clanek je PR výrobcu pneumatik, kteri to svoje pochybne zbozi potrebují udat. Jasne ze staci jedny gumy cely rok. Ja jezdim na zimnich M+S coz znamena "mud and snow" a jsem vychechtanej. Je mi jasne, ze se najde nejaky pohunek vyrobce a zacne mi spilat, ze takhle to teda nejde. Se mnou ale nehne. Zkousejte to to svoje PR jinde...
Nebudu vám brát názor, ale osobně měním letní za zimní a myslím, že rozdíl je to docela velký hlavně na namrzlé vozovce a sněhu. Na suchu jsem rozdíl nezaznamenal, ale taky jsem nikdy nemusel krizově brzdit. Kdyby k tomu mělo dojít, možná budu vděčný i za dár desítek centimetrů zkrácení brzdné dráhy, které díky zimním pneumatikám získám. Mimochodem, když jsou ty zimní pneumatiky na nic, tak proč jsou tak velké rozdíly třeba při srovnání délky brzdné dráhy letních, "univerzálních" a zimních pneu? Nebo že by zmanipulované výsledky? Proč jsou zimní pneu v některých státech povinné? Že by mocná lobby výrobců? ATD.
Jojo, nekde jsou povinne zimni pneumatiky, ale co jsou to zimni pneumatiky - prave ty co maji oznaceni M+S. Tak je oznacena i vetsina celorocnich, az letnich.
341/2002 Sb.VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 :
Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.
Celoroční jsou vhodné pro lidi co jezdí málo. Zimní pneumatiky rychle stárnou. Když takový člověk ani za 4 roky nesjede zimní pneumatiku (jízdy jen v zimě) tak je lepší celoroční.