Povinné ručení lze zrušit okamžitě deponací značek, jedinou možností tedy není čekat na konec pojistného období a dávat výpověď 6 týdnů před ním. Deponace značek na úřadě mě stála 100 Kč, vyjmutí z deponie 0 Kč. Deponaci oznámit stávající pojišťovně, uzavřít nové ručení a vyjmout značky z deponie. Lze stihnout za dopoledne, záleží na délce fronty a rychlosti příživníků na úřadě. Potom pohlídat, aby stará pojiš'tovna do 2 měsíců poslala potvrzení o bezeškodním průběhu (a zbylé peníze z pojistného) a předat ho nové. Absolvoval jsem počátkem roku 2008 2x - Generali poslala potvrzení i prachy za 2 týdny, ČPP se do 2 měsíců o týden nevešla, ale dohodou se zástupcem Wuestenrotu se mi podařilo pozdržet automatické zvednutí sazby.
Když jsem převáděla povinné ručení z jedné pojišťovny do druhé, uvedla jsem jako důvod zrušení PR prodej auta. Bylo zrušené ještě ten den, až mi spadla čelist.
Na tom není nic divného. Podle zákona končí pojistná smlouva okamžikem změny majitele, ale s omezením na to, že to pojišťovna neudělá zpětně před okamžik než se o tom dozvěděla. Takže když půjdete na pojišťovnu s kupní smlouvou, nebo s techničákem kde je už jiné jméno, máte za 5 minut vše vyřízené.
Ona to paní Jarmila myslela spíš tak, že potřebovala změnit pojišťovnu, aby ušetřila nějakou kačku, tak šla do té původní pojišťovny, tam jim nalhala, že auto prodala, a oni ji pojištění zrušili, aniž by chtěli vidět nějakou smlouvu...
Nerad lžu, chtěl bych aby vše klapalo dle zdravého "selského" rozumu. Zlikvidoval jsem ekologicky automobil, Vše dle zákona a s příslušným potvrzením. V Kooperativě mi odmítli zrušit povinné ručení, prý až po odhlášení z registru vozidel. Potvrzení o likvidaci a tedy neexistenci vozidla je nechalo v naprostém klidu. Nejde mi ani tak o prodělané (ukradené) peníze ale hlavně o to, že s těma blbama budu muset jednat znovu.(poradili, abych předstíral prodej a vše pujde hladce) Zašel jsem tedy na registr vozidel ( Jeremiášova ul. Praha 5) a 15 minut poslouchal bezduché tlachy ůředníka v důchodovém věku do telefonu, než jsem dostal příslušný formulář k vyplnění. Padlo mi pořadové číslo 202, na tabuli zářilo č.28 a bylo 8.15 ráno. V poledne vyřizovali žadatele č.79 a já přestal doufat že se dnes dostanu na řadu. Kolem 14té hodiny a odbavovaného žadatele č.130 jsem odešel z čistě lidských důvodů a vrátil se za 2 hodiny. A stal se zázrak - na tabuli zářilo číslo 232 (pozastaven výdej poř. lístků) a mě bylo jasné že dnes již na řadu nepříjdu. Nevadí, zítra je taky den. Pro jistotu se ale objednám "on-line" na nejblišší volný termín, což je za 10 dní. Sichr je sichr.
... a tak vás za mírný poplatek pojišťovna chrání před daleko vyšší pálkou od ČKP nebo alespoň od nutnosti jim vysvětlovat, že pojistné neplatíte, protože auto už není.