Fio banka mi volala, ze mi nekdo omylem poslal penize a evidentne s odesilatelem spolupracovali nejak vic. Jindy jedna nemecka banka jednoduse zavolala, ze se nekdo uklepl a poslal nam castku 2x, tak jestli to muzou vratit (neslo o uplne drobne). Rekl jsem, ze ANO a jestli pry budou chtit neco podepsat, ze ne, ze to staci se mnou po telefonu, ze me nikam tahat kvuli podpisu nebudou.
Pokud se člověk uklikne a pošle platbu jinam, tak to funguje asi takhle: Zákazník kontaktuje svou banku a ta zkontaktuje cizí banku. Cizí banka si kontaktuje svého klienta a informuje ho o tom, že někdo nahlásil, že se uklikl a omylem poslal platbu jemu. Pokud zákazník cizí banky na tuto výzvu nereaguje, tak musí znova kontaktovat cizí banku přes tu svou a ta mu musí poskytnout identifikační údaje toho, komu ty peníze na účtu přistály, aby na něj mohl ten, kdo se uklikl, podat trestní oznámení.