Dovolím si tvrdit, že cyklisté toho spoustu způsobí i za střízliva (případně v situaci, kdy by něco nadýchali, ale objektivně je souvislost s alkoholem nulová). Prohřešky tak říkajíc "alkoholické" se u cyklistů jistě vyskytují, ale jsem si poměrně jistý, že to nebude ani třetina případů, slovo "zpravidla" je pak nadsazené zcela jistě.
Já bych si netroufl bagatelizovat výluku z 1/3 pojistných plnění, tak jako ty.
Druhá věc je, že autorka článku mě velmi překvapila, a to mile, že si dala práci s tabulkou s cenami a limity.
Škoda jen, že nedoplnila nejčastější výluky, třebas ten alkohol, ale i jiné. Pojišťovna bere jako své selhání, když musí plnit. Takže co třeba chybící zvonek, boční odrazky, zdravotní prohlídka, či stav?
Já to nebagatelizuji, jen prostě neberu tu generalizaci v prvním příspěvku, který vyzněl vyloženě ve stylu že "opilé nehody u cyklistů převládají". Osobně si myslím, že ve skutečnosti je i ta třetina je spíš nadsazená...
Naopak souhlasím s vaší poslední větou, totiž s tou, že by v té poslední kapitole článku o výlukách neuškodilo je více rozvést. V článku se skutečně píše jen o výlukách nějaké činnosti jako celku, naopak příklady konkrétní výluky u aktivity obecně pojištěné (třeba právě cyklistiky) tam chybí.
Mimochodem docela zajímavé téma je i to, co se počítá pod "rekreační sport", i u toho už bylo pěkných pár sporů kolem výluk...
"Z výše uvedené tabulky vyplývá, že nejvýhodnější podmínky pro sjednání pojištění odpovědnosti v občanském životě nabízí Česká pojišťovna, která při limitech pojistného plnění na zdraví ve výši 2 milionů korun nabízí pojištění pouze ve výši 368 Kč"
Asi to bude tím, že vím, jak složité pojistné podmínky jsou, ale tato věta je jak červený hadr. Opravdu lze dle ceny a pojistných limitů lze usoudit, která pojistka je nejvýhodnější? Co takové později zmíněné výluky? Co se zamyslet nad výši limitu? 2M opravdu nemusí stačit. Co nemajetková újma (ano pro cyklisty možná až tak nepodstatné, ale smlouva platí pro celou domácnost)? Co územní platnost? Co výluka na kolektivní sporty. Atd...
Jinak článek pěkný, tabulka pěkná, ale fakt dle tabulky nelze jednoduše od stolu říct, která z těch pojištoven nabízí "nejvýhodnější podmínky"...
Shazování odpovědnosti. Po více jak čtyřiceti letech na kole je má bilance dva zlomené prsty (vlastní), tři odřená kolena (vlastní), dva odřené lokty (vlastní). Vše zaviněno vlastní blbostí.
V životě by mne nenapadlo použít cyklostezku v sezoně, to raději pojedu po silnici. Cyklostezka v sezoně podle Vltavy je přímo odstrašujícím příkladem, tu jsem použil jen dvakrát a nikdy více. Inlajnisti, kočárkáři, drobotina s polystyrenovými bezmozky na hlavách, pejskaři, tam je na potenciální malér zaděláno.
Jo. Viděl jsem to jen z vody z parníku za pěkného počasí, a dost mě to vyděsilo. Lidí, že to už vyjde nastejno jezdit na kole po Václaváku po chodníku. Ale třeba v noci, nebo za deště, by tam i šlo na kole jet.
Já jsem také škodu nezpůsobil, a co jsem slyšel, tak vím jen o jediném případu, aby někdo na kole způsobil škodu. Nekoukal a narazil do sanitky. Což mu při jeho blbosti zachránilo život, být to někdo jiný, tak by nepřežil. Ale na sanitce škoda max. za několik tisíc.
Na vlastní oči jsem měl možnost vidět nehodu, kdy cyklista vletěl autu do cesty, řidič se mu sice víceméně vyhnul a život mu tím zachránil (spadl, ale jen s drobným zraněním), ale auto skončilo ve stromu na šrot. Vina byla naprosto jednoznačně na straně cyklisty. Tohle je o škodě ve statisících, pokud by došlo k většímu zranění (v daném případě tomu tak naštěstí nebylo), tak klidně v miliónech... Netuším, jak se konkrétně tento případ následně finančně řešil, pokud ale cyklista neměl pojištění zodpovědnosti, tak asi měl docela velký problém.
Jinak ale musím bohužel souhlasit (u mě je to založeno na velkých zkušenostech z Třeboňska), že místy je jízda na silnici pomalu příjemnější než na cyklostezce. Provoz je v sezóně místy dost šílený a kolize mezi cyklisty (případně chodci) nejsou nijak výjimečné. Naštěstí se to většinou obejde bez větších škod a úrazů, příjemné to ale není.
Také si myslím, že je možné i na kole způsobit nehodu se značnou škodou, byť je to málo pravděpodobné. Stačí třeba i jen způsobit škrábanec na drahém autě.
Proto mě titulek článku navnadil, ale obsah zklamal. Čekal jsem, že pojišťovny opravdu nabízejí právě jen "ručení pro cyklisty", ale vždy je to součástí nějakého balíčku, který nechci a který je dost drahý.
Nemyslím si, že by bylo cestou mít "povinné ručení pro cyklisty". Ono pojištění odpovědnosti se hodí lyžařům (povinné ručení pro lyžaře?), skateboardistům, pro inlinistům i pro chodce - já jako cyklista jsem kdysi raději přelétl přes říditka a tím pádem přes dítě, které mi vjelo zpoza rohu z chodníku na přechod. Škodu na kole jsem řešil s rodiči na místě - pár stovek, šrámy jsem neřešil - ale dovedu si představit i horší zdravotní následky.
Pro rodiče, jejichž děti shodí pyramidu zboží, nebo kteří kopáčákem vybijí sklo i s cennými vázemi uvnitř - i tady může být škoda za desítky tisíc, stovky tisíc i miliony, když má člověk smůlu.
Musim souhlasit s panem, ktery tu pise, ze silnice je bezpecnejsi misto nez cyklostezka. Cele leto jsem prozila v Pardubicich, kde se cyklistum promine skoro vsechno. Pravo pocetne mensiny...Kde je chodnik rozdeleny pro cyklisty a chodce, tam jsou cyklisti jak utrzeni ze retezu a jezdi kdekoliv, po obou stranach. Tudiz chodec na chodniku vylozene prekazi a neni tam pro nej vubec bezpecno.
Jizda na kole pres zebru, kdy se cyklisti zamichaji do davu chodcu, je od nich jen sprosta lenost sesednout z kola. Samozrejme ze ridici vedi, ze cokoliv se na silnici stane, za to mohou oni, protoze jsou snadno polapitelni, kdyz maji SPZ, na rozdil od cyklistu. Proto daji pred prechodem pro chodce radsi prednost i tomu cyklistovi, coz je po pravni strance kravina, protoze cyklista je uplne stejny ucastnik silnicniho provozu jako ridic auta. Nema co krizovat silnici po prechodu pro chodce.
Opravdu mi tam nebylo jako chodci dobre a radsi sednu za volant, nez abych riskovala stret se sebejistym cyklistou.