Jednoduše. Kdo bude chtít přijímat platby na své telefonní číslo, tak to zaškrtne ve svém IB. Z toho pak vznikne mezi bankami databáze číslo telefonu => účet. Jinými slovy ten adresář bude globální. A vy místo toho, co byste lovil své číslo účtu a posílal ho tomu, kdo vám má něco poslat, tak mu jen řeknete "pošli mi to na moje telefonní číslo".
13. 8. 2022, 11:39 editováno autorem komentáře
Teoreticky. Už vidím např. políčko "Souhlasím s využitím tel. čísla pro marketingové účely", bez jehož zatržení nepůjde číslo registrovat. Nebo jen prosté "Četl jsem smluvní podmínky", na jejichž 38. straně toto využití bude uvedeno. Podobně jako jsem nedal souhlas (nebo se ho snažil odvolat) u současné banky, ale stejně mi občas zavolají, jak jsem spokojený s jejich službami, nebo mi přijde SMS s "úžasnou" nabídkou produktu, který nechci, nebo ještě hůř, který už u nich mám, ale marketingové oddělení to asi neví a pořád mi ho nabízí.
Takže pokud budu chtít vědět, komu patří telefonní číslo, stačí, když se pokusím na něj poslat libovolnou částku. Nemusím ji ani odeslat, jméno příjemce se mi ukáže před odesláním.
Samozřejmě shodná jména to neřeší, takže místo otci můžu poslat omylem peníze synovi, co je hned utratí a ze kterého je nikdy nedostanu :D. Super pro různé podvodníky, co volají starým babičkám "váš vnuk měl nehodu,...".
Ale jo, těším se, bude zábava.
Njn, předtím stačilo zavolat, teď to holt člověk bude moci zjistit i v IB :-)
Co se týče podvodníků, tak mi přijde jednodušší babičce nadiktovat účet, protože u telefonního čísla naopak uvidí, že vnukovi nepatří ne? Omezovat svoje podvody na babičky těch, co se jmenují stejně jako já, mi přijde poněkud nepraktické ;-)
Doporučila bych nejdřív přečíst nějaké informace. Třeba tady https://www.mesec.cz/clanky/nove-platby-na-mobilni-cislo-odstartuji-v-roce-2023/
Rejstřík s údaji číslo + jméno bude provozovat ČNB.
Hájková
Při platbě na číslo účtu nevidím jméno příjemce, budu tedy raději využívat platbu na tel. číslo, kde uvidím jméno příjemce. U mne je ale problém, že používám jen předplacené karty na volání nebo mám firemní sim kartu, kterou také nevím, jak budu mít dlouho.
Teď se mi stala jiná věc: vybíral jsem 1. srpna z bankomatu a bankomat nevydal hotovost a přitom to banka strhla z účtu. Druhý den jsem to reklamoval a prý to vrátí do čtrnácti dní, ale v pondělí mi napsali, že budu muset čekat do 20. září na vyřízení reklamace. To vypadá, že si banka myslí, že jsem hotovost vzal, ale když budou študovat záznam kamery z bankomatu, tak uvidí, že jsem odešel s prázdnou.