Vlákno názorů k článku Proč bychom měli investovat? od Petr - Autor měl hled na začátek napsat, že je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 9. 2009 9:05

    Petr (neregistrovaný)
    Autor měl hled na začátek napsat, že je manažerem Pioneeru, a bylo by to jasný. Asi potřebujou obrat další várku zbohatlíků.
  • 17. 9. 2009 11:20

    stop dreaming (neregistrovaný)
    Nemyslím že je s Pioneeru...a keby aj bol,aspoň reálne ukázal ľudom,aké "výhodné" je mať penize napr.v banke. Nechápem že sú ludia voči investovaniu skeptický,čo si myslíte,že čo robí banka z vašimi peniazmi? No predsa ich investuje....ale zisky zhrabne ona,Vám da tak 2 % ročne a ešte sa to zdaní,tak paráda,nie? Pri takomto uvažovaní si radšej za tie peniaze kupne flašku a bude Vám heej :)
  • 17. 9. 2009 13:20

    benzin (neregistrovaný)
    Ja mam pocit, ze banka je vetsinou investuje do pujcky, nebo hypoteky. Jenom relativne malou cast investuje skrze akcie, nebo jiny cenny papir.
  • 17. 9. 2009 12:41

    Dalibor Z. Chvátal
    To, že autor pracuje v Pioneeru neznamená, že chce propagovat produkty svého chlebodárce, to bychom jim naúčtovali placenou reklamu :)

    Co třeba pohled z toho úhlu, že je to odborník a ze svých zkušeností ukazuje cestu druhým? Bez ohledu na to, kdo zastupuje jakou investiční společnost, amatéři by tam pracovat neměli (pokud ano, Bůh ochraňuj investory). Takže pokud se odborník rozdělí o názory a zkušenosti se čtenáři, rozhodně to vítám.
  • 17. 9. 2009 12:48

    anonymní
    Čecháčci jsou finančně konzervativní. Až k jakési mrtvolné poloze. Jejich postoj je takový, že peníze se nemusí zhodnotit skoro vůbec, hlavně ať se neznehodnotí. Proto milují stavební spoření a penzijní připojištění.
  • 17. 9. 2009 16:47

    Jarmila (neregistrovaný)
    Proč by nebyli? Po tom masovém tunelování a rozkrádání v 90. letech. Zvláště pak třeba u Pioneerů. Když hodnota akcií klesla na nějakých 25 %, prodali celé fondy Italům jako že odejdou z ČR. Když humbuk utichnul, vrátili se, zase koupili nějaké akcie a na český trh se zase vrátili. Teď školí další mezitím vyrostlé hejly v investování. Zapomněli říct, pro koho je jejich investování výhodné: pouze pro ně, případně jejich americké klienty. Český spořínek si může ruce upracovat až po ramena, protože těmto managerům je dokonale ukradený. S nimi nezbohatne úplně stejně jako s bankou, o svou investici přijde tak jako tak. Takže Čechům se nelze divit, že jsou finančně konzervativní. Svoje peníze si dovedou utratit sami, na to nějaké americké poraděnky nepotřebují. Před r. 1989 nám radili poraděnkové z Ruska, dneska z Ameriky. Obojí stáli za vyližkapsu. Toť asi k panu poraděnkovi. Jen nám měl říct, že hodnoty podílových listů ve fondech mohou i klesnout a že to taky v reálu dělají. Proč má v článku, že jejich hodnota jenom roste? Zajímavé, ale velmi velmi jednostranné. Copak nám pan poraděnko řekne k hodnotě dynamických fondů Pioneer? Pokud je mi známo, tak jeho hodnoty, vztažené k r. 1995 = 1, jsou dneska na stále ještě na hodnotách 2009 = 0,8. To je nějaké zbohatnutí? Hurá, investujme!
  • 17. 9. 2009 18:57

    Pajax (neregistrovaný)
    Víte, nedokážu se zbavit pomyšlení, dle Vašich reakcí paní Jarmilo, že tady v ČR vlastně všechno stojí totálně za ho ' no!
    Že bychom se asi měli, promiňte mi ty výrazy, jít všichni " odstřelit nebo utopit " !
    Protože tady se přece " nedá žít " !
    Jak napsal někdo v jiném článku. Trochu optimistického pohledu na svět by Vám neuškodilo! A ne jen kritizovat, že je všechno špatné!
    Ale pokud máte pocit, že to bylo " tenkrát" všechno lepší, tak není o čem diskutovat.
    Trochu jsem odbočil od tématu diskuze, ale nedalo mi to!
    Ostatním diskutujícím se omlouvám.
  • 17. 9. 2009 20:25

    Jarmila (neregistrovaný)
    Na ho*** jsou jen některé věci. My bychom se měli snažit o lepší příští a lepší život našich dětí. Právě za cenu, že to špatné budeme vidět, odhalovat a snažit se odstranit. Nemám ráda, když někdo o něčem mluví, ale dělá naprostý opak. Tady pracovník Pioneeru píše o tom, že by každý měl investovat a zhodnocovat vé peníze, ale přitom jejich vlastní fondy za 14 let ztratily 20%. To nemusím investovat, to můžu nechat peníze ve strožoku a dopadnu stejně nebo možná lépe, nebudu muset platit za nákup a správu podílových listů. Jo, kdyby řekl, že za 14 let zhodnotili peníze klientů o 140%, tak si řeknu, že to je frajer a že je dobrý on i investování. Skutečnost mne ale přesvědčuje o opaku ( viz: http://www.pioneer.cz/Fond/AktualniInfo.asp?fond=PioneerTrust&class=CZK ).

    Nemám dojem, že za komunistů bylo všechno lepší. Ale štve mne, když to, co lepší prokazatelně bylo, zavrhujeme a volíme horší variantu. Ve školství třeba integrujeme blbce (blbec = v tomto případě odborný psychiatrický pojem pro osoby s IQ v rozpětí cca 80-100) mezi normální děti s tím, že je přece nebudeme vyčleňovat ze společnosti, aby se necítili méněcenní. Následně upravíme nároky na školu tak, aby blbci stačli držet krok a divíme se, že se normální děti ve škole nudí a že jejich znalosti jdou do kopru, přičemž blbci se snaží excelovat svou nevychovaností. To naštve kantory, ti dobří pak ze školství odejdou a my jásáme, jak je to úžasné. Sorry, tím že to kritizuju, přece neříkám, že je všechno špatně. Jen poukazuju na problém a chtěla bych, kdyby ho někdo z odpovědných konečně začal řešit. Jo, integrujme se, ale sorry, nemusíme se snížit na úroveň blbců. Před r. 1989 byly základní školy pro normální děti a školy zvláštní pro děti s nižší inteligencí (s těmito dětmi jsem pracovala a vím o čem mluvím. Z hlediska rozvoje společnosti je jejich vzdělání vysoce kontraproduktivní a neskutečně prodělečné. Platíte jednoho kantora na 10-13 dětí. Dejme jednoho kantora ke 13 dětem normálním a 9. třídu ukončí už v šesté!). Čekala jsem, že po r. 1989 vzniknou ještě školy pro děti s inteligencí vyšší, aby šla společnost dopředu. Takoví Japonci se třeba vzděláním dětí s nízkým IQ nezabývají vůbec, věnují se těm s inteligencí normální a vyšší. Bohužel takové školy nevznikly, místo toho jsme zvláštní školy zrušili a nacpali děti do jedné školy a do stejných tříd. To není pokrok, to je krávovina nejvyššího kalibru.

    Totéž platí i o jiných věcech.
    Všechno není špatně. Ale je hodně věcí, co byly dřív lepší. Srovnávejme, hledejme chyby a především ty chyby a to špatné napravujme!!
    Komunisti nebyli svatí a jejich režim nebyl samospasitelný. Ale za 40 let režimu některé věci vychytali. Tak my to slavnostě zrušili a dneska objevujeme Ameriku. A to je to, co mi vadí.
  • 17. 9. 2009 20:47

    Patrik Chrz
    Tady pracovník Pioneeru píše o tom, že by každý měl investovat a zhodnocovat vé peníze, ale přitom jejich vlastní fondy za 14 let ztratily 20%. To nemusím investovat, to můžu nechat peníze ve strožoku a dopadnu stejně nebo možná lépe, nebudu muset platit za nákup a správu podílových listů. Jo, kdyby řekl, že za 14 let zhodnotili peníze klientů o 140%, tak si řeknu, že to je frajer a že je dobrý on i investování. Skutečnost mne ale přesvědčuje o opaku
    A kdyby je klient dal na termínovaný vklad s jen 4 % úrokem, tak za 14 let bude mít 173,17 % původního vkladu, tedy dvojnásobek toho, co má dneska v Pioneeru. Dalším známým případem v souvislosti s Pioneerem je případ obce Okříšky. Docela by mě zajímalo kolik procent lidí na investici do fondu vydělalo (i se zahrnutím toho, co by dostali kdyby nechali peníze jen ležet v bance).
  • 17. 9. 2009 21:02

    Jarmila (neregistrovaný)
    Pane Chrzi, bacha, to je pesimismus (a možná urážka dobrého jména firmy Pioneer!!) Aby nás nečekala arbitráž!
  • 17. 9. 2009 22:23

    Petr (neregistrovaný)
    Ha, ha! Dobrý jméno! Vždyť už se tady proflákli, tak jaký dobrý jméno?

    Jinak ti looseři kvůli investicím mi volají v průměru tak 2 týdně. Nemám v zásadě nic proti investicím, ale investovat přes tyhle pochybné firmy, s pochybnou minulostí a managementem, kterým jde v lepším případě jen o poplatky? To už lepší nic.
  • 18. 9. 2009 22:56

    oddTom (neregistrovaný)
    "Jen poukazuju na problém a chtěla bych, kdyby ho někdo z odpovědných konečně začal řešit"

    Jak chcete přimět odpovědné k řešení psaním do diskuse na Měšci?
  • 19. 9. 2009 8:32

    Mudron (neregistrovaný)
    Stejne by me zajimalo, jake ma Jarmilka IQ. A pokud je mi znamo, tak clovek s IQ 95 neni blbec.
  • 19. 9. 2009 15:06

    anonymní
    Jarmila je blbec, bez ohledu na výši svého IQ.
    IQ nad 150 - genialita (0,1 % v populaci)
    IQ 130 až 150 - mimořádně vysoká inteligence (3 % v populaci)
    IQ 115 až 130 - vysoká inteligence (14 % v populaci)
    IQ 85 až 115 - normální inteligence (66 % v populaci)
    IQ 70 až 85 - nízká inteligence (14 % v populaci)
    IQ 50až 70 - debilita
    IQ 25 až 50 - imbecilita (3 % v populaci)
    IQ menší než 25 - idiocie
  • 19. 9. 2009 13:28

    stracka (neregistrovaný)
    Paní Jarmilo, obě moje děti chodili do dyslektické třídy. Tomu mladšímu dokonce psala jedna nejmenovaná psychiatrička lehkou mentální retardaci. Příští rok bude maturovat, ten druhý studuje vysokou školu, ale kdyby to bylo po vašem, tak neměli nárok ani na normální vzdělání,ale museli do zvláštní školy. Jinak druhý stupeň už chodili do normální vysokopočetné třídy. Jak se ukázalo, tak u obou šlo jen o poruchu, která se časem srovnala, ale máte pravdu, prvním stupněm " normální" třídy by neprošli. Takže já děkuji za nízkopočetné třídy a za to, že nejsou všichni jako vy. PS: jsem pošťák z přepravy a muž je řezník na jatkách. To jen pro to, abyste si nemyslela, že jsme jim vzdělání koupili. To fakt z našich platů těžko. Tihle dva "blbci" si na vzdělání vydělávají na brigádách. Ale jak píšu, za komančů a podle vás by vůbec neměli nárok na šanci. Jen doufám, že jste už v důchodu. S vaším názorem nemáte ve školství co dělat, když hned dokážete odsoudit. Po prvním vyšetření se IQ toho mladšího jevilo okolo stovky, nedávno mu jej dělali na střední a měl 120. Ono záleží i na osobě, která dítě vyšetřuje a taky v jakém je psychickém stavu a když je tam nějaká porucha tak..... Ale vám to asi stejně nevysvětlím, co?
  • 21. 9. 2009 12:08

    benzin (neregistrovaný)
    Deti do zvlastni skoly nepadaji jenom kvuli dislexii nebo disgrafii. Je to navic porucha docela bezna a vetsina deti z normalni interligenci to je schopna kompenozvat prave svym intelektem. Stejne jako porucha soustredeni.

    Pokud vim tak za komunismu byly zvlastni skoly pouze v okresnich mestech (az snad na vyjimky) tudiz tech deti studujicich v techto skolach bylo docela male procento.

    Pani Jarmila spise narazela na deti u kterych je nutna asistence pomocneho pracovnika, ktery se venuje detem pri vyuce. To znamena ze kromne ucitelky je ve tride jeste jedna, nebo i vice pracovnic, ktere se primo venuji diteti a pomahaji mu.

    Predpokladam ze to nebyl pripad vasich deti, ktere jsou jiz dnes na stredni a vysoke sole, kdezto institut techto pracovnic byl zaveden nekdy pred osmi lety (jestli se nemylim).
  • 23. 9. 2009 17:11

    Jarmila (neregistrovaný)
    Víte, já před časem pracovala s romskými dětmi a s dětmi mentálně postiženými na hranicích vzdělavatelnosti. Proto mne rozčiluje, když vidím, jak naše slovutná vrchnost nahoře mele cosi a integraci, ale ono ji tak jednoduše provést nelze. I mentálně nedostatečné dítě potřebuje pochvalu, ale mezi dětmi s normální inteligencí ji nedostane, jeho výkony jsou prostě nižší. Tím jsem nemyslela dyslektiky ani dysgrafiky, ti jsou schopni své odlišnosti překonat, tedy pokud se jim bude učitel ve škole a potom rodiče doma věnovat. Tam, kde jsem dělala já, to byl marný boj s větrnými mlýny. Poprvé se žákem, aby mu v té kotrbě alespoň něco zůstalo. Pak s rodiči, kteří na nějaké vzdělání tak v 80% zvysoka dlabali. Pak s ouřady, kteří školství řídili od zeleného stolu. Několikrát se stalo, že si svolali lidi z praxe, ti jim řekli řadu podnětů a námětů, načež přišel shora příkaz naprosto odlišný. My to ale museli dodržovat, jinak bychom přišli o peníze a třeba i o práci. Jak dopadl INDOŠ, to se ví. Že škola dostala to, o čem úřednická vrchnost uznala, že škola potřebuje. U nás to bylo podobně. Třeba zákaz ve školní družině psát s dětmi úkoly. No jo, ale to byly děti mentálně postižené a třeba z rodin podobně postižených rodičů. Takže za úkoly teda zodpovídali rodiče. V praxi se třeba stalo, že rodiče přišli domů z práce po 17.00, dítko taky tak a rodiče zjistili, že dítko nebylo ani minutu venku na čerstvém vzduchu a nemá napsané úkoly. Jak by mohlo, když úkoly se v družině psát neměly a vychovatelka místo toho, aby se děti proběhly, seděla ve třídě a tam malovaly třeba podzim na zahradě. Můj názor (a mnoha kolegů) byl ten, že škola by měla rodině pomoci a pokud je dítě kvůli práci rodičů ve škole dlouho, měla by dítku i rodině pomoci. Takže by měla dbát na to, aby se dítko podle možnosti proběhlo venku a napsalo si úkoly. Výsledek byl asi takový: ti, co se snažili a brali školu se zdravým selským rozumem, bojovali s větrnými mlýny. Ti, co na to dlabali, na tom byli podstatně lépe a měli zaručený jistý postup. Já jsem za hodně dobrých věcí dost dlouho bojovala. Třeba jsme u nás měli ZŠ, která dokázala za 9 let školní docházky naučit děti 2 jazyky bez toho, aby rodiče přidali korunu navíc. Ostatní ředitelé na tuhle školu tak dlouho sočili, až byla vpodstatě zlikvidovaná. Že prý jim bere nadanější děti, že vychovává "elity"... Co na tom, že dva jazyky by měl být standard, který by šel při troše dobré vůle zavést všude, kde mám v ročníku dvě paralelní třídy? Ne, to by byla práce, víte? Ono je lepší pokrok hned od počátku pěkně zadusit, aby si lid nevyskakoval. Chceš, aby dítě umělo dva jazyky? Zaplať! Chceš, aby dítě něco umělo? To už je nadstandard, tak zaplať! Takže tímto způsobem se raketovou rychlostí blížíme k době, kdy si budeme vzdělání kupovat. Ne tituly na VŠ, ale pokud budete chtít, aby dítě něco umělo, budete mu muset zaplatit školné, pravděpodobně na soukromé škole. Ta státní totiž bude integrovaná a její kvalita tomu bude odpovídat. Soukromá škola se integrovat nebude, té to naštěstí nikdo nařídit nemůže. Seznámil jste se školstvím v USA? Tam se chceme dostat? Fakt? Pokud ano, tak jsem šťastná, že mne už se to týkat nebude. Naštěstí máme za rohem Rakousko a moje vnoučata budou asi chodit do školy tam. Tam se totiž neintegruje.
  • 24. 9. 2009 19:59

    Jarmila (neregistrovaný)
    A ještě doplnění: vy ve školství nepracujete, takže jste si nevšiml, jak raketovou rychlostí přibývají různí dys: dyslektici, dysgrafici, děti s lehkou mozkovou dysfunkcí atd. I psychologové se otiž musí něčím živit. Místo aby rodiče nebo škola dítko umravnili, vymlouvají se na postižení. Dítko se přece nemůže naučit pravopisu, ono je dyslektik. Nemůže dostávat ani domácí úkoly (i když právě ono by je potřebovalo, všechno se dá naučit, jen dyslektik prostě musí víc cvičit). Dítko může skákat po lavici a mlátit spolužáky, ono je hypermobilní. Co svede sebelepší kantor se situací, kdy je škola odkladištěm a ne místem získávání znalostí a vědomostí? Dalším nešvarem bylo špatné zařazování dětí: Máš sice normální inteligenci, ale jsi hyperaktivní? Šup s tebou do zvláštní školy, tam je dětí ve třídě míň a kdo se s tebou bude v normální škole otravovat! Že jsme ho tím odepsali, protože ze zvláštní školy nemůže jít na učňák, jen na dvouletý obor, který ale není plnohodnotným vyučením, ale přípravkou na pomocné práce v oboru? To je přece jedno, prostě jsi vyčníval a nebylo možné tě jinak umravnit.
    Tohle je první důvod, proč už ve školství řadu let nejsem. A druhým důvodem je to, že kantor může být sebelepší, ale jeho plat se řídí léty, odpracovanými POUZE ve školství. Pracoval jsi jinde, ale pak jdeš učit? Máš smůlu, dostaneš plat podle let ve školství. Že z toho neuživíš rodinu? To je tvůj problém, ne školství. Školství je prostě jeden velký experiment. Já jsem toho názoru, že za dobrou práci má být člověk odměněn. Dobře pracovat a zůstat chudý - ne děkuji, takový sadista už v mém věku fakt nejsem. Nicméně mám ke školství blízko a o to hůř nesu, když vidím, kam směřuje.
  • 21. 9. 2009 9:01

    anonymní
    Naprostý souhlas s paní Jarmilou.

    Opravdu jsme většinu dobrého od komunistů zahodili, a dnes o to zpětně velmi těžce bojujeme. Jak píše paní Jarmila, objevujeme Ameriku. Když to dělal komunista, bylo to nejhorší na světě, když to samé dělá nyní kapitalista, je to to nejlepší na světě.

    A pánové přispěvatelé (tuším, že podobné urážky by ženská takhle naplno neventilovala), označovat někoho, kdo má jiné, a ještě k tomu dobré názory, za blbce, je dost primitivní. Nepovažuji podobné urážky za příspěvky do diskuze.

    Pro p. Chrze: »tak za 14 let bude mít 173,17 % původního vkladu« - ale stále je to ztrátový podnik ... Kam se za těch 14 let dostaly ceny?

    Pro stracku: dnes má každé druhé dítě nějakou mozkovou disfunkci. To se nedá z odborného hlediska zaměňovat s debilitou, ale výsledky chování člověka s disfunkcí jsou z hlediska pohledu laika podobné. Nejsem psycholog, ale máme taky syna s lehkou disfunkcí - takto jako on se dnes chová skoro každé dítě, jen s tím každý neběží na vyšetření. U něj se na to přišlo při komplexním vyšetření v souvislosti s jinou chorobou. Proto se dřívejc házeli všichni do jednoho pytle. Protože když někdy slyším, co ze syna vypadne z mého pohledu za pitomost nebo co udělá za kravinu, tak žasnu. Bohužel, nám ze staré školy to připadá jako něco abnormálního, avšak mnohé nenormálnosti jsou dnes mladšími, vzdělanějšími "odborníky" považovány za zcela normální a je tendence v tomto duchu vychovávat další generace. Takže už nyní vidíme, kam jsme to po revoluci dotáhli, v mnohém za přispění mladých manažerů vzdělaných a vychovaných podle trendů nové doby. Děláme vše složitě /a draze/ i když to jde jednoduše /a levněji/.

    PS: Nejsem si jist, zda disfunkce a podobné odvozeniny se nepíší s Y - tedy dysfunkce ...
  • 22. 9. 2009 7:29

    Patrik Chrz
    Pro p. Chrze: »tak za 14 let bude mít 173,17 % původního vkladu« - ale stále je to ztrátový podnik ... Kam se za těch 14 let dostaly ceny?
    Já jsem taky netvrdil, že je to způsob jak se odebrat do důchodu. Ale srovnával jsem to s v současné době tolik propagovanými fondy, které jsou jejich prodejci téměř glorifikovány a přitom dlouhodobě nedosahují ani takto mizerného zhodnocení.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).