To je případ z roku 2008 a nezměnila se mezitím legislativa?
Nepochopil jsem, co to má být za lhůtu, snad nejkratší lhůta bývá u rozsudků, kde má žalovaný 3 dny po nabytí právní moci, ale než nabyde právní moc, tak to je taky tuším 15 dní, takže je čas prakticky tři týdny.
U jakého úkonu je stanovena lhůta jeden den? Z článku jsem to nepochopil.
Proč s tím čekal je jeho věc. - No ono až tak není jednoduché pravděpodobně po večerech zjistit, že má smysl podat žalobu (nastudovat zákony, získat cízí zkušenosti, názory), pak najít rozumného právníka za rozumnou cenu, domluvit pár setkání (opět limitován zaměstnáním a vytížením některých právníků), urgovat právníka, hlásit chyb a podepsat výsledek.
No, to ale pleteš dohromady dvě věci. Článek je o hmotněprávních zásilkách. V článku to máš hned na začátku. Hmotněprávní zásilky jsou ty, co posílají občané, firmy a jejich advokáti: Výpovědi, výzvy, upomínky a jiné. Rozsudek posílá soud a je procesní zásilkou. Procesní zásilky posílají úřady a soudy.
Výpověď nemá žádnou právní moc.
Mimoto, žalovaný neměl na napadení platnosti výpovědi 3 dny, ale 60 dní.
Ve chránce najdu oznámení o uložení zásilky, zajdu s ním na poštu, tam mi řeknou, že to doručovatelka ještě nedonesla, ať přijdu druhý den. Mám žádat od pošty v tomto případě písemné potvrzení, že mi nebyli schopni vydat zásilku v den jejího uložení? (Toto nastává téměř vždy.)
Tak ještě jednou a pomalu... Pokud je na oznámení napsáno, že si dopis můžu vyzvednout ten samý den od 15:30, tak tam ten dopis bude, pokud ne, bude zle.
Pokud to tam dotyčný má napsáno a jde si pro to ve 14 hodin, tak je blbej, pokud mu nevadí, že to tam po té 15:30 hodině není a stěžuje si jen někde na fóru, tak taky.
Stížnost pisatele na rozdíl od vás plně chápu. Sám mám zkušenost, že na výzvě k převzetí zásilky je uvedena jako první možnost převzetí 18. hodina téhož dne, kdy byl proveden (údajně marný) pokus o doručení. Naposledy, když jsem byl celý den doma a odpoledne našel oznámení o nedoručení zásilky, tak ještě v 18:50 nebyl doporučený dopis na poště k dispozici. Jaké uděláte zle? Poraďte mi. Sám jsem právník a zatím jsem moc velké zle nikdy neudělal. Za přepážkou vám řeknou - jděte si stěžovat k vedoucímu, ten už stejně není v práci, takže musíte přijít druhý den znovu nebo si stěžovat telefonicky nebo listinným dopisem - dostalo se mi k mé stížnosti sdělení, že vedoucí pošt nejsou v r. 2015 on-line a není jim možno zasílat maily. Takhle pracuje Česká pošta ve 21. století. Doručovatelky zásadně nezvoní, rovnou házejí do kaslíku oznámení o nezastižení a nutnosti převzít si zásilku na poště. Proč? Protože nestíhají. Možná mají takový tajný pokyn přímo i od vedoucích. Ti je pak kryjí a stížnosti nevyřizují resp. je nechají vyhnít. Jak stěžovatel dokáže, že byl doma a doručovatelka nezvonila? A jinak - pošta dříve měla být roznešena podle jakéhosi interního pravidla do 15:00, nyní, jak jsou doručovatelky přetíženy, tak se ovšem roznáší v terénu ještě v 16:30 a není překvapením, že doručovatelka v 18:00, kdy má být dopis na přepážce, ještě nedoručenou poštu kdesi v zázemí zúřadovává. Českou poštu je prostě třeba vytrestat nějakým úspěšným soudně řešeným případem, ale kdo to má kapacity, že?
Opomněl jsem dodat, že v 19:00 končí úřední hodiny pošty. Takže když zásilka nebyla v 18:50 k dispozici, bylo nutno trvat důsledně na tom, že ji chci, nenechat se odbýt a vyhodit, vzbudilo to velkou nevoli, ale paní nakonec odešla od přepážky a vyzvedla někde v zázemí zásilku od doručovatelky, která se teprve nedlouho předtím vrátila z terénu. Čili ze své zkušenosti potvrzuji, že zásilky nejsou první den včas k dispozici k převzetí. Za větší problém v praxi ovšem považuji nedoručování a rovnou vhazování do schránky výzvy k převzetí zásilky.
Existuje ještě nějaké ředitelství pošt a ministerstvo vnitra. Kamarádce kdysi dělali to samé - manžel dělal na směny, takže byl dost často doma, nikdo nezvonil a ve schránce oznámení. Když si nechala něco poslat na dobírku, volal jí za čas dodavatel, že jim to pošta vrátila jako nepřevzaté (ani to oznámení ve schránce neměla). Po pár stížnostech se pošťáci mohou přetrhnout...
Pokud mi pošta něco nedoručí a neoznámí, podám písemnou stížnost a trvám na písemné odpovědi.Pošta vytvoří jakýsi blábol, nicméně musí se tim zabývat, a tak vaše zásilky raději doručuje, samozřejmě na úkor ostatních.
Také doporučuji na poštu zavolat a požádat o náhradní doručení. Pošta opět zjistí že Vaše zásilky prostě musí doručit.
V diskusi u tohoto článku nevystupuji ani tak jako autor článku, ale jako běžný kritik služeb ČP, s nimiž mám tristní zkušenosti. Máte samozřejmě pravdu - požádat o nové doručení. Ale k čemu to v praxi je? Mám zkušenost, že pošta postupuje i u opakovaného doručení stejně. Doručovatel(ka) se nenamáhá. A pokud jde o stížnosti, tak ty nikam nevedou. Dostalo se mi třeba omluvy, že doručovatelka byla jen brigádnice. Copak tohle je náprava? Copak mě zajímá, jestli jejich zaměstnanec má pracovní poměr nebo jen dohodu o práci konané mimo PP, má zaměstnání jen na dobu určitou nebo na dobu neurčitou? Co je adresátovi - zákazníkovi po tom? Nebo odesílateli. Sprosté je to především u balíků. Odesílatel zaplatí dražší balík do ruky, ale zachází se s ním stejně jako u balíku na poštu, který je levnější. Jinak pošta zřídila i instituci ombudsmana. Místo toho, aby dbali na kvalitu služeb, raději zřídí další stížnostní instanci - to také o něčem svědčí. I dobře placený úředník je vyjde levněji, než kvalitní služby - je třeba více doručovatelů a menší doručovací okrsky.
U mne to ke zlepšení vedlo. Naprosto souhlasím s tím, že blábol o brigádnici nikoho nezajíma, ale tento blábol musí někdo napsat.
Pro vedoucí pošty to znamená práci a tak možná příště raději dohlédne, aby vaše zásilka došla. Jinak stížnosti předávám s úsměvěm a s paní vedoucí vlídně pohovořím o tom jak ta pošta zase nefunguje.Některá to nese statečně a s úsměvem. Jedna však vyskakovala jak čertík z krabičky a to mě podávání reklamací docela bavilo.
Pro odeslání zásilky raději volím přepravní službu. 20% poštou zvoranejch zásilek je skutečně moc a řešení zabíralo spoustu času.
Otázka je, o co byste se s poštou soudil? O imateriální újmu?
Jinak mě to taky štve, že pošta často nedoručuje. U nás je to ještě "vylepšeno" tím, že když pošťačka nenajde jméno adresáta na schránce, tak dopis položí nahoru na schránky. Správně by měla dopis vrátit s razítkem "Adresát se odstěhoval" nebo "Adresát neznámý", ale bohužel na to prdí.
Občas ty dopisy zmizí, uklízečka je asi vyhodí do sběru.
Měl jsem chuť ty dopisy sebrat, vložit do obálky a poslat stížnost na ředitelství České pošty, nebo rovnou na ministerstvo vnitra, ale bojím se, abych pak nebyl sám obviněn s porušení listovního tajemství nebo z krádeže těch dopisů...
Správná poznámka - oč se soudit? Jaký by byl vlastně petit žaloby? Pošta vlastně zkracuje adresátům lhůty. Už vidím, jak soudci řeknou k žalobě o náhradu škody (např. materiální újma spočívající v prohraném případu a ztrátě práv z něj vyplývajících), že si poškozený měl pospíšit a stihnout úkon ve zkrácené lhůtě... Tudy asi cesta nevede. Můžete se soudit, pokud jste např. Pražan a nemáte poštu za rohem, např. o 2 lístky MHD za cestu na poštu a zpět, tedy o 2 x 24 Kč čili 48 Kč a medializovat to. (Já to nemám rád ty medializované případy, i když pak soudci rozhodují rychle a jsou vstřícní - viz kauza Hasenkopf v. KPR.) Poštu 48 Kč, ani náklady řízení nezruinují, jen medializace a související ostuda jí ublíží. Ale dokažte, že pošta nezvonila, i když s vámi bude 10 svědků, prostě jste to neslyšeli a je to. Jste v důkazní nouzi. To byste musel mít na době či v domě u schránek a zvonků kameru..., být připraven... Tohle už záměrně přeháním, tohle nikomu nestojí za to a na to se právě hřeší. S Českou poštou pohne jen řádné řízení toto organizace nebo nějaké tržní opatření.
Existují digitální kukátka, ani nejsou drahá - 2-4 tisíce Kč, která natáčejí nebo fotí pohyby před dveřmi. Záznamem pak lze dokázat, že v danou hodinu nikdo na dveře nezvonil. Nevím, ale jestli by advokát pošty nenamítl, že se záznamem mohlo být manipulováno - nutnost pak dodávat znalecký posudek, zda byl záznam upravován. Těžko říct, jestli by takový monstrproces kvůli "nulové škodě" soudce připustil.
Tak ono se obecně těžko dokazuje, že se něco nestalo, navíc by použitelnost takového záznamu byla diskutabilní, navíc se mohlo zvonit od dveří, takže by to chtělo monitorovat i vchod domu a okolí, u balíků údajně často auto zajede před dům (kvůli GPS) a pak zase odjede aniž by řidič vylezl ven.