTS).

    Co predvedli pracovnici RSTS jsem si pred lety poznamenal, protoze jejich pristup a postup pri vyrizovani uveru a stupnovani pozadavku byl neuveritelny. Kdyby jejich zastupce rekl vse hned na zacatku, tak to clovek prijme, ale kdyz on kazdy tyden chtel nove potvrzeni a stejne i centrala, tak je to jak u blbejch na dvorecku.
    Nemluvim o tom, ze za prevedeni prava na uver si strhnuli ruzne poplatky, cast uroku apod. a ze bankovní instituce nejsou schopny a ochotny mezi sebou komunikovat a doložit si požadované informace

    Pozadoval jsem uver na stavebni sporeni me matky ve vysi 150tis. Kc na uhrazeni casti hypoteky. Pro zajimavost postupne, jak to slo v case.
    1. schuzka u poradce: Neni to problem, matka si vybere nasporene penize a ja vyuziji prava na uver. Jsou nutni pristupitele k dluhu (rodice v duchodu).

    2. schuzka u poradce: predani podkladu a tri dny pote

    3. telefonat ze sporitelny a NOVA INFO: je nutne uzavrit zivotni pojisteni a podepsat jiny formular "Postoupení práva na poskytnutí úvěru ze SS" - čestné prohlášení nestačí, je nutný tento formulář SS popisující totéž, ale s připojenou větou: Postupující zároveň souhlasí s tím, aby RSTS, kdykoliv v budoucnu použila veškeré peněžní prostředky vedené na účtu stavebního spoření postupujícího jako mimořádné splátky úvěru poskytnutého přijímajícímu.
    Poradce: to se Vás netýká, to je jenom pro meziúvěr. Ale co se da delat, potrebujeme uver, matka podepisuje.

    4. schuzka predavam podepsany formular a odmitam zivotni pojisteni (ZP)

    5. po trech tydnech telefon: zajisteni pristupiteli nestaci, musi byt ZP a NOVA INFO musim si uzavrit smlouvu o stavebnim sporeni na cilovku aspon 50 tis. Kc. Mj. nikde to neni prezentovano - je to interni smernice.
    A na zaver telefonu: "Pokud nejste ochoten splnit požadavky, nemůžete očekávat přidělení úvěru."

    6. s poradcem uz nejednam - pouze s centralou, schuzka kvuli podpisu smlouvy a opet NOVA INFO musim mit zrizene inkaso z uctu (podle smernice u uveru nad 150tis. Kc). Byla to spise otazka. Kde mate povoleni inkasa?

    7. schuzka na centrale a konecne po dvou mesicich podpis smlouvy.

    8. ukonceni uveru predcasnym splacenim v listopadu 2008. Nejenze si vyinkasovali zbytecne prosincovou splatku navic, ale z preplatku si pote z nepochopitelnych duvodu jeste strhli 77 Kc za vedeni uctu v 1.Q. 2009, 23 Kc
    za vypis a 76 Kc za poslani preplatku slozenkou. Protoze na poslani zpet na ucet musi byt pisemna zadost. A jestli chci zpet 100 za poplatky musim poslat reklamacni dopis.

    TENTO FINANCNI USTAV ROZHODNE NEDOPORUCUJI.
  • 13. 2. 2009 11:18

    MD (neregistrovaný)
    Po tom, co mne vypekla jiná banka, obrátil jsem se se žádostí o úvěr na Rajfku. Do 3 (slovy tří) dnů jsem měl peníze na účtě. Musím pochválit naprosto bezproblémový a profesionální přístup. Je to určitě o lidech, ne o bance. Na Rajfku se obracím i nadále a jsem spokojen.
  • 13. 2. 2009 12:07

    anonymní
    Určitě sem nepatříš, protože tady se mluví o Reiffaisen stavební spořitelně, ne o bance. Ale někomu je to jedno, holinky nebo hodinky, obojí se natahuje, že?
  • 15. 2. 2009 15:59

    ldx (neregistrovaný)
    Ale obe snad patri do stejne financni skupiny, takze kdyz jedna cast stoji za h***, tak je normalni predpokladat, ze stejny bordel bude i jinde. Apropos chlorózní reklamy "Rajfky" v mediich, plne dezinformaci a polopravd, to je taky urcita vizitka...
  • 16. 2. 2009 12:38

    Pp (neregistrovaný)
    Spíš bych řekl, že se tu mluví o Raiffeisen stavební spořitelně, ne?

    Moje osobní zkušenost je bezproblémová. Profinancoval jsem tím pozemek za 300 tisíc. Uspořeno jsem měl cca 130 tisíc. Zavolal jsem poradci, ten všechno připravil a řekl mi, jaké dokumenty potřebuje. Za týden jsem tam přišel, sepsali jsme to, on to odeslal a za dva týdny jsem měl peníze na účtu. Nejdříve jel překlenovací úvěr a následně řádný úvěr. Pro obojí stejné číslo účtu, takže po překlopení jsem jen upravil v trvalém příkazu částku.

    Vždy jde o konkrétní lidi. Můj poradce to zvládl na jedničku.
  • 13. 2. 2009 12:34

    anonymní
    Nezbývá mi, než okopírovat to, co jsem na Měšci v diskuzi již napsal:

    Mojí osobní zkušenost s RSTS jsem tu už popisoval. Potřeba úvěru, jednání s oblastním ředitelem, předvedeny propočty, doporučeno založení nové smlouvy (také pravděpodobně ovlivněno provizí). To jsme udělali. Pak bylo třeba žádat o úvěr (a to ve výši, o které jsme od začátku jednali, žádná změna). Když byly hotové odhady, pojištěná nemovitost i sjednání životního pojištění, tak najednou RSTS přišla s tím, že rodiče, majitelé zastavěné nemovitosti, nemohou být zároveň ručiteli svým příjmem. Nejsem tak naivní, abych si myslel, že ten oblastní ředitel, co se chlubil mnohaletou praxí, něco takového nevěděl. Nakonec pomohla až žádost o výjimku podaná na představenstvo. Posléze se ukázalo, že propočty, které nám zmíněný pán předváděl, se dost liší od simulací, které jsme dostali přímo na centrále. Samozřejmě v náš neprospěch a to asi 150 tisíc. Následovala samozřejmě stížnost, nicméně RSTS to zametla pod koberec a jak jsem se neoficiální cestou dozvěděl, nebyl jsem zdaleka první, kdo byl oním oblastním ředitelem obelhán. A že mých 150 tisíc je ještě nic proti tomu, jak na to dojeli ostatní. A že ředitel pro Prahu je zainteresován na plnění plánu a tudíž nemá důvod se prolhaného člověka, na kterého jsme my narazili, zbavovat, protože mu dušičky úspěšně lapá. Omluva nulová.

    Nicméně úvěr byl přidělen, s penězi jsem se rozloučil a myslel si, že to je všechno. Nebylo. V den odletu na dovolenou jsem cestou na letiště vybíral schránku, kde bylo varování od RSTS, že jsem včas nedodal nějaké podklady po koupi nemovitosti s penalizací asi 30 tisíc. Opravdu výborný pocit jet na dovolenou s takovým břemenem. Ukázalo se, že podklady samozřejmě dostali a že v tom mají bordel. Omluva nulová.

    Následovalo splácení úvěru, samozřejmě inkasem z banky. Přišla upomínka, že jsme nezaplatili splátku. V internetovém bankovnictví jsem jasně viděl, že částka stržena byla. Takže opět obavy, aby se člověk nedostal do rejstříku neplatičů apod. RSTS hraje mrtvého brouka. Nakonec se z nich podařilo dostat, že si jen jejich systém něco nedokázal spárovat. Omluva nulová.

    Bylo čím dál tím jasnější, že s takovou bandou amatérů je nejlepší se co nejdříve rozloučit. Požádal jsem o informaci, kolik přesně musím ke konci roku doplatit, abych úvěr předčasně zcela splatil. Na odpověď jsem čekal snad měsíc. Peníze jsem (raději s malým přeplatkem) před koncem roku včas převedl. Ani jsem se nestačil divit, že se vcelku nic nedělo a až někdy snad v únoru, kdy jsem se po tom začal pídit, úvěr ukončili. Samozřejmě mi přitom naúčtovali poplatky za vedení úvěru i za dobu, po které byl úvěr dávno splacen. Podal jsem reklamaci, zamítnuto s tím, že vše odpovídá sazebníku. Omluva žádná.

    Po poradě s právníkem vyplynulo, že úvěr byl dle všeobecných podmínek splacen opravdu koncem roku a tudíž žádné vedení účtu za leden a únor není možné. Až intervence u jednoho z ředitelů zabrala, peníze byly vráceny a dokonce přišla i omluva.
  • 13. 2. 2009 13:26

    Jarmila (neregistrovaný)
    Ano, taky jsem chtěla u Rajfky splatit předčasně úvěr. I požádala jsem je, aby mi sdělili, kolik chtějí. Obchodní zástupce sdělil jakousi sumu, ta ale neseděla. Na pobočce sdělili jinou sumu. Obrátila jsem se na vedení Rajfky v Praze. Písemně poslali jinou sumu, nějakých 250,- Kč. Tu jsem zaplatila. Sdělili mi písemně, že úvěr byl plně doplacen. Druhý den přišel dopis, že úvěr byl přeplacen o jistou sumu a tu že vracejí na účet, odkud byla suma odeslána. Bylo to oněch 250,- Kč, u kterých mi řekli, že jim je dlužím.
    Dodnes přemýšlím, kdo z nás dvou je větší blb, jestli já nebo ta spořitelna.
    Škoda, že jsem se 3x ptala na jedno a totéž.

    Jinak úvěr udělili asi po 3 měsících. nejdřív měli problémy se stanovením datumu, kdy mi přijdou peníze. Datum od OZ s datumem zjištěným na pobočce se lišil cca o 1 rok. Tak jsem si to nechala písemně potvrdit na centrále. Pak pořád nevěděli, co by ještě chtěli za doklady. Mám dojem, že jediné, co po mně nechtěli, bylo očkování na psa. My si stavební akci naplánovali a připravili. Nakonec oni poslali peníze, my udělali akci, nechali zkolaudovat a než mi dali poslední papír (tím měla být reklamní cedule, jako že "zde se staví s úvěrem od Rajfky"), donesla jsem jim potvrzení o kolaudaci. Tak ten papír radši ani nevytiskli, stejně byl zbytečný.

    Fakt je, že na Lišce mi půjčovali víc a bylo to rychlejší a profesionálnější.
  • 13. 2. 2009 16:40

    H2O (neregistrovaný)
    Tak pro všechny co se tady navážíte do RSTS jako by neexistovala žádná jiná stavební spořitelna. Každá finanční instituce má své mouchy a je i lidskou přirozeností, že zde budou psát jen nespokojenci.

    A teď odpovědi pro všechny:
    1.) RSTS umožňuje kdykoliv splatit překlenovací úvěru i úvěr ze stavebního spoření bez sankcí. Jen je třeba písemně požádat o vyčíslení zůstatku k doplacení a samozřejmě je na Vás jaké uvedete datum, ale musíte mít na paměti, že jako všechny ostatní instituce je na vyřízení 30 dnů.
    2.) RSTS automaticky neruší stavební spoření při splacení překlenovacího úvěru, pokud o to účastník písemně nepožádá.
    3.) Úvěrové pojištění NIKDY RSTS nevyžaduje a je vždy na rozhodnutí klienta, zda ho chce či nikoliv. Stejně tak NENÍ podmínkou poskytnutí úvěru. Ano, dříve (cca 4 roky zpět) tomu ještě tak bylo, ale bylo od toho upuštěno.
    4.) Stejně jako každá fúze, tak i fúze RSTS a HYPO má a měla své mouchy a samozřejmě lidi z HYPO se musí naučit produkty RSTS a obráceně, samozřejmě to nejde ze dne na den. A jestli byl někdo nepříjemný na infolince? Není nic snažšího zaznamenat si údaje o hovoru, tj. datum, čas a jméno pracovníka a poslat na něho stížnost.
    5.) Vzhledem k tomu, že databáze RSTS a HYPO ještě nejsou úplně sloučeny díky rozdílným tarifům a hlavně informačních systémů, je možné, že klient v domnění, že jde na pobočku RSTS se ocitne de facto na bývalé pobočce HYPO, proto může dojít k různým informacím (viz. výše). Samozřejmě to není omluva, ale určité pochopení člověk může vyvinout.
    6.) Každý klient má na výpise uveden kontakt na svého poradce, není nic jednoduššího poslat mu e-mail nebo zavolat. Nebudete-li s informací spokojeni, můžete se obrátit jinam, variant má člověk vždycky hodně.
    7.) Specialistův informační servis je určen zatím pro všechny klienty "původní" RSTS, časem bude i pro HYPO (viz. výše). Pro Ty co tady "prndají" jak vypadá. Která jiná stavební spořitelna vám toto nabídne, možnost zjistit zůstatek přes telefon nebo na netu? Max. Stavební spořitelna České spořitelny, pokud si na pobočce České spořitelny necháte zřídit alespoň Servis 24 Start.

    Nejsem zaměstnancem této stavební spořitelny, pouze mám možnost sledovat všechny stavební spořitelny v ČR a věřte, ty problémy mají všechny a jsou i mnohem horší případy
  • 13. 2. 2009 17:49

    anonymní
    Jste normální? To, že se člověk podělí o špatné zkušenosti, je "navážení"? To, že mají ve věcech bordel, lžou a kašlou na lidi je v pořádku, protože některá jiná stavební spořitelna je třeba ještě horší?
  • 14. 2. 2009 12:33

    anonymní
    Nevím, proč byste měl pochybovat o normálnosti H2O. Jak vyplývá z jeho příspěvků, tak jeho vědomosti o "fungování" stavebního spoření jsou velké. Možná vám vadí lidé, kteří něco vědí nebo umí - to je ale pouze váš problém. Klientem RSTS jsem se stal nedobrovolně - díky fúzi. Vzhledem k tomu, že mám u nich 3 smlouvy o SS, tak už jsem s nimi pár věcí řešil. Problém jsem neměl žádný. Vše je o lidech, a to na obou stranách barikády.
  • 14. 2. 2009 17:15

    anonymní
    O jeho normálnosti pochybuju přesně z důvodů, které jsem uvedl. Sdělení špatné zkušenosti (za které osobně jsem já vždy vděčný, protože mi může někdy v budoucnu ušetřit starosti) bere jako nějaké "navážení" a ještě si bude stěžovat, že si lidé nestěžují i na jiné stavební spořitelny. Což mi v diskuzi pod článkem RSTS přijde opravdu dost ujeté.

    Představte si třeba, že někdo v diskuzi o kvalitách servisu Škoda napíše, jak s ním tam a tam vymetli a ještě po něm chtěli platit práce, které neodvedli. Pak se objeví chytrák, třeba H2SO4, který se začne rozčilovat, co si dovolujou navážet se do servisu Škoda, že jeho zkušenosti se servisem Ford jsou ještě horší. Možná byste také pochyboval o tom, zda daný člověk píše z klidu domova nebo z vycházky v psychiatrické léčebně.
  • 16. 2. 2009 9:10

    Jarmila (neregistrovaný)
    Takže, milý H2O, popořadě:
    1.) O vyčíslení doplatku jsem požádala a uvedla datum, kdy chci ukončit a započítali jsme všechny platby, které tam ode mne dojdou. Chtěla jsem, aby SS vyčíslila SVOJE náklady, které jsem já neznala a znát ani nemohla. Na částku doplatku jsem se jich ptala 3x, pokaždé jiná odpověď. Mne nezajímá, že je někdo poradce, někdo externista, jiný centrála. Kopou za jednu zbačku, mají teda mluvit stejně. Pokud někdo sedí na pobočce Rajfky a má na prsou jejich jmenovku, pro mne reprezentuje Rajfku. Pokud se následně Rajfka vymlouvá, že to ne ona, ale Franta Vopršálek, je pro mne neschopná Rajfka, abychom si rozuměli. Takže jsem zaplatila JIMI požadovanou sumu k datumu, na kterém jsme se společně DOHODLI. Mnou zaplacená suma byla rovna přeplatku, který mi pak vrátili. Celá operace se splacením úvěru trvala asi měsíc. Mne neštve, že jsem něco přeplatila a dostala to vráceno, mne štve, že se na něčem domluvíme a někdo kecá. Já to ale nebyla, ro byla chybná informace ze strany Rajfky. Frštenzí česky nebo to chcete ještě svahilsky?

    2.) I úvěrové podmínky se postupem doby mění. Na mně Rajfka úvěrové pojištění chtěla a bez něj bych úvěr nedostala, i když to byl úvěr na vceku směšnou částku. DNESKA vcelku směšnou, před 10 léty to tak směšné nebylo. Takže na někom úvěrové pojištění třeba Rajfka chtěla, na někom ne. To záleží na podmínkách v konkrétní době a u konkrétního úvěru.

    3.) Po špatných zkušenostech ze strany všech naháněčů se dneska obracím zásadně na pracovníky daných institucí. Rajfka není špatná, patří k tomu lepšímu jak službami, tak dostupností. To ČSAS je daleho horší paskvil.
  • 16. 2. 2009 16:11

    Klient (neregistrovaný)
    Dekujeme za prispevek naprosto neschopne PR agenture IDMZ pracujici pro RSTS bez naprostych zkusenosti s PR i financemi...
  • 9. 4. 2009 13:46

    Radovan Vlček
    S Raiffeisenkou mám též ty nejhorší zkušenosti. Mám u nich hypotéku, kteropu se snažím co nejrychleji ukončit. To, že poukazuji peníze na jeden účet, ze kterého oni tyto peníze převádějí na jiný - samozřejmě za poplatek - už samo o sobě je varující. Na účtu mi tudíž neustále vznikaly jakési nedoplatky. Když jsem po nich chtěl sdělit sumu, o kterou bych zvýšil pravidelné splátky, řekli mi jakési číslo. Já jsem tedy o tuto čásku zvýšil platby a elhle - nedoplatky vznikaly opět. Další povedená taškařice vznikla, když jsem se rozhodl předčasně, mimořádnou slátkou, ukončit tuto hypotéku. Když jsem na pražské pobočce chtěl zjistit kolik mi ještě zbývá doplatit, řekli mi, že oni to nemohou, ale že mám napsat do Olomouce. Když jsem tedy poslal mail do Olomouce (který mimochodem podle sledování pošty byl přeposlán na pražskou adresu), tak mi sdělili, že to oni nemohou, ale mám se obrátit na pražskou pobočku. Zde mi při osobní návštěvě řekli, že oni k těmto datům nemají přístup, ale dali mi formulář, který mám zaslat do Olomouce. Když jsem tak učinil, konečně mi napsali kolik mám ještě splatit a zároveň mě upozornili, že když to nestihnu v požadovaném termínu, zaplatím pokutu ve výši deseti procent z této částky. Jsem rád, že s nimi končím a na tuto banku se již vícekrát nebudu obracet.
  • 15. 2. 2009 13:00

    Spijker (neregistrovaný)
    Se stavebni sporitelnmou u nich zkusenost nemam.

    Ale ukoncoval jsem u nich firemni ucet. Pri sepisovni ukonceni se nekolikrat ptam (prinejmensim 5x) a kolik mam prosim nechat na uctu, aby tam bylo dost a neprisly dalsi platby ci nevzńikly jine problemy s uzavrenim uctu?
    Byla recena castka, ponechano na uctu, papiry podepsany, predany me a odesel jsem domu klidny ze je vse ok.
    Podotykam, ze na uctu od te doby nedoslo k zadnym transakcim, krome tech, ktere provadi interne banka (poplatky apod.)

    Za dva mesice se dozvidam, ze jsem dluznikem v Rajfce, ze mam nesplacene pohledavky ci co... uz je to par let (dva nebo tri roky) ptam se jak je to mozne, ze to musi byt omyl, protoze muj ucet je davno zrusen. A pry ejhle, ani nahodou, neco jsem nezaplatil, a proto nebylo mozne ucet ukoncit.

    Jdu tedy vesele na pobocku, projdu uplne stejnou proceduru jako pred dvema mesici necelymi, zaplatim do stokoruny stejnou castku jako posledne a hotovo.

    Vedouciho se ptam zda jsou si jisti ze je vse jak ma byt - pry samorzejme (diva se na me, jako bych mu snedl svacinu)
    Ptam se proc to neslo napoprve - zadna odpoved, pouze jeho (nebo jeji) pohled vyjadruje neco jako: "Co tady otravujes ty otrapo...?"

    REiffeisenBanka - Prijdte k nam, my k vam taky nechodime.
    Nikdy více.
  • 16. 2. 2009 12:22

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Co se týče splácení úvěru ze sporožira, tak bych měl neblahou zkušenost v komunikaci mezi 2 účty u České spořitelny:
    Doplatek úvěru u České spořitelny - tehda ale tuším že ještě neměli poplatek za předčasné splacení úvěru a nevím, kolik by dnes poplatek za předčasné splacení činil, šlo-li by o zkrácení doby splatnosti úvěru prakticky o 1 měsíc: zůstatek na úvěru lehce přesahoval v podobě necelé 1 měsíční splátky do příštího roku ale naběhly by tam nemalé poplatky za správu a vedení úvěru v dalším období, takže bych se asi pak nevešel ani do jedné měsíční splátky. Tak jsem chtěl úvěr před koncem roku doplatit. Jelikož za hotovostní splátku spořitelna vybírá poplatek, bylo mi doporučeno, ať to zaplatím ze sporožira, to že vyjde levněji. Tak jsem uhradil ze sporožira sumu, kterou mi sdělili. 6. smysl mi zavelel, abych se přeptal, zda je úvěrový účet skutečně zrušen. A nebyl. Přehoupl by se do dalšího roku a naskočily by tam nové poplatky. Visely tam nějaké drobné. Tak jsem jsem to opět doplatil a čekal. O ukončení smluvního úvěrového vztahu spořka nijak neinformovala, takže kdybych to nechal spát v domnění, že úvěr je doplacen, překvapila by mne za nějaký čas upomínka za tučný poplatek, že úvěr řádně nesplácím (+ záznam do registru). Tuhle praxi jsem se dověděl nezávisle od několika dalších známých, kteří si ovšem ukončení úvěru neověřili a z pár nedoplacených korun jim dluh díky sankcím vzrostl na pěkný peníz. S tímto doplacením byly ještě další peripetie - chtěl jsem úvěr doplatit v rámci okresu, ale na jiné pobočce, než na které byl úvěr poskytnut. Prý to nejde a musím na tu původní pobočku. Tak jsem zavíta na tu konkrétní. Tam to probíhalo tak jak to popisuji. A pak jsem se ještě dověděl, že jsem prý úvěr mohl doplatit kdekoliv v rámci ČR, i když to na jiné ani v rámci okresu původně nešlo.... Levá neví co dělá pravá.
  • 21. 12. 2009 16:47

    Hlupak (neregistrovaný) 213.29.233.---

    Škoda, že jsem si zkušenosti klientů nepřečetl ještě před tím, než jsem se do úvěru od spořitelny pustil. I když je to velká firma, pořád ji dělají lidé. Některé velké firmy už to pochopily, ale to bohužel není případ RSTS. Mám velice podobnou čerstvou zkušenost s pořádným nášupem arogance…
    Vyberte si nějakou jinou spořitelnu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).