Zdravím, ještě jsem to mírně doplnil, aby to bylo jasnější. Napadá mě následující: příkaz zadaný v internetové bance má zcela jiné náklady než příkaz v bance se stovkou poboček. Taková "pobočková" banka by se měla zaměřit především na distribuci. Snaha být nejlepší ve všem může být pro takovou banku kontraproduktivní. Internetová banka by se zase měla snažit stát se nákladově efektivním poskytovatelem služeb. Myslím, že jména není potřeba uvádět :-)
Děkuji pane Lazareviči. Trvám ale na tom, že zabývat se oblastí produktový lídr, je nesmysl. Je to stejné jako zabývat se oblastí jednička na trhu nebo zabývat se oblastí prestižní výrobce. Je tu samozřejmě možnost, že jste myslel, že banky, které bychom mohli označit jako produktové lídry, se zabývají – jenže čím? Oblastí „mají správně naceněné služby“?
že vytvářejí nové služby užitečné pro klienty, nebo "jen" kombinují dosavadní. V současnosti či nedávné minulosti to byly např. "internetové karty", výběr bankovek vybíraných z bankomatu, autopilot nebo "pouhé" nastavení limitů karty tak detailní a nezávislé jako umí mbanka neumí snad žádná jiná.
A myslím si, že takových služeb bude víc, mě např. chybí kombinace kreditní a debetní karty.
Jak myslite tu kombinaci kreditky a debetky? Osobne si predstavuji kartu, ktera bude z bankomatu vybirat jako debetka, ale platit se bude na uver jako u kreditky. Myslim, ze takova karta by sve misto na slunci nasla, ubyl by kus plastu v penezence, nutnost pamatovat si 2x PIN, nastavovat 2x limity...
Přesně tak, zhruba takto. Samozřejmě by se museli řešit detaily. Pokud by to prostě byla kreditní karta, u které by se výběry z bankomatu automaticky uhrazovali z běžného účtu, museli by se řešit situace např. že na běžném účtě není dostatek peněz. Ale to by se uhradilo co by šlo a zbytek by klidně úročil úrokem kreditky. Aspon motivace banky zavést kartu...
Nevím jak ostatní, ale já před speciální aplikací pro mobilní telefon dávám přednost kvalitně a jednoduše (ideálně čisté html, žádná Java, Javascript, atd) napsanému základnímu internetovému bankovnictví, tak, aby bylo použitelné na všech zařízeních od mobilů, přes tablety, až po velké PC, bez ohledu na prohlížeč a operační systém.
Člověk si pak nemusí zvykat na více variant uživatelského rozhranní.
Souhlas. Jeste dodavam, ze od internetoveho bankovnictvi ocekavam, ze jej bude mozne kompletne vyuzivat vyhradne pomoci pocitace (ci jineho zarizeni) pripojeneho kdekoli na svete k Internetu. To vylucuje banky, ktere si vynucuji potvrzovani transakci pres SMS a nenabizeji jinou alternativu. Nastesti napriklad Fio banka ma jeste rozum.
Ale je na světě spousta míst, kde se připojíte k Internetu a přitom nemůžete přijmou SMS poslanou od ČESKÉHO operátora, protože tam není žádný roamingový partner. A nepomůže vám ani SIM karta koupená na místě, protože zase nemáte jak bance nahlásit změnu čísla pro zasílání potvrzovací SMS.
Pro většinu lidí je nějaká změna strašný problém. Mám kamarádku co roky volá s týmobajlem. Platí 2x tolik než by mohla u Vodafounu. Roky jí tlačím do změny, o možné úspoře ví.
No a nakonec setrvání u dražšího operátora zdůvodnila tím že je cituji ".. zvyklá na ten nápis TMOBILE na displeji.."!!
V této souvislosti se o ní jako o piči mluvit nedá. Protože pouze předvádí běžné lidské chování. Co já jsem se v rámci rodina naagitoval za úspory za telefon, energie, za bankovní služby atd. Výsledek? Voip nechceme, protože bychom měli doma další krám. Navigaci nechceme, protože jezdíme jen na chatu. Ale po dálnici. Proto si radši každoročně koupíme dálniční známku, než bychom si koupili navigaci s doživotními aktualizacemi a jeli na chatu po silnicích první třídy. Účet měnit nebudeme, protože jsme zvyklí platit 200 kaček měsíčně za jeho vedení, jsme s tím spokojeni.
Stačí nebejt lenivej a podstatné info si dohledat. O technickém pozadí voipu vím pramálo a ani mě to nezajímá. Zajímá mě, že oproti pevné lince platím pakatel. Kvůli pár stokorunám jsem přešel k Amper Marketu - stálo mě to cca 5 minut doma a 10 na poště (+ 10 minut cesta tam a zpět) a poštovné.
Obcas se zucastnuji takovychto anket a na dotaz, zda je pro me dulezitejsi vysoky urok, nebo nizke poplatky nikdy nevim, co odpovedet. Me tam chybi volba, kterou bych nazval "cisty vynos". Nemusim mit vse u jedne banky, poslouzi mi jak takova, jejiz urok se blizi nule, ale ma bezplatne sluzby, tak takova, ktera ma poplatky, ale zase nabidne zajimavy urok. Kazdou totiz vyuziji na neco jineho. Pokud clovek vyuziva sluzeb jen jedne banky, tak to vzdy znamena nerealizovat maximalni mozny uzitek.