Díky za článek, pěkný přehled. Mám pro vás doplnění k Francii a Španělsku. Co dva roky jezdím do Cádizu. Po západním pobřeží Španělska se dá souvisle ject mimo dálnici po N-332 a N-340. Podobně Francii jde projet po národních silnicích z Německa do Španělska, z hlavy asi D-6009, N-9, N-7, D-906 apod. Akorát je to spíš pro ty, co nechtějí ject co nejrychejí až na jih, protože cestovní rychlost klesne na průměr 70 km/h - obec, 7x kruháč, pak mimo obec za Frantíkem šedesátkou na devadesátce, 7x radar, pak obec, 5x třicítka a pořád dokola. Ale zase se ušetří ranec peněz na mýtu a také klesne spotřeba.
Některé vyhledavače doporučují průjezd Francií (mimo dálnice) přibližně v ose Dijon - Bordeaux a objetí Pyrenejí ze západu. A potom z Baskicka okolo Madridu na jih po španělské A4. Máte i s touto trasou zkušenost?
Ve Španělsku by měly být dálnice označené jen písmenem A bezplatné, kdežto dálnice AP placené. Je tomu tak? Děkuji za odpověď.
Dobrý den
rád bych opravil jen pár nedůsledností, které si myslím, při psaní takovéhoto článku by být neměly.A to jsem šel vyloženě jen po zemích, které hodlám projet. "Pro přestavu, projetí celého Chorvatska ze severu na jich............" Pro představu je asi lepší.
"Rakousko
Za 7denní dálniční známku zaplatíte 8,70 EUR, cca 244 Kč. Koupíte ji takřka na všech čerpacích stanicích." Zmýlená neplatí- v Rakousku je známka 10denní.
Funkční výpočty mýtného lze nalézt také na http://www.viamichelin.com/web/Routes, kde je možné si zadat různé podmínky trasy a vybrat různé trasy na delších cestách..
Mapy Google zase mají barevně rozlišeny placené úseky dálnic.
Vyrobíme iluzi svobody. Vyrobíme EU, zavedeme šengen. Lidé můžete cestovat ! Mohli jste za bolševika? Nemohli... teď můžete. Do Chorvatska přes Maďarsko, do Francie jen po okreskách, do Itálie radši vůbec. Zlatý balkán, tam jsme doma tam platit nemusíme a když, tak v našich cenách.
Cena parazita (úředníka) je nejdražší v EU
Pojedete do obchodu kde musíte zaplatit parkovné? Nepojedete.
Pojedete do práce kus po dálnici aby jste nemuseli přes město? Nepojedete.
Budete parkovat draze přímo na letišti? Nebudete.
Budete každý den jezdit drahým taxíkem? Nebudete
Je v tom jiná logika když pojedu na dovolenou? Prostě nepojedu tam kde mě odhánějí.
Vždyť v ČR je to stejné, ne li horší. Dálniční známka pro osobní auto na 10 dní stojí 310 Kč. V Rakousku na deset dní za 8,7 €, tedy zhruba 237 Kč.
Na placení dálničního poplatku při cestě do práce se ptejte lidí z Karlovarska. Těch, co musí jezdit po R6, protože nemají na výběr. Původní silnice tam už neexistuje.
Automobilová doprava má prostě své náklady a není důvod, proč by vám měl nějaký stát dotovat průjezd při vaší cestě na dovolenou. Proč by vás mělo nechat Rakousko projet zdarma k moři, když u nich neutratíte ani korunu? (ano, souhlasím i se zavedením dálničních poplatků v Německu - prostě proto, že mají skvělou infrastrukturu a je fér se na nákladech podílet, když jí využívám.)
Rady z komentářů berte prostě jako tipy, jak ušetřit nějaké peníze výměnou za čas. Pojedete déle, ale levněji. Je na vás rozhodnout se.
Nakonec, nikdo vás nenutí jet autem, můžete vlakem, autobusem, letadlem... Tam všude jsou podobné poplatky, jen zahrnuty do ceny jízdenky.
Pane, mluvím o svobodě cestování a vy mě pošlete do EU vlakem nedej bože letadlem?
V raichu dobrý povrch na dálnicích to sice ano a ten jim zaplatíte v dani za PHM protože tranzit německem prostě natankovat musíte, když vás nezkásnou hned za rozvadovem četníci za cokoliv jen proto že máte "cz" a nenabídl jim levně karton cigaret. Svoboda na německých dálnicích se vytratila příchodem Merkelové a jejími smělými fašistickobolševickými europlány na likvidaci všeho neněmeckého, v duchu podle hesla "co zabijeme to nás posílí " Možná by stálo v úvahu spočítat kolik pár posledních desítek kilometrů neomezené rychlosti v německu zbývá. Kdyby jste jezdil do německa často, věděl by jste že je skoro všude už jen "110"
Jinak článek hodnotím pozitivně a spoustě lidí otevře oči. Jinak to vaše "máte na výběr" už dávno neplatí. To je jen takové to Klausovské iluzorní klišé.
Jinými slovy, šílený chaos. EU denně vymýšlí různé kraviny, ale aby se pokusila sjednotit mýto v celé Evropě, to ne. Když člověk jezdí často po Evropě, tak má sklo polepené tolika známkama, že přes ně pomalu nevidí. Stačila by malá krabička s přednabitým kreditem a vždycky na hranicích nebo na mýtných bránách by si odečetli příslušnou cenu. Jenže to by bylo moc jednoduché a málo byrokratické, takže nic pro EU.
Jen ne další nadnárodní regulaci a megaprojekt (nebylo by to jednoduché ani levné). Pokud se někde inspirovat, pak mimo EU. Podívejte na AutoPASS v Norsku. Systém si prostě přečte registrační značku a zaznamená průjezd. Když máte zaregistrovanou kreditku, poplatek se z ní automaticky odečte, jinak vám přijde faktura k zaplacení (zjednodušeně, více pak na http://www.autopass.no/en/visitors-payment).