Pojištění odpovědnosti jsem si celý život platil a žil tak v domnělé bezstarostnosti. Do té doby, než mi na WC praskla hadička a vytopil jsem sousedku pode mnou. Vyfocení a odeslání na pojišťovnu bylo rychlé, sousedce jsem koupil primalex a dal jí litr za práci - ovšem z pojišťovny po týdnu a něco přišla odpověď, že mi nic nezaplatí a že mám kontaktovat výrobce hadičky, který mi má škodu uhradit. Netuším kdo hadičku vyrábí a ani už nevím, kde jsem ji koupil - a odpověď výrobce by asi byla stejně jasná. Takže pojistka "ba blbost" je "blbost", pojišťovna nic nezaplatí a škodu stejně musíte uhradit sami, takže jsem jí zrušil (šlo sice jen o pár stovek ročně, ale jde o princip, že neplatím za nic). Mimochodem známý sjel na náledí s autem do příkopu a pojišťovna mu odpověděla, že měl být opatrnější a neměl s autem sjet do příkopu, takže zaměstnavateli uhradil škodu taky sám - neznám nikoho, kdo by na základě této pojistky dostal něco, kvůli čemu si jí platí.
Tak já věřím, že s dobrým právníkem bych plnění pojišťovny získal - ono tam jde o každé slovíčko, které se pokusí obrátit proti "klientovi". Později jsem zjistil, že kdybych nebyl pravdomluvný, ale napsal, že jsem si měnil hadičku sám a strhnul přitom závit a proto sousedku vytopil, pojišťovna by to zaplatila. Ale právník by stál tisíce, škoda byla asi 1300 Kč, na to oni hřeší. Ovšem s tím autem to řešil podnikový právník a nezaplatila nic, ačkoliv řidič měl pojištění na škodu způsobenou zaměstnavateli i na auta (platí asi 1600 Kč/rok) a udělal úplně přesně to na co se nechal pojistit.
Již po mnoho let pracuji v oblasti, kde často radim klientům, jak a co zařídit, aby pojišťovna je nepodvedla. Byl jsem svědkem případů, kdy pojišťovna posílala své lidi, a ti s pravítkem obcházeli celý objekt a vyhledávali "chybu", která jim umožňovala nevyplatit peníze. A bylo úplně jedno, pokud se ta chyba týkala něčeho jineho, nez kde nastal problém. Já osobně pojistku nemám. Dvakrát mě podvedla jedna známá pojišťovna. Co se týče chodců a cyklistů, tak je třeba vychovávat slušné lidi, ne strašit je finančními postihy a vymáhat nenásilí násilím.
Ono taky záleží na využité pojišťovně. Já pojistku na blbost, domácnost apod použil už několikrát (konkrétně Koop a Allianz) a i přesto , že jejich služby jsou dražší, tak se mi to oplatilo. Prostě jsem zavolal, že se stala škoda, oni zkontrolovali, že jsem na tuto škodu pojištěn, případně si vyžádali nějaké další podklady souvsející se škodou a pak už jen přišlo vyrozumění + případně peníze. Nesnažili se najít, kde by mě oškubali. Ale ono to je už na základě obchodních podmínek. Když si čtete podmínky u výše zmíněných pojišťoven, tak tam pojišťují/vyjmenovávají věci, které by mě snad ani nikdy nenapadli. Když jsem pročítal obchodní podmínky "levnějších", tak to byl spíš seznam výluk na co se pojištění nevztahuje... A na text " Co se týče chodců a cyklistů, tak je třeba vychovávat slušné lidi, ne strašit je finančními postihy a vymáhat nenásilí násilím." Co mi bude platné , že jsem slušný, když dítěti vyklouzla koloběžka na cizí zaparkovaný vůz, udělala rýhu ve dveřích a oprava/lakování stálo 15tis . Bez pojistky by to s naším rodinným rozpočtem slušně zamávala a to nejsme sociálně nejslabší... A to nepočítám čas, který bych strávil řešením s postiženým, což na svá bedra taky vzala pojišťovna.
Já tady vidím velký problém v absencí bezprovizních produktů. V těch smlouvách/všeobecných obchodních podmínkách se "ani prase nevyzná". Smlouva má několik stran s fontem vhodným na tisk taháků do školy a celé je to psané takovým "právním slohem", který je pro normálního člověka těžko srozumitelný. Všichni ti pojišťovací poradci se pak snaží prodat to, z čeho mají od pojišťovny nejlepší vývar.
Za posledních 20 let jsem měl dvě pojistné události, pokud se dobře pamatuji. V obou případech Česká pojišťovna. Jednou zlomená končetina a dostal jsem necelé 4 tisíce. Totální výsměch. Pojistka zjevně k ničemu.
Ve druhém případě mi někdo mírně odřel auto na operativní leasing. Nepatrný škrábanec, jaké na svém autě ani moc neřeším, ale tohle nebylo moje, tak jsem řešil. Zavolal jsem na pojišťovnu co se mi stalo. Pojišťovna se v krátké době ozvala zpět, že to můžu dát do servisu, zaplatila necelých 14 tisíc bez DPH za přestříkání blatníku a okolních dílů do ztracena. Žádné zbytečné obstrukce.
Vyloženě mi chybí nějaká firma s dobrou reputací, která by se na mé smlouvy podívala, řekla co je OK, co je třeba změnit/převést jinam a za své služby si nechala zaplatit přímo. Ne skrytě v provizi. Kolega to řeší s Partners, ale já z nich zrovna nejlepší pocit nemám.
Tenhle byl možná taky pojištěný... A je mu to k hounu.... https://www.novinky.cz/krimi/480411-cyklista-se-na-vsetinsku-srazil-s-autem-nadychal-pres-tri-promile.html
Také, bohužel, patřím k těm, co nemají s pojišťovnami zrovna dobré zkušenosti. Možná i proto, že nejsem právník. Zdědil jsem téměř úplně nové auto, které jsem nepotřeboval, a proto jsem se jej rozhodl prodat. Protože vozidlu během dědického řízení proběhla lhůta povinného ručení, doplatil jsem dlužnou částku a chtěl sjednat novou smlouvu na kratší období (z důvodu očekávaného prodeje. Pojišťovák na druhém konci HOT LINE mne ujišťoval o tom, že můžu nechat současnou pojistku a až se auto prodá, pojišťovna mi bez zbytečných cavyků přeplacenou částku vrátí. Já vůl jsem na to přistoupil. Auto se za rozumnou cenu prodalo během týdne (mimo republiku) a nastal čas na zrušení smlouvy a vrácení peněz od pojišťovny. Jenže ouha! Kšeftaři najednou potřebovali nejen kopii kupní smlouvy, ale také záznam o další registraci vozidla (aby se ujistili o převodu vozidla) a kopii dokladu o uzavřeném povinném ručení novým majitelem... Poslal jsem milou pojišťovnu k šípku, ať si ty peníze "sežere" a třeba se jimi "udáví".
Spolu s dalšími zkušenostmi s pojišťovacími ústavy si o nich myslím své a považuji je za legalizované zloděje, protože větší úsilí než o odškodnění klienta vynakládají na zjišťování mezer v pojistných smlouvách a hledání důvodů pro nevyplácení pojistného.
Ale on píše, že kupní smlouvu jim ukazoval. Jenže pojišťovna chtěla i další doklady a to je ten průšvih. Po mně třeba chtěli vždy jen kupní smlouvu (o prodeji mého auta) a nic víc, zrušili mi to bez problémů. Naposled v roce 2016. Nevím, proč chtěla pojišťovna i ty další doklady. A to, že už je auto pojištěné jinde si snad může zjistit sama v nějakém registru, ne? Prostě zloději.
Záleží také na pojistných podmínkách - pokud v nich máte uvedeno, že musíte změnu vlastnictví prokázat, třeba doložením kupní smlouvy nebo přepisem vlastníka v evidenci vozidel, musíte postupovat dle Vámi podepsané smlouvy. A pojišťovny na prokázání (kontrolu), že ke změně vlastnictví došlo mají.
Na druhou stranu, osobně nevidím problém doložit pojišťovně o jeden doklad na víc. Ať už se jedná o kopii kupní smlouvy nebo velkého technického průkazu ve kterém je zapsán nový vlastník. Pojišťovny to vyžadují odjakživa.
Odkud máte ty limity? Jsem si jist, že mnohé pojišťovny už několik měsíců mají výrazně vyšší limity a to standardně.
Např. Uniqa, ČSOB má 50MKč. A vřele tak vysoké limity doporučuji.
Jinak pojištění odpovědnosti (stejně jako jiné pojištění) není až tak jednoduché, jak se zdá. Např. dělení odpovědnosti na občanskou a vlastníka nemovitosti u některých pojištoven, na výluky, hrubá nedbalost atd.
A osobně je to opravdu o poradu s právníkem, zvláště když nemáte s pojistnými událostmi zkušenosti. Ale v současné době už jsou právní produkty, které tyhle věci řeší za rozumnou cenu 2000Kč ročně...
Osobní zkušenost s "pojistkou na blbost". Na parkovišti náš pes vrazil do dveři projiždějícího auta (předních). Na pohled nebylo co řešit ovšem "poškozený" tvrdil že mu byla způsobená škoda a tak jsme to nahlasili na pojišťovnu. Pojišťovna byla předem upozorněná, že škoda je nepatrná a že pan zřejmě bude chtit vymoci více než bude činit případná oprava. Pojišťovna vše zaznamenala a po nějaké době přišlo nám oznameni, že byla vyplacená náhrada škody ve výši 14 tis. Kč a navíc když jsem se dotazovala co bylo opraveno, tak mi bylo sděleno, že pan si nechal vyměnit zadní dveře (pes vrazil do předních a tak to bylo nahlášeno). Na moji poznámku, že je to zřejmě podvod mi bylo řečenono, že věc prověřil pracovnik pojišťovny a že vše je v pořádku. Je mi to jedno, ale v pomto případě pojišťovna byla nadmíru štědrá.
Po této zkušenosti mohu pojistku doporučit. Nám se vyplatila.