Začíná tu opět skoromonopol peněžních ústavů. Kolik tu zůstane větších hráčů - nemyslím tím pohraničí, kam jdou místní německé banky nebo Prahu - Obchodka, Komerčka, spořka, žárovkáři z GE, Živnobanka se fúzuje s HB, Citybank moc pro lidi není, spíš prodává úvěrové karty snad bez nutnosti mít u nich účet. Raifaisenka určitě zlikviduje část poboček, protože jsou ve stejných městech jako eBanka. U nás jsou od sebe vzdáleny asi 300 m. Přitom co jsem slyšel, tak zrovna Reifaisenka se u nás potýkala s nezájmem klientů a jejich poplatková politika nebyla zrovna optimální. Jeden poplatek zrušili, to troubili do světa, ale 3 další zavedli nebo zvýšili. A to již v naprosté tichosti. Jako kdysi eBanka: klient nemusí platit žádné poplatky za vedení účtu. Ale už neřekla, že na účet musí přijít jistá suma peněz. Takové podrazácké jednání... Pak to myslím někdo napad (Rada pro reklamu ?) a pak tam tu sumu museli doplnit. Kolega, co kdysi v Raifaisence pracoval, říkal, že je tam děs a běs. Šílené nesplnitelné plány získávat bonitní firemní klientelu (ne nějaký začínající živnostník). Tím, že u nás začala s expanzí pozdě, měly větší firmy svůj peněžní ústav zvolený a nikomu se nechtělo přecházet jinam, když o nich nikdo ani nic přesně nevěděl. A tak se tam střídal i managment, protože ten stávající pro neplnění plánu neustále vyhazovali. Jó, a programy v němčině. Nejen speciální bankovní aplikace, ale snad i Office - World, Excel ... To bych brala tak dva roky po převratu, ale v této době?
Bawag taky u nás rozjela kampaň a teď se prodává ...
S bankami u nás se veksluje jak s bonama před Tuzexem. Nevím, jestli je ve světě normální neustále s bankami cosi provádět...
"Jako kdysi eBanka: klient nemusí platit žádné poplatky za vedení účtu. Ale už neřekla, že na účet musí přijít jistá suma peněz."
me to ale smysl dava - proc by mela vest ucet nekomu zadarmo kdyz mu tam prijde par stovek za mesic?
pro kazdou banku jsou lukrativni klienti se solidnim prijmem, ne babicka s dvema slozenkami. Limit 15000 mesicne za ktery ziskas vedeni uctu zadarmo mi neprijde nijak straslivy.
P.S. nesmis take verit vsem reklamam - obcas se v nich i lze... umyslne nebo z nedostatku casu/mista
Ona se jeBanka v reklamách jaksi z vrozené skromnosti zapomínala zmínit i o tom, že vedení účtu je sice při určitém měsíčním vkladu zdarma, ale že třeba převod do jiné banky stojí u programu "Základ zdarma" 7,90 Kč, zatímco u jiných bank obvykle 2-4,- Kč.
I tak se vyplati,
mam osobni zkusenost - jakysi superprogram v Ceske siditelne stoji 90Kc/mes aniz bych prevedla jedinou korunu jinam, pravda ziskam 5 vyberu z ATM zdarma. Ale jdeme dale: u CS se objevuje jakasi polozka Platba z/do jine banky za 5,90 (kde jste vzal 2-4kc?) dalsi polozky tzv. ucetni od 2-5Kc. Podtrzeno secteno za mesicni provoz jsem utratila neco mezi 110-125Kc. U eBanky tento NAPROSTO stejny provoz cini cca 90korun (necelych).
Tak a ted mi vysvetlete ten rozdil a tu drahou banku "pane".
Asi to máte trošku popletené, ČS nemá položky končící na 90,- haléřů... A ty 2 Kč jsou právě u ČS při použití internetového bankovnictví, 4 Kč u Raiffeisen.
smysl: tady jde o to, že eBanka neřekla vše - tedy že nebude počítat poplatky, pokud na účet dorazí 15000 měsíčně a výš. Vypadalo to pak, že poplatky nebude počítat i při nižších částkách.
Bohužel, dost lidí ani v této zatraceně drahé na oněch 15000 nedosáhne! Do jaké banky mají chodit klienti s nižšími příjmy? Pokud se braly výplaty přímo u zaměstnavatele, řada lidí žádné konto v bance ani nepotřebovala.
P.S. čemu mohu v této "demokratické" republice vůbec věřit? Když se lže v reklamě ... Když lhali komunisti, s. Havel kvůli tomu dělal revoluci.
To je jednoduché - ať lidé s nižšími příjmy chodí do banky, která takové pravidlo nemá. Nastavit minimální zůstatek a transkanční limit je legitimní zpusob jak si vybírat klienty a preferovat bohatší lidi na kterých potencionálně banka více vydělá. To je legitimní strategie. Kdybych měl banku podobného typu, dělal bych to taky tak.
Nutnost minimálního transkačního limitu není ze strany ebanky zatajená. Samozřejmě, že reklama vždycky zjednodušuje, aby lidi nalákala, ale svéprávný člověk zjistí nutnost transakčního limitu velice rychle a má možnost se rozhodout jestli podmínku splňuje a je to pro něj výhodné. Reklama neslouží k informování, má vzbudit zájem a nemůže a ani nechce být vyčerpávající a citovat kompletní ceník a obchodní podmínky.
proc by mela vest ucet nekomu zadarmo
Poplatek za vedení účtu není ve světě obvyklý. Většina bank si za vedení účtu nic neinkasuje a tak by tomu mělo být i u nás. Spíše vyvstává otázka proč bych měl bance platit za vedení účtu, když ji svěřuji své peníze?
To je velky mytus. Samozrejme me poplatky taky stvou. Ale pokud mate penize na beznem uctu tak nesverujete bance penize k podnikani. Chcete je mit v kazdem okamziku k dispozici a chcete mit moznost je pouzivat. To je sluzba pro vas ne pro banku. Penize ke zhodnoceni sverujete stavebnim sporitelnam, penzijnim fondum, atd. Tam ma vyznam se pozastavovat nad poplatkem za vedeni..
Pokud nejaka banka penize nechce za vedeni, znamena to, ze je ziskava jinym zpusobem (jine poplatky jsou vetsi) nebo je financuje z jinych aktivit.
Mám účet v eBance, kde příkaz k úhradě vyžaduje "pomlčku". V poslední době KB podle vás nadbytečnou pomlčku ve svých číslech účtu neuvádí, takže mám problémy na jejich účty cokoliv převést. Vzhledem k tomu, že předčíslí má maximálně 6 znaků, základní část maximálně 10 znaků a cílový účet jich měl asi 12, pomlčka tam někde musela být. Musel jsem dojít na pobočku KB a zjistit, kde má být pomlčka.
Doufám, že oddělení na předčíslí a základní část účtu ČNB zruší.
Hm, umíte počítat do deseti? Základní část účtu ma max 10 znaků, a pokud je uvedeno všech deset znaků, pomlčku netřeba psáti. Takže pokud máte číslo účtu bez pomlčky, stačí odpočítat deset znaků od konce a víte, kam tu pomlčku vrazit (a navíc si můžete ušetřit psaní nul za pomlčkou).