Vážený pane, vy se jenom modlete, aby vás nenaboural někdo stejně smýšlející jako vy. Tedy někdo, koho také nezajímá jak ten druhý (poškozený) doplatí na jeho chybu a jaké s tím bude mít problémy. Zřejmě jste ještě nepochopil, že mít dobré pojištění u spolehlivé pojišťovny se prostě vyplatí. Bohužel to člověk pozná až při nehodě a její likvidaci. Mám již šestým rokem pojištění u Allianz pojišťovny (povinné ručení i havarijní) a jsem spokojená a hlavně platím méně a méně... Možná mám jako dlouhodobý klient ještě jiné výhody.Ale to vy, jako motýl přelétavý, snažící se vyzobat jenom ty třešinky na dortu, zřejmě nikdy nepoznáte. Ale hlavně mám klid a jistotu, že když už se něco stane, mám za sebou spolehlivou pojišťovnu. Je to jako mít v peněžence zlatou kreditní kartu. A to stojí za to.
Přeji hezký den. Hanka
Při POV (narozdíl od havarijního pojištění) je úplně jedno, jakou máte za sebou pojišťovnu. Autor jasně popsal svou situaci a zaměřil se na výhodnost a jednání pojišťoven, nikoli nějakou nicneříkající statistiku průměrného řidiče v kombinaci s jinými produkty a x nehodami za y let. Když nebouráte, platíte všude méně a méně, jenže 5% bonus nemusí znamenat, že za rok budete platit o 5% méně než loni. Sazby pojišťovny různě mění, u toho může zůstat klidný jen člověk, který už v peněžence stejně jednu zlatou kartu má :-)
Proč platit víc?
Myslím, že ten rozdíl 1400.- v základní nabídce stojí za povšimnutí. První rok to bylo v řádu stokorun.
Ono se sice traduje, že je úplně jedno, kde máte povinné ručení, ale pravda to není. Levné pojištění může vyjít v některých případech pěkně draho.
Hypotetický (nikoli však nereálný příklad): se svým "prdítkem" na dálnici zaviníte řetězovou nehodu, bude tam pár kamionů s naftou, která vyteče do vodní nádrže, nějaký kamion s nákladem nových mercedesů, pár doživotně zmrzačených lidí atd. Škoda na majetku třeba 25 mil. a na zdraví (doživotní renty pro vysoce postavené manažery...) třeba za 50 mil. Kč. Vaše pojišťovna krachne a řeší to Kancelář pojistitelů. Ta však dle zákona uhradí pouze škody do výše základního limitu pojistného krytí (18 mil. majetek/35 mil. zdraví) bez ohledu na to, že jste třeba u své pojišťovny měl sjednaný limit vyšší. Všechno nad základní limit budete muset platit ze svého a 99,9 % Čechů v tomto případě rovnou může vyhlásit osobní bankrot.
Určitě mě napadnete, že příklad je z kategorie sci-fi. Tady taky platí, že na 99,99 % se Vám nic takového nestane, ale náhoda je blbec...
Navíc, i u malých škod se setkáte s problémem: Kancelář pojistitelů dle zákona neřeší škody do 5 tis. Kč. Takže se svým trabíkem urvete někomu u oplíka zpětné zrcátko dejme tomu za 4.900 Kč a pak to budete muset po krachu Vaší pojišťovny zatáhnout ze svého a původně levné pojištění se pěkně prodraží:-)
Co to planceš za bludy,když naborá do cisterny tak nezpůsobí řetězovou havárku,ale ten blbec co do něho vletí je na vině a další a tak dál to jde.Vždy na vině je ten vzadu a potom za ním atd.
ona stačí i jedna cisterna, která se vyleje a zamoří vodní zdroj....
Docela mě zaráží, kolik lidí je neodpovědných a v zájmu toho, že ušetří pár stovek klidně způsobí svému okolí potíže... Je holt vidět, k jakému národu patříme :-(
Třeba v Německu má největší podíl na trhu povinného ručení téměř nejdražší pojišťovna (Allianz), jsou to holt odpovědní lidi...
Až budu mít průměrný německý plat, tak se taky nebudu starat o několik ušetřených stovek.
Mimochodem, kolik bylo loni těch ekologických havárií, při kterých někdo vyhlásil bankrot?
Jste úplně mimo, když tvrdíte, že je někdo neodpovědný a vybírá si mezi pojišťovnami. Vůbec to nesouvisí s POV! Klidně vám budu oponovat názorem (stejně slabým argumentem), že neodpovědný je hlavně ten, kdo vůbec převáží ty sračky v cisterně po silnici kolem vodních zdrojů!
Na Vaši otázku odpovím jinou otázkou: Kolik bylo loni v ČR stoletých povodní? Žádná a taky to neznamená, že lidi ruší pojistky svého majetku proti povodni...
Mimo jste vy. Odpovědnost je právě o tom, že si vyberete kvalitní pojištovnu. Ať již je to odpovědnost sama k sobě, nebo zejména ke svému okolí, které může doplatit na vaše krátkozraké šetření pár stovek (třeba tím, že nějaká pochybná pojišťovna protahuje výplatu plnění, platí málo...).
Ta cisterna třeba veze benzín pro vaše auto a k benzínové pumpě se jinak nedostane. Zakážete to?
A už jste si někdy všimnul dopravní značky "zákaz vjezdu pro vozidla přepravující nebezpečné látky?" (nebo tak nějak..) Vyskytují se obvykle tam, kde silnice křižuje ochranné pásmo vodních zdrojů...
Množina ekologických havárií, při které se člověk dostane do problémů, je navíc ještě menší. Pokud máte krytí 18.milionů a způsobíte škodu 18.150.000, je to fakt problém. Pokud máte krytí 18.milionů a způsobíte škodu 50.000.000, je to fakt problém poškozených, protože takovou škodu stejně nikdy nikdo neuhradí (leda pan Kavan, že ba šáh do sejfu a vytáh pár zapomentých milounků v igelitkách).
Autor není blbej. On si jen dobře spočítal, že se mu spíš vyplatí ročně ušetřit (a třeba projezdit) pár stovek než mít "jako dlouhodobý klient ještě jiné výhody". Ať si přece každý vybere, co chce, ne?
Ta pojišťovna vás zaměstnává? jako by jste citovala nějakou brožurku. Mé zkušenosti říkají jasně, že je úplně jednojakou pjišťovnu máte, neb když máte problém tak ho máte u všech. Tak proč nevybrat tu nejlevnější.
Nepřeji vámto, ale aby jste jednou až tu svou kreditku budete potřebovat, jste nezjistila, že máte vybrakované konto!