"šetření na pneumatikách však nemusí znamenat jen pokutu za porušení vyhlášky"
Možná, že jsem trochu zaspal, ale u nás jsou povinné zimní pneumatiky?
Jinak s autem najezdím max. několik tisíc km(tento rok asi 1000km) za rok (většinou víc najedu na kole), ale nemám problém s letními pneumatiky i když zimní asi by byli bezpečnější. (Za náledí prostě nejedu ... nebo jedu hromadnou dopravou)
Ale myslim si, ze nehodovost je spíše stylem jízdy.
Zimní pneumatiky u nás povinné nejsou, ikdyž se o tom pořád dikutuje, ale je stanovena minimální hloubka (nebo chcete-li výška)dezénu. Dost aut na širokých pneumatikách má problém dodržet i těch 1,6 mm, protože nová sada pneumatik na ně může stát třeba 20.000 Kč. Přitom takovéhle pneumatiky jsou použitelné prakticky jenom na suchu, o zimních plýskanicích nemluvě. Za to bych nedával pokuty, ale rovnou nekompromisně bral techničák (což lze, protože vozidlo se zcela sjetými pneumatikami není způsobilé k provozu).
Jenze tak to uplne neni. Treba na suchu je hloubka vzorku irelevantni. Pokud se sjizdeji vice okraje a uprostred je jeste dostatek vzorku, pak to take neni nejaky zavazny problem. Coz rikam jako nekdo, kdo na "slickach" zcela bez vzorku ne vlastnim pricinenim uz taky neco najezdil.
Nota bene vzorek mych pneumatik neni Vas problem, stejne jako neni Vas problem muj bezpecnostni pas. Pokud nekdo bezpecne zvlada jezdit na nafouklych pytlich od mouky, pak at na nich jezdi. Vy patrne podle hesla "podle sebe soudim tebe" ocekavate, ze kazdy jezdi tak jako vy a proto neni schopen se bez zimnich pneumatik se 4 mm vzorku ani rozjet, natoz pak zabrzdit nebo zatocit. Ze zkusenosti nekoho, kdo za rok najezdi 80000 km a to za kazdeho pocasi, mohu rici, ze se da jezdit i v lednu po zasnezenych Krkonosich na sirokych letnich pneumatikach, jejichz vzorek uz taky neni nic moc a nemit s tim vyrazne problemy.
Problem je, ze dnesni doba ocekava, ze k rizeni auta staci temer nulove znalosti z mechaniky a fyziky a velmi povrchni schopnost ovladani vozidla. A pak vznikaji takovehle pozadavky, vsude jsou omezene rychlosti a take nehody a kolony.
Z které jste planety? To že na suchu jde jezdit na hladkých gumách je fakt, ale pak stačí mokrý úsek nebo dokonce větší kaluž v zatáčce a problém je na světě. Hlavně široké gumy s minimálním vzorkem vodu nestačí vytlačit a odvést a začnou plavat, takže jezdecké umění je vám k ničemu. Jinak se hluboce mýlíte, že mě hloubka vzorku na vašich pneumatikách nemusí zajímat (ostatně stejně jako technický stav vašeho vozu). Když si nezapnete bezpečnostní pás a při bouračce proskočíte předním sklem, je to opravdu asi jen váš problém, ale pokud díky špatnému stavu pneumatik nebo vozidla způsobíte dopravní nehodu, ohrozíte všechny okolo, takže to bude i jejich věc. Ne každý, kdo se snaží respektovat rychostní omezení a v zimě přezouvá musí být nutně špatný řidič. Máte ale pravdu, že mně osobně se skutečně v zimě lépe rozjíždí a hlavně taky brzdí se zimními gumami s dobrým vzorkem a ve sněhu na horách i s řetězy. Na závěr poznámečku: zajímalo by mě, jakou úroveň znalostí mechaniky a fyziky byste asi tak považoval za nezbytné k řízení auta? Stačí diplom strojního inženýra?
Ne, radeji doktora prirodnich ved ... ;-)
Ale porad me vadi ten vas pristup, kdy neustale ocekavate, ze Vas moje pneumatiky ohrozi. Neohrozi, i kdyby z nich koukaly draty... Ze vy explicitne ocekavate, ze ano, je zvlastni psychicka obsese, ktera je bohuzel v teto zemi velmi rozsirena a konci takovymi katastrofami, jakou je vitezstvi CSSD ve volbach apod. Problem je v tom, ze lide nezvladaji vozidlo v meznich situacich. Samozrejme nemam nic proti tomu, ze ten, kdo o sobe vi, ze to neumi, si poridi zimni gumy, airbagy, pouziva bezpecnostni pasy, potrebuje mit ABS atd. Ale proboha nenutte k tomu me.
K te druhe poznamce - letni gumy se vzhledem k tomu, ze smes v zime tvrdne a ze jejich oter o vozovku je diky nizsi adhezi take nizsi, opotrebovavaji daleko mene a proto to zdaleka neni tak, jak tvrdite, ze to vyjde nastejno. Nevyjde.
"Ta vaše věčná psychická obsese, děláte vy snad na tomto bloku, tavářyšč Pravykova? Ne? Tak se nestarejte o naše experimenty! Klidně si můžeme dovolit odstavit ochranné systémy, jsme na mezní situace školeni, reaktor čtvrtého bloku známe za ta léta jako své boty! Tak běžte hezky domů, vyzdobte dům a za 4 dny nashle v prvomájovém průvodu ... "
"Uklidněte se, vůz nemá žádný motor ani nic jiného, co by mohlo způsobit požár, tak k čemu by tam měly být hasicí přístroje? Ať si je třeba ve Francii mají, když to neumějí a jsou bordeláři, ale proboha nenuťte k tomu nás, u nás je pořádek! Nakonec, je to kvůli vám zákazníkům, takhle jsme ušetřili a permanentka vás vyjde levněji. Raději si skočte pro lyže a uvidíme se na ledovci ..."
Mě zajímá dokonce i to, zda jste připoutaný. A bude mě to zajímat do té doby, dokud budete zdravotně pojištěn ve veřejném zdravotním pojištění, v rámci něhož na vaši léčbu budu připlácet i já.
No, mozna diky tomu, ze se nepripoutam, naopak v pripade nejake nehody dokonce usetrite ;-)
Nicmene predne placete na spatnem hrobe. Neni lepsi protestovat protestovat proti existenci povinneho zdravotniho pojisteni, pujdu klidne s vami. No a druha vec - opet je zde ta pravnim terminem "pozitivni fikce", totiz ocekavate, ze se proste musim nekde rozsekat.