Krize pomalu končí a naši páni poslanci a senátoři začali uvažovat jak pomoci podnikům!!! Když se jedná o zvýšení jejich platů, náhrad a prebend tak to jsou nejrychlejší na světě!
K závěru, že krize končí jste došel jak? Mohl byste uvést nějaký důvěryhodný zdroj, ze kterého jste čerpal? Možná to pro vás bude nemilé překvapení, ale krize v Česku ještě ani nezačala. Následující měsíce budou pro většinu velkým překvapením ...
Nepsal jsem sice příspěvek, na který reagujete, ale domnívám se, že pisatel Jan vycházel z toho, co je nám tady předkládáno politickými špičkami. Tedy opravdu, že krize již končí. Jedná se opět o poplašnou zprávu, jakou jsme byli ještě nedávno uklidňování soudruhy z ODS v čele se s. Topolánkem, že nás se krize netýká a že nás velkým obloukem obchází? Chápu, že se pravici před volbami příliš nehodí do krámu nezaměstnanost a další negativa, ale ta tu byla již dávno, jen se neustále prohlubují a my ne a ne se je již pokoliktáté odrazit ode dna. A informace o skončení krize je taky dobrá k tomu, aby mezi lidmi povolilo psychické napětí a začali zase utrácet. Budou-li mít lidé ovšem z čeho, po zaplacení stále stoupajících cen za energie, bydlení, zdraví, potraviny, ošacení, vzdělání ... Méně rozumní lidé si opět začnou na spotřebu půjčovat, možná tím se ekonomika trochu oživí, aby pak zas propadla, až lidi nebudou mít na splátky. Zatím menší spotřebu řeší obchodníci zvyšováním cen, takže možná i při nižším objemu prodaného zboží zůstanou na svém.
Když člověk vidí, jak se nezaměstnanost stále zvyšuje ... - a statistika nezaměstnanosti je věc ošemetná - po určité době totiž přestává být občan veden jako nezaměstnaný, tudíž nezaměstnanost může teoreticky statisticky klesat nebo zůstávat i přes přírustky nově nezaměstnaných na zhruba stejných číslech.
I někteří prognostici uvádí, že hlavní krize k nám teprve přijde. Ostatně, v zemi automontoven, když ve většině světa vyčerpali šrotovné, i Škodovka připravila katastrofické scénáře na propouštění. Nepůjdou-li ve světě na odbyt levná auta z východu, v návaznosti na Škodovku budou muset propouštět i její dodavatelé, kteří sice mohou dodávat i pro další značky, ale pochybuji, že další značky na tom nebudou obdobně. Tudíž i informace prodejců, že už není prostor nová auta zlevňovat, se dá vysvětlit tak, že není-li skutečně již další prostor pro ještě nižší ceny, bude muset opravdu nastat útlum výroby. Na západních silnicích jezdí jakže takž novější auta technicky na úrovni, méně poruchová, tudíž i déle vydrží bez nákladné údržby, ale u nás to bude znamenat další růst stáří vozového parku, historické škodovky se budou nadále udržovat v provozuschopném stavu a nové vozidlo si budou moci dovolit jen podnikatelé, kterým vláda udělá zase nějaké to zvýhodnění, i když v podnikatelském sektoru není stáří vozidel tak katastrofické jako v sektoru domácností. Proto se domnívám, že pomoc by měla směřovat hlavně k domácnostem, ty navíc, na rozdíl od podnikatelů, musí uhradit i DPH.
"po určité době totiž přestává být občan veden jako nezaměstnaný" - trošku blbost, ne? Po určité době přestává být občanovi vyplácena podpora v nezaměstnanosti, ale jako nezaměstnaný je evidován dál.
Ano, je evidován dál jako nezaměstnaný, ale již v jiné kolonce. A statistika je věc ošidná. Tudíž se již neobjevuje mezi "klasickými" uchazeči o práci.
Je to jak s úmrtím při / po dopravní nehodě. Kdysi se počítala smrt pouze při dopravní nehodě, nyní ještě nějakou dobu po nehodě /nebo obráceně - už si přesně nevzpomínám/. A hned statistiky s úmrtím / zraněním vypadají jinak.