Předpokládám, že jsi nějaký pako z pojišťovny, co sedí za přepážkou, nebo někde blízko ní ;)
Ono proto že mají velké provize, tak asi dostávají společnosti založené na MLM slevy na produkty v řádech desítek % viď ?
Je divné, že mám jako poradce možnost udělit někomu až 40% slevu a paní za přepážkou ne. Tak nevím zda je vše na přepážce levnější ;)
To by mě zajímalo podle čeho si myslíte že se to vyplatí víc na pobočce?Myslíte že když ty peníze nedají paní na přepážce nebo někomu kdo pracuje na ŽL tak že ty peníze dají Vám?Omyl nechá si to pojišťovna.Zaplatíte to tak jako tak jen se ty peníze rozdělí v jiném poměru kolik dostane paní na přepážce o proti pojišťovně a nebo kolik dostane pracující na ŽL oproti pojišťovně
Ne vždy. Pro externí sítě se často dělají speciální produkty s vyšší provizí a tedy vyššími náklady pro klienta.
Typický rozdíl je u ING. Interní síť prodává řadu "T", externí síť řadu "B" i když u pozdějších produktů řady B došlo k určitému srovnání.
Každopádně klient nic netratí, pokud si nechá udělat obě kalkulace, od externího prodejce i na přepážce a podle toho se rozhodne.
Co se provize týče, tak to je čistě mezi prodejcem a pojišťovnou, jak se dohodnou. Navíc každý prodejce má trochu jinou odměnu podle toho na jaké úrovni hierarchie se nachází. Pro klienta jsou důležité spíš poplatky (ze kterých se tato provize také platí), ale kolik z toho se dostane k poradci může být klientovi úplně jedno.Tohle je pravda jen zčásti. Ono není až tak důležité jak velkou provizi prodejce skutečně dostane (pokud je přílš nízko v hierarchii své společnosti, dostane zbytek jeho nadřízený a centrála společnosti), ale s jak velkou provizí v nákladech pojišťovna počítá; takže pokud jde o tzv. makléřské pojištění s kalkulovanou provizí 150 - 200 %, tak bude pro klienta vždy dražší, než to sjednané na pojišťovně a i v případě, že agent dostane třeba jen 80 % (jako "kmenový" pracovník pojišťovny pracující na IČO), protože to bude jen nějaký "putzflek" úplně dole na MLM žebříčku.
Výše poplatků je dnes u každého KVALITNÍHO pojištění součástí smlouvy. Každý se může podívat a uvidí kolik kdy a za co mu pojišťovna strhneI tohle není úplně přesné. Ano, součástí pojištění jsou poplatky, ale náklady pojišťovny (mezi které patří i provize pro prodejce) se mohou částečně skrývat i v rizikové části pojištění. Ono s pojištěním se dají dělat různá "kouzla". Není problém postavit pojištění, kde nebudou účtovány žádné poplatky a vše se bude skryto v rizikové části. A protože nákladnost rizikové části se dá dost podstatně "upravit" vhodnou kombinací výluk, nemusí to klient vůbec poznat.
Další chyba, které se dopouštíte je, že tvrdíte, že klient platí první dva roky provizi poradci. Pokud vím, tak takto to funguje snad jen u Avivy, že se v podstatě předplatí poplatky dopředu. U většiny ostatních pojištění to funguje formou počátečních jednotek, ze kterých se průběžně strhává určité %.Ono to tak je a není. V souhrnu opravdu jdou první dva roky na poplatky pro prodejce, ale protože, pokud by klient pojištění předčasně zrušil, by pojišťovna přišla zkrátka, řeší to obvykle tak, že provize vyplácí postupně, ale ne o moc déle, většinou 3 roky - ten jeden rok "navíc" jí stačí právě k tomu, aby si strhla ještě svoje "vlastní" náklady a zisk. Lze to poznat i podle toho, že zpravidla po 3 letech (kdy už nehrozí vracení provizí) začínají agenti obcházet své klienty a nabízejí jim přepracování na nové, "lepší" pojištění. Ve vztahu ke klientovi jsou náklady (tedy "vlastní" náklady pojišťovny i poplatky prodejci) ale zpravidla zúčtovány postupně. Pokud ovšem pojištění předčasně zruší, jsou mu veškeré (nebo jejich podstatná většina) strženy okamžitě. Právě proto, že životní pojištění je produkt velmi dlouhodobý a příliš "svázaný" s pojišťovnou se domnívám, že pro většinu populace není vhodný. Průměrný člověk na začátku svého života má spíše tendenci k tomu se zadlužovat (ať už "rozumně" na bydlení, nebo z mladické nerozvážnosti a "nedočkavosti") a půjčovat si peníze na 6 - 25 % (nebo i víc) a zároveň tvořit rezervu s výnosem několik jednotek procent je dle mého názoru nerozumné. Když už chce někdo investovat, ať investuje přímo, vyhne se zbytečným zdvojeným poplatkům při investici přes pojišťovnu, navíc výběr fondů bude mít výrazně vyšší, osobně si ale myslím, že investování není nic pro "finanční BFU".
Co je důležité je celková nákladovost na delším horizontu. Radši zaplatím o 6 tisíc víc na provizi než abych měl vysokonákladové IŽP třeba investor B150 od ING a za 30 let přišel zbytečně kvůli poplatkům o 400.000 (které jsem mohl mít, kdybych zaplatil vyšší provizi, ale získal nízkonákladový produkt). - viz www.t-a-n-k.czTohle bych řekl, že je velmi přehnané. Běžná úložka u nás je do 1000 Kč, některým šťastlivcům něco málo přispívá zaměstnavatel, ale zpravidla jen pár stovek; když budu počítat celkem 1500 Kč a běžnou dobu trvání pojištění cca 20 let (to je zhruba tak doba, kdy by se rozumný, průměrně vydělávající člověk mohl dostat z dluhů), dostanu se na celkovou vloženou částku 360 000 Kč. Pokud odečtu cca ty tři roky na náklady pojišťovny budu cca na 306 000 Kč. Ale ani to není naspořená částka, protože je třeba ještě odečíst rizikovou část. Tady je to obtížnější, podmínky pojišťoven se liší, rozsah rizikového pojištění a rozsah výluk je velmi rozdílný, řekněme že budu počítat s rizkovou částí 300 Kč měsíčně - tedy 72000 Kč. Celková vytvořená rezerva k investování bude tedy 234 000 Kč, tady jsou ty poplatky mnohem důležitější. Investiční životní pojištění je z hlediska pojišťoven naprosto geniální produkt. Klient se (pod hrozbou sankcí) zaváže po dlouho dobu (tedy zpravidla 20 let, ale i déle) platit nějaké pojistné, naproti tomu pojišťovna není zavázána v podstatě k ničemu. Není žádným tajemstvím, že výkonnost spousty fondů, je záporná.