Možná to není až tak k tématu, ale dodnes jsem nepochopil jednu věc. Pokud posílám doporučené zásilky (mám Zákaznickou kartu), proč musí pracovnice za přepážkou vypisovat znovu do systému údaje o adresátovi z obálky. Doporučený dopis nebo balík zasílá hodně lidí, snad by se to dalo nějak zjednodušit, dost to zdržuje. Jsem laik, ale třeba by stačila jednoduchá internetová aplikace, kde si zadám údaje o sobě o adresátovi a odešlu to do systému. Na přepážce bych jen ukázal vytištěný kód a zásilka by se načetla. Před rokem jsem zkoušel jejich aplikaci na podávání zásilek, ale nebylo snadné se tím proklikat. To už je rychlejší napsat adresu ručně... Myslím, že tady by pošta ušetřila a zefektivnila čas zaměstnanců.
Před půlrokem byl u nás na poště zaveden "úžasný" vyvolávací systém, čeká se i déle než 20 minut. V tomto případě je lepší si jít třeba nakoupit a pak se vrátit s číslem na poštu. Nebo čekat dlouhé minuty a se zaujetím poslochat kritiku ostatních. Pracovníci ČP to nemají snadné, když vidím, jak s nimi zákazníci jednají a za ty peníze... ČP potřebuje změnu a nejlépe začít s výměnou vedením.
Bohužel smutným zjištěním je: a) šéf pošty si přijde měsíčně na 200.000 Kč,plat! b) pošta si stěžuje, že nemá zaměstnance c) nemá, protože mizerně je platí a nutí do zcela jiné činnosti podomního prodeje !!! d)za co je ČP dotována státem,když má tak mizerné výsledky služeb? e) proč má šéf ČP tak vysoký plat, když jeho manažérské schopnosti jsou na nule? f) očekával bych, že zaměstnanci a především manažéři jsou odměňování dle výsledků a ne paušálně i kdyby byla ČP v rozkladu!!! To je jen několik málo otazníků, které zcela jasně deklarují stav ČP. To že nějaký nýmand zavedl online poštovnách doručení či odeslání, neznamená, že je vše v pořádku. Není, tenhle systém totiž ještě více zkomplikoval klientům služby. Ministerstvi vnitra,kam ČP spadá, by mělo vyvodit zásadní důsledky ve vedení a dosadit schopné manažéry a ne kamarády stranické kasy.
Uvazujete spravne, ale jedno zcela zasadno jste zapomel. Pan mannager je STATNI ZAMESTANEC a to je bohuzel cely kamen urazu. Takto zamestnani lide maji mzdy temer vzdy tezce mimo jejich schopnosti, zkusenosti, efektivitu, vykonnost, atd. U lopaty by tenhle pan manager byl rozhodne uzitecnejsi.
Za 100 000,- to budu dělat tak dobře.. tykokos.. za ty prachy bych jim skutečně poctivě dřel.. mi připadá že žiju v nějaké paralelní ČR, kde vysoký plat je když máte za měsíc 25 čistého, slušný plat je 20.. běžný plat 15... za mizernou se považuje minimální mzda... A potom se dočítám jak lidé píší, že by za 20 nerobili, atd..že všude vám dají víc.. mno ono co kdo píše je jedna věc, ale realita věc druhá.. to mě až pobavilo, když jsem vyzkoušel nabídku jednoduché práce za 18 měsíčně.. hh v reálu se dozvídám, že to je částka i s prémiemi za docházku které vám vezmou i za odchod k lékaři, tedy za něco co vy neovlivníte.. dále to je hrubá částka, no a výsledek byl 15k za práci, sice fyzicky né naročnou, ale doslova mysl likvidující, šroubovat tři šroubky s plískem, pořád dokola celý den, týden, měsíc.. mno naštěstí nejsem v tak zoufalé situaci, abych musel něco takového podstupovat.. ale byl jsem takový jediný, všichni ostatní tam plánovali zůstat.. Brr mě se až žaludek obrací z té představy života, kde každý den od 7 rána si ničíte zdraví, a svůj drahocenný čas věnujete někomu kdo si toho ani nedokáže vážit.. ve finále pak se ze šichty vracíte domů sedření a zišŤujete že vám kvartýr vybrala exekuční hyena... mno co ten stát čeká... jestli si myslí že ze mě někdy bude mít s takovým přístupem užitek.. tak pro objasnění, tohle všechno mě pouze hecuje trhnout rekord ve škodě, kterou tady tomu státu do konce života způsobím!! Dokud tady nebude vůči mě tento mafiastát spravedlivý, tak mou hlavní činností bude čerpání všeho co čerpat jde, vyhnutí se platbám čehokoli, jízdy na černo, daně to mě až rozesmálo.. pokuty pouze pokud je to nezbytně nutné.. jinak ne, a hlavně doktoři zdravotnictví, když už ho musím platit, musím ho i využívat.. stejně tak sociální.. hold tento stát mě tak podlomil zdraví, že sotva nastoupím do práce, odpracuji jednu šichtu, a bum záda, au ta má zapeklitá skolióza páteře.. Má si člověl někde 8.5h ničit zdraví, za 15 čistého.. nebo se rekreovat za prachy vás všech po všemožných rehabilitačních centrech a má za to 10 000,- měsíčně.. ? Mno a teď má škoda může začít narůstat do exponenciálních rozměrů :) vyplatilo se ti to státe?? Už teď ne!
Tak mě vadí, že pošta místo svého hlavního úkolu doručování dělá cokoliv jiného, tj. prodává losy, pojištění, účty apod. A to je asi na vedení pošty.
Na druhou stranu nevím jak moc vedení pošty může některé věci ovlivnit a co je dáno jako zadání od státu.
Pokud stát řekne (socani) chceme tisíce poboček a nemůžete některé zrušit, tak je to pak asi těžký.
Opravdu by mne zajímalo nějaký srovnání pobočkové sítě, partnerské sítě a dalších parametrů s okolními zeměmi. Nikde jsem takové pojednání neviděl.
Jasně, že šlo. Žiji ve Finsku a takové řešenín je naprostý standard. Vyplníte údaje o sobě, adresátovi a dostanete unikátní kód k balíku. Pak to buď jen necháte na nejbližší poště (bez čekání, kód se píše na jakousi samolepku, co si vezmete udveří a přelepíte jí balík), nebo do sběrného boxu (rozmístěny po městě ještě hustěji než přepážky, dostupné pozdě večer i o víkendech), kde namačkáte kód, otevřou se dveře skříňky vy to tam necháte. Pošta jako samostatná budova je jen ve větších městech. Většina poboček = pult v místní sámošce či supermarketu (ala pult s lahůdkami či masem). Při vstupu do obchodu si vezmete čekací lísteček s číslem a v klidu nakupujete, než vás to zavolá. Zásilka po Finsku dorazí druhý pracovní den a celý proces díky kódu sledujete na netu.
Souhlasím, to by byl pokrok, někam zapsat/nechat nasypat třeba z CRM seznam adresátů a pak už to jen odklikat na poště. Problém je, že ta pracovnice to musí i tak spárovat s adresou a kódem, co tomu dává. Takže se obávám, že vyhledání správného dopisu pro nalepení kódu by asi trvalo stejně dlouho, ne-li déle. A tolik lidí, co by hromadné podání měli vždy seřazeno podle adres zase není ...
Adresy adresátů jsou nutné, protože na základě toho se pak na cílové stanici tiskne seznam pro doručovatele. Podle PSČ se třídí směr cesty zásilky a cílová pošta a tam se pak podle ulic/domů třídí na doručovatele a ten dostane už jen seznam balíků, co má doručit a balíky samotné.
Je to velice efektivní a používají to tak i další doručovací služby (PPL/DPD ...), bohužel tady hraje roli lidský faktor.
Osobně si myslím, že ČP je fakt moloch a zaměstnává řadu zbytečných lidí a neplatí ty dole dost. Sám jsem tam pracoval v IT cca 10 let a tyto technoligie pomáhal zavádět. Pak jsem narazil na finanční strop a protože jsem měl vyšší ambice, rozloučili jsme se.
Osobně, kdyby se ČP věnovala poštovním službám a ne blbinám typu "prodej kalendáříků, propisek, knížek a finančních produktů", pak by to určitě bylo lepší. Mj, za přepážky poštovní spořitelny dostává peníze za to, že je to samostatná přepážka ... a přesto nabízí jejich produkty i mimo tuto přepážku. Je to skoro jak v letadle nízkonákladovky směr Londýn, kde během letu nabízeli snad vše ... od občerstvení, přes parfémy až po losy. Vážně už chyběl jen pojišťovací agent :-)