Nejsem si uplne jisty, jestli stojim o takovy "dohled" ze strany pojistovny. Jakym zpusobem nalozi se ziskanymi udaji? Budou o mne vedet vse, jak a kde se pohybuji apod.. A co se tyce bonusu za mene jezdeni, tak tam by mne opravdu zajimala analyza, jestli tihle ridici, kteri rocne najedou podstatne min km, nez je bezne, maji tomu odpovidajici nizsi nehodovost. Osobne se domnivam, ze je to zcestne.
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mně skutečně nejdou ;-)? Předpokládám, že nevlastníte platební kartu a po ulici chodíte s kloboukem naraženým do čela, aby Vás nebylo vidět na nějaké kameře...
BTW mám dojem, že to vybavení není pro POV povinné, je to prostě jeden z produktů, které pojišťovna nabízí - stejně tak si můžete k POV nechat připojistit čelní sklo, ale nemusíte...
A bude určitě dost řidičů, zvláště starších, kteří tohle uvítají.
hm, kartu mam a klobouk nenosim. Asi jsem divnej. Ale jezdim nekdy rychle, jezdim pomerne dost - cca 30 tis rocne, ridicak mam hodne dloho a z vlastni viny jsem boural jednou - uplne na zacatku. Proc bych mel byt znevyhodnen, ze jezdim hodne? Vase myslenka, ze starsi ridici to uvitaji je hezka, ale mladsi by uvitali, kdyby to bylo naopak, jini by uvitali zase neco jineho. Nebranim se te moznosti, ale asi to chce sirsi spektrum nabidky, nemyslite? Proc zvyhodnit jednu skupinu ridicu?
Asi jste ten článek nečetl dost pozorně :-). Není tam psáno, že řidiči, kteří najedou hodně, jsou znevýhodněni, ti budou platit tak jako dosud. Zvýhodněni budou ti, kteří najezdí méně než 10 000 km, a spíše by se dalo napsat "zvýhodněni", protože klient pochopitelně zaplatí montáž zařízení a nejsem si jist, zda se pak měsíčně neplatí nějaký poplatek.
Mladší řidiči by sice uvítali, kdyby to bylo naopak, bohužel statistiky pojišťoven hovoří zcela jasně - mladší řidiči bourají více... A nejenom statistiky, stačí se občas podívat na zprávy o tragických nehodách na iHeute - třeba mezi motorkáři zabivšími se vlastní vinou málokdy bývá někdo přes 50...
Není, to chce jenom pochopit tu filozofii...
Pokud někdo jezdí málo, skutečně to neznamená, že bude bourat méně než ten, kdo jezdí více. Jenže zároveň se ten málo jezdící řidič málo vyskytuje na silnici, tudíž je menší pravděpodobnost, že takového řidiče nabourá někdo jiný a pojišťovna mu bude muset platit škodu z POV toho jiného...
1. Opět vystává otázka, v jakém rozsahu se chceme vzdat svého soukromí výměnou za vetší bezpečnost a pohodlí ... zde by se navíc díky všudypřítomné možnosti zneužití mohla větší bezpečnost změnit naopak v bezpečnostní riziko. Hodně lidí si to neuvědomuje, ale všechny tyto "výhody" se mohou postupem času změnit ve velmi velké nevýhody. Představte si, jak by vypadal v budoucnu nějaký totalitní režim disponující podobnými prostředky. Ono ani dnešní pseudodemokratický systém není vůči takovým pokušením "využití" imunní.
2. Ohledně spravedlnosti třídění čistě dle počtu najetých km, tak to už je také zcela zcestná logika ... jedinou spravedlnou cestou, kterou mě napadá, by bylo každoroční zkoušení řidičů z teorie i praxe, testování kvality jejich vozů a pak by teprve na řadu mohly přijít km. Dá se lehce protiargumentovat zkušeností a vyježděností řidičů s více najetými km.
"Ohledně spravedlnosti třídění čistě dle počtu najetých km, " - ono je tam někde napsáno, že na tohle POV se neaplikuje systém bonus - malus ;-)?
Ta Vaše "spravedlivá cesta" naopak mně připadá zcestná - řidič, který ovládá teorii i praxi, se nemůže na silnici chovat jako prase? Názorně to bylo vidět na videu, které je na internetu a kde jel dotyčný z Prahy do Budějovic(?) tuším za 50 minut... Jezdit uměl, ovšem jeho IQ se limitně blížilo nule...
Ad 2. Beru zpět, protože jsem četl nepozorně ... počet km jako jedno z hledisek pro posuzování malus/bonus samozřejmě beru.
K mé "spravedlivé cestě" jsem zapomněl dodat, že samozřejmě i nadále by platilo zohlednění historie.
To, jak se daný řidič ovšem chová je velmi těžko objektivně posuzovatelné a stejný problém by měly i zkoušky teorie i praxe daného řidiče.
Vámi popsanou situaci by dle mého měla řešit dopravní policie. Že u nás víceméně dopravka v tomto ohledu nefunguje, je věc jiná.
Teď mě ještě napadlo, že by pojištění mohlo brát v potaz i bodový systém, i když by musel tento určitě dojít některých menších změn.
Jenže stávající systém není na řidiče, jak se tu všichni mylně domníváte, ale na MAJITELE vozidla. Znám řadu aut, se kterými jezdí celá rodina nebo dokonce někdo úplně jiný (syn koupil auto rodičům, je však psané na něj a on platí provoz, pojistky apod.)...
Bohužel, mýlíte se taky... Stávající systém není ani na řidiče, ani na majitele, ale na pojistníka - tj. toho, kdo pojištění s pojišťovnou uzavře. Takže auto Vám klidně koupí syn a je jeho majitel, Vy s ním jezdíte, ale pojistí ho babička...
Přesně. Pro nemehla, která často bourají, není nic lepšího, než si najít někoho, kdo auto nemá a pojistit si ho "na něj". A pro ty, kteří jsou z velkých měst se zase vypaltí, když požádají babičku v "Horní Dolní".
vždyť tady ale totalitní režim máme, jen se nazývá "demokratickým".
Jestli dnes systém na dálnicích sleduje jen náklaďáky, nemáme nikde záruku, že nesleduje i něco jiného. STátní Bezpečnost je schopna se napojit na cokoliv. A nedivil se ani, kdyby tam dali i radary na rychlost ...
Přesně tak,
jen nám tu novodobou totalitu servírují po kouscích, aby to tak nekřičelo. Stále více lidí si uvědomuje, že v mnohém už totalitní praktiky přesáhly úroveň před r. 1989.
Neřekl bych, že současný systém je horší než ten před rokem 89, jen se mu postupně přibližuje. Bohužel má k dispozici daleko víc technologií které může zneužívat a zneužívá k totalitním praktikám.