Je škoda, že se k účtu nedá přistupovat pomocí mobilu....nějakému stálému heslu totiž, z hlediska bezpečnosti, nevěřím a nosit u sebe tudíž kalkulačku je nepraktické.
Další věcí, co by mi vadila, je verze prohlížeče. Já takový doma mít můžu, ale na jiném počítači ho mít nemusí a já uvidím tak akorát....
Je fakt, že každej nějak začít musí....ale když už překopali celý ten systém, mohli ho udělat ještě snazším...
Ne, rozhodně mě to nepovede ke změně....
Možná vám to přijde neuvěřitelné, ale první browser, který jsem chtěl použít, s Microsoftem neměl nic společného. Také jsem s podivem zjistil, že demoverze v Mozille běží. Ale ani nyní zkušební provoz v tomto browseru nelze spustit (verze 1.1b, trochu archaická, novější zkusím během dne) - nelze vyloučit, že do ostrého provozu Česká spořitelna toto spraví, ale zatím je stále zobrazována hláška:
"Nevyhovující internetový prohlížeč
Je nám líto, ale aplikace Internetbanking není optimalizována pro internetový prohlížeč, který používáte. Doporučený vyhovující prohlížeč pro SERVIS 24 Internetbanking je Microsoft Internet Explorer 5.0 nebo vyšší verze."
Bohuzel ani dnesni build Mozilly neni vyhovujicim browserem.
Na zkusebni provoz se zatim lze dostat pouze pomoci uzivatelskeho jmena a hesla, ktere Vam bohuzel nemohu sdelit. V pondeli by vsak jiz mel byt spusten ostry provoz, ke kteremu potrebujete mit pouze sjednanou sluzbu Servis 24 a pri prvnim prihlaseni musite znat (nebo mit po ruce) cislo smlouvy a kody, ktere Ceska sporitelna zasila postou po zrizeni sluzby.
- neni to pres mobil
- Na rozdíl od eBanky, kde lze uzavřít smlouvu o nákupu podílových listů přímo z aplikace, je třeba navštívit pobočku,
- V přípravě jsou i další služby - to znamena, ze momentalne ty sluzby nejsou
- Nejsou viditelné blokace při platbách kartou.
- Nelze zobrazit podrobnosti zadaných plateb (např. jméno příjemce, zprávu pro příjemce ad.).
a to ze se dokonce behem dne meni zustatek na uctu je opravdu neuveritelne (ebanka
prevede v ramci dvou svych uctu penize v prumeru do dvou minut, da se tak platit i v obchode).
celkove povazuji tento clanek za zaplacenou reklamu ceske sporitelny a pevne verim, ze se nedoziju toho, aby internetove bankovnictvi ebanky a ceske sporitelny bylo na stejne urovni.
Myslim, ze pro bezneho uzivatele bude Sporitelna opravdu jednicka. Tech par studentu a technickych fandu "exhibicionistu s mobily" prevadejicich behem dvou minut svoje nekolikakorunove platby v eBance tam a zpatky nikoho nezajima. Oni totiz ti sporitelni klienti "duchodci" maji na svych vkladech v prumeru mnohem vice penez, nez studenti a "exhibicionisti" (klienti eBanky).
:>)))
No s tim bych dost nesouhlasil. Jiz nekolikrat jsem ocenil, kdyz jsme mohli dodavateli zaplatit z eBanky do eBanky a zbozi nam odeslo jeste tyz den. Neslo o zadne frajereni nebo prevody mobilama, ale platbu za zbozi, ktera usetrila cas i penize (oproti variante dorucit penize hotove nebo platit hotovosti na dobirku).
Trapnější a směšnější název snad nemohl autor vymyslet...gratuluji!eBanka je a zůstane jedničkou v online bankingu, srovnávat tyto dva bankovní ústavy je jako srovnání jízdy v Mercedesu a na tříkolce!!!!To,že se tříkolka vůbec rozjede,a při jízdě se nerozpadne, ještě neznamená,že předjede Mercedes!!!
Nevěřím aplikacím, které se starají o mé peníze skrze Internet, za použití jediného jména a hesla! Každé heslo se dá zjistit/prolomit a ptoto si myslím, že je zatím nejbezpečnější použití jedinečného kódu pro potvrzení každé transakce. Nejdostupnějším je asi v současnosti generování kódu automaticky s posláním na SMS-jak to má například eBanka.
Nechci být špatný prorok, ale jsem zvědav za jak dlouho po spuštění bublina s názvem "Servis 24" splaskne a kolik lidí přijde o peníze...
jk
Ano to je to jedno z toho co jsem mel na mysli. Nemusi to nekdo odchytavat na siti ale i v praci nebo netove kavarne. Ostatni banky se chrani jeste tim certifikatem, ktery si prinesu do netove kavarny na diskete a kdyz nekdo odchyti moje heslo, je mu k nicemu, pokud nema ten muj certifikat. Jde mi o to, ze kdyz jsem psal svoje stiznosti, nebylo nikde znamo, jak je cela operace zabezpecena, bylo znamo jen jmenem a heslem. Dnes uz je k dispozici i demoverze.
Ale vždyť snad to spojení běží nad SSL. Čili Vaším problémem není až tak síťové spojení, ale právě to, že vrazíte disketu se svým certifikátem do naprosto neznámého počítače. Nebo jinak: pokud pracujete s nedůvěryhodným počítačem, je úplně jedno, jestli máte jméno a heslo nebo certifikát -- obojí je na tom počítači odchytitelné. Naopak, pokud máte počítač důvěryhodný, tak odposlech na síti až takový problém není. Čili pak Vám úplně stačí ten login a heslo.
Nejrozumější ochrana proti nedůvěryhodným počítačům v kavárnách je pak formou one time padu, čili jednorázových hesel. Ať už generovaných nějakou kalkulačkou (která má navíc tu výhodu, že umí i potvrdit akci, nejen uživatele autorizovat při přístupu), nebo takových, které banka pošle klientovi poštou na papíře nebo vydá na pobočce.
Ano to je presne proc kricim. Zabezpeceni jmenem a heslem - je dle meho nazoru nedostatecne, proc neni alespon certifikat do PC jako je u eBanky nebo u Moje banka (KB) ??
Jinak mam banking CSAS od jejiho zalozeni a problemy jsou neustale. Jinak jak jsem se koukal na novou demoverzi - je to skoro presna kopie Moji banky od KB :-)))
-------
pro zajimavost Vam pretiskuji moji korespondenci s CSAS :
dotaz:
Vázení, zjistil jsem ze rusite sluzbu Vaseho inet-bankingu - nahrazujete ji
sluzbou Servis24. Dobre, jde to zalozit korespondencne - po telefonu. Ovsem
kalkulator, ktery jsem byl NUCEN zakoupit - je mi nyni uplne k nicemu, cili
jsem si koupil vec, kterou, pokud budu mit transakce do 100000,- vubec
NEPOTREBUJI. Cili jsem vyhodil 1250,- korun. To pretrpim, protoze problemy s
CSAS mam od zacatku. Ale co mi ZASADNE chybi, je nejaky popis bezpecnostnich
prvku pokud neni potreba kalkulator pro sluzbu Servis24 banking. Jakym
zpusobem je zabezpecen pristup proti cizim osobam ?
Bude nejaky certifikát v PC ? Nebo jen JMENO a HESLO ? Opravdu Vase firma je
pro moje nervy teda na prvnim miste.
odpoved:
Vážený pane Lukáši,
děkujeme Vám za důvěru, se kterou jste se obrátil na naši klientskou schránku.
U nové služby již není nutné použití autentizačního kalkulátoru, ale je možné. Použití tohoto zařízení bude zapotřebí vždy pro nadstandardní zabezpečení při zadání transakce nad zvolený limit. Limit si můžete nastavit libovolně, tedy i na nulu, což by znamenalo použití kalkulátoru při každé transakci.
Na spuštění DEMO verze služby Servis 24 Internetbanking pro klienty stávajícího Internetbankingu dříve, než 4.11.2002, se v současné době pracuje. Jakmile to bude možné, bude přístupná na adrese www.servis24.cz.
Služba Servis 24 Internetbanking je zabezpečena prostřednictvím klientského čísla a bezpečnostního hesla pro službu Servis 24 Internetbanking, které si sám zvolíte. Toto heslo je osmi - až čtrnáctimístné, může obsahovat čísla i písmena. K tomu je dále možné nastavit si denní limit pro službu Servis 24 Internetbanking - použití autentizačního kalkulátoru.
Celá komunikace mezi Vaším počítačem a naším serverem je šifrována pomocí 128-bitového SSL 3.0 protokolu.
-------------
dotaz:
Vazena pani, dekuji za odpoved, ktera me ale moc neuspokojila.
Mam dalsi dotaz - pokud je pristup do bankingu zabezpecen jen cislem a heslem (jakkoliv dlouhym) je to
NEDOSTATECNE zabezpeceni pro internetove bankovnictvi. Hesla se daji totiz na siti odchytit.
Jedine reseni bych videl v nutnosti pouziti nejakeho certifikatu, ktery se bezne pouziva v ostatnich bankach.
Jiste mi navrhnete, abych si snizil limit a pouzival kalkulator. ANO TO BUDU NUCEN UDELAT, protoze bych nerad prisel
o svoje penize ve sporitelne. Ale jde mi vseobecne o dalsi spousty lidi, kteri tomu nerozumi a nalitnou na tento druh zabezpeceni bankingu. Nejsem zadny amater na poli internetu a pouzivam i internetove bankovnictvi jinych bank. Nikde
jsem se ale nesetkal s tak AMATERSKYM zabezpecenim - jmeno/heslo.
Rad bych tedy znal stanovisko Vasich odborniku na zabezpeceni operaci na netu. Protoze pochybuji, ze mi vratite penize, ktere mi nekdo vybere z uctu, kdyz zjisti moje heslo.
Jeste dodatek, ted jsem si precetl manual k sluzbe Servis24, a opet mi nejde na rozum
bod. 5.4 - Zablokování - Pokud totiz kdokoliv napise jakekoliv heslo 3x k nejakemu uctu, tak jej
zablokuje, muze se take stat, ze budu nucen stale "resetovat" svoje heslo. Protoze pokud bude nejaky dobrak,
ktery vezme urcita cisla klientu a ke kazdemu napise 3x cokoliv - tak zablokuje ucet uzivateli, ktery o tom ani nebude vedet. Je to dalsi pochybna cast ve Vasem radoby internetovem bankingu.
Soucasna aplikace - Internetoveho bankingu jiz byla na standardni urovni a byla celkem dobre zabezpecena, ale co jsem si opet precetl ve vasem navodu - je opet OTRESNE.
odpoved :
Vážený pane Lukáši,
děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se obrátil na klientskou schránku České
spořitelny.
V tomto mailu Vám odpovím i na Vaše další dva dotazy.
Předně Vám chci poděkovat za Váš zájem a za Vaše podněty, které jste nám
zaslal na naši schránku.
Vaše potíže s připojením na www.servis24.cz jsou způsobeny tím, že stránka
bude zapojena až dne 4.11.2002.
Úmyslné zablokování cizího přístupu je velmi nepravděpodobné, protože
klientská čísla nejdou po sobě, ale jsou generována s určitou logikou.
Navíc je deblokace služby S24 Internet banking bezplatná.
Veškerá komunikace aplikace IB je zajištěna 128b šifrovacím klíčem v
protokolu SSL.
Tato šifra se nedá při dnešních kapacitách výpočetní techniky rozluštit -
obecně sdílený názor.
Česká spořitelna má vystaven certifikát u certifikační autority Verisign,
což je standardní a důvěryhodná autorita. Tento certifikát si můžete
prohlédnou i nyní, i když se nedostane přímo na obsah
https://www.servis24.cz, zobrazí se Vám stránka "Authorization required",
ale i zde je po kliknutí na zámek v pravém dolním okně IE možnost
prohlédnout si certifikát přímo.
Přístup pomocí hesla a klientského čísla je dostatečné bezpečný, pokud
klient své autentifikační údaje nikomu nesdělí. V případě že k vyzrazení
došlo je možné službu okamžitě zablokovat přes KCP.
"Odposlechnutí" hesla v zašifrované podobě a jeho následné rozluštění
nepřichází v úvahu.
Celý koncept nového S24 Internet bankingu byl postaven tak, aby nebylo nutné
používat autentizační kalkulátor, pouze pro nadlimitní transakce.
S24 Internet banking prošel bezpečnostním auditem a je z bezpečnostního
hlediska plně srovnatelný s ostatními službami internetového bankovnictví.
Za nepřístupné DEMO se Vám moc omlouvám o jeho spuštění se jedná.
V případě Vašich dalších dotazů se můžete s důvěrou obrátit opět na naši
klientskou schránku, obecné informace Vám také ochotně poskytnou jak
pracovníci na kterékoliv z našich poboček, tak i telefonní bankéři na naší
bezplatné informační lince 800 207 207, která je v provozu nepřetržitě.
S přáním pěkného dne
Pletes se tim, ze se da heslo odchytit - jakmile je prenos sifrovan, nedaji se odchyvena data dekodovat... je logicke, ze heslo se jiste odesila sifrovane...
jsem klientem eBanky - jedine co mi u nich vadi jsou vysoke poplatky...
jak to je u CSAS?
jinak jsem byl drive klientem CSAS a uz nikdy vice...
Náznak cen u S24 Internetbanking:
Za vedeni sporožirového účtu (se službou S24 IB):5Kč/měsíc
Za každý přiřazený účet k S24 IB: 10Kč/měsíc
Příkaz k úhradě do jiné banky provedený přes S24 IB: 2Kč+2Kč
Zadní, změna a zrušení trvalého příkazu / souhlas s inkasem: zdarma
Myslím, že je to velmi slušné.
Milý Lukáši. Nerad to říkám, ale jste trouba, jestli si myslíte, že se dá po síti zjistit vaše heslo, když je šifrováno 128b a posíláno přes protokol SSL.3.0. Ono totiž to 128b šifrování má za následek, že takovou šifru by výkonný počítač luštil cca 18 000 000 000 000 let!!! A k tomu ještě je dobré vědět, že protokol SSL 3.0 v určitých intervalech tuto šifru mění! To znamená, že po určitých chvílích by ten kdo toto heslo chce dešifrovat musel začít znovu!! Neříkám jaký je IB od ČS, protože jsem ho nezkoušel, ale tyto parametry znám velice dobře. A vy raději nekritizujte věci, kterým zcela evidentně nerozumíte.
S pozdravem Šrámek
Pane Lukáši. Netuším, proč ostatní banky chtějí nějaký certifikát. Buď nedokážou udělat "internet" na vyšší úrovni šifrování, nebo se jenom podílely na vývoji těchto certifikátů a teď potřebují, aby se to zaplatilo. A věřte mi, že 128b šifrování nikdo nadešifruje a ani to nezkouší (protože kdo by to dokázal ví, že je to zbytečné). Je to na vás, aby jste si to přebral. Možná jste si všiml, že jsem napsal, že o IB u ČS opravdu moc nevím, proto jeho funkčnost vůbec nekomentuji. Chtěl jsem si původně pouze přečíst recenzi tohoto produktu, případně názory lidí, kteří s ním dělají. Vzhledem k tomu jak se stavíte k šifrování, dokážu si představit proč vám nefungují ani funkce... Prosím, přečtěte si ještě jednou návod a napište, jak jste dopadl.
Váš Šrámek
Jo v podstate ani nemusim nic instalovat, protoze se muzu koukat, jak to heslo pisete.
S takovymi argumenty moc neobstojite. Bud dodrzujete sam takova bezpecnostni pravidla,
abyste pocitac, ktery pouzivate, povazoval za bezpecny, a pokud ne, nebo pokud nemate
moznost jit z takoveho pocitace, tak proste nezbyva nez nastavit limit na 0 nebo se
trast celou dobu o prachy. Ale proc nutit ostani, aby museli pouzivat slozite neco
jenom proto, ze vy mate strach to pouzit?
Jasně Vám napsali, že kalkulačku můžete používat třeba pro všechno -- když se nastavíte limit na nulu.
Zabezpečení loginem a heslem používá u nás například CitiBank, v zahraničí pak spousta bank.
A co se týče toho, jaký jste profesionál, ve spojení s certifikáty: asi moc netušíte, na co se ty certifikáty používají, že. Protože pokud vrazíte disketu se svým super certifikátem do počítače v internetové kavárně, tak je úplně jedno, že jste nějaký svůj ceritifkát měl. A pokud tohle tedy dělat nebudete, tak na svém bezpečeném počítači si klidně můžete zadávat jedno a to samé heslo do aleluja.
Nemyslím, že toto bylo opravdovým cílem Spořitelny. Zde srovnáváte nesrovnatelné. Zkuste si sám porovnat více parametrů obou bank.
Např:
-počet klientů (no comment:)
-počet poboček(někdy je opravdu pohodlnější a příjemnější jednat s bankéřem osobně - samozřejmě jenom někdy:)
-portfolio bankovních služeb
Mimochodem. eBanka je postavena jenom a pouze na přímém bankovnictví. ČS má přímé bank. jako jednu z mnoha dalších služeb.
V každém případě jenom my klienti rozhodneme zda bude nové S24 IB úspěšné nebo ne. Tímto Však nechci nijak snižovat Vaši fundovanou debatu.
Česká spořitelna nemůže eBanku dohnat a je jedno, jak je která banka zaměřená (v internetbankingu bez nároku do sta roků!!!). Zkus si porovnat otevírací dobu obou bank a možná zjistíš, že mnohem jednodušší je jednat o osobním bankéřem v eBance a ne ve "slavné" ČS! Nemluvě o velmi jednoduchém způsobu domluvy termínu schůzky v eBance - zavolám na bezplatnou linku, domluvím termín a nemusím čekat až na mne přijde řada...
K čemu ti jsou pobočky na každém rohu, když mají pořád zavřeno? A jejich husarský kousek, kdy zrušili vyvolávací systém a řídí fronty pokřikováním zpoza pultíku, to je k popukání...
Se spořitelnou jsem skončil hodně dávno a ani jednou jsem toho nezalitoval. eBanka nabízí taky řadu služeb a je milé mít možnost přijít do klientského centra každý pracovní den od 8:00 do 20:00 hodin (v Ostravě tedy určitě) - i když je zaměřena na online bankovnictví! Z mého pohledu poplatky za vedení účtu u eBanky odpovídá poskytované kvalitě.
Martine, Martine asi Vám moc nerozumím. Váš příspěvek je načuchlý nenávistí k ČS, zrovna jako od toho pojišťováka z ČP. Píšete totiž o něčem, o čem nemáte ani páru. Jediné co Vás omlouvá je to, že s ČS jste skončil hodně dávno. Ona se za tu dobu dost změnila. Až budete mít zase nutkání nutně chodit do banky, tak zkuste nějakou pobočku ČS. Kdysi jsem zvolil eBanku právě pro internetové bankovnictví a ne proto, abych lezl do baráků a sledoval přeškolené pojišťováky a nebo si od nich ještě nechal radit. To se dnes už moc nenosí. Když jsem pobýval na západě, tak jsem také lezl do banky jen výjimečně, když už nebylo zbytí. Servis24 od ČS se mi celkem líbí a tak budu chvíli provozovat obě banky. Později se rozhodnu které dám vale. Poplatky moc nechvalte, nejsou vizitkou kvality služby.
Ja mam na vec temer stejny nazor, jako "puvodni" Martin. Az na to, ze ja CS povazuji za solidni banku, nabizejici solidni bankovni produkty (uvery a spol.) klasickeho typu. Naproti tomu "aktualnost" je slovo, ktere tam zrejme neznaji - i v nove verzi inetove aplikace nejsou videt karetni blokace. Takze sluzeb CS stale vyuzivam a nehodlam prestat, disponibilni hotovost vsak mam v eBance.
A zkouset neustale nove verze bankovnich aplikaci ruznych bank, ktera se zlepsila, jestli nahodou neprejit, abych usetril mesicne 30kc, obcas si koupit nejaky ten bankovni "kalkulator"... na to vazne nemam ani cas, ani dostatecne odhodlani. Treba jste na tom lepe.
Tak jsem přečetl článek i příspěvky. Nemám nejmenšího strachu, že by spořitelna eBanku někdy předehnala, ikdyž nikdy neříkej nikdy! Pokud budu vycházet z úrovně nabízených služeb a vstřícnosti ke klientům a vývoji těchto parametrů za posledních 5 let, skutečně nemám obavu. Poněkud mě pobavil jeden příspěvek, kde se píše, že spořitelna už eBanku v lecčems předehnala. Možná by bylo dobré říci v čem. Jednu věc jste zde, však nezmínili nikdo: možnost požádat o úvěr formou přímého bankovnictví. To je možné totiž jen u eBanky.
Ono těch rozdílů bude asi víc (víceměnový účet u eBanky). Ono na www.penize.cz vyšel nedávno článek srovnávající přímé bankovnictví, spořitelna skončila beznadějně poslední, eBanka výrazně první. Opravdu si nemyslím, že dojde k zásadním změnám.
Pikantní byl i příspěvek zmiňující movité důchodce, pro které zůstane jedničkou pouze spořitelna a každý kdo používá přímé bankovnictví a mobil nutně frajeří a převádí několik korun. Zde snad jediné, oni i ti důchodci této generace časem vymřou a asi není moc dobré vydávat konzervativnost (ne-li senilitu) za ctnost. Vždyť není tak vzdálená doba, kdy každý kdo měl PC a net byl hračička a nikdo nechápal na co jiného než na hry se to dá využít. Lidi se budou vždy rozdělovat na ty, co mají k technice (tím i k pokroku) blízko a na ty ostatní. A tomuto rozdělení se přizpůsobují i banky. Zazněl tu i argument o počtu klientů. eBanka překročila v lednu 200 tis. klientů - to jsou 2 % celé populace! Bylo by jistě zajímavé zjistit, zda spořitelně klienti odcházejí nebo naopak. I průměrný věk klientů ledasco vypoví o pružnosti banky.
K dostupnosti taky jednu poznámku. eBanka má svoje klientská centra otevřena od 08.00 do 20.00 Po-Pá a v So 08.00-12.00 hod. Takže bych moc netvrdil, že to je banka, kam se nedá přijít. Spořitelna, v rámci vylepšování služeb, zrušila spoustu svých malých pracovišť a omezila provozní doby stávajících.
Možná ještě nevíte další věc, jako pokladní místo můžete použít většinu agentur České pojišťovny. Tady už by bylo zajímavé srovnávat dostupnost.
Pokud se týká cen - eBanka není nejlevnější bankou, ale zdaleka ne nejdražší. Být nejkvalitnější a přitom nejlevnější? To se ekonomicky asi vylučuje.....
Potud reakce a malinké srovnání. Odtud zaujatý osobní názor. Českou (rakouskou) spořitelnu nemám rád. Nemám rád ani Rakousko. Štve mě, že se z mých daní sanovalo katastrofické hospodaření spořitelny, před jejím prodejem. Štve mě, že díky tomu, že zneužila svého monopolního postavení na poli bankomatů (zase jsme na ně všichni přispěli), dostala ceny za výběr mimo bankomat vlastní banky na současnou úroveň. Spořitelna mi připomíná České dráhy - žumpa na peníze.
Pokud vezmeme v úvahu všechny nedostatky a věci, které spořitelní přímé bankovnictví neumí a uvědomíme si, že nejenže nepřišli s něčím novým, co na trhu není, ale nejsou schopni dosáhnout ani úrovně ostatních (neumí ani dobře opisovat)- musím se názvu článku opravdu zasmát. Mě to přijde, jako, když jsme za socialistických dob doháněli a předháněli kapitalisty :-))) Tedy spořitelno, shrnuto a sečteno - gratuluji k paskvilu a jen tak dál!
Pane pojišťováku, to jsem se zase pobavil. Nezklamal jste mě. Máte v sobě mnoho nenávisti a snažíte se to ventilovat na věcech, kterým moc nerozumíte. Možná jste nepostřehl jeden důležitý fakt a to je cena za služby. Kvalitní internetové bankovnictví se stane brzy naprostým standardem u každé banky. Rozhodující bude šíře nabídky (účty, úvěry, hypotéky, stavební spoření, penzijní připojištění, podílové fondy, životní a neživotní pojištění, akcie, dluhopisy apod.). To vše budete moci ovládat přes internet. Některé banky jsou v tomto již hodně daleko. Česká spořitelna jde také tímto směrem. Další a velice důležitý moment jsou poplatky. Živnostenská banka a nyní i Česká spořitelna pochopily, že poplatky za služby není to správné, jak vydělávat. Škoda jen, že nezvítězil názor, že vše by mělo být zdarma. I když těch 5,- Kč je opravdu jen symbolická částka. Zkuste si založit účet třeba v Německu v Anglii, nebo v Holandsku a na dotaz, kolik budete platit na poplatcích, se Vám vysmějí. Očekávají spíše dotaz, kolik Vám to přinese, když jim svěříte své peníze. Vaše eBanka je v přímém bankovnictví jistě na vysoké úrovni. Co se týče rozsahu služeb, tak je to jen standart. A v případě výše poplatků, tak uzavírá pomyslný peleton.
Pane pojišťováku, dle Vašich článků máte sociálního až socialistického ducha. Proto to uzavřu citátem, používaným v minulé době "Kdo jen chvíli stál, stojí již opodál."
Vnitřně jsem si slíbil, že na Vaše invektivy už reagovat nebudu, ale osobní napadání mě dost uráží. O informovanosti bychom mohli dost polemizovat, protože rozsahem služeb a možností ovládání přímým bankovnictvím, je eBanka velmi vpředu - ostatně není to jen můj názor, ale i názory oficiálních soutěží a hodnocení. Co mě vede k tomu, že spořitelnu nemám rád Vy moc dobře víte z předchozích příspěvků, tak nechápu, proč to zde zmiňujete. Možná jste nepostřehl, že to co s spořitelně píšu prezentuji jako svůj zaujatý názor - nikoliv nestranný. Souhlasím, že poplatky by mohli být nižší, ale žijeme v soutěži, takže žádná banka nemůže udržet poplatky příliš dlouho vysoké nad únosnou míru na trhu obvyklou. Jestli srovnáváte neustále s jinými státy, jste krapet mimo mísu, náš trh je a ještě dlouho bude jiný a jinde. A k tomu sociálnímu - na sociálním nevidím nic špatného - to není sprosté slovo. Pro mě má blízko k soucitu. To socialistické - to je od Vás celkem standardní sprostota - já Vám taky nenadávám do emigrantů (a kdo byl větší frajer - ten který utekl, nebo ten kdo tu žil?)Dneska odsuzujeme ekonomickou emigraci, ale kolik z našich emigrantů bylo politických? 50 %? Proč neodešli lidi jako Havel apod.? Ale dost, sklouzávám do Vaší úrovně!
Možná bude lepší, když své finance ošetříte v zahraničí, kde je to samozřejmě nejlepší - docela se divím, že ještě mluvíte česky......
Nevím odkud čerpáte tyto informace,ale já je mám zcela určitě ověřené. Otevírací doba-ano ne všechny pobočky mají otevřeno do noci (to by asi žádní klienti nezaplatili), ale např v Praze má spořka několik poboček např. Praha 5, kde je otevřeno i v So a Ne od 12 do 18. 1000 bankomatů taky někdo nemá. 650 tis klientů používá služeb přímého bankovnictví. První na trhu v počtech platebních karet (2500000 klientů). Okolo 700 poboček. 4 mil. klientů. Majitel, který má jasno. A to že z našich daní se platila spořka, no tak ta přeci nebyla jediná (KB, IPB, kapeličky apod.)Nechápu proč klienti jiných bank by měli výběr z bankomatu ČS zdarma. Oni přeci nepřispívají na údržbu a provoz. A ty dvě koruny pro klienty ČS? Co dnes stojí dvě koruny? Pokud vím tak většina spolužáků z VŠ využívá konto Sporostudent.Nemyslím si, že spořce klienti vymřou.Ebanka byla zatím pouze jeden rok v malém zisku a to za tučných příspěvků pojišťovny. Jinak by už tady nebyla. Tak v čem je lepší. Jeden segment produktů není rozhodující. Dnes musíte mít všechno a to spořka má. 1 na trhu v počtech klientů penzijního připojištění. 2 na trhu stavebních spoření.3-4 na trhu životního pojištění.1. na trhu v investičních fondech.
Možná je dobré se podívat i mimo Prahu (otevírací doba). O 700 pobočkách bych si dovolil pochybovat. Možná byste měl své informace ověřit lépe, 1. na trhu penzijního připojištění je Penzijní fond České pojišťovny (po nedávné koupi fondu Commercial Union), 3. - 4. v životním pojištění - ani omylem. Možná Vám ušlo, že eBanka je součástí finanční skupiny České pojišťovny, která soustřeďuje poněkud více aktivit než Česká spořitelna. A k tomu majiteli co má jasno - v Rakousku je šetřen pro kartelovou dohodu s dalšími tuším 8mi bankami (oficiální zpráva). Váš argument, že spořitelna nebyla jediná, která byla sanována z daní mě přivádí k logice, když krade jeden nebo druhý, tak proč bych nekradl já..... Bohužel spořitelní bankomaty jsme zaplatili všichni a nikdo se nás na to neptal, je proto dost drsné, pokud Spořitelna zneužila svého monopolního postavení v oblasti, kde ho dosáhla v podstatě okradením všech lidí.
Mám takový neblahý pocit, že jste nemocný. Pouhé slovo ČESKÁ SPOŘITELNA Vám zvedne tlak a krev se tlačí do mozkové kůry a způsobuje Vaše scestné pochody. Představte si, že máte máslo na hlavě. Blbá představa, že? Tak zapátrejte do minulosti, kolik nalila vláda s Kočárníkem do České pojišťovny. Jo, jo, kdo je bez viny ať hodí kamenem. Mě se také pan Kočárník neptal a jen sypal a sypal z našich daní. Co se týče Erste a kartelových dohod, tak to je trochu jinak, ale Vám to na školeních podali účelově. Zrovna nedávno sběhl jeden Váš pojišťovák. No pravda už měl splaceného Opela a tak oželel i nemalý kmen. Už toho lhaní a oblbování klientů měl dost. Dnes má ve své nabídce všechny SS, 9 penzijních fondů, 8 pojišťoven a mnoho různých fondů a dalších finančních produktů. Zkrátka je schopen nabídnout klientovi jen to nejlepší. Jenže, to Vy nepochopíte.
Co se týče emigrace, tak nevím, co tím myslíte? To ji odsuzujete, nebo závidíte?
Jak vidím, věren svému stylu - napadat a urážet. S chutí bych Vás počastoval šťavnatou nadávkou, ale jednak mi za to nestojíte a druhak, každý má svůj styl, já ten Váš neuznávám a jsem přítelem slušného jednání. Ve své "nezávislosti" však je pro Vás slušnost asi zcela neznámou veličinou.
Nevím, kde berete jistotu, že mé informace pocházejí z firemního školení - nikoliv, je to zpráva z netu - mám pocit, že z financí. Ale Vy jim jistě vysvětlíte, že jsou hlupáci a špatně to interpretovali nebo pochopili..... Není mi známo, že by stát cosi sypal do ČP - možná byste měl vědět, že s vyjímkou r. 1997 jsme byli vždy ziskoví.....
Máte pocit, že kdo není makléřem, tak nutně lže a nabízí brak? Víte, každá reakce podobná Vašim utočným arogantnostem mi potvrzuje, že co nabízím nebude špatné, protože jinak by Vás to nemohlo k takové reakci vést. Dost mi připomínáte američany - všechno umí, znají a jsou v tom nejlepší, ale, když je ke konkrétní práci přivedete, zjistíte, že je všechno jinak. Takže jako prezident klubu hlupáků (pojišťováků) se Vám hluboce klaním - Vaše namyšlenosti!
Pokud chcete srovnávat otevírací doby mimo Prahu, tak jenom připomínám, že pobočky Ebanky snad mimo Prahu a Brno nikdo nezná. Tak co chcete srovnávat. Asi jste nebyl např. ve Švýcarsku, kde si po 16:00 hodině ani neškrtnete.Pokud se týká penzijního fondu, tak srovnání bylo o počtech klientů a to i po sloučení jmenovaných fondů nedosahuje počtu klientů penzijního fondu ČS. O situaci na trhu životního pojištění asi vůbec nemáte přehled. Kdo je největší skokan roku apod. Zkuste si o tom najít více informací. Váš řádek o tom, že bankomaty zaplatili všichni máte špatné inf., protože to co se do bank dávalo od státu se týkalo prodeje nedobytných úvěrů, které byly poskytnuty za vlády např. min. fin. Kočárníka. Poskytování těchto úvěrů byla politická vůle. Kdo jmenoval všechny ty předsedy představenstev? Klienti, nebo vláda (stát), která měla v těchto bankách většinové účasti na rozhodování? Kdo volil vládu? Kdo poskytoval úvěry, které jsou odepsané? Úředník v bance, nebo představenstvo a ředitele úseků? Vysvětlení otázky bankomatů. Spořitelna, jak prokázalo šetření antimonopolního úřadu ohledně zdražení poplatků pro neklienty ČS, nic nezneužila. To je Váš pouhý nepodložený výmysl. Na trhu má spořka něco okolo 46%všech bankomatů. To není zneužití. Každá banka si může svůj podíl na trhu přeci zvětšit. To by, ale pro tak malinkou banku jako je Ebanka, znamenalo obrovské náklady na které nemá, když byla pouze jeden rok v zisku.Takže jenom dezinformujete. Závěrem jenom další porovnání. Kdo je větší? Finanční skupina Erste (Erste bank, Česká a Slovenská spořitelna atd.) nebo nějaká pojišťovna, kterou za čas stejně někdo bude muset koupit?
Snad se ani nebudu hádat..... Nejsem nadšen z vidiny Švýcarska, kde si po 16:00 neškrtnu. No, eBanku znají třeba v Teplicích,Ústí nad Labem, Plzni, Karlový Varech atd. O fondech se nechci hádat, snad se někde objeví oficiální srovnání. Jestli jste příznivec České spořitelny, nic proti tomu, pro mě je to to nejhorší na našem trhu...... Proč máte pocit, že Českou pojišťovnu bude muset někdo koupit? Ono České aerolinie koupili frantíci, a už jsou zpět.......
Všechen hnůj, který tady většina hází na Českou spořitelnu, mě vůbec neodradil. Už mám účet u ČS 21 roků a mohu říci, že mě nikdy nezklamali. Kolik z Vás diskutujících mělo za totality také účet u ČS a byli jste rádi. Ano, je pravda, že je jiná doba a také výběr různých bank a jejich produktů je jiný. Ale je mě úplně jedno jestli zaplatím 5 nebo 10 korun za to, že se mohu třeba 100x denně podívat na účet přes internet a nemusím chodit do automatu zjistit, jaký je stav na účtu. Také mohu okamžitě zjistit, jestli platba proběhla nebo ne a jestli mě přišly platby nebo odešly v pořádku. Také příkaz k úhradě si vypíši sama a nemůže se mi stát, že mně neproběhne přes box, protože jej někdo ztratí nebo nezaúčtuje. Porovnání s ostatními bankami nemám, tedy spíše s internetovým bankovnictvím. Pracovala jsem u podnikatele, který měl u GE Capital Bank podobnou službu Bankklient. Hrůza. A co jsme museli všechno podniknout kvůli tomu, když nám zhavaroval PC a odešel harddisk.
Vazena pani Ilono,
jsem take klientem CS, ale i eBanky. Psat, ze hodnotite sluzby, ktere nevyuzivate (=neznate) je skoro zbytecne a nemam snahu vas v tomto smeru jakkoli presvedcovat. Pokusim se spis jen vyvratit hlavni omyly.
>100x denně podívat na účet přes internet a nemusím chodit do
>automatu zjistit, jaký je stav na účtu.
V bankomatu zjistite jen _posledni_zauctovany_ stav. V eBance opravdu skutecny. U CS je doba zauctovani az 3 dny, moje zkusenost (asi 2roky stara) je i 5 dni. Takze i pri prumernem pohybu na uctu se u CS neobejdu bez tuzky, papiru a poznamek, kolik jsem zaplatil kartou, kolik jsem z karty vybral. To je MNE k nicemu, ale zajiste jsou lide, kterym nevadi, ze bankomat ukaze zustatek 1-3 dny stary.
Zjistete si na bankomatu CS zustatek, pak zkuste jit k jakemukoli nesporitelnimu bankomatu, vyberte nejakou castku a znovu si overte zustatek v bankomatu CS. Bude stejny a vydrzi mu to az 3 dny.
>Také mohu okamžitě zjistit, jestli platba proběhla nebo ne a
>jestli mě přišly platby nebo odešly v pořádku
CS uz ma konecne prehled o transakcich jeste pred prouctovanim? To by byl pokrok!
>Pracovala jsem u podnikatele, který měl u GE Capital Bank
>podobnou službu Bankklient. Hrůza. A co jsme museli všechno
>podniknout kvůli tomu, když nám zhavaroval PC a odešel
>harddisk.
Pak je logicke vymenit banku a ne odsoudit prime bankovnictvi, nemyslite? Kdyz mam problem s autem, mam chodit jenom pesky, nebo vymenit znacku auta?
Preji hezky den.
Jsem přesvědčen, že nový IB ČS je krok správným směrem. Největší výhradu bych ovšem měl ke klientskému číslu, které si klient nemá možnost zvolit - pochybuji, že si budu pamatovat další desetimístné číslo, takže jej budu muset mít někde napsané, což zrovna bezpečnosti služby nepřidá. Dále jsem získal pocit, že autentizační kalkulátor není možné použít pro přihlášení, ale pouze pro ověření transakce. Pokud je to pravda, tak je to velká mezera.
Když to shrnu, tak mi u nového IB nejvíce chybí možnost autorizace a certifikace mobilním telefonem a zapamatovatelné klientské číslo - v uživatelském komfortu je eBanka stále jedničkou.
Klientem ČS jsem mnoho let a musím otevřeně říct,že změny, které v poslední době probíhají jsou jen k lepšímu. Ať mluvím o internetovém bankovnictví, úvěrech, ale především o přístupu ke klientovi.Alespoň v pobočce Břeclav musím vyslovit velikou pochvalu změnám v přístupu k zákazníkovi.Jen tak dál.
Tak jsem si tu tak četl většinu příspěvků a nevycházím z údivu. Místo toho, abychom jako zákazníci fandili ČS spořitelně, aby eBanku co nejdříve dohonila a nutila ji kvalitou svých služeb snížit poplatky, případně ještě zvýšit kvalitu svých služeb, hádáte se tu o to, co je lepší nebo ne.
Sám jsem klientem eBanky a v poslední době zvažuji, jestli nepřejdu k jinému bankovnímu ústavu. Služby nabízejí slušné, o tom se nechci přít. Ale ty poplatky se mi zdají poměrně přemrštěné, byť chápu, že si nechávají platit nabízené služby. Ve chvíli, kdy najdu srovnatelný produkt za méně peněz, nebudu váhat a přestoupím k jiné bance. Okamžitě.
Napadlo Vás třeba někdy, že od chvíle, kdy uložíte peníze do libovolné banky v našem státě, jste trestáni za jejich hotovostní výběr? Nepočítám v to platby kartou u obchodníků, neboť ty jsou bezhotovostní?
Měl jsem tu možnost mít konto v americké bance. Moc se mi líbilo, když jsem za vedení běžného účtu neplatil nic, vedení platební karty a její vydání bylo zdarma, výběry v bankomatech této banky byly zdarma. Výběry peněz zdarma, vklady zdarma, bez nutnosti minimálního zůstatku. To vše výměnou za nulový úrok. Pro úročený účet jste si zvolili jiný produkt, který se již platil. Tomu já říkám služby na míru. Vyberte si, co potřebujete, používejte. Pokud nevyhovuje, nabídneme jiný produkt :-)
A Vy se tu hádáte místo abyste doufali, že se konkurence bude prát a my, zákazníci, se budeme smát.
Pane je to jednoduché. Včera jsem vyzkoušel nový produkt České spořitelny a jsem překvapen. Mile překvapen. Právě jsem se pevně rozhodl přejít z eBanky právě ke spořitelně. Doufám, že to takto udělá více lidí a Vám to radím také. Potom se možná eBanka chytne za nos a přestane nás nekřesťansky odírat. Jistý ekonom pravil, že pokud se jakákoliv finanční instituce bude snažit živit výší poplatků, tak je to známka brzkého konce. Možná, že i z tohoto důvodu bude odchod z eBanky prevencí před ztrátou peněz.
Ano, je pravda ze nynejsi podoba bankingu od CSAS je jednoducha. Ovsem stale mam obavy z jejiho zabezpeceni. Kazdej rika, ze sifrovani je bezpecne, ale proc teda maji ostatni banky k heslu jeste certifikat v PC ?
Snizil jsem si limit na O,- a pouzivam kalkulator. Tim ovsem jednoduchost teto sluzby znacne utrpela.
Jinak na pochvalu CSAS musim rici, ze ovladani a napoveda k novemu bankingu je jiz opravdu na urovni.
Pane/slečno All-in-one, rozdíly jsou možná podstatné jak pro koho. Je klidně možné, že při "bodování" jednotlivých služeb vyšla ČS nejhůře. Problém je v tom, jaké "speciality" chcete využít.
Já můžu sám za sebe říci, že nabídka ČS je přesně to co potřebuju a bez ohledu na žebříčky v časopisech: Kartou si vyberu levně peníze kdekoliv, poboček mají hodně a jsou dostupné a jejich on-line služby mi naprosto vyhovují. Jsou přehledné a pohodlné. Co si přát víc? A to všechno za nějakých 20,- Kč za měsíc. Nemám důvod hledat jinou banku.
Rád bych uvedl jednu malou vadu na kráse nového IB oproti starému. Používám autentizační kalkulátor i nadále pro všechny transakce (mám nastavený limit na 0), protože přístup na ID a heslo je pro mne málo bezpečný. Bohužel oproti původní verzi nyní není možné načítat údaje zadané transakce zpětně opticky do kalkulátoru (ono známé "bu bu bu"), ale je nutné to zadávat podruhé ručně. Prý o tuto funkcionalitu nebyl zájem. Doporučuji ostatním uživatelům, kterým tato funkce chybí, aby se ozvali na Servis 24 a chybějící funkcionalitu reklamovali.
Jsem rad, ze se nasel dalsi, kteremu nestaci zabezpeceni JMENO/HESLO - pouzivam take kalkulator. Snizuje to dost uroven tohoto noveho bankovnictvi ale co nadelame. Nikdo neslysi a vsichni tvrdi, ze JMENO/HESLO pri jejich sifrovani staci. Zapominaji na ruzne keylogery a jine odchytavace klaves. Stale mi nikdo neodpovedel, proc CSAS nepouziva certifikat jako ostatni banky. Je to jen maly soubor v PC nebo na diskete a je kontrola druha k jmenu a heslu. Jinak musim rici, ze soucasny banking CSAS je proti puvodnimu na velmi dobre urovni. Jen zabezpecit a muzou byt na spici.
Co se tyce optickeho prenosu - nikdy se mi to nepovedlo nacist, je to mozna tim, ze mam LCD display. Jinak bych se spise primlouval za poradne zabezpeceni, kdy by nebyl kalkulator nutny. Ovsem zrejme tusim, proć je to zabezpeceni takove jake je. CSAS by totiz musela od uzivatelu odkoupit kalkulatory - ktere by byly k nepotrebe. Je to muj nazor.
A jak si myslite, ze byvaji certifikaty v PC nebo na diskete chraneny? Heslem. V lepsim pripade. Kdyz uz certifikat, tak na cipovce. Tam alespon poznate, ze vam ho nekdo ukradl a po nekolika chybne zadanych pinech se to blokne. Kdyz uz vam nekdo odchytne klavesy, tak vam odchytne i ten slavny certifikat na diskete.
CSAS - je sobota dopoledne, www stranky CSAS nejdou, nejde banking, nejdou infolinky a ani novy Servis24 - pry do nedele je technicka udrzba. Takto si teda internetove a telebankingove bankovnictvi nepredstavuji.
Po 2 minutach nacitani : http://www.servis24.cz/stat/ebanking/index.html
naskoci text : "Služba je v tuto chvíli z technických důvodů dočasně nedostupná.
Za způsobené problémy se Vám omlouváme."
Co je to docasne ? Podle infolinky to bude do nedelniho odpoledne.
Nevim jak kdo, ale ja o zadne technicke udrzbe, nebo vypadku sluzby informovan nebyl. Pokud nekdo ano, budu rad, kdyz se ozve.
Tak je nedele 10.11.2002 20,10 hodin a Servis 24 stale nejede, nejede ani infolinka, nikdo neodpovida na mejly - CSAS hraje "mrtveho brouka".
Dnes jsem prolezl cely web CSAS, zda nekde neni zminka o vypadku tak velkeho rozsahu. Nikde nic. Samozrejme ze jsem ulozil vsechny www stranky, aby nemohl nikdo operovat tim, ze tam nejaka informace byla. Jsem zvedavy jak se CSAS bude omlouvat svym klientum.
Protoze operovat tim, ze stejne platby budou zuctovany az v pondeli asi moc neobstoji, protoze hodne lidi vyuziva SO a NE kvuli poplatkum za telefon.
Vy postižení, promiňte, že se tu směju, ale toto je absolutní klasika od spořitelny..... Jedno přísloví praví cosi o tom, že nejsem tak bohatý, abych mohl nakupovat levně - možná na tom něco bude. Pro mě je důležitá kvalita a tu spořitelna - jak sami potvrzujete - ještě dlouho nepřekoná.
Přeju hodně trpělivosti s "bankou pro život".
Také si myslím že zabezpečení není dostatečné. Samotný přenos je v pořádku (SSL3 zatím s přehledem odolává, tuším že již pár let), ale okamžik zadávání hesla je problém (certifikát je to samé v bledě modrém). Pokud uživatel dokáže svůj počítač napojený na internet zabezpečit tak, aby na něj nikdo cizí nemohl, je vše v pořádku. Bohužel takových lidí asi moc neni, a ani člověk zabývající se bezpečností si nemůže být jistý ... hacker je vždy o krok vepředu.
Takže ať žijou trojské koně a hádky mezi bankou a klientem, jestli jí opravdu zadal on. V podmínkách je ale uvedeno, že přihlašovací údaje nesmí uživatel nikomu sdělit .. Lze samozřejmě namítnout, že takovýto nezvaný návštěvník může způsobit škodu maximálně 50 000 (což nemusí být ten správný motiv, peníze musí někam převést atd...komplikace...), ale i kdyby míň, tak přeci jen ty nepříjemnosti. Skoro mě přepadá paranoia, představte si, že onen neznámý převede peníze na můj účet ... problémy bude mít okradený, i já nic netušící nevinný. Snad mě mají všichni rádi ...
Řešení vidím v použití kalkulátoru (respektive přenos hesel na telefon gsm), nebo ještě lépe v čipu a čtečce čipových karet. Ale to už asi není služba pro širokou veřejnost. Přece jen by tam byly vysoké náklady a občan zaplatit nákou tisícovku asi hodlat nebude. Jde tedy o rozhodnutí, zda se pořízení např. kalkulátoru vyplatí, to závisí na rozhodnutí každého z nás. Nicméně mi nejvíce vadí, že při nabízení služby je prezentována bezpečnost a s kalkulátorem vyšší míra zabezpečení, ale není klientovy sdělena podrobnější informace o bezpečnosti (respektive o možných nástrahách), obdobná těmto dvou odstavcům. (no možná by to leckoho odradilo)
Že klientské číslo / heslo není dle mého názoru bezpečné uvedu na hypotetickém příkladu: stačí vytvořit opticky stejnou stránku jako je vstupní strana IB Sevis 24 na vlastním serveru, nasměrovat na ni uživatele ve vnitřní síti (nebo využít v překlepu v názvu domény) a poté nechat uživatele zapsat dvojici údajů (uložit si je) a poté ho ihned pomocí metody POST poslat na "pravý" IB a zalogovat ho (vyzkoušeno). Nezkušený uživatel nic nepozná, protože nebude kontrolovat, zda server je autentifikován správným certifikátem (ikonka vpravo dole v browseru mu stačí).
Obvyklá metoda. Jak je to ale v tomto případě s SSL3? Než se klient přihlásí, tak se naváže spojení pomocí SSL3 a jméno a heslo už běží šifrovaně.
V tomto případě tedy klient zadá něco na falešné stránce a to máme k dispozici. to je bez problémů. Jak ho potom ale přihlásit do systému??
K tomu je potřeba aby klient navázal SSL3 spojení se serverem. Je možné navázat takovéto spojení z jiného počítače?? Nebo je k tomu potřeba se dostat do počítače uživatele?
Jinak by asi podle víkendových zkušeností stačilo jako odpověď napsat "služba je momentálně nepřístupná, zkuste za chvíli ...". Ale zajímá mě, jestli to lze udělat kompletně i s logováním, když je tam to ssl.
Nemám v tomhle úplně jasno, dík za odpověď.