Pojištění odpovědnosti jsem si celý život platil a žil tak v domnělé bezstarostnosti. Do té doby, než mi na WC praskla hadička a vytopil jsem sousedku pode mnou. Vyfocení a odeslání na pojišťovnu bylo rychlé, sousedce jsem koupil primalex a dal jí litr za práci - ovšem z pojišťovny po týdnu a něco přišla odpověď, že mi nic nezaplatí a že mám kontaktovat výrobce hadičky, který mi má škodu uhradit. Netuším kdo hadičku vyrábí a ani už nevím, kde jsem ji koupil - a odpověď výrobce by asi byla stejně jasná. Takže pojistka "ba blbost" je "blbost", pojišťovna nic nezaplatí a škodu stejně musíte uhradit sami, takže jsem jí zrušil (šlo sice jen o pár stovek ročně, ale jde o princip, že neplatím za nic). Mimochodem známý sjel na náledí s autem do příkopu a pojišťovna mu odpověděla, že měl být opatrnější a neměl s autem sjet do příkopu, takže zaměstnavateli uhradil škodu taky sám - neznám nikoho, kdo by na základě této pojistky dostal něco, kvůli čemu si jí platí.
Tak já věřím, že s dobrým právníkem bych plnění pojišťovny získal - ono tam jde o každé slovíčko, které se pokusí obrátit proti "klientovi". Později jsem zjistil, že kdybych nebyl pravdomluvný, ale napsal, že jsem si měnil hadičku sám a strhnul přitom závit a proto sousedku vytopil, pojišťovna by to zaplatila. Ale právník by stál tisíce, škoda byla asi 1300 Kč, na to oni hřeší. Ovšem s tím autem to řešil podnikový právník a nezaplatila nic, ačkoliv řidič měl pojištění na škodu způsobenou zaměstnavateli i na auta (platí asi 1600 Kč/rok) a udělal úplně přesně to na co se nechal pojistit.