Krádež zásilek by mi vadila nejméně. Česká pošta (na rozdíl od všech ostatních přepravních společností) nedělá problémy s výplatou plnění. Na kolik je pojištěno, tolik zaplatí. Mně osobně se ztratilo několik zásilek (cenná psaní do Německa) a vždy jsem dostal náhradu ve výši projistky. Vzhledem k tomu, že cena za pojištění byla 3 Kč za 1000 Kč hodnoty zásilky, vždy jsem to zaokrouhlil na tisícovky nahoru, takže jsem na tom trošku vydělal. V ČR je to ještě lepší, většina balíků má v ceně pojištění do 50 000 Kč. To že si někdo balík nepojistí (i když to má často zadarmo) a pak se diví, to je jeho smůla.
V "mé" bývalé firmě patřila Česká pošta mezi velmi oceňované "odběratele", protože "ztracené zboží = 2 x prodané zboží". Od pošty jsme dostali náhradu a zákazníkovi poslali nové zboží.
Naproti tomu PPL nám před Vánoci zašantročilo v podstatě veškeré zboží určené pro vánoční trh, našli ho až po Novém roce. Náhrada žádná.
Pokud budu posílat něco, co se nedá penězi nahradit (zásilka lze pojistit až na milion), tak to určitě nebudu posílat poštou a dovezu to osobně, zejména, pokud je to po ČR, u nás není nikam daleko, za 1 den lze hromadnou dopravou za pár korun přejet republiku tam a zpátky.
Ztracená nebo zničená zásilka se může stát komukoliv - https://www.idnes.cz/praha/zpravy/sklad-praha-michle-pozar-zasilky-baliky-spolecnost-dpd.A190301_092531_praha-zpravy_rsr rozdíl je právě v tom, jak se k tomu přepravce postaví.